Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEven voorstellen.

Even voorstellen.

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heftige "samenvatting" van je verleden.

Green zei:
Tot op een dag, mijn lichaam de grote hoeveelheden speed niet meer aan kon en besloot ermee te stoppen... verdere detailles ga ik jullie besparen.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik juist benieuwd naar. Wat gebeurde er? (Indien je het niet wilt delen, geen probleem natuurlijk)

Ik snap dat als je na zo lange tijd clean zijn toch weer begint, dat je motivatie ongeveer 0 zal zijn om opnieuw te stoppen. Zoals ik het lees (ziekmelden, baan kwijt, alcohol, roken tot uiteindelijk speed) was je er bijna al zo van overtuigt dat je zou falen, dat de teleurstelling van het eerste dat je faalde als een soort bevestiging zag..? Soort dominostenen reactie.

Misschien helpt het om die 7 jaar clean er tegenover te houden. Hoe gezond je je eventueel voelde bijvoorbeeld. Heel veel sterkte, en hulp zoeken is geen zwakte. Ook niet als je dat die 7 jaar wel zonder gedaan hebt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heftig verhaal, je bent duidelijk een echte alles-of niets-er

En met dat laatste in het achterhoofd lijkt het dan toch beter om voor niets te gaan.

Anyway, succes!
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey SanneBanne,
Ja dat mag je zeker vragen en ik wil het ook beantwoorden. Het was 5maart,5dagen voor mijn 30ste verjaardag toen mijn vriendin (later vrouw en nu... inderdaad de ex) anders dan andere dagen tijdens de middag van haar werk thuis komt eten. zij opend de deur en roepb"hoi" ik weet nog heel goed (dat is dan ongeveer het laatste) dat ik boven de was stond op te hangen net mijn laatste dikke lijn naar binnen getrokken en contact had met mijn dealer dat mijn 20gr klaar lag dus daar word de junkie blij van natuurlijk! Ik hoor mijn vrouw "hoi" roepen en roep vrolijk "hoi" terug. Ze gaat zitten en eet een stuk fruit tot ze van boven ineens een doffe knal hoort. Ze roept mijn naam (green,greeeeeen.... fkes een grapje er tussen) maar krijgt geen antwoord. Als ze niets vermoedent toch komt kijken ziet ze mij op de grond liggen. Ze kijkt,roept, voelt... maar krijgt geen reactie. Zij draaide mij toen op mijn rug en keek of ik ademde. Dat deed ik niet en ze voelde ook geen hartslag mijn lippen liepen paars aan mijn gezicht grijzig en het wit van mijn ogen zag blauw. Zij heeft toen super cool en snel gehandeld en,aangezien ik dit hier nu zit te schrijven, dus mijn leven gered. Al bellend is zij via de telefoon bijgestaan door een SEA die vertelde wat en hoe ze moest reanimeren. Tot het ambulance personeel met de mug erbij en jawel door onze politie vrienden achrervolgt ook aankwamen. De ambulance broeders namen het van haar over en knokte verder weer leven in mij te krijgen na 4maal die elektrische schokken toe te dienen (ik kan niet op de naam komen maar je weet wel... al clear... ) riepen ze een heel zwakke harrslag gezien te hebben. Dan beginnen ze alles in te pakken en rijden naar het ziekenhuis. Daar krijg mijn familie te horen dat ik te lang zonder harrslag en rondpompemt bloed geweest ben nl 15min. Ze zeggen dat de eerste nacht bepalend zal zijn. Met ijszakken over mijn gehele lichaam houden ze mijn lichaamstemperatuur op 32gtaden om vitale organen te proberen reddden. De dokters zeggen dan dat mijn overlevingskansen volgens hen op 10% ligt daarvan ,zeggen ze er nog bij, is 7% dat het een kastplantje word. Met die 3 andere procenten word dus al nier veel rekening gehouden. 3dagen later besluiten ze mij uit de kunstmatige coma te halen en te kijken wat de hersenschade is. Buiten een 3tal dagen geen woord gezegt te hebben en daarna nog eens 4dagen om de minuut dezelfde vraag herhaalt te hebben want ik was het antwoord al vergeten, ben ik er weer bovenop gekomen
