Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op speed

Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op speed

8 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
bendb4ubreakkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden,
Op het eerste gezicht lijk ik misschien wel een newbie op dit forum, dat ben ik ook, maar in zekere zin ben ik er redelijk goed mee vertrouwd. Ik heb namelijk al talloze nachten naar deze forumonderwerpen zitten staren en doorlezen om meer informatie over mijn gebruik te weten te komen.
Ik gebruik nu al een tijdje speed, vorig jaar heb ik het eens geprobeerd en dit jaar heb ik het toch al 10 - 15 keer gedaan. Dit was meestal met vrienden en was altijd minstens één nacht, soms twee maar nooit drie. Om mijn probleem beter te schetsen zal ik de afgelopen week een beetje beschrijven, mijn gebruik is namelijk de laatste twee weken sterk verergert. Ik ben namelijk woensdag, 16 Juli, van start gegaan met een lijntje speed. Deze zou volgens de dealer trouwens rond de 70% zijn. Natuurlijk liep dit al snel uit de hand en was ik vertrokken voor de nacht, alleen moest ik daarna werken (van 7 tot 10 u 30 dus viel wel mee.) na mijn werk heb ik nog even voortgedaan tot een uur of 17-18 's avonds en ben ik gaan slapen tot de volgende ochtend.

Het was nu donderdag en weer moest ik werken. Na mijn werk heb ik vooral uitgerust en geprobeerd zo veel mogelijk te eten. Na dat ik vrijdag gewerkt had ben ik terug lijntjes beginnen nemen, ook dit heeft weer een volledige nacht geduurd waarna ik weer moest werken. Ook dit keer heb ik na mijn werk nog even voortgedaan, en ben ik vervolgens gaan slapen. Zondag zelf heb ik weer uitgerust. De week die hierop volgde, moest ik ook de volledige week werken. Tijdens deze week heb ik, naar mijn herinnering, geen nachtjes doorgedaan. Ik heb wel enkele lijntjes genomen na het werk maar ik ben op tijd gestopt zodanig dat ik toch nog kon slapen. Dit heeft geduurd tot donderdag, we zijn nu de 24ste juli.

Ook vandaag ben ik weer aan de speed gegaan en heb ik tot 4-5 uur 's nachts bezig gezeten, dit vooral omdat ik niet moest werken. Tegen 6 uur ben ik gaan slapen tot ongeveer 1 uur 's middags. Toen ik vrijdag wakker werd ben ik, na een ontbijt, gewoon weer verder gegaan met de speed. Aangezien ik vrijdag overdag redelijk veel naar binnen had gewerkt heb ik zaterdag gewoonweg niet geslapen. Ook overdag heb ik nog wat voortgedaan tot ongeveer 23 uur s' avonds, vervolgens ben ik gaan slapen tot een uur of 11. Dit brengt ons bij vandaag, eigenlijk gisteren maar oke, opnieuw ben ik na iets gegeten te hebben aan het werk gegaan met de speed.

De lijnen worden trouwens ook elke keer dikker en dikker. Nu begonnen mijn problemen een paar uur geleden, rond 3 uur 's nachts. Ik zat namelijk in de zetel en voelde mij, buiten heel hongerig, redelijk goed. Ik heb dan wat fruit, een hamburger en havermout gegeten. Vervolgens heb ik 2 omnibionta 3 (soort multivitamine) pillen genomen en 2 metarelax pillen (magnesium en kalmeert hart en spieren, aangezien mijn hart al redelijk hard aan het pompen was). Nu toen ik me rechtzette om buiten een sigaret te gaan roken, voelde ik plotseling een vlaag van duizeligheid over me heen gaan. Ik heb dit wel vaker als ik me bv. redelijk snel rechtzet, denk trouwens dat iedereen dat wel al een keer zal gehad hebben, maar in dat geval voel je deze vlaag opkomen en trekt deze traag weg. Het verschil met daarnet was dat de duizeligheid véél intensiever was, waardoor ik echt bang was dat ik ging flauwvallen, het schrikwekkende was dat deze vlagen elkaar opvolgden. De ene duurde langer dan de andere en ook de tijd er tussen varieerden, ik denk dat ik in totaal ongeveer een 5-6 momenten heb gehad van duizeligheid. Ondertussen ging mijn hart als razend te keer, ik heb hem toen even opgemeten en hij schommelde rond de 125. Hierbij was ook nog een gevoel van benauwdheid, ik moet hier ook even melden dat ik aanzienlijk meer rook onder invloed van speed. Ik denk dat ik ipv 3/4 van een pakje ongeveer een pak of twee rook. DIt hele gebeuren heeft me geweldig afgeschrokken, ook omdat ik me nog altijd zeer licht voel in mijn hoofd. Mijn hart gaat meestal wel redelijk hard op speed, rond de 100-105 in rust.

