Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven voorstellen.

Even voorstellen.

42 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Green zei:
Maar dat is juist het probleem bij mij.
Ik heb sterk het gevoel dat mijn manier van omgaan,denken en verwerken van iets als de breuk met mijn vrouw helemaal anders is dan bij de meeste andere mensen. Het is natuurlijk zo dat ik haar mis, dat ik de thuis situatie met mijn kinderen zie veranderen en dat dat voor (binna) iedereen hetzelfde zal zijn. Maar daar houd het bij mij niet op... Ik begin te denken over elk mogelijk slecht scenario dat er te gebeuren komt in de toekomst. Ik kan het begrijpen en uiteindelijk loslaten in de toekomst dat ze van me weg is. Maar ik kan er niet mee omgaan om steeds de spookverhalen die door mijn hoofd dwalen los te laten... Ik heb geen "controle" meer over wat ze allemaal gaat doen,daar ligt het probleem bij mij... Ik ben de controle kwijt. Een heel slechte karaktereigenschap van mij!!! Daardoor ben ik gaan meelezen op haar fb. U uiteindelijk kwaad gereageert op iets wat geleid heeft tot "Een blokkering" vervolgens ook via whattsapp gezien dat ze paar keer laat op whattsapp gekeken heeft... opnieuw reageren en ook daar geblokkeerd nu. Ik vind het moeilijk om haar te zien "plezier" maken met andere, dingen zien doen die ik wel graag gedaan zou hebben... zo snel na de breuk! Tuurlijk wens ik haar diep in mijn hart alles toe wat zij zou willen.
Maar ik had mss ook eens het idee gehad dat ze mij een klein beetje mist... zijn al die jaren samen dan zo vergeten? Ben ik zo vergeten?
En als je de voorbije 4maanden tot 3x wakker schiet snachts met die gedachte... soms denk ik wel eens... (ok,Dit heb ik nog nooit eerder hardop gezegd,nu word het raar... ) het lijkt wel of er nog iemand bij mij is, in mij huist. Die mij steeds wil waarschuwen voor dingen die er niet zijn. Niet een slechter of kwader iemand maar een heel bang iemand!! Iemand die door die gedachten in mij los te laten het controlerende in mij te voeden.

Ik weet niet precies hoe het komt,maar ik kan dat gevoel heel moeilijk uitleggen. Ook nu denk ik eigenlijk "Nee dat is het ook niet,ik wis het" maar ik laat het staan mss zien jullie er toch iets in.

Kort samengevat... Ik heb het verdriet zoals iedereen verdriet heeft bij een scheiding maar ik heb daarmaast nog andere gedachten die heel moeilijk uit te leggen zijn en die zijn de oorzaak van de ellende die ik nu meemaak.
Klik om te vergroten...
Godverdomme Groen, je raakt me in mijn hart met dit verhaal en stevig ook.
In dit verhaal zijn 4 partijen die jij op dit moment in deze volgorde hebt staan:
Speed, je ex, je kinderen, jijzelf.

Wat gaat er mis in dat rijtje?

PS. TS betekent hier topic starter
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
Godverdomme Groen, je raakt me in mijn hart met dit verhaal en stevig ook.
In dit verhaal zijn 4 partijen die jij op dit moment in deze volgorde hebt staan:
Speed, je ex, je kinderen, jijzelf.

Wat gaat er mis in dat rijtje?

PS. TS betekent hier topic starter
Klik om te vergroten...
Hoi Casaan,
Bedankt voor het verduidelijken van TS.
De volgorde hoe jij het lijstje opsomt is natuurlijk de volgorde van de drugsgebruiker.
De volgorde van de liefhebbende vader zal er anders uitzien en die van een goede echtgenoot nog anders.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Green zei:
Ik heb het nog gehoord dat ik een bepaalde zelfvernietiginsmechanisme in mij heb die bij mij bij tegenslagen in gang word gebracht. Dus er zal wel iets van aan zijn.
Klik om te vergroten...
Misschien wel goed om bij stil te staan dat zo'n gedachte heel gevaarlijk kan zijn.

"Ik heb een soort zelfvernietigingsmechanisme in mijn hersenen die actief wordt bij tegenslagen, wat mij machteloos maakt op zo'n moment."

Niet erg behulpzaam...

Ik denk dat we allemaal soms weleens de aantrekkingskracht van dat coping-mechanisme voelen. Als iets heel moeilijk is, het gevoel hebben om eraan toe te geven en de "makkelijke" weg te kiezen. Maar dat dit in de ene persoon veel sterker gevoeld wordt dan in de andere. Maar train je dat mechanisme ook niet als je eraan toegeeft denk ik dan? Wordt het daar niet sterker door? En ik vraag me af, is het niet meer software dan hardware?

Uit je verhaal merk ik op dat je je wel bewust bent van wat er gebeurd. Dat is toch al een cruciaal inzicht om te hebben. Persoonlijk ben ik van mening dat zelf-discipline in staat is dergelijke mechanismen te 'over-rulen' en dat je dus een keuze hebt om wel/niet toe te geven aan zulke drives. Niet dat dat makkelijk zal gaan waarschijnlijk...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."