De eerste weken sliep ik 16u per dag en onthouden ik niks maar verder niks aan de hand. Het is mij ook altijd bijgebleven dat als ik op 5maart neerval en 90% kans is dat ik dit niet overleef dat mijn familie mij precies op mijn 30ste verjaardag had mogen begraven.
Zo,dat was het. Was voor mij ook minder moeilijk te vertellen dan de vragen die je mij verderop in je antwoord stelt... over de motivatie en de dominostenen! Dat is een heel lastige maar ik wil proberen hem hier later toch te beantwoorden.
Doei...
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het er eigenlijk niet bijgesteld dat de uiteindelijke oorzaak van mijn vallen een hartstilstand was (dat was mss makkelijk uit het verhaal te halen) maar daar kwam nog de volgende zin bij... al dan niet veroorzaakt door het nierfalen!
Mijn nieren zijn allebei gestopt mee werken en hebben dus mij andere vitale organen,in mijn geval mijn hart, laten vergiftigen. Daar komt het op neer. Het is nooit zo bevestigd geweest of die nieren er iets mee te maken had en. Ik moest in elk geval de eerste weken liteeeeeers water drinken.
Het is bij mij met het plassen nooit meer goed gekomen. Vooral s'ochtends plas ik moeilijk maar het ergste is... Waar menig man naast mij in urinoirs zowat de stenen uit de pot stond te pissen kwam ik al druppelend ver achter
Sinds ik nu weer snuif... 18de opeenvolgende dag... zit ik (Vooral weer smorgens) bijna te huilen van de pijn op de wc als ik plas. Ooeeeee... dat doet pijn hoor!!
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey acht.zes
Je zegt precies hoe het is, ik ben een alles of niets er. Vroeger als puber stond dat heel leuk en stoer op mijn cv.
Ondertussen weet ik dat het mijn ondergang geworden is of zal worden.
Groetjes
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neem zo spoedig mogelijk contact op met de kliniek! Als het je een eerste keer is gelukt om te stoppen na 16jaar intensief gebruik, dan kun je dat nu zeker weer. Sterkte kerel ik snap je terugval ook wel.. er gebeurt iets kuts in je leven en het begint heel onschuldig weer met een eerste biertje. Maandje verder ben je weer volle bak in gebruik, jammer maar helaas wel de waarheid.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Green zei:
Ik heb het er eigenlijk niet bijgesteld dat de uiteindelijke oorzaak van mijn vallen een hartstilstand was (dat was mss makkelijk uit het verhaal te halen) maar daar kwam nog de volgende zin bij... al dan niet veroorzaakt door het nierfalen!
Mijn nieren zijn allebei gestopt mee werken en hebben dus mij andere vitale organen,in mijn geval mijn hart, laten vergiftigen. Daar komt het op neer. Het is nooit zo bevestigd geweest of die nieren er iets mee te maken had en. Ik moest in elk geval de eerste weken liteeeeeers water drinken.
Het is bij mij met het plassen nooit meer goed gekomen. Vooral s'ochtends plas ik moeilijk maar het ergste is... Waar menig man naast mij in urinoirs zowat de stenen uit de pot stond te pissen kwam ik al druppelend ver achter
Sinds ik nu weer snuif... 18de opeenvolgende dag... zit ik (Vooral weer smorgens) bijna te huilen van de pijn op de wc als ik plas. Ooeeeee... dat doet pijn hoor!!
Klik om te vergroten...
Stoppen met plassen dus. Kan je verder gaan met snuiven.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Stoppen met plassen dus. Kan je verder gaan met snuiven.
Klik om te vergroten...

Hey Casaan,
Als je het zo zegt... of mss beter, als ik het zo lees, dan klinkt het inderdaad absurd!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kerel, ik snap dat het moeilijk is maar ga echt zo snel mogelijk weer professionele hulp zoeken. Je hebt een hartstilstand gehad. De kans om dat te overleven zonder blijvende schade is zoals je zelf al zegt enorm klein, het is jou gelukt, maar de kans dat het een tweede keer minder florisant afloopt is groot. En als je zo’n extreme gebruiker bent geweest dan zul je nooit gematigd gebruiker kunnen zijn. Daar lijk je je gelukkig goed bewust van.

