Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest nare drug ervaring ooit op "speed"

Meest nare drug ervaring ooit op "speed"

39 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok. Vraag! Je zegt dat je 0.5 gram had. 500mg. Als je maar 2x 50mg hebt genomen, waar is de rest dan, want je zegt dat je niks over hebt. Heb je niet een vreselijke weegfout gemaakt ergens en veel meer genomen per ongeluk? :fearscream:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ugh,

Wat een nacht. Het was zo'n nare ervaring voor mij dat ik nog steeds aan het shaken ben. Vergeef me als het onsamenhangend overkomt. Ik ben het nog een beetje aan het verwerken.

Ik ben iemand die zoals je verwacht wel eens drugs gebruikt. Sinds niet zo'n lange tijd heb ik de stimulerende middelen ontdekt. De eerste keer MDMA, we weten het allemaal nog, en de eerste keer coke, wat voelde ik me stoer op dat moment. En nu dus ook speed. Speed vond ik gelijk al te gek. Snuiven was te doen, het effect was sterk maar toch verbergbaar, duurde lang en was vaker te gebruiken dan MDMA. Ook de kater bleef vaak uit. Liefde op het eerste gezicht. Ik was simpelweg met mijn hoofd zo in de wolken dat ik gewoon niet besefte, of niet wilde beseffen, waar ik nou eigenlijk mee bezig was.

Gisteravond had ik 0,5 gram speed gekocht bij een dealer, een nogal louche dealer. (Dat was hint 1) De speed zag er anders en plakkeriger uit en stonk verschrikkelijk. Niet dat muffe, niet te plaatsen geurtje wat je meestal bij speed hebt. Nee. Een chemische hele foute geur. (Dat was hint 2) Het was trouwens niet eens 0,5 gram. Dus je krijgt niet alleen slechte drugs voor je geld maar ook nog eens te weinig. Waarom weet ik niet maar ik had het plan om een avond door te halen met gebruiken, blowen en internetten. Ik weet dus echt niet meer waarom ik dit plan had gemaakt.

Een bommetje van 50 mg gemaakt. Alles ging prima. Lekker surfen, langzaam opkomen, de pupillen die groter werden. Alles ging zoals het hoort. Euforie, strak staan, niet still kunnen zitten met je benen. Het klopte. Dit was de speed zoals ik haar het eerst ontmoet had. Het tweede bommetje nam ik een paar uur erna in van ook 50 mg.

Waar het precies mis is gegaan weet ik niet meer precies. Ik merkte dat ik langzaamaan steeds ongemakkelijker begon te voelen. Ik voelde de effecten steeds heftiger worden. Pupillen waren dit keer bijna helemaal zwart. Nog geen alarmerende signalen.

Ik heb de nacht een beetje tot sochtends vroeg, schat een uur of 9 of 10 ofzo doorgehaald waarna ik in bed ging liggen. In bed schrok ik me letterlet HELEMAAL KAPOT.

Mijn onderarmen waren letterlijk donkerbruin geworden. Ze begonnen ontzettend te tintelen en voelde zowat bevroren aan. Ze waren zo bruin dat ik eerst dacht dat ik tripte. Ik hallucineer namelijk ALTIJD op MDMA, en ik dacht misschien is het bij speed wel hetzelfde? Allebei stimulerend, qua effecten op elkaar lijkend, why not?

Mijn benen waren exact hetzelfde. Gewoon echt bruin. Ik kreeg erge maagkrampen. Misschien mee te maken dat ik niet heel veel had gegeten. Eten op speed is zo'n klus. Een hartslag die echt megasnel en zachtjes was.

Dit was het moment waarop ik me wel begon te realiseren dat dit best wel fout zat. Ik probeerde naar mijn wastafel te lopen maar werd opeens heel duizelig. Ik moest zitten. Ik dacht letterlijk:

Dit is het. Je hebt gefaald. Je hebt alle hints en tips genegeerd en bent zelf aan de slag gegaan, en nu ga je dood. Wat als je huisgenoten dit zouden zien? Man wat zouden ze lachen.

