Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDwanghandelingen door speed?

Dwanghandelingen door speed?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BlueBastardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo forumgebruikers,

Af en toe gebruik ik speed. Als ik het gebruik Is het met vrienden om te chillen of tijdens het uitgaan. Nu heb ik tijdens het speedgebruik soms last van dwangmatige gedragingen. Het gaat vooral om nagelbijten en de losse velletjes op mn vingers afknagen, en extreem neuspeuteren. Dit laatste doe ik in nuchtere toestand nooit. Het gebeurd zonder dat ik er erg in heb en ik kan het maar een paar minuten onderdrukken en dan gaat t weer vanzelf. Meestal begint het een paar uur na het snuiven.

Als we gebruiken hebben we een gram met z'n drieën
drieën. Dus teveel Is ook geen verklaring.

Heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring waardoor dit kan? Het Is soms zo erg dat de volgendr dag al mn vingers en mn neus pijn doen.

Thanks!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is dit niet net zoiets als het kaakschaatsen bij xtc gebruik?

Het gaat idd vanzelf, maar als je je echt focust en het echt wil, kun je het wel in bedwang houden. Vraag je vrienden ook om je erop te wijzen als ze het zien. Dan wordt je je bewust van wat je doet en is het makkelijker tegen te gaan.

Ik heb eerst altijd ontzettend met mn kaken staan schaatsen, waardoor ik na een feestje 3 dagen lang nauwelijks kon eten. Mn vrienden zijn me erop gaan wijzen en nu heb ik het redelijk in bedwang.

Met speed heb ik zo'n dwanghandelingen nooit zo extreem gehad maar ik denk dat het vergelijkbaar is
B
BlueBastardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties!

Het knagen van XTC vind ik makkelijker te controleren dan dit. Stomweg omdat ik het me pas besef als het pijn doet, of ik erop gewezen wordt. Heb je eventuele tips?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pleister over je neusgaten plakken? :tongueout:

Nee eigenlijk alleen je vrienden vragen iedere keer je erop te wijzen. Volgens mij wordt je je er dan uiteindelijk vanzelf meer bewust van en kun je er zelf op gaan letten.

Wel apart trouwens, in je neus peuteren. Nog nooit eerder gezien of gehoord. Maargoed, iedereen heeft zo zn eigen trekjes tijdens drugsgebruik :wink:
B
BlueBastardLid
01-01-2024, 00:00
#5
MusicIsLife zei:
Wel apart trouwens, in je neus peuteren. Nog nooit eerder gezien of gehoord. Maargoed, iedereen heeft zo zn eigen trekjes tijdens drugsgebruik :wink:
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie!

Klopt, normaal doe ik dat ook nooit. Ik doe het ook alleen met pep op, maar dan gelijk wel zo extreem dat ik er dagen daarna nog last van heb. Vandaar ook mijn vraag hier. Ik ken niemand die hetzelfde probleem heeft als ik dus weet niet wat het Is. Het plezier aan de drug wordt alleen wel dusdanig verstoord door deze side effects dat ik het nauwelijks nog gebruik. De laatste keer dat ik speed had gebruikt had ik geen nagels meer over en had ik bulten ter grote van knikkers in mijn neusgaten. Heel vervelend en blijkbaar ben ik de enige. Ik snuif ook wel eens sos maar dan heb ik het niet.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
BlueBastard zei:
Het plezier aan de drug wordt alleen wel dusdanig verstoord door deze side effects dat ik het nauwelijks nog gebruik.
Klik om te vergroten...

Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen

Nouja, ik hoop dat je ervan af kan komen!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het zou me niets verbazen als dit ontstaat doordat je neusslijmvlies tijdens gebruik droger wordt (en er misschien wat meer rotzooi in je neus zit). Het zou een poging waard kunnen zijn om een paar keer die avond je neus te bevochtigen met een neusspray? :)
B
BlueBastardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is misschien wel een hele goede! Vrienden van me zeiden ook dat ik anders mijn neus moest gaan spoelen met water en zout? Iemand hier bekend mee en zo ja, tips? :grin:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt inderdaad een spoeloplossing maken (200 milliliter halflauw water op een theelepel zout) en hier dan een beetje van 'doorsnuiven' zodat het in je keelgat loopt (maar ook niet té hard), dat neemt vaak ook een hoop troep mee.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
neusspoelen werkt goed. als je de werking wil verkorten kun je ook proberen alles eruit te snuiten. als je je er prima bij voelt kun je makkelijker je neus ophalen met zout water, zoals fool zegt. zonder zout werkt trouwens ook, en is wat makkelijker te vinden vaak.

0,9g zout op een ons water dacht ik. dat doe je in een neussprayflesje, en dan probeer je de restjes in je neus daarmee eruit te snuiten, dan werkt de drugs ook niet verder in je maag, wat je wel hebt als je je neus ophaalt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat denk ik ook! Ik heb dat ook een beetje met bewegingen met m'n handen en vingers als ik pep heb gebruikt. Maar probeer je er bewust van te raken dat je het doet, dan kun je het wel wat onder controle krijgen hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."