Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed gebruik op lange termijn

Speed gebruik op lange termijn

16 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind speed ook heel aantrekkelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het dan maar dagelijks zou moeten gebruiken.

Een lang leven in goede gezondheid vind ik dan ook wel weer aantrekkelijk. En dat kan best samengaan met af en toe een keer wat speed. Maar dat gaat dus niet samen met hoe jij het doet.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Ik vind speed ook heel aantrekkelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het dan maar dagelijks zou moeten gebruiken.

Een lang leven in goede gezondheid vind ik dan ook wel weer aantrekkelijk. En dat kan best samengaan met af en toe een keer wat speed. Maar dat gaat dus niet samen met hoe jij het doet.
Klik om te vergroten...
Dat is nog veel belangerijker natuurlijk, maar als je dan weer naar Brood kijkt..
Het kan altijd erger, ik moet gewoon voorlopig stoppen of m'n gebruik in de hand houden (Wat ik niet kan)
t
tom wLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Dat ligt er helemaal aan in welke frequentie en welke hoeveelheid.

Als je wil weten hoe t is om 30 jaar lang elke dag 2 gram speed te spuiten zou je de biografie van Herman Brood moeten lezen. (in 3 delen geschreven door Bart Chabot)
Klik om te vergroten...

Kleine correctie, want mijn hart bloedde als ik het las;
de biografie van brood door Bart Chabot, beslaat namelijk 4 delen ,
*broodje gezond
*broodje halfom
*brood en spelen
*broodje springlevend
* dan heb je zelfs nog '' de broodschrijver'' over de biograaf , dus over Chabot zelf, wat ook door sommigen bij de reeks gerekend wordt.
*en als kers op de taart heb je ook nog ''up on the hilton roof'' van bart chabot, wat in feite een beknoptere samenvatting is van de vier delen van de oorspronkelijke biografie.
Dus ben ik de brenger van goed nieuws acht zes, dit betekend dat je ergens van bovenstaande titels er eentje gemist heb en dus nog uren leesplezier voor de boeg hebt.
Zonder dank !

Edit : verder wordt er gesuggereerd in brood en spelen dat jules deelder eigenlijk nog veel meer in de spuit gooit dan herman destijds.
Dus Brood wordt vaak ten onrechte aangehaald als een voorbeeld van hoe het afloopt met langdurig speedgebruik,evengoed kan men Jules Deelder als voorbeeld nemen wat dan weer een succesverhaal lijkt te zijn .De man is kerngezond en vrij van ouderdomskwaaltjes, hij beweerd dan ook zo vaak dat speed jong houd.
Tevens wil ik besluiten dat het in brood en spelen op het eind, en in het begin van broodje springlevend haarfijn wordt verteld dat Herman zijn gezondheid met rasse schreden achteruitging toen hij de amfetamines stopte en het enkel op een zuipen zette.
Dus ben ik van mening dat vooral de alcohol Brood gesloopt heeft .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@tom w
Ik dacht dat Deelder juist niet 24/7 gebruikte en ook een stuk minder dan Brood.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ligt het aan mij dat ik heel dat verhaal over brood niet snap of hebben jullie dit ook? lol
t
tom wLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
@tom w
Ik dacht dat Deelder juist niet 24/7 gebruikte en ook een stuk minder dan Brood.
Klik om te vergroten...

Het ligt in de aard van Jules om niet te veel te koketteren over speed, dat drijft nodeloos de prijs maar op zegt ie.
(meermaals zegt ie dit in interviews )
In brood en spelen (666 blz ) een ruim verslag over de theatershow van Deelder, Brood en Chabot door Nederland en Belgïë van 1998 -2000.
Wordt er ruim beschreven dat brood een doetje was met betrekking tot wat ie in de speedspuit gooide ivm Deelder.
Dus jawel hoor hij douwt er dagelijks de naald in, is nog steeds ijverig bezig om '' de gouden naald'' te halen hoor.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat ligt er helemaal aan in welke frequentie en welke hoeveelheid.

