Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest nare drug ervaring ooit op "speed"

Meest nare drug ervaring ooit op "speed"

39 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
In eerste instantie leek het erop dat je geen speed had genomen, maar een of andere vage designer drugs. Daar krijg vaak sneller van dit soort negatieve symptomen van. Na je reacties gelezen te hebben, heb je echt gigantische bommen naar binnen gewerkt. Je zegt ook dat al dat je strak ging staan van je eerste bommetje (waarvan je dacht dat die 50mg was). 50mg kun je zeker wel vernemen, maar echt strak ervan gaan staan lijkt me sterk. Een bom van schijnbaar rond de 250mg is veel om in 1 keer erin te knallen. Deze hoeveelheid gebruik ik max op een hele avond of feest en dan sta ik aan het eind echt wel knetterstrak.
B
Bibi31Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb precies hetzelfde. Ik was zo verschrikkelijk bang ik voelde me de hele tind out gaan maar toch weer niet me huid zat onder de rode plekken heb uren in paniek gezeten uiteindelijk naar de dokter gegaan die lachte het wat weg. Zat daar natuurlijk helemaal koekwaus. Maar toen naar mn hart geluisterd en werd toch doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. Toen werd het ook wel weer minder maar dacht echt dat ik dood zou gaan. Maar ik herken je verhaal heel erg. Dagen erna ook heel erg last gehad van dromen enc. Achteraf zat er bij mijn speed 4fmp.... miss dat het bij jou ook geweest zou kunnen zijn
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn engste ervaring op speed was toen ik tegengehouden werd door de smerissen, net nbommetje aant fixen, en uit schrik , de bom liet vallen , ergens regio de pedalen... na gewoon door de routine controle te glippen ... vond ik thuis ter verschrikking men brokje pep niet meer terug.
Dat was men engste ervaring op speed , bij verre !
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sprokkie zei:
Lol, dat denk ik ook, probeer het daarom een beetje levendig te maken :P
Klik om te vergroten...
Hiervoor doorbreek ik men lange stilzwijgen om je toch een vuistje te geven (ik bedoel de hippe groet )
Bespeel jij de bongo's hier maar als nwildeman broeder, we merken het, we lezen het, je bent de aanzet aan het geven tot de grote revival van de drugfora... unieke zielen , de nederlandse taal machtig, en de treden van het bewustzijn verkennend, unite. En typ hier neer wat er ontbreekt, een beetje polonaise gewijs broederlijk met zen allen ntag team van gevatte antwoordgevers op zoekende zielen , naar diepere bewustzijnslagen tastend die aantonen dat het grijze regenachtige 3 a 4 weken verlof op een jaar klimaat hier , niet het enige kan zijn die er is.
spring aan boord van het narrenschip.
Sprokkie zei:
Lol, dat denk ik ook, probeer het daarom een beetje levendig te maken :P
Klik om te vergroten...
K
KikemoesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heftig verhaal, gelukkig dat je er weer bovenop bent gekomen, zelf ook een jaar lang speed verslaafd maar dingen zoals jij omschrijft zeker nog niet mee gemaakt, en ik gebruikte toch gemiddeld in een nacht wel een grammetje maar dan de hele nacht door kleine hoeveelheden,
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Djenx het voorafgaande, het nadien afgegane, en het tussenin gebeurde,
het interesseerd me allemaal.

Sterk verhaal, train wreck verhalen brengen wijsheden naar het volk.

Kennis moet je delen,

best dat het forum niet doet aan berichten uit topics halen,

dit zou moeten het jaar 3000 halen , wat wij pioniers van het bewustzijn toen gisten zal de (indien we daar raken,) geevolueerde, of gedeevolueerde versie interpreteren als die post kapitalistische drugs filosofen en acid sjamanen van het westen wisten intuitief alveel of afdoen als gemompel van een satanische sekte (indien we achteruit gegaan zijn, en het ego en het oppervlakkig denken verder de norm wordt, )
Die alleen maar aan kutnatpraterij deden,

in hun bizar kleine hoofd schouder verhouding van aanhoudende pijnappelklier verkalking en neuro toxische dieet drankjes en pesticiden

Gebarentaal in de trend van cirkelvormige bewegingen maken rond je slapen als nverwijzing naar het laatste cultuurerfgoed, de wereldhit, de wielen van de bus gaan rond en rond rond en rond
en de vinger uit de mond trek klik geluiden officieel herkend als intellectuele dialecten.