Ook lijkt het me dat je of altijd al gevoelig was voor hartklachten, of dat je dit in ieder geval nu sowieso bent door de enorme klap die je systeem heeft gehad. Dan is opnieuw dagelijks aan de pep gaan niets anders dan keihard spelen met je leven.

Je bent misschien een ‘alles of nietser’ maar helaas is dit geen keuze wanneer het gaat om ernstig hersenletsel. Er zijn een hoop toestanden tussen dood en leven in waarin je geen maanden of jaren wil verkeren. Al helemaal niet voor de mensen om je heen, die om jou geven.

Zoek steun, je bent er nu nog op tijd bij, alles is nog mogelijk. Sterkte!
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koffieboon zei:
Neem zo spoedig mogelijk contact op met de kliniek! Als het je een eerste keer is gelukt om te stoppen na 16jaar intensief gebruik, dan kun je dat nu zeker weer. Sterkte kerel ik snap je terugval ook wel.. er gebeurt iets kuts in je leven en het begint heel onschuldig weer met een eerste biertje. Maandje verder ben je weer volle bak in gebruik, jammer maar helaas wel de waarheid.
Klik om te vergroten...
Hoi Koffieboon,
Bedankt voor de reactie.
Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om mij op mijn 41ste (volgende maand 42) nog te gaan aanmelden bij een kliniek. Anderzijds ben ik er ook wel zeker van dat ik op eigen houtje zou kunnen stoppen als ik wil.
Maar daar zit het hem... als ik wil! Ik vind de band die ik met speed heb zo raar,Ik kan het niet omschrijven.( misschien een leuke nieuwe topic,omschrijf de band die je voelt met je verslaving) Ik heb mij altijd afgevraagd of andere zwaar verslaafden dat ook hebben...dat kan bijna niet anders.Ik heb de weekend-gebruikers, die mij raar vonden omdat ik niet stopte op zondag, altijd raar gevonden... enneuh... waarom stop je juist? Maar hoe komt het dat ik dat heb... ben ik iets te jong te snel,te veel gaan gebruiken of is het gewoon mijn lot, moest het zo??
Ik heb in elk geval 6dagen geleden aan mijzelf verplicht dat ik zondag ga beslissen wat de bedoeling is. Ga ik (na 21dagen onafgebroken gebruik) alle speed weggooien,mijn ijskast vullen voor een week en een week slapen en afkicken,dan opnieuw de "normale" wereld in,waar iedereen mij nog steeds ziet of kies ik er voor toch langer door te gaan op die manier, met alle gevolgen van dien. Ik weet het niet.
Ps... Is 1 of meerdere van jullie ook dagelijks speed snuiver of zijn jullie weekend/gelegenheids gebruikers?? Als er dagelijks gebruikers zijn die zich geroepen voelen hun gevoel die ze met en over hun verslaving hebben, te delen met mij... welkom.
Misschien haal ik uit jullie verhaal bepaalde punten die mij helpen mijn gevoel beter te kunnen omschrijven en begrijpen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Green
Veruit de meesten hier zijn recreatieve speed gebruikers voor wie zelfs 1 keer per week te veel is. Dan zijn er nog een paar die elk weekend speed gebruiken en een enkeling die het meerdere keren per week pakt.

Dagelijkse speedgebruikers zie je hier ook wel eens langskomen maar die blijven eigenlijk nooit echt hangen op dit forum, als ik dat zo een beetje juist heb ingeschat.
edit;
Ik ken toch wel een paar dagelijkse gebruikers op dit forum die al lange tijd op het forum komen maar die ga ik niet noemen, die melden zich zelf maar als die daar behoefte aan hebben.

waarom stop je juist
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je je beter kan afvragen waarom je er continue mee doorgaat. Continue gebruiken brengt je in de problemen, terwijl occasional gebruik over het algemeen nauwelijks problemen oplevert.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Green
Sta jezelf nou eens gewoon toe dat je je klote voelt omdat je vrouw je heeft verlaten. Dat is een normaal proces en je komt er wel weer bovenop.

Je moet niet weglopen voor je gevoelens en al helemaal niet als die negatief zijn want anders kan je het nooit verwerken.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze olifant zei:
Kerel, ik snap dat het moeilijk is maar ga echt zo snel mogelijk weer professionele hulp zoeken. Je hebt een hartstilstand gehad. De kans om dat te overleven zonder blijvende schade is zoals je zelf al zegt enorm klein, het is jou gelukt, maar de kans dat het een tweede keer minder florisant afloopt is groot. En als je zo’n extreme gebruiker bent geweest dan zul je nooit gematigd gebruiker kunnen zijn. Daar lijk je je gelukkig goed bewust van.

Ook lijkt het me dat je of altijd al gevoelig was voor hartklachten, of dat je dit in ieder geval nu sowieso bent door de enorme klap die je systeem heeft gehad. Dan is opnieuw dagelijks aan de pep gaan spelen niets anders dan keihard spelen met je leven.

Je bent misschien een ‘alles of nietser’ maar helaas is dit geen keuze wanneer het gaat om ernstig hersenletsel. Er zijn een hoop toestanden tussen dood en leven in waarin je geen maanden of jaren wil verkeren. Al helemaal niet voor de mensen om je heen, die om jou geven.

Zoek steun, je bent er nu nog op tijd bij, alles is nog mogelijk. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Hoi Roze Olifant,
Ik heb voor mijn hartstilstand nooit klachten gehad en ik heb daarna meerdere test ondergaan ter opvolging en ook daaruit is gebleken dat mijn hart perfect inorde is. Dit is 100% zeker mijn lichaam geweest die letterlijk zei, dit kunnen we niet toelaten, dit gaan we niet langer pakken, er moet iets gebeuren en dan plof... uit! In de periode dat ik dan clean was leek ik mijn plezier gevonden te hebben in sporten. Ik ging hardlopen en daarna naar de triathlon,super sport is dat,heerlijk. In die periode heb ik meermaals inspanningstesten gedaan omdat ik toch tijdens de wedstrijden (net zoals in mijn drugs periode!) Tot het uiterste ging. Ter bevestiging voor mijzelf of alles wel goed ging met mijn hart. Altijd kreeg ik een perfecte uitslag. Helemaal niks aan de hand met mijn hart.
Ik realiseer mij inderdaad dat ik geen grenzen heb als het om speed gaat en dat ik nooit een gematigd gebruiker zal zijn. En ook dat het serieus kan misgaan bij zulk gebruik maar dat lijkt voor mij van ondergeschikt belang. Mijn vrouw is weg en ik kan niet stoppen met denken en de vreselijkste doemscenarios poppen constant in mijn hoofd. Zal ze dit.... zal ze dat.... wanneer... hoe... 24u per dag!! Ik schiet soms 3x per nacht wakker... denken,denken,denken... het lijkt of mijn gedachten mij aan het wegleiden zijn. Ergens anders proberen naar toe te trekken. Ik voel mij zwakker worden,vermageren (en ik was al geen dikke!) En in mijn hoofd komt voor het eerst weer sinds 7jaar het woordje speed naar boven. Ik vecht er dan wel nog tegen maar weet eigenlijk dan al dat het te laat is. Ik kan dit niet winnen. Snuiven,weer in mijn bekende,veilige wereld waar niks nog mijn hoofd in komt... en inderdaad, de verschrikkelijke gedachten die sinds mijn vrouw weg is gegaan nu 4maanden geleden, 24u per dag in mijn hoofd ronddwaalde zijn weg! Mijn medicijn werkt, het medicijn waar iedereen tegen is,bang voor is... werkt!! Ga naar de dokter en vraag anti-depressies word mij aanbevolen... Ik denk, NOOIT!! Ik heb inderdaad mijn familie die ik ondertussen al 3weken ontwijk op alle mogelijke manieren en ik heb mijn atletiekclub, waar de een na de ander vraagt waar ik ben en wat er is... omdat niemand mij zo mag zien. Ik tril,ik ga mijn gewicht niet vertellen maar er zijn de afgelopen 3 weken 4kg afgegaan op mijn al ranke marathonlichaam en ik heb niet meer de normale huidskleur, mijn gezicht ziet eigenlijk grijs. Maar mijn gedachten zijn weg. Ik zweef tussen 2 werelden en ik weet niet in welke ik precies thuis hoor. We zien wel...
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neem nou aub contact op met de kliniek, ik maak me echt zorgen om jouw situatie. Je zult ongetwijfeld veel mensen uit jouw omgeving die om je geven pijn gaan doen als jij de pijp uit gaat door je speedgebruik. Je wilt daarnaast toch niet herinnerd worden als die persoon die overleden is aan drugsgebruik. Dat is gewoon geen manier om te sterven.

