Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoel?

Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoel?

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vraag aan de mede gebruikers,

Ik wist niet goed of ik dit moest plaatsen op de ecstacy of speed forum moest zetten, en uiteindelijk toch besloten om het hier te posten.

In maart zijn we weer van plan om naar DGTL te gaan. I.v.m. de 3 maanden regel van ecstacy heb ik me (deze keer) hier netjes aan gehouden. Normaal ben ik op een festival dus een ecstacy gebruiker maar ik heb geen zin om weer de hele dag te spacen, of om me overdag moe te voelen en 's avonds hard te gaan en met een drugs hoofd thuis te komen. Nu had iemand mij het idee al gegeven om 4fmp/4fa te gebruiken, maar ook dat duurt mij iets te lang.

Nu heb ik al vaker speed gebruikt en bevalt dit mij heel goed! Een vriendin van mij begon er ook interesse voor getoont, maar zij is nog niet zo zeker.

Nu verteld het drugsinfoteam:
XTC en speed

Combineer XTC niet met speed. De combinatie van speed met XTC is nog schadelijker voor de hersenen dan wanneer je beide middelen afzonderlijk gebruikt. Daarnaast overbelast je je hart en bloedvaten nog meer. De dip na gebruik is groter en je krijgt de dagen erna eerder een leeg en uitgeblust gevoel. Gebruikers melden dat de combinatie maakt dat de oppeppende effecten gevoelsmatig meer overheersen. Je voelt je wat minder vaag.
Klik om te vergroten...

Mijn vraag is nu: is er een mogelijkheid om overdag speed te gebruiken en 's avonds over te gaan op ecstacy? en/of kan je ook speed op kleinere hoeveelheden (misschien 30mg) proberen en later overstappen op ecstacy?

Ik sta nu niet echt bekent als een voorzichtige gebruiker en om lichamelijke klachten maak ik me heel veel zorgen (ik gebruik niet vaak en meng nooit). Ik ben voornamelijk opzoek naar een antwoord dat mij verteld of je nog steeds wel het verliefdheidsgevoel heb van ecstacy, nadat je speed gebruikt heb.

Alvast bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Ik kan uit ervaring zeggen dat wanneer je eerst speed doet (ook een klein beetje) je daarna echt minder van het prettige MDMA gevoel ervaart. Het is niet zo dat het er dan niet meer is, maar wel minder. Neem je het echt tegelijk dan overheerst speed sowieso enorm. Ik vind het persoonlijk echt zonde van de MDMA om op dezelfde dag ook speed te gebruiken. Bovendien is het dus extra neurotoxisch, wat ook niet heel fijn is natuurlijk.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Dank je wel voor je snelle reactie.
Jammer genoeg niet het antwoord wat ik wilde horen, maar wel waarnaar ik zocht. Weet je misschien een alternatief?

Ik ben dus op zoek naar iets wat je overdag wakker houd, maar waarvan je 's avonds wel lekker gek van gaat doen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Persoonlijk vind ik de combinatie van een klein beetje speed en 2C-B wel top op een feest. Kun je ook overdag eerst alleen speed doen en dan later pas 2C-B. Maarja blijft wel een tripmiddel dus dat vind niet iedereen even chill op een feest.

Of speed en keta, maar daar geldt een beetje hetzelfde voor dat niet iedereen keta op een feest leuk vind.

Beiden kunnen nogal heftig worden ervaren op een feest. Hangt ook een beetje van je ervaring af met zulke middelen natuurlijk.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Zoals je misschien gezien had (maakt niet uit als je dat niet gedaan heb), staat er in me onderschrift dat ik nog zowel ketamine als 2c-b nog steeds een keer wil proberen.
Spoiler
Done: XTC/MDMA, Speed, Alcohol, 4-fmp, Wiet, Methylone, Cocaïne, Kanna, Methylfenidaat
To do: 2-cb, Ketamine
Niemand bij mij in de groep (die mee gaat) heeft ervaring met 1 van deze middelen, dus ik vind het dan een beetje riskant omdat dan te gaan gebruiken.

Ook zijn mijn ervaringen met trip middelen niet helemaal super. Gelukkig is het bij mij nog nooit fout gegaan, maar een vriend heeft een keer me over uit de muur geslagen toen hij een badtrip had.

Van de dingen die ik gebruikt heb, weet je daar misschien iets over?
(Ik denk dan dat ik het me vriendin helemaal af ga raden, ik wil haar niet iets geven wat ik zelf nog nooit geprobeerd heb.)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Ik had je onderschrift niet gelezen. Maar voor zowel 2C-B als keta is het inderdaad verstandig deze eerst thuis goed te leren kennen, dan weet je een beetje hoe je er op reageert en of dat uberhaupt in een drukke feest setting past. Dus verstandig dat je dat niet gaat doen.

Op Methylone na heb ik verder alles van je lijstje zelf ook vaker gebruikt. Maar eerlijk gezegd blijven er dan niet veel opties meer over. Voor alle stimulanten geldt dat het zonde is om met MDMA samen te doen, dus ook voor coke en ritalin. Stimulanten combineren met methylone heeft vermoedelijk dezelfde risico's en beperkingen als MDMA verwacht ik. Kanna vind ik zelf iets te mild voor op een feest, weet niet hoe jij daar over denkt? Misschien dat kanna en speed een leuke combi is, maar ik verwacht eigenlijk dat speed zwaar zal overheersen. Ik zou het in jouw geval gewoon bij 1 enkele drug houden en dan kiezen voor speed, 4-FA of MDMA. Met speed of 4-FA vind ik het zelf ook nog wel lekker om dan op een feest wat bier er bij te drinken.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Dank je wel voor je kennis en tijd.
Ik denk dat ik inderdaad dan gewoon voor speed ga, en ik neem kanna mee om te experimenteren. Ben wel benieuwt. Ook blijf ik overdag gewoon een drankje doen.

Voor speed op een festival, slikken is dan de beste optie toch? 100mg?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

als je speed puur en droog is is 100mg best veel als je geen gewenning hebt. ik weet eigenlijk niet meer wat een normale dosis is, maar mensen die het niet kennen biedt ik altijd een lijntje aan van ongeveer 50mg(1/20e gram). bijpakken kan met speed altijd. als het in je neus zit ben je snel achter de correcte dosering. als je slikt kun je niet meer terug, werkt het veel langer en slomer en is in meerdere keren doseren echt zwaar af te raden.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Dus jij adviseerd snuiven? Ik weet dat er hier ook een subforum voor is, maar ik ben er niet super veel wijzer van geworden:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=57052

Voor iemand die niet veel ervaring heb met snel lijntjes maken; Hoe raad je het aan om het te gebruiken?

Ik weet niet hoe het zit met beveiliging op DGTL, maar ik weet dat de toiletten altijd goed in de gaten gehouden worden. 9/10 keer gebruik ik het gewoon op de dansvloer, maar met een poeder die je door je neus moet halen, lijk me dat lastig.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

van tevoren laten testen indien mogelijk, kwaliteit varieert tussen de 0 en 73%. dat laatste is maximaal haalbaar als stabiel verwerkbaar en snuifbaar poeder.

zorg in elk geval dat je grammetje al droog en flink fijn poeder is.

pak voordat je naar je feest gaat in elk geval je 50mg, dat is 1/20e van je gram. als het moet verdeel je je gram een aantal keer in gelijke hoopjes, wegen is natuurlijk beter maar 1000mg /2 = 500mg, /2 = 250mg, /2 = 125mg, /2 = 75mg. dat is nog wel te doen op een spiegel tegel of bord. als je spul erg nat is reken je dat als verlies. dus als de kwaliteit 73,4% amfetamine is, zonder vervuiling zou je op bijna 50 mg uitkomen. het is een beetje een kutverhaal, maar ik heb maar 4 uur geslapen of zo.

de rest neem je mee in een klein potje, buisje of een 'sealtje'(die envelopjes die je makkelijk open kan vouwen). waar je het steekt mag je zelf weten. daarvan kun je elk uur of zo een beetje van pakken met en sleutel of mes, en onder, bijna in je neusgat houden en opsnuiven.

als je gewoon mespuntjes of sleutelpuntjes pakt neemt de werking toe, zonder dat het heel snel gaat. wel de tijd tussendoor in de gaten houden. er zijn ook buisjes met schepjes en "bullets" verkrijgbaar om even snel stiekem wat te snuiven.

security houd ik me niet mee bezig, want ik werk meestal wanneer ik in het "openbaar" snuif, of ik ken ze van andere klussen, en die snuiven harder dan de rest hoor.

ik ka wel superinhoudelijk gaan vertellen hoe je het snelste een redelijk afgemeten dosering binnenkrijgt, discreet, maar dat is overdreven, maak je niet druk, als het droog en fijn is kun je er echt van alles mee doen, zolang het maar in je snuit eindigt.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Dankjewel voor het antwoord.
..... beetje van pakken met en sleutel of mes, en onder, bijna ....
Klik om te vergroten...
Ik ben nooit een fan van een mes meenemen naar een festival, het geeft zoveel gezeur als ze hem vinden bij de fouillering. :wink:

Maar dat lijkt me inderdaad het beste om te doen. Ik weet dat mijn vriendin afkeurt als er iets gesnoven word, maar dat is mijn pakkie aan.
buisjes met schepjes en "bullets"
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad wel vaker mensen gehoord over een bullet. Mijn vraag is eigelijk nu, hoe neem je in godnaam zo'n ding mee. Ik heb namelijk maar 1 cm hooge smokkelruimte in me tas en ik denk niet dat die gaat passen en tussen je billen of iets lijkt me niet comfortabel, helemaal niet als je er aan gaat snuiven de hele dag. :kots:

(Note aan de mods: Ik denk dat het beter is als deze subforum naar ''Speed'' word verplaatst.)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

Een vriend van mij doet vaak op een festival eerst een beetje ritalin en later mdma of xtc. Gaat prima volgens hem. Ik geloof wel dat het effect iets minder zal zijn maar denk dat dat met ritalin toch wel meevalt?! Zo sterk is dat ook weer niet. :tongueout:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

50mg droge pure pep doet het bij veel mensen heel goed. ik heb nog nooit mensen horen klagen over te vervelende neveneffecten, terwijl je die al beginner toch wel altijd hebt.

20mg ljikt me geen goede demonstratie van het spul, 30 zal wel kunnen.

alleen is er hier op het forum toch bijna niemand die droge pure speed heeft, dus dat blijft lastig met adviseren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Eerst speed en daarna ecstacy: nog steeds verliefd gevoe

ZERO- zei:
Een vriend van mij doet vaak op een festival eerst een beetje ritalin en later mdma of xtc. Gaat prima volgens hem. Ik geloof wel dat het effect iets minder zal zijn maar denk dat dat met ritalin toch wel meevalt?! Zo sterk is dat ook weer niet. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik denk eerlijk gezegd dat ritalin het effect van MDMA ook behoorlijk kan dempen. Ritalin voelt weliswaar niet zo sterk ten opzichte van speed, maar is toch nog best potent in het verhogen van je dopamine. Uiteraard zul je daarna je MDMA nog wel voelen, maar ik vind stimulerende middelen echt zonde van mijn MDMA space.

Yomabo zei:
(Note aan de mods: Ik denk dat het beter is als deze subforum naar ''Speed'' word verplaatst.)
Klik om te vergroten...
Bij deze.

MeejheM zei:
ik weet eigenlijk niet meer wat een normale dosis is, maar mensen die het niet kennen biedt ik altijd een lijntje aan van ongeveer 50mg(1/20e gram). bijpakken kan met speed altijd.
Klik om te vergroten...
50mg pure speed is voor een beginner ook best veel anders. Hangt uiteraard ook af van welk effect je wilt bereiken. Als je enkel wat actiever wilt worden is 20mg pure speed al voldoende, wil je meer euforisch worden zul je inderdaad wel naar de 50mg toe moeten. Maar juist omdat je altijd nog kan bijpakken zou ik echt klein beginnen. Een sleutelpuntje is meestal zo rond de 20 a 30mg, begin daarmee en neem eventueel na 10 minuten weer bij mocht je nog niet helemaal het gewenste effect hebben. Op die manier kun je het rustig opbouwen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."