verbranding van literatuur, en kunst
het kan allemaal opnieuw komen, we kunnen een atlantis sprookje worden met al dat snood populisme, opiniemakers als vaste informatiebrengers, de economische groei voor het ecologisch behoud plaatsen?Politiek taalgebruik , met termen als de loonkost is te hoog hoor ik arbeiders roepen, maar ja voor wie? Wie zijn belang spreekt men dan aan,
monden brengen holle klanken voort , uitholling van taal , het gebeurd , het sleet begint , maar ook de bloemen komen door het asfalt, wie is wakker en wie slaapt, wie sluimert?


https://decorrespondent.nl/3/de-oplossing-voor-bijna-alles-minder-werken/115335-ad6c6f0b

zoals de eerste aapmens , grommend , het eerste vuurvonkje in een vuur deed omzetten
door omstanders gek verklaard, spreken wij nu nog van hem;
we zijn psychonauten , we verkennen de innerlijke wereld, het bewustzijn, alle treden, naar de kelder tot bovenop onze innerlijke burj khalifa... wil de ganse behuizing in de innersphere kennen, en ook die van men broeders

welkom op het forum
D
DjenxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook iets vervelends meegemaakt M.B.T pep. Ik had een keer 10 gr pep gehaald bij een maat van mij.
Hier ging ik al de fout in...
Ik was toen 1 WEEK wakker gebleven en had ook weinig tot niks gegeten.
It's safe to say dat ik hier een best hevige
Psychose aan heb over gehouden :(
Het was serieus niet mijn bedoeling
Om een week wakker te blijven, maar
Ik werd er gwn 'ingezogen'.....

Nu, precies 2 jaartjes verder
Heb ik er nog steeds last van...
Niet van de psychose, maar eigenlijk
Meer van wat die psychose met mij dee

En jullie zouden jezelf nu wel afvragen,
Wat had je meegemaakt in je psychose?

Denk aan dingen zoals:
1. Denken dat ik dood zou gaan
2. Denken dat mijn moeder degene was
Die ervoor had gezorgd dat ik dood ging
3. Hevige hallucinaties (en ik bedoel dan echt hevige)
4. Op de terugweg, van oma naar mama
overal op de grond zakjes speed zien liggen (lopend)
5. Dat ik met m'n handen langs mijn hoofd zat te waaien omdat ik insecten zag
6. Niet naar buiten durfen te gaan omdat ik blijkbaar dacht dat iemand mij wou
Vermoorden


best wel heftig....
Over de 'piek' van mijn psychose zit een heel lang verhaal achter, dit is ook het moment dat ik geen realiteitsbesef had.
Als jullie dat willen lezen, zal ik er wel
De moeite voor willen doen om mijn
Verhaal met jullie te delen :thumbsup3:

Nou, dat wassie dan weer.
Ik ga NOOIT meer pep gebruiken
Geloof mij maar:fist3:
Ik had voor mijn psychose wel eens gelezen Over "het gevoel van doodgaan"
Ik dacht toen bij mijzelf dat dat niet kon?!?
Maar geloof me, als je 7 dagen wakker van de pep bent, is dit serieus mogelijk!

Gr, Djenx:peace3:
B
BroccoliLid
01-01-2024, 00:00
#8
BasvanHoven zei:
Daar heb je helemaal gelijk in. De knuppel die ik ben is te enthousiast gaan wegen en typen. Ik had het ook ergens anders gepost waarin ik dezelfde fout maakte. (Sorry, maar het is erg uitgestorven hier)



Dus conclusie:
Ik heb dus uit een zakje van 0,5 gr waar net ietsje minder in zat, let's say 0,45, 2 bommetjes gemaakt.

450 mg totaal is natuurlijk veel te veel.

Deze shit begint mijn denkvermogen te verneuken lijkt het wel. Speed? Eerder slow.
Klik om te vergroten...