Als je wil weten hoe t is om 30 jaar lang elke dag 2 gram speed te spuiten zou je de biografie van Herman Brood moeten lezen. (in 3 delen geschreven door Bart Chabot)
M
Mar1972Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal,

Wie oh wie kan mij vertellen hoe het is om langdurig speed te gebruiken? Voor en nadelen graag.

Alvast bedankt,

Mar
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat de 8 fasen van amfetamine gebruik wel een goede indruk geven:

http://forum.quittingadderall.com/forums/topic/879-8-stages-of-amphetamine-useabuse/
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oeh dan heeft Herman bijna 22 kilo speed gespoten in die 30 jaar.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgensmij hangt dat van diverse zaken af:

- Heeft een persoon aanleg voor verslaving?
- Heeft de persoon psychische issues?
- Is de drugs puur of van "straatkwaliteit"? Schadelijke stoffen door produktie en versnijding zijn niet zelden verantwoordelijk voor gezondheidsschade.
- Wordt de drug functioneel of recreatief gebruikt?
- Wat is de route van inname? Intraveneus en snuiven zijn schadelijker dan oraal.

Afhankelijk van de situatie kan de uitkomst compleet verschillen. Iemand die voor AD(H)D gemonitord farmaceutisch geproduceerde Adderal of dexamfetamine functioneel gebruikt zal naar alle waarschijnlijkheid geen schade oplopen. Sterker nog, zijn/haar leven zal gewoon beter zijn. Dat geldt uiteraard veel minder of niet voor mensen die met regelmaat de -straatdrug- speed gebruiken, al dan niet intraveneus of intranasaal.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Antwoorden op de vragen gesteld door @ATGC in de laatste post.

Volgensmij hangt dat van diverse zaken af:

- Verslavings gevoelig
- Meer dan genoeg psychisch ongemak ervaren
- Amfetamine kwaliteit plus minus 70% niet gewassen.
- Functioneel gebruik is momenteel het doel. Al is recreatief zeer aantrekkelijk
- Alleen oraal sinds neuskwaaltjes terugkomend ongemak vormde.
- Functioneel gebruik momenteel, recretief is daar in tegen geen nieuwe ervaring voor me.

Allemaal redenen om het voor al niet te doen..
Toch kies ik voor de weg van meeste gemak voor een kleine vergoeding.

Negatieve effecten zal ik benoemen al ervaar ik die na dagelijks doseren
Grens leggen op maximaal 5 capsule's van 50 MG op een dag.
Nog steeds ongemak na dat gebruik Anti-Psychotica dosis tijdelijk verdubellen.

Groetjes
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Absurde buikpijn, deze maand bommetje 100+ geslikt.
Droge neus die helemaal kapot gaat, 28 dagen 3 Lijntjes ongeveer. uhm iemand "hoe dan"
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eeeh teveel drugs...
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Eeeh teveel drugs...
Klik om te vergroten...
Jaa zal ook wel.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Misbruik
Is het niet wijs om gewoon een keer goed na te denken waar je mee bezig bent?

Dagelijks flinke hoeveelheden speed wegwerken en je dan afvragen waar al die klachten vandaan komen, het moet niet gekker worden.

Allemaal redenen om het voor al niet te doen..
Toch kies ik voor de weg van meeste gemak voor een kleine vergoeding.
Klik om te vergroten...
Welk gemak? Ik lees dat je flink wat lichamelijk en geestelijk ongemak aan het ontwikkelen bent en dat wordt alleen maar erger als je zo door gaat.
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
@Misbruik
Is het niet wijs om gewoon een keer goed na te denken waar je mee bezig bent?

Dagelijks flinke hoeveelheden speed wegwerken en je dan afvragen waar al die klachten vandaan komen, het moet niet gekker worden.


Welk gemak? Ik lees dat je flink wat lichamelijk en geestelijk ongemak aan het ontwikkelen bent en dat wordt alleen maar erger als je zo door gaat.
Klik om te vergroten...
Jaa.. je hebt een heel goed punt. Alleen vind ik Speed veel te aantrekkelijk..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."