En steeds maar weer denken:
please please please please
niet zo
ik heb ervan geleerd
nog één kans ik zal me gedragen
please please please please

Ik was er echt van overtuigd dat ik dood zou gaan. Het internet stond vol met dingen over leverfalen, nierfalen, slechte bloedsomloop die zorgt voor verstoppingen, dingen met Meth en weet ik het allemaal. Alles wees erop dat dit hoe dan ook niet goed was.

Ik heb zo hard gesmeekt dat ik niet dood wilde omdat ik letterlijk voelde hoe mijn lichaam steeds harder en harder toegetakelt werd, steeds heviger en heviger. Het is zo een tijd doorgegaan tot het op een redelijk constant level zat. Nog steeds een ontzettend donkere huid. En dat valt op bij mij omdat ik van mezelf redelijk bleek ben. Mijn hele lichaam was bedekt in zweet. En mijn huid was droog en voelde dun en buitenecht aan. Alsof het niet mijn huid was.

In de middag naar de eerste hulp post gegaan. Het is weekend. Nog steeds die look, grote pupillen kaakschaatsen etc. Ik heb de eerste hulp gebeld en gewoon gezegd ik moet NU komen. Uiteindelijk toch zelf nog naar het ziekenhuis weten te gaan uit mezelf. Ik merkte dat mijn huid wat in kleur was afgenomen maar nog steeds een beetje donker.

Er zijn tests uitgevoerd met mijn hart, mijn longen, mijn bloed, ik heb wat bewegingen moeten uitvoeren en vragen moeten beantwoorden en een aantal routinechecks moeten uitvoeren. Op dit moment begon het tot me door te dringen. Ik ga niet dood. Hoe erg ik er ook van overtuigd was, ik ga niet dood. Het is aan het minderen! THANK GOD YES! EEN TWEEDE KANS!

Ik snap hoe dramatisch dit klinkt. Misschien overdreef ik. Maar ik was met mijn volle verstand ervan overtuigd dat dit was hoe ik de pijp uit zou gaan. Death by speed, wat een giller.

Een hevige reactie op amfetamine was de conclusie. Van zo'n kleine dosis. Ik heb het niet getest dus we zullen het nooit weten maar ik vermoed dat er iets anders inzat. Realiseer je dat als dit klopt een dealer 20 fucking euro heeft verkozen boven de gezondheid van een persoon. 20 euro!

Wat een avond. Wat een monsterlijke uitwerking.

Ik vraag me af of iemand bepaalde dingen herkent? Misschien is er een soortgelijks iets gebeurd met een van jullie? Wie heeft nog tips of adviezen?

Wat me opvalt is dat mijn handen en voeten nog wel donkergekleurd zijn en koud aanvoelen. Dat was geen reden tot paniek, mits ze niet extreem donker of paars worden. Voor de rest gaat het wel oke, het was een enorme mentale shock.

Dat is eruit. Dank voor het lezen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nog nooit zoiets vreemd meegemaakt op speed. Ik heb nauwelijks grote pupillen op speed, en zweten doe ik er ook zelden op, alleen als het al flink warm in huis is. Mijn ervaringen met speed zijn tot nu toe erg vergelijkbaar met elkaar. Ik lees ook geen extremen qua dosering in je verhaal ofzo, dus mijn eerste idee zou ook zijn dat er iets mis was met die speed. Heb je helemaal niks meer over? Anders zou ik het toch alsnog wegbrengen. Je kunt er dan natuurlijk alsnog niks mee, maar dan weet je voor jezelf wel dat het in ieder geval echt aan de speed lag en wat er precies mis mee was.

Sterkte in ieder geval.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangezien speed die op straat word verkocht max 73% amfetamine kan zijn schrik ik hier niet van. En je bent lang niet de enige.

Vind het wel grappig dat je na al die 'hints' toch beslist om het te gaan gebruiken. Eigen schuld zeg ik dan.