Nu was mijn vraag of er iemand een idee heeft van wat dit verschijnsel zou kunnen geweest zijn? Ook stel ik mij de vraag over hoeveel risico op een ernstige aandoening ik nu eigenlijk loop. Een hartinfarct lijkt mij uitgesloten aangezien ik nog maar 18 jaar ben, maar een hersenbloeding e.d. baart mij meer zorgen.
Bedankt om de tijd te nemen om mijn bericht te lezen :)
Ter info: ik weet HEEL goed dat speed een negatieve werking heeft op zowel lichaam als geest. Ook de manier waarop ik nu bezig ben kan zo niet blijven duren! Ik vraag dan ook uw advies en mening, geen preek. :grin: :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

Allereerst welkom op het forum :)

Ik denk dat het een opstapeling is van slechte of te weinig voeding, oververmoeidheid en hyperventilatie. Vooral dat laatste kan dit soort effecten veroorzaken. Met speed op spannen al je spieren meer aan, dus ook rond je borstkas. Veel mensen gaan onder invloed van speed oppervlakkiger ademen, meer vanuit de borst en minder diepe teugen. Je gaat dan dus ook sneller ademen. Dat in combinatie met veel roken zorgt voor benauwdheid, daardoor ga je nog onregelmatiger en sneller ademen en krijg je teveel zuurstof in je bloed. Je kan dan behoorlijk duizelig worden (ik heb hetzelfde met speed).

Uiteraard is dat puur per beschrijving van je klachten. We kunnen geen kansberekening op een ernstige aandoening voor je maken. Bij zulk speedgebruik en 2 pakjes roken per dag loop je natuurlijk een veel groter risico op ernstige dingen. Je sluit zelf een hartinfarct uit omdat je jong bent, maar ook jonge mensen kunnen dat krijgen. Ik denk dat het daar niet aan te wijten valt, maar je gebruik zou het wel kunnen veroorzaken...

Je wilt geen preek, maar ik hoop wel dat je op tijd beseft dat drugs niet op die manier gebruikt moet worden. Dit zijn duidelijke tekenen dat je verslaafd begint te raken, neem ze serieus en gebruik drugs op een recreatieve manier. Niet op deze manier...
b
bendb4ubreakkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

SmartieAndMe zei:
Allereerst welkom op het forum :)

Ik denk dat het een opstapeling is van slechte of te weinig voeding, oververmoeidheid en hyperventilatie. Vooral dat laatste kan dit soort effecten veroorzaken. Met speed op spannen al je spieren meer aan, dus ook rond je borstkas. Veel mensen gaan onder invloed van speed oppervlakkiger ademen, meer vanuit de borst en minder diepe teugen. Je gaat dan dus ook sneller ademen. Dat in combinatie met veel roken zorgt voor benauwdheid, daardoor ga je nog onregelmatiger en sneller ademen en krijg je teveel zuurstof in je bloed. Je kan dan behoorlijk duizelig worden (ik heb hetzelfde met speed).

Uiteraard is dat puur per beschrijving van je klachten. We kunnen geen kansberekening op een ernstige aandoening voor je maken. Bij zulk speedgebruik en 2 pakjes roken per dag loop je natuurlijk een veel groter risico op ernstige dingen. Je sluit zelf een hartinfarct uit omdat je jong bent, maar ook jonge mensen kunnen dat krijgen. Ik denk dat het daar niet aan te wijten valt, maar je gebruik zou het wel kunnen veroorzaken...

Je wilt geen preek, maar ik hoop wel dat je op tijd beseft dat drugs niet op die manier gebruikt moet worden. Dit zijn duidelijke tekenen dat je verslaafd begint te raken, neem ze serieus en gebruik drugs op een recreatieve manier. Niet op deze manier...
Klik om te vergroten...

Eerst en vooral bedankt :)

En ik dacht namelijk ook zo iets, dat het met hyperventilatie te maken heeft. Ik heb mij op dat moment ook gefocust op het ademen met de buik. Het rare is dat ik hier nog nooit last van heb gehad en dit wel een zeer extreme vorm was van duizeligheid (soort van desoriëntatie bijna).

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het een combinatie is van de dingen, aangezien het een uit het ander voortkomt, denk ik (?).

Ik begrijp maar al te goed dat het niet mogelijk om een 'analyse' te maken van de mogelijke risico's die ik loop. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of ik met deze 'symptomen' meer kans zou maken op bv. een hersenbloeding of dergelijke. Maar aangezien het ergste voorbij is maak ik me al wat minder zorgen. :mrgreen:

Ik probeer ook op mijn roken te letten, twee pakjes is eerder een ruwe schatting aangezien ik het niet zo stipt bij houd. Het kan iets minder zijn of iets meer, maar nu let ik er echt wel terug op. Waardoor ik weer aan een pakje per dag zit.

Wat die hartinfarct betreft is volgens mijn huisdokter bijna onmogelijk, aangezien dat voor een hartinfarct te kunnen krijgen zich verschillende doorbloedingen moeten voordoen in het hart. Wat, volgens haar, niet kan op een 18-jarige leeftijd. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk maar ik denk dat moest ik er daar eentje van zijn zou dit al veel eerder tot uiting zijn gekomen, op jongere leeftijd dan of zo. Een hartstilstand of dergelijke sluit ik niet uit aangezien ik daar totaal geen weet van heb.

Ook begrijp ik maar al te goed dat er iets moet veranderen, want dit gaat idd niet de goede weg op. Mijn probleem is een beetje dat ik vanaf ik begin, gewoon niet meer kan/wil stoppen. Of neem nu deze situatie, op dit moment heb ik nood aan slaap en voedingsstoffen. Maar morgenvroeg moet ik wel weer de baan op... Wat het gemakkelijk maakt om snel voor het vertrekken nog een lijntje te leggen om wat fris te zijn, anders ben ik volledig merg. Zelfs al slaap ik 14-15 uur aan een stuk.

Ik besef wel dat het 'functionele' gebruik van speed eigenlijk een brug te ver is voor mij, en hieraan zou een einde moeten komen voor het te laat is.
Het kan een smerig goedje zijn eenmaal je der aan vast hangt, ik weet dat en ik wil dit ook totaal niet.

In ieder geval bedankt voor het antwoord, heeft me wel geholpen. Ik kan hier nog een tijdje verder typen maar ik zie nu dat ik al veels te veel heb gezegd... :wave:
b
bendb4ubreakkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

SmartieAndMe zei:
Allereerst welkom op het forum :)

Ik denk dat het een opstapeling is van slechte of te weinig voeding, oververmoeidheid en hyperventilatie. Vooral dat laatste kan dit soort effecten veroorzaken. Met speed op spannen al je spieren meer aan, dus ook rond je borstkas. Veel mensen gaan onder invloed van speed oppervlakkiger ademen, meer vanuit de borst en minder diepe teugen. Je gaat dan dus ook sneller ademen. Dat in combinatie met veel roken zorgt voor benauwdheid, daardoor ga je nog onregelmatiger en sneller ademen en krijg je teveel zuurstof in je bloed. Je kan dan behoorlijk duizelig worden (ik heb hetzelfde met speed).

Uiteraard is dat puur per beschrijving van je klachten. We kunnen geen kansberekening op een ernstige aandoening voor je maken. Bij zulk speedgebruik en 2 pakjes roken per dag loop je natuurlijk een veel groter risico op ernstige dingen. Je sluit zelf een hartinfarct uit omdat je jong bent, maar ook jonge mensen kunnen dat krijgen. Ik denk dat het daar niet aan te wijten valt, maar je gebruik zou het wel kunnen veroorzaken...

Je wilt geen preek, maar ik hoop wel dat je op tijd beseft dat drugs niet op die manier gebruikt moet worden. Dit zijn duidelijke tekenen dat je verslaafd begint te raken, neem ze serieus en gebruik drugs op een recreatieve manier. Niet op deze manier...
Klik om te vergroten...

PS indien het te lang is laat maar weten, dan kort ik wat in :)
Moest het denk ik allemaal ook eens kwijt, meeste van mijn vrienden gebruiken niet en dit is ook niet direct een onderwerp waarmee ik bij mijn moeder of vader terecht kan.... Ik schaam me voor dit gedrag, gaat er echt wel wat over.
In ieder geval bedankt om een luisterend oor te bieden.
Ik wou je dit in een privé bericht sturen maar dat lukt blijkbaar nog niet zo goed, hehe.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

Vermoeidheid in het brein kan dat veroorzaken. Je bent zo lang alert en scherp, je hebt geen eetlust en je bent actief bezig. Je hartslag gaat omhoog, je krijgt veel meer nicotine binnen, dopamine en noradrenaline blijven maar released worden, je eet op rare tijden, ga zo maar door. Je brein raakt gewoon in de war, waardoor je duizelig kan worden. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over je hart en hersenbloedingen e.d.
Het probleem met amfetamine is dat het wel behoorlijk schadelijk kan zijn voor je brein, lang gebruik kan veel nare effecten hebben. Bij langdurig en intensief gebruik kan het onherstelbare schade veroorzaken, kijk er, zoals Smartie al zegt, goed mee uit.
y
yesitsmeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

Er is al veel gezegd dus ik heb niet heel veel toe te voegen.

Het kan misschien komen dat je bloeddruk te laag is. Je hart gaat dan harder werken om de bloeddruk te verhogen. Vooral je leeftijd gezien is dit een mogelijkheid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthostatische_hypotensie

Een hartinfarct dat gaat niet met zo weinig klachten, dan barst het zweet je uit met een zeer scherpe pijn in je linkerarm, druk op de borst.

Een hersenbloeding krijg je door aderverkalking of een extreem hoge bloeddruk, en een hoge bloeddruk, merk je niet.

Goed drinken, sportdrankjes en een beetje zout
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s

Ik heb soms na drugsgebruik ook last van onwijze duizeligheid. Ik kan me perfect vinden in wat jij beschrijft. Bij mij is het vooral vermoeidheid en gaat het vanzelf weg. Zoals de rest ook zegt; je put je lichaam constant uit. Het lijkt me verstandig om onwijs te minderen/stoppen. Het is een manier van je lichaam om te zeggen dat je het uitput. Luister goed naar je lichaam!
S
SnuifduifieLid
01-01-2024, 00:00
#8
bendb4ubreakk zei:
Re: Hartkloppingen, benauwdheid en EXTREME duizeligheid op s



Eerst en vooral bedankt :)

En ik dacht namelijk ook zo iets, dat het met hyperventilatie te maken heeft. Ik heb mij op dat moment ook gefocust op het ademen met de buik. Het rare is dat ik hier nog nooit last van heb gehad en dit wel een zeer extreme vorm was van duizeligheid (soort van desoriëntatie bijna).

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het een combinatie is van de dingen, aangezien het een uit het ander voortkomt, denk ik (?).

Ik begrijp maar al te goed dat het niet mogelijk om een 'analyse' te maken van de mogelijke risico's die ik loop. Ik vroeg me eigenlijk gewoon af of ik met deze 'symptomen' meer kans zou maken op bv. een hersenbloeding of dergelijke. Maar aangezien het ergste voorbij is maak ik me al wat minder zorgen. :mrgreen:

Ik probeer ook op mijn roken te letten, twee pakjes is eerder een ruwe schatting aangezien ik het niet zo stipt bij houd. Het kan iets minder zijn of iets meer, maar nu let ik er echt wel terug op. Waardoor ik weer aan een pakje per dag zit.

Wat die hartinfarct betreft is volgens mijn huisdokter bijna onmogelijