#1
Beste forumleden,
Op het eerste gezicht lijk ik misschien wel een newbie op dit forum, dat ben ik ook, maar in zekere zin ben ik er redelijk goed mee vertrouwd. Ik heb namelijk al talloze nachten naar deze forumonderwerpen zitten staren en doorlezen om meer informatie over mijn gebruik te weten te komen.
Ik gebruik nu al een tijdje speed, vorig jaar heb ik het eens geprobeerd en dit jaar heb ik het toch al 10 - 15 keer gedaan. Dit was meestal met vrienden en was altijd minstens één nacht, soms twee maar nooit drie. Om mijn probleem beter te schetsen zal ik de afgelopen week een beetje beschrijven, mijn gebruik is namelijk de laatste twee weken sterk verergert. Ik ben namelijk woensdag, 16 Juli, van start gegaan met een lijntje speed. Deze zou volgens de dealer trouwens rond de 70% zijn. Natuurlijk liep dit al snel uit de hand en was ik vertrokken voor de nacht, alleen moest ik daarna werken (van 7 tot 10 u 30 dus viel wel mee.) na mijn werk heb ik nog even voortgedaan tot een uur of 17-18 's avonds en ben ik gaan slapen tot de volgende ochtend.
Het was nu donderdag en weer moest ik werken. Na mijn werk heb ik vooral uitgerust en geprobeerd zo veel mogelijk te eten. Na dat ik vrijdag gewerkt had ben ik terug lijntjes beginnen nemen, ook dit heeft weer een volledige nacht geduurd waarna ik weer moest werken. Ook dit keer heb ik na mijn werk nog even voortgedaan, en ben ik vervolgens gaan slapen. Zondag zelf heb ik weer uitgerust. De week die hierop volgde, moest ik ook de volledige week werken. Tijdens deze week heb ik, naar mijn herinnering, geen nachtjes doorgedaan. Ik heb wel enkele lijntjes genomen na het werk maar ik ben op tijd gestopt zodanig dat ik toch nog kon slapen. Dit heeft geduurd tot donderdag, we zijn nu de 24ste juli.
Ook vandaag ben ik weer aan de speed gegaan en heb ik tot 4-5 uur 's nachts bezig gezeten, dit vooral omdat ik niet moest werken. Tegen 6 uur ben ik gaan slapen tot ongeveer 1 uur 's middags. Toen ik vrijdag wakker werd ben ik, na een ontbijt, gewoon weer verder gegaan met de speed. Aangezien ik vrijdag overdag redelijk veel naar binnen had gewerkt heb ik zaterdag gewoonweg niet geslapen. Ook overdag heb ik nog wat voortgedaan tot ongeveer 23 uur s' avonds, vervolgens ben ik gaan slapen tot een uur of 11. Dit brengt ons bij vandaag, eigenlijk gisteren maar oke, opnieuw ben ik na iets gegeten te hebben aan het werk gegaan met de speed.
De lijnen worden trouwens ook elke keer dikker en dikker. Nu begonnen mijn problemen een paar uur geleden, rond 3 uur 's nachts. Ik zat namelijk in de zetel en voelde mij, buiten heel hongerig, redelijk goed. Ik heb dan wat fruit, een hamburger en havermout gegeten. Vervolgens heb ik 2 omnibionta 3 (soort multivitamine) pillen genomen en 2 metarelax pillen (magnesium en kalmeert hart en spieren, aangezien mijn hart al redelijk hard aan het pompen was). Nu toen ik me rechtzette om buiten een sigaret te gaan roken, voelde ik plotseling een vlaag van duizeligheid over me heen gaan. Ik heb dit wel vaker als ik me bv. redelijk snel rechtzet, denk trouwens dat iedereen dat wel al een keer zal gehad hebben, maar in dat geval voel je deze vlaag opkomen en trekt deze traag weg. Het verschil met daarnet was dat de duizeligheid véél intensiever was, waardoor ik echt bang was dat ik ging flauwvallen, het schrikwekkende was dat deze vlagen elkaar opvolgden. De ene duurde langer dan de andere en ook de tijd er tussen varieerden, ik denk dat ik in totaal ongeveer een 5-6 momenten heb gehad van duizeligheid. Ondertussen ging mijn hart als razend te keer, ik heb hem toen even opgemeten en hij schommelde rond de 125. Hierbij was ook nog een gevoel van benauwdheid, ik moet hier ook even melden dat ik aanzienlijk meer rook onder invloed van speed. Ik denk dat ik ipv 3/4 van een pakje ongeveer een pak of twee rook. DIt hele gebeuren heeft me geweldig afgeschrokken, ook omdat ik me nog altijd zeer licht voel in mijn hoofd. Mijn hart gaat meestal wel redelijk hard op speed, rond de 100-105 in rust.
Nu was mijn vraag of er iemand een idee heeft van wat dit verschijnsel zou kunnen geweest zijn? Ook stel ik mij de vraag over hoeveel risico op een ernstige aandoening ik nu eigenlijk loop. Een hartinfarct lijkt mij uitgesloten aangezien ik nog maar 18 jaar ben, maar een hersenbloeding e.d. baart mij meer zorgen.
Bedankt om de tijd te nemen om mijn bericht te lezen
Ter info: ik weet HEEL goed dat speed een negatieve werking heeft op zowel lichaam als geest. Ook de manier waarop ik nu bezig ben kan zo niet blijven duren! Ik vraag dan ook uw advies en mening, geen preek.
![:grin:]()
Op het eerste gezicht lijk ik misschien wel een newbie op dit forum, dat ben ik ook, maar in zekere zin ben ik er redelijk goed mee vertrouwd. Ik heb namelijk al talloze nachten naar deze forumonderwerpen zitten staren en doorlezen om meer informatie over mijn gebruik te weten te komen.
Ik gebruik nu al een tijdje speed, vorig jaar heb ik het eens geprobeerd en dit jaar heb ik het toch al 10 - 15 keer gedaan. Dit was meestal met vrienden en was altijd minstens één nacht, soms twee maar nooit drie. Om mijn probleem beter te schetsen zal ik de afgelopen week een beetje beschrijven, mijn gebruik is namelijk de laatste twee weken sterk verergert. Ik ben namelijk woensdag, 16 Juli, van start gegaan met een lijntje speed. Deze zou volgens de dealer trouwens rond de 70% zijn. Natuurlijk liep dit al snel uit de hand en was ik vertrokken voor de nacht, alleen moest ik daarna werken (van 7 tot 10 u 30 dus viel wel mee.) na mijn werk heb ik nog even voortgedaan tot een uur of 17-18 's avonds en ben ik gaan slapen tot de volgende ochtend.
Het was nu donderdag en weer moest ik werken. Na mijn werk heb ik vooral uitgerust en geprobeerd zo veel mogelijk te eten. Na dat ik vrijdag gewerkt had ben ik terug lijntjes beginnen nemen, ook dit heeft weer een volledige nacht geduurd waarna ik weer moest werken. Ook dit keer heb ik na mijn werk nog even voortgedaan, en ben ik vervolgens gaan slapen. Zondag zelf heb ik weer uitgerust. De week die hierop volgde, moest ik ook de volledige week werken. Tijdens deze week heb ik, naar mijn herinnering, geen nachtjes doorgedaan. Ik heb wel enkele lijntjes genomen na het werk maar ik ben op tijd gestopt zodanig dat ik toch nog kon slapen. Dit heeft geduurd tot donderdag, we zijn nu de 24ste juli.
Ook vandaag ben ik weer aan de speed gegaan en heb ik tot 4-5 uur 's nachts bezig gezeten, dit vooral omdat ik niet moest werken. Tegen 6 uur ben ik gaan slapen tot ongeveer 1 uur 's middags. Toen ik vrijdag wakker werd ben ik, na een ontbijt, gewoon weer verder gegaan met de speed. Aangezien ik vrijdag overdag redelijk veel naar binnen had gewerkt heb ik zaterdag gewoonweg niet geslapen. Ook overdag heb ik nog wat voortgedaan tot ongeveer 23 uur s' avonds, vervolgens ben ik gaan slapen tot een uur of 11. Dit brengt ons bij vandaag, eigenlijk gisteren maar oke, opnieuw ben ik na iets gegeten te hebben aan het werk gegaan met de speed.
De lijnen worden trouwens ook elke keer dikker en dikker. Nu begonnen mijn problemen een paar uur geleden, rond 3 uur 's nachts. Ik zat namelijk in de zetel en voelde mij, buiten heel hongerig, redelijk goed. Ik heb dan wat fruit, een hamburger en havermout gegeten. Vervolgens heb ik 2 omnibionta 3 (soort multivitamine) pillen genomen en 2 metarelax pillen (magnesium en kalmeert hart en spieren, aangezien mijn hart al redelijk hard aan het pompen was). Nu toen ik me rechtzette om buiten een sigaret te gaan roken, voelde ik plotseling een vlaag van duizeligheid over me heen gaan. Ik heb dit wel vaker als ik me bv. redelijk snel rechtzet, denk trouwens dat iedereen dat wel al een keer zal gehad hebben, maar in dat geval voel je deze vlaag opkomen en trekt deze traag weg. Het verschil met daarnet was dat de duizeligheid véél intensiever was, waardoor ik echt bang was dat ik ging flauwvallen, het schrikwekkende was dat deze vlagen elkaar opvolgden. De ene duurde langer dan de andere en ook de tijd er tussen varieerden, ik denk dat ik in totaal ongeveer een 5-6 momenten heb gehad van duizeligheid. Ondertussen ging mijn hart als razend te keer, ik heb hem toen even opgemeten en hij schommelde rond de 125. Hierbij was ook nog een gevoel van benauwdheid, ik moet hier ook even melden dat ik aanzienlijk meer rook onder invloed van speed. Ik denk dat ik ipv 3/4 van een pakje ongeveer een pak of twee rook. DIt hele gebeuren heeft me geweldig afgeschrokken, ook omdat ik me nog altijd zeer licht voel in mijn hoofd. Mijn hart gaat meestal wel redelijk hard op speed, rond de 100-105 in rust.
Nu was mijn vraag of er iemand een idee heeft van wat dit verschijnsel zou kunnen geweest zijn? Ook stel ik mij de vraag over hoeveel risico op een ernstige aandoening ik nu eigenlijk loop. Een hartinfarct lijkt mij uitgesloten aangezien ik nog maar 18 jaar ben, maar een hersenbloeding e.d. baart mij meer zorgen.
Bedankt om de tijd te nemen om mijn bericht te lezen
Ter info: ik weet HEEL goed dat speed een negatieve werking heeft op zowel lichaam als geest. Ook de manier waarop ik nu bezig ben kan zo niet blijven duren! Ik vraag dan ook uw advies en mening, geen preek.