Waarschijnlijk was het gewoon een combinatie van 4mme, en wat fluoramfetamine.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Linksrechts zei:
Eigen schuld zeg ik dan.
Klik om te vergroten...

Tja, ik zou natuurlijk de speed de schuld kunnen geven, maar dat slaat nergens op natuurlijk. Ik had het moeten testen, punt.

Linksrechts zei:
Waarschijnlijk was het gewoon een combinatie van 4mme, en wat fluoramfetamine.
Klik om te vergroten...

Fluoramfetamine, (4-fa toch?) en 4mme? Zou je kunnen verklaren waarom je dit denkt?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Was een kuttopic , die speed ten onrechte een slechte naam heeft.:rage:
Wat een onzin, die zooi is nooit getest geweest.
Meest nare ervaring op speed ooit, laat me niet lachen.:smirk:
was het wel speed?
ga ergens anders een drug een slechte naam geven met voldoende info aub.:triumph:

Ik wordt zo moe van dergelijke topics...gelukkig redde @Djenx het niveau...
heb dit topic op het andere forum ook zien passeren en tot vermoeiens toe gelezen.:joycat:
De man met de bruine benen, er wordt nog mee gelachen...:sunglasses:
Dit topic hoord regelrecht de vuilbak in.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#7
BasvanHoven zei:
Tja, ik zou natuurlijk de speed de schuld kunnen geven, maar dat slaat nergens op natuurlijk. Ik had het moeten testen, punt.



Fluoramfetamine, (4-fa toch?) en 4mme? Zou je kunnen verklaren waarom je dit denkt?
Klik om te vergroten...

Omdat het dealers geen ruk interesseert wat ze er in gooien. Het zijn uiteindelijk alle 2 amphetamines dus waarom niet...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wilde me eigenlijk niet openbaar in dit topic mengen, maar ik ga dat bij deze toch doen, omdat ik het niet vind kunnen hoe hier in sommige reacties afgegeven wordt op iemand die hier zijn eerlijke verhaal deelt.

Ja, hij had zijn speed moeten testen. Ja, het was onverstandig. Dat zegt hij ook zelf.

Bij deze kan ik je vertellen dat ik zelf een tijdje terug een soortgelijke ervaring heb gehad met dexamfetamine en na de uitwerking hiervan twee pilletjes methylfenidaat. Een experimentje, maar een dom experimentje, want die combinatie bleek (op wat hogere dosering in ieder geval) niet voor mij weggelegd. 's Avonds toen ik wilde gaan douchen merkte ik dat mijn huidskleur veel geler was dan normaal. En mijn voeten en onderbenen waren (jawel!) vlekkerig 'zongebruind'. Ik dacht toen meteen terug aan dit topic.

De symptomen waren de volgende dag weg, gelukkig, net als bij Bas (en ik heb er foto's van, dus ik beeldde het me niet in), maar ik ben er meteen over gaan lezen op internet, omdat ik me afvroeg of ik hiermee naar de dokter moest gaan. 'Geelzucht' is iets wat voor kan komen na zowel MDMA- als speedgebruik en is een serieus te nemen symptoom. Het staat ook in de bijsluiters van dexamfetamine en methylfenidaat genoemd als mogelijke bijwerking - met het advies dan direct de medicatie te stoppen.

Het is dus niet zo dat deze symptomen per definitie terug te leiden zijn tot 'rotzooi' in speed (want: in dexamfetamine en methylfenidaat zit geen rotzooi). Het kan simpelweg een van de lichamelijke verschijnselen zijn van een relatieve overdosis amfetamine. En de één heeft wrs. een gevoeligere lever - want de oorzaak van geelzucht ligt in de lever - dan de ander. Dat is geen kwestie van een drug een slechte naam geven, dat is eerlijk zijn over wat er met je gebeurt als je de regels van gebruik een keertje in een impulsieve bui aan je laars lapt. En we zijn allemaal wel eens onverstandig (geweest). Iedereen kan op z'n smoel gaan, en maar goed ook dat we dat gaan, af en toe, want daar leren we van.