Omg ik heb een keer precies hetzelfde gedaan. 1x, nooit weer. Nooit.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
met verbazing dit topic gelezen.

ik heb zelf nog nooit slechte ervaring met speed gehad (nou ja, niet meer dan heel vaag worden na veel blowen in de comedown en zelfs niet meer fatsoenlijk kunnen praten tot hilariteit van de overige aanwezigen) en van de genoemde hoeveelheden lig ik ook al niet wakker. wellicht omdat ik ADD-er ben, dan neem je toch al gauw wat meer, soms zelfs over de gram.

ik denk dat het belangrijkste is om goeie connecties te hebben zodat je slechte kwaliteit/versnijding met gevaarlijke middelen/kans op iets anders wordt geleverd zoals de een of andere RC vermijdt (en ook dat je niet te veel betaald, 20 euro voor maar 0,45 gram?)

maar goed, ook dan loop je risico, zo had ik vroeger een maat die een psychose kreeg na speedgebruik, en wel de klassieke achtervolgingswaanzin. en die is daar toch ook jaren mee zoet geweest.
Klik om te vergroten...

Ik verwacht dat het versneden was met andere middelen, want ik had het dus niet getest.

Ik ben zelf ook ADD-er btw, maar dit zou niet zoveel moeten uitmaken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
met verbazing dit topic gelezen.

ik heb zelf nog nooit slechte ervaring met speed gehad (nou ja, niet meer dan heel vaag worden na veel blowen in de comedown en zelfs niet meer fatsoenlijk kunnen praten tot hilariteit van de overige aanwezigen) en van de genoemde hoeveelheden lig ik ook al niet wakker. wellicht omdat ik ADD-er ben, dan neem je toch al gauw wat meer, soms zelfs over de gram.

ik denk dat het belangrijkste is om goeie connecties te hebben zodat je slechte kwaliteit/versnijding met gevaarlijke middelen/kans op iets anders wordt geleverd zoals de een of andere RC vermijdt (en ook dat je niet te veel betaald, 20 euro voor maar 0,45 gram?)

maar goed, ook dan loop je risico, zo had ik vroeger een maat die een psychose kreeg na speedgebruik, en wel de klassieke achtervolgingswaanzin. en die is daar toch ook jaren mee zoet geweest.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aangezien speed die op straat word verkocht max 73% amfetamine kan zijn schrik ik hier niet van. En je bent lang niet de enige.

Vind het wel grappig dat je na al die 'hints' toch beslist om het te gaan gebruiken. Eigen schuld zeg ik dan.

Waarschijnlijk was het gewoon een combinatie van 4mme, en wat fluoramfetamine.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Linksrechts zei:
Eigen schuld zeg ik dan.
Klik om te vergroten...

Tja, ik zou natuurlijk de speed de schuld kunnen geven, maar dat slaat nergens op natuurlijk. Ik had het moeten testen, punt.

Linksrechts zei:
Waarschijnlijk was het gewoon een combinatie van 4mme, en wat fluoramfetamine.
Klik om te vergroten...

Fluoramfetamine, (4-fa toch?) en 4mme? Zou je kunnen verklaren waarom je dit denkt?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Was een kuttopic , die speed ten onrechte een slechte naam heeft.:rage:
Wat een onzin, die zooi is nooit getest geweest.
Meest nare ervaring op speed ooit, laat me niet lachen.:smirk:
was het wel speed?
ga ergens anders een drug een slechte naam geven met voldoende info aub.:triumph:

Ik wordt zo moe van dergelijke topics...gelukkig redde @Djenx het niveau...
heb dit topic op het andere forum ook zien passeren en tot vermoeiens toe gelezen.:joycat:
De man met de bruine benen, er wordt nog mee gelachen...:sunglasses:
Dit topic hoord regelrecht de vuilbak in.
L
LinksrechtsLid
01-01-2024, 00:00
#14
BasvanHoven zei:
Tja, ik zou natuurlijk de speed de schuld kunnen geven, maar dat slaat nergens op natuurlijk. Ik had het moeten testen, punt.



Fluoramfetamine, (4-fa toch?) en 4mme? Zou je kunnen verklaren waarom je dit denkt?
Klik om te vergroten...

Omdat het dealers geen ruk interesseert wat ze er in gooien. Het zijn uiteindelijk alle 2 amphetamines dus waarom niet...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wilde me eigenlijk niet openbaar in dit topic mengen, maar ik ga dat bij deze toch doen, omdat ik het niet vind kunnen hoe hier in sommige reacties afgegeven wordt op iemand die hier zijn eerlijke verhaal deelt.

Ja, hij had zijn speed moeten testen. Ja, het was onverstandig. Dat zegt hij ook zelf.

Bij deze kan ik je vertellen dat ik zelf een tijdje terug een soortgelijke ervaring heb gehad met dexamfetamine en na de uitwerking hiervan twee pilletjes methylfenidaat. Een experimentje, maar een dom experimentje, want die combinatie bleek (op wat hogere dosering in ieder geval) niet voor mij weggelegd. 's Avonds toen ik wilde gaan douchen merkte ik dat mijn huidskleur veel geler was dan normaal. En mijn voeten en onderbenen waren (jawel!) vlekkerig 'zongebruind'. Ik dacht toen meteen terug aan dit topic.

De symptomen waren de volgende dag weg, gelukkig, net als bij Bas (en ik heb er foto's van, dus ik beeldde het me niet in), maar ik ben er meteen over gaan lezen op internet, omdat ik me afvroeg of ik hiermee naar de dokter moest gaan. 'Geelzucht' is iets wat voor kan komen na zowel MDMA- als speedgebruik en is een serieus te nemen symptoom. Het staat ook in de bijsluiters van dexamfetamine en methylfenidaat genoemd als mogelijke bijwerking - met het advies dan direct de medicatie te stoppen.

Het is dus niet zo dat deze symptomen per definitie terug te leiden zijn tot 'rotzooi' in speed (want: in dexamfetamine en methylfenidaat zit geen rotzooi). Het kan simpelweg een van de lichamelijke verschijnselen zijn van een relatieve overdosis amfetamine. En de één heeft wrs. een gevoeligere lever - want de oorzaak van geelzucht ligt in de lever - dan de ander. Dat is geen kwestie van een drug een slechte naam geven, dat is eerlijk zijn over wat er met je gebeurt als je de regels van gebruik een keertje in een impulsieve bui aan je laars lapt. En we zijn allemaal wel eens onverstandig (geweest). Iedereen kan op z'n smoel gaan, en maar goed ook dat we dat gaan, af en toe, want daar leren we van.

Ik heb er in ieder geval mijn les wel uitgetrokken. En ik vermoed Bas ook. Laten we dan met z'n allen een beetje vriendelijk blijven.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat het bestaat dat symptoom staat hier niet ter discussie, dat het bij ''speed '' gezet wordt daar gaat de twijfel over...
het is louter suggestief...
Nergens een bewijs dat het door amfetamine kwam en toch staat dit hier bad propaganda te wezen
en geeft speed een slechte naam.
Punt:unamused:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee klopt, we hebben hier inderdaad geen hard bewijs dat het door de amfetamine kwam. Maar de aanname is niet heel erg onredelijk, aangezien het bekend is dat dit symptoom kan optreden na overmatig amfetaminegebruik. Het is minstens zo suggestief om te veronderstellen dat er dan wel zooi in de speed zal hebben gezeten.

Dit forum is er ook om te leren van elkaar(s fouten). Twee lessen uit dit topic die weinig met speed een slechte naam geven te maken hebben: 1) laat je drugs testen, wil je zekerheid hebben, 2) ook al is je speed zo zuiver als maar zijn kan, neem gewoon niet teveel. Want dat vindt je lichaam niet leuk, en met wat pech word je nog geel/bruin ook.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, klopt.
Maar TS beginpost , daaruit leid je geheel andere dingen uit af.
Voor de flinke doorlezer en de betere verstaander, die alle lappen tekst wil doorkauwen zit er mss een les in.
Maar laat me niet lachen , wie neemt dit allemaal door, zich doodgeschrokken na de TS post?
waarin oa uitspraken als death by speed gedaan worden.
Als er al lessen te leren vallen uit deze miskleun van een topic is het door de wil van anderen .:sunglasses:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergic bink zei:
Ja, klopt.
Maar TS beginpost , daaruit leid je geheel andere dingen uit af.
Voor de flinke doorlezer en de betere verstaander, die alle lappen tekst wil doorkauwen zit er mss een les in.
Maar laat me niet lachen , wie neemt dit allemaal door, zich doodgeschrokken na de TS post?
waarin oa uitspraken als death by speed gedaan worden.
Als er al lessen te leren vallen uit deze miskleun van een topic is het door de wil van anderen .:sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hij beschrijft hoe hij de situatie op dat moment ervaren heeft. In de reacties werd inderdaad pas duidelijk dat het een doseerfout was, maar de geïnteresseerden zullen vast wel verder lezen dan de beginpost.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#20
En de rot geschrokkenen niet ... die zullen hun pep in de prullenmand gegooid hebben.:fearscream:
En in een opwindingsdelier alles gaan bekennen zijn beneden aan pappie en mammie !
:smirkcat::hearteyecat::tearsofjoy::sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."