Zoek aub hulp man, er zijn mensen die om je geven en die wil je dit niet aan doen..
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben een dagelijks speedgebruiker sinds een jaar, daarvoor weekend gebruiker. De vraag "waarom zou ik stoppen na het weekend" had ik ook toen ik begon met dagelijks gebruiken. Waarom zou ik mezelf dat ontnemen, ik voel me eindelijk goed sinds 30 jaar. Nou, inmiddels weet ik het antwoord; omdat je er langer van kunt genieten als je het bij soms kunt houden. Ik zit nog steeds wel in het "sprookje" omdat ik (nog) geen negatieve (negatievere dan ik me standaard voelde voordat ik speed ging gebruiken) effecten ervaar. Dat dat niet zo blijft is een feit, ik heb vooral geluk met mijn tolerantie die bij mij vooral op de lichamelijke effecten zit, en niet op de geestelijke. Ik word dus vooral heel high nog steeds, maar lichamelijke nadelen zoals het bloeddrukverhogende heb ik niet meer. Wel gebruik ik meer speed per dosis uiteraard en dat heeft uiteraard invloed op mijn gezondheid, of ik dat nu (al) merk of niet. Ik ben van binnen niet anders dan anderen dus weet dat verstandelijk ook wel.
Ik ga geen sprookjes vertellen dus ik zal dan ook toegeven dat stoppen voor mij (nog) geen wens/plan is. Ik denk dat als ik lichamelijk zo'n klap zal krijgen zoals jij had, dat ik dan wel zou (willen) stoppen voor altijd. Ik zeg "denk ik", omdat ik denk dat jij dat ook verwacht had van jezelf, zoals iedere gebruiker allicht.
Daarom vroeg ik ook naar wat er gebeurd was. Ik probeer mezelf te dwingen er over na te blijven denken. Ik wil niet zo'n verslaafde zijn die de drugs de schuld geeft op het moment dat het te laat is.

Ik ben aan het minderen (dosis verlagen, minder vaak op een dag) en dat lukt redelijk maar uiteindelijk zal ik wel weer moeten gaan verhogen zodra mijn tolerantie "bij" is.

Aan mij heb je feitelijk niet zoveel, het enige echt rotte ding aan mijn verslaving vind ik het gevoel dat ik krijg als ik zie dat mijn speed bijna op is. Ik ben geschrokken hoe heftig dat werd toen ik een keer ongepland zonder zat voor 2 dagen. That scared the shit out of me maar desondanks is speed mijn grote vriendje nog steeds, my saviour, mijn wondermiddel en mijn oogkleppen...

Kap als je kan.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Green zei:
Hey Casaan,
Als je het zo zegt... of mss beter, als ik het zo lees, dan klinkt het inderdaad absurd!
Klik om te vergroten...
SanneBanne zei:
Kap als je kan
Klik om te vergroten...

Hier wil ik dus even aandacht op vestigen meneer Groen.
Maar voor ik dat doe, wat een openhartig verslag Sannebanne, en wat een strijd die je nu aan het voeren bent.
Je schetst een intiem beeld van jouw verslaving en wat het met je heeft gedaan. Hoe je er nu tegen strijdt. Tegelijkertijd lees ik in de manier waarop je schrijft een soort van berusting? Heb je vrede met je gebruik en wil je op een nivo komen dat je lichaam aan kan?

@Green lees je mee? Hoeveel controle heb jij? Kan je al weer pissen?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casaan zei:
en wat een strijd die je nu aan het voeren bent.
Klik om te vergroten...