Ik heb er in ieder geval mijn les wel uitgetrokken. En ik vermoed Bas ook. Laten we dan met z'n allen een beetje vriendelijk blijven.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat het bestaat dat symptoom staat hier niet ter discussie, dat het bij ''speed '' gezet wordt daar gaat de twijfel over...
het is louter suggestief...
Nergens een bewijs dat het door amfetamine kwam en toch staat dit hier bad propaganda te wezen
en geeft speed een slechte naam.
Punt:unamused:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee klopt, we hebben hier inderdaad geen hard bewijs dat het door de amfetamine kwam. Maar de aanname is niet heel erg onredelijk, aangezien het bekend is dat dit symptoom kan optreden na overmatig amfetaminegebruik. Het is minstens zo suggestief om te veronderstellen dat er dan wel zooi in de speed zal hebben gezeten.

Dit forum is er ook om te leren van elkaar(s fouten). Twee lessen uit dit topic die weinig met speed een slechte naam geven te maken hebben: 1) laat je drugs testen, wil je zekerheid hebben, 2) ook al is je speed zo zuiver als maar zijn kan, neem gewoon niet teveel. Want dat vindt je lichaam niet leuk, en met wat pech word je nog geel/bruin ook.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja, klopt.
Maar TS beginpost , daaruit leid je geheel andere dingen uit af.
Voor de flinke doorlezer en de betere verstaander, die alle lappen tekst wil doorkauwen zit er mss een les in.
Maar laat me niet lachen , wie neemt dit allemaal door, zich doodgeschrokken na de TS post?
waarin oa uitspraken als death by speed gedaan worden.
Als er al lessen te leren vallen uit deze miskleun van een topic is het door de wil van anderen .:sunglasses:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
lysergic bink zei:
Ja, klopt.
Maar TS beginpost , daaruit leid je geheel andere dingen uit af.
Voor de flinke doorlezer en de betere verstaander, die alle lappen tekst wil doorkauwen zit er mss een les in.
Maar laat me niet lachen , wie neemt dit allemaal door, zich doodgeschrokken na de TS post?
waarin oa uitspraken als death by speed gedaan worden.
Als er al lessen te leren vallen uit deze miskleun van een topic is het door de wil van anderen .:sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hij beschrijft hoe hij de situatie op dat moment ervaren heeft. In de reacties werd inderdaad pas duidelijk dat het een doseerfout was, maar de geïnteresseerden zullen vast wel verder lezen dan de beginpost.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#13
En de rot geschrokkenen niet ... die zullen hun pep in de prullenmand gegooid hebben.:fearscream:
En in een opwindingsdelier alles gaan bekennen zijn beneden aan pappie en mammie !
:smirkcat::hearteyecat::tearsofjoy::sunglasses:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fijn dat je het voor me opneemt Roze Olifant, waardeer ik :)
maar praat je nu niet tegen jezelf? :tongueout: Of zijn de posts ertussenuit geplukt?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#15
@BasvanHoven :hearteyes: hahahahahahahahahahahah
het spookt hier he jongen ! Zielig eigenlijk,en de mensen moesten
eens weten sinds wanneer en waarom :flushed:
Dan bekent ie het gewoon openbaar, ongelooflijk !
V
Verwijderd lid 131925Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Tering wat is die lysergic bink een vaag iemand. Snapt iemand eigenlijk ooit wat die gast hier soms probeert uit te kramen? Is er iets mis? Ik voel nooit de neiging om op andere forumleden in te gaan, ben sowieso maar een lurker, maar dit is zo'n irritante user.

Sorry als dit niet kan, maar hoe hij reageert op de OP kan ook niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laten we een beetje lief blijven voor elkaar. Bas deelt gewoon zijn ervaring, ook slechte ervaringen moeten verteld kunnen worden. Alleen maar de fijne ervaringen weergeven geeft ook geen volledig beeld.

@lysergic bink, eerst post je dit:
lysergic bink zei:
Sterk verhaal, train wreck verhalen brengen wijsheden naar het volk.

