Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRode uitslag in gezicht + jeuk en branderig gevoel

Rode uitslag in gezicht + jeuk en branderig gevoel

11 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
g
goaflasherLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ben al effe alle toppics aant doorneuzen ma vind ni direkt antwoord op m'n vraag.

Telkens als ik natte straffe speedpasta heb (of het nu pep is of speed, ik wist ni eens dat er een verschil is tss beiden, ben dan ook een newbie; gebruik al wel iets langer ma ni hardcore :tongueout:) en ik ga een weekendje goed door, dan krijg ik de dag erna rode uitslag/blaasjes in m'n gezicht, die daarbij jeuken en een enorm brandend gevoel geven. Daarbij komt ook nog dat ik enorm last heb van mijn rug, halswervels en knieën die kraken.
En zalfjes smeren helpt niet echt (tegen uitdroging, was m'n eerste gedacht): die moet ik zowat ieder uur aanbrengen, precies of m'n huid slorpt die zalf volledig op. Als ik trouwens zalf op m'n kop smeer, pikt dat enorm hard (nivea voedende creme, dagcreme voor droge huid etc etc)

Weet iemand hoe dit komt en beter nog wat ik er kan aan doen?
Het is telkens bij nat spul... Ik laat het wel degelijk eerst drogen voor ik snuif, doch heb het maar bij één soort... Andere gebruiken is op dit moment niet echt een optie.. Drogen doe ik door de boel uit te smeren over een glad oppervlak (meestal een spiegel of bord) en dan lamp erover.. Dus een verkeerde manier van drogen lijkt me nogal sterk, drogen kan je niet echt verkeerd doen, toch?
Kga volgende keer sowiso keer laten testen maar ondertussen vroeg ik me af of dit bekent voorkomt......
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
dan zit er blijkbaar ng een ander stofje bij die dat veroorzaakt, als je het alleen bij die hebt. . . .
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
speed is pep ....
l
lichtendonkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ga gewoon even naar de huisarts. Je krijgt waarschijnlijk een zalfje mee met corticosteroiden, een ontstekingsremmer, ben je binnen een week van de vlekjes af.
Je hebt waarschijnlijk gewoon een gevoelige huid.
Ik heb het vermoeden dat er inderdaad bij sommige soorten iets wordt toegevoegd wat dit veroorzaakt. :smilingimp: Ik heb het ook al 2 keer gehad. :(
g
goaflasherLid
01-01-2024, 00:00
#5
lysergine25 zei:
speed is pep ....
Klik om te vergroten...

Ja dazt dacht ik toch ook ja :tongueout:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een extreem gevoelige huid, ben ook allergisch aan vanalles en nog wat, en van bepaalde soorten heb ik het ook zitten. blaasjes en kloven op handen en voeten, niet in mn gezicht. Het heeft niets met de natheid van de speed te maken denk ik, want ik heb het van zowel natte als droge al gehad. Ik krijg het ook van teveel alcohol drinken.
Je kan idd cortizonenzalf voorgeschreven krijgen en dat helpt beestig goed, na 2-3 dagen ben je ervan af, maarja, als je opnieuw begint te snuiven krijg je het weer. niks aan te doen.

Ikzelf heb nu al een 6-tal maanden een dealer die altijd dezelfde natte speed heeft waar ik het niet van krijg, ook al snuif ik meerdere dagen aan een stuk. Het zal wel ergens een allergeen zijn wat in sommige soorten zit, of iets in combinatie met vochttekort. Speed kan op meerdere manieren aangemaakt worden.

Dat gekraak van die gewrichten heeft misschien te maken met vochttekort dat je krijgt als je speed genomen hebt, maar daar ken ik niet zoveel van, heb ik ook geen last van.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb van nature al een hele droge huid en krijg na (intensief) speedgebruik dan ook meestal problemen daarmee. Mijn huid voelt dan heel pijnlijk en schraal, en ik zit dan ook onder de rooie vlekken in mijn gezicht (vooral na het douchen).
Ik ben ook van menig dat het waarschijnlijk komt door een tekort aan vocht. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar onder invloed vergeet ik nog al eens om goed water te blijven drinken. Alcohol gaat er daarintegen wel goed in en dat onttrekt dan juist alleen nog maar meer vocht uit je lichaam... Het gevolg is dus een paar dagen later een pijnlijk gezicht vol rode bultjes en plekjes. Wat bij mij goed helpt is voor het slapen gaan invetten met uierzalf. Dat prikt dan ook wel een beetje, maar de volgende dag is mijn gezicht meestal alweer een stuk beter!
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik drink veel water als ik speed genomen heb, maar dat komt er allemaal zo weer uit, en 's anderendaags zit je nog steeds met dezelfde droge keel =)

maar inderdaad, een zalfke voor het slapengaan kan wel wonderen doen, 't probleem is dat ik tegen die tijd meestal te tam ben om die nog aan te gaan brengen =)
S
Speedy GonzalesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet alle speed die je gebruikt is dezelfde hé. Het is sowieso brol, maar in sommige speed kappen ze nog wat extra brolmiddelen bij, dus dan moet je niet verschieten dat je uitslag krijgt hé. En ja kijk, als gij denkt dat het alleen komt van natte speed, dan moet ge maar wachten tot em droog is ahja... Ik moet wel eerlijk zijn dat ik door speed ook wel serieuze last heb gehad van uitslag. Voor iemand die altijd al een babyvelletje heeft gehad, is dat een hel eh (meisjes blijven meisjes hé seg :flushed:), kunde wel verstaan zeker? :grin: 't Was lijk dat ik m'n puberjaren aan het inhalen was... Maar sinds die vreselijke uitslag soigneer ik mijn gezicht zodanig met vanalles en nog wat dat ik weer mijn babyvelletje aan het bekomen ben :grin: Van die crèmetjes helpen best wel, maar wat echt een wondermiddeltje is, is reinigingswater. Je kan het kopen bij de apotheek. Vermijd uitslag door dagelijks bij het opstaan, slapengaan of tussendoor na het leveren van zware inspanningen, zweetmomenten... wat reinigingswater aan te brengen op je gezicht (mag dus meermaals per dag). Het is zeer goedkoop en mist zijn werking niet:wink: Veel succes zou ik zeggen :hearteyes:
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speedy Gonzales zei:
Niet alle speed die je gebruikt is dezelfde hé. Het is sowieso brol, maar in sommige speed kappen ze nog wat extra brolmiddelen bij, dus dan moet je niet verschieten dat je uitslag krijgt hé. En ja kijk, als gij denkt dat het alleen komt van natte speed, dan moet ge maar wachten tot em droog is ahja... Ik moet wel eerlijk zijn dat ik door speed ook wel serieuze last heb gehad van uitslag. Voor iemand die altijd al een babyvelletje heeft gehad, is dat een hel eh (meisjes blijven meisjes hé seg :flushed:), kunde wel verstaan zeker? :grin: 't Was lijk dat ik m'n puberjaren aan het inhalen was... Maar sinds die vreselijke uitslag soigneer ik mijn gezicht zodanig met vanalles en nog wat dat ik weer mijn babyvelletje aan het bekomen ben :grin: Van die crèmetjes helpen best wel, maar wat echt een wondermiddeltje is, is reinigingswater. Je kan het kopen bij de apotheek. Vermijd uitslag door dagelijks bij het opstaan, slapengaan of tussendoor na het leveren van zware inspanningen, zweetmomenten... wat reinigingswater aan te brengen op je gezicht (mag dus meermaals per dag). Het is zeer goedkoop en mist zijn werking niet:wink: Veel succes zou ik zeggen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Goeie tip! Heb er ook nog weleens last van.. Soms gewoon een week niet, maar dan ineens weer een week wel. Net op van die momenten dat je er net even tip-top uit wilt zien, ik haat het hehe...

Heeft ook te maken met stress heb ik gemerkt.. En een paar dagen achtereenvolgens Speed gebruik is ook funest natuurlijk ( 1 nachtje doorhalen niet trouwens ). Maar ik ga dat "reinigingswater" weleens proberen dan :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik reinig zowat alles hierthuis inclusief mezelf met een hel goedkoop merk reinigingswater. het heet leidingwater ofzoiets.
S
Speedy GonzalesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Phreakingout zei:
Speedy Gonzales zei:
Niet alle speed die je gebruikt is dezelfde hé. Het is sowieso brol, maar in sommige speed kappen ze nog wat extra brolmiddelen bij, dus dan moet je niet verschieten dat je uitslag krijgt hé. En ja kijk, als gij denkt dat het alleen komt van natte speed, dan moet ge maar wachten tot em droog is ahja... Ik moet wel eerlijk zijn dat ik door speed ook wel serieuze last heb gehad van uitslag. Voor iemand die altijd al een babyvelletje heeft gehad, is dat een hel eh (meisjes blijven meisjes hé seg :flushed:), kunde wel verstaan zeker? :grin: 't Was lijk dat ik m'n puberjaren aan het inhalen was... Maar sinds die vreselijke uitslag soigneer ik mijn gezicht zodanig met vanalles en nog wat dat ik weer mijn babyvelletje aan het bekomen ben :grin: Van die crèmetjes helpen best wel, maar wat echt een wondermiddeltje is, is reinigingswater. Je kan het kopen bij de apotheek. Vermijd uitslag door dagelijks bij het opstaan, slapengaan of tussendoor na het leveren van zware inspanningen, zweetmomenten... wat reinigingswater aan te brengen op je gezicht (mag dus meermaals per dag). Het is zeer goedkoop en mist zijn werking niet:wink: Veel succes zou ik zeggen :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Goeie tip! Heb er ook nog weleens last van.. Soms gewoon een week niet, maar dan ineens weer een week wel. Net op van die momenten dat je er net even tip-top uit wilt zien, ik haat het hehe...

Heeft ook te maken met stress heb ik gemerkt.. En een paar dagen achtereenvolgens Speed gebruik is ook funest natuurlijk ( 1 nachtje doorhalen niet trouwens ). Maar ik ga dat "reinigingswater" weleens proberen dan :grin:
Klik om te vergroten...


Hehe :mrgreen: Allez, 'k ben blij dat mijn welness- en beautytips van dienst kunnen zijn :wink: Laat binnenkort maar eens horen wat je van "The Holy Water" vindt. :grin: Wel, ik kan me volledig aansluiten bij je opmerking over stress. Ik heb een veeleisende job, wat soms resulteert in korte, rustleloze nachten. De voorbije dagen heb ik echt slecht de slaap kunnen vatten. En ja, wanneer het je dan eindelijk lukt om in slaap te vallen, moet je al bijna terug opstaan, net zoals vandaag:rolleyes: Ja hallo, ik stond deze morgen terug op met twee "vulkanen" op mijn gezicht (overdrijven is een zeer sterke kant van me, ja :grin: ). White Linetje zal er inderdaad ook voor iets tussenzitten :rolleyes: Een combinatie van factoren wellicht eh :)
Boodschap aan mezelf (en u mss :grin: ): much sleep and heavenly water :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."