Dit is teveel eer. Ik ben niet aan het strijden. Ik zit inderdaad juist in die berusting. Acceptatie. En denk dat ik daar blijf zitten zolang ik geen "straf" krijg. Wat wie ook zegt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
SanneBanne zei:
Dit is teveel eer. Ik ben niet aan het strijden. Ik zit inderdaad juist in die berusting. Acceptatie. En denk dat ik daar blijf zitten zolang ik geen "straf" krijg. Wat wie ook zegt.
Klik om te vergroten...
Gossie

Dus jij bent gestopt met plassen? Metaforisch gezien?
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb twee keer een enorme blaasontsteking gehad met speed aan het begin. Auw. Ik denk (en hoop) dat pijn bij het plassen zoals TS aangeeft een "straf" zal zijn die me laat stoppen.
G
GreenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hey allemaal,
Ik ben nieuw hier dus ik dacht, laat ik mezelf of mijn "vriend verslaving" eens voorstellen.
Ik ben ongeveer 16jaar als ik begin met mijn ontdekkingstocht in de drugswereld. Trips,xtc,coke... het meeste passeerde mijn pad veeeeelvuldig... was leuk om in de weekends op uit te gaan. Dat deed ik dan ook elk weekend en zondagavond was het gedaan,terug de "normale" wereld in.
Tot op een dag (wanneer weet ik niet meer) ik een lijntje speed aangeboden kreeg... wat was dat!!!!! Dat wil ik morgen weer en graag overmorgen ook als het kan? Kon, want de man die mij dat lijntje aanbood had "toevallig" wel nog wat liggen en ipv zondag op bed al afkicken de maandag op te wachten,dacht ik dat een extra dagje wel nog kon. Zo geschiede... die dag werden er 2, vervolgens een week, yep,een maand... we zijn dan ineens 16jaar verder. Heel wat avonturen later ben ik een grote junk,dat realiseer ik mij goed en daar heb ik mij bij neergelegd.
Tot op een dag, mijn lichaam de grote hoeveelheden speed niet meer aan kon en besloot ermee te stoppen... verdere detailles ga ik jullie besparen. Eens terug in de wereld der levende laat ik mij opnemen en besluit te stoppen... en dat lukt! Ik leer mijn vrouw kennen, ik word verslaafd aan sporten (jaren ben ik bekeken als drugsjunk en nu ben ik een sportverslaafde... Wat wel iedereen goed en normaal vind blijkbaar ) 7 jaren gaan voorbij, clean! Het enige waar ik soms nog aan denk is dat ik het toch behoorlijk voor elkaar gekregen heb om na 16jaar dagelijks bergen speed op te snuiven toch 150km aant fietsen ben en straks de marathon loop. Maar eens verslaafd, altijd verslaafd... 4maand geleden besluiten mijn vrouw en ik uit elkaar te gaan (althans...mijn vrouw beslist,ik zeg ok das goed) direct komt bij mijn gehele familie die op de hoogte was van mijn drugsverslaving (vrienden van toen heb ik niet meer) de angst... hij zal toch niet weer... zelf ik denk,opletten!! Aanvankelijk gaat alles goed... Maar geleidelijk aan krijg ik het lastiger. Ik meld mij ziek op mijn werk en jaaa... na 1maand beslissen ze mij niet te houden,dus ook werk kwijt... en ja een eerste biertje na ongeveer 5jaar niks van alcohol meer gedronken te hebben, is weer geproefd. Ook weer eens een sigaretje gerookt na 3jaar gestopt te zijn en het vervolg laat zich raden... 2weken geleden een "vriend" van vroeger tegengekomen. Toch eens de vraag gesteld... en hoe is het met jou verder,hoe gaat het nog in de speed wereld... en voor ik het wist liep ik met bijna uitpuilende kikkerogen en knarstandent door de stad... dat was beetje in t'kort mijn levensverhaal, mijn verleden.
Dan het nu en de toekomst... hou ik korter hoor
Ik snuif nu weer 16dagen aan een stuk en besef als geen ander wat er aan het gebeuren is en wat ik er moet aan doen! Het uitvoeren word wat anders maar ik ben van plan te stoppen en weer te gaan werken.
Ik ben zelf heel Benieuwd hoe het zal verlopen.
Zo dat was het, het was leuk hier aan "gelijkgestemde" die niet zullen veroordelen mijn verhaal te kunnen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."