Kennis moet je delen,
Klik om te vergroten...
Vervolgens dit:
lysergic bink zei:
Was een kuttopic , die speed ten onrechte een slechte naam heeft.:rage:
Klik om te vergroten...
Vanwaar in enen die totale omslag in mening?

Overigens vind ik jouw eigen gedrag van de afgelopen maanden, lysergic, eerder speed een slechte naam geven dan dit topic. Maargoed dat is slechts mijn mening. Ik zal dit direct even verduidelijken voordat je denkt dat ik je persoonlijk aanval. Mijn algemene beeld is dat je een goede gozer bent met goede intenties, maar als ik zie hoe speed jouw gedrag in negatieve zin heeft veranderd terwijl jij het zelf niet door had op dat moment dan vind ik dat speed een slechtere naam geven dan iemand die een keer overvallen was door heftige bijwerkingen.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Psychedelibee
Klopt ....behalve dat dat compliment naar djenx gericht was.
Dus er was niet echt een ommezwaai.

En ten tweede als we bas van hoven moeten geloven ...kan ik speed toch helemaal geen slechte naam geven .
Want niemand begreep men gelul.:joycat:

Maar verder van speed een slechte naam geven ...geef ik je gelijk.

Was wel speed misbruik! :relieved:
Verder voel ik me niet persoonlijk aangevallen :innocent:

Ps als mijn algemene ervaring zoals Door velen hier meebeleefd. ..
Mensen mag afschrikken van speed te misbruiken. ...
Vind ik dat al bij al geen slecht nalatenschap.:peace:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na zo'n ervaring wil ik natuurlijk even niet meer gebruiken. Dan wordt ook langzaamaan duidelijk hoeveel tijd, energie en geld ik erin heb gestopt. Zoveel van mijn activiteiten in het leven zijn gericht op het verkrijgen, gebruiken en herstellen van de drug dat schrik hoe obessief ik er mee bezig was en hoe ik andere dingen "vergeten" ben.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#20
SanneBanne zei:
Ik heb nog nooit zoiets vreemd meegemaakt op speed. Ik heb nauwelijks grote pupillen op speed, en zweten doe ik er ook zelden op, alleen als het al flink warm in huis is. Mijn ervaringen met speed zijn tot nu toe erg vergelijkbaar met elkaar. Ik lees ook geen extremen qua dosering in je verhaal ofzo, dus mijn eerste idee zou ook zijn dat er iets mis was met die speed. Heb je helemaal niks meer over? Anders zou ik het toch alsnog wegbrengen. Je kunt er dan natuurlijk alsnog niks mee, maar dan weet je voor jezelf wel dat het in ieder geval echt aan de speed lag en wat er precies mis mee was.

Sterkte in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Dank.
Dit was waarschijnlijk geen speed, nee. Helaas niks over. Maar dat is oké. Het word steeds opnieuw duidelijk dat ik had moeten laten testen. Maar soms zijn we impulsief en maken we fouten. Als je graag wilt trippen maar je moet een week wachten op een uitslag... het verstandige is natuurlijk om het niet te doen, maar we hebben de neiging om het kleiner te maken dan het is. En dat heb ik ook gedaan. Ik heb de nare effecten verkleind, en de positieve effecten vergroot.

Niemand is ooit doodgegaan van zo'n klein beetje.
Het is maar speed.
Ik durf het risico aan.

Was ik werkelijk bereid om het risico te nemen op ongeteste drugs van een louche dealer?

Natuurlijk niet. Niemand doet dit. Dit is compleet belachelijk en is een vraag die niemand zich zou moeten stellen!

Nogal een mindfuck hoe je gedachten een soort tweestrijd kunnen voeren met aan de ene kant wel, en aan de andere kant niet gebruiken. Vaak zeggen we dan "het lichaam is erg sterk, het herstelt zich wel zoals bij een botbreuk of een snijwond." We vergeten dat het lichaam sterk is, en op hetzelfde moment ontzettend zwak.

Als er maar genoeg van een bepaalde stof wordt toegevoegd zal het lichaam vanzelf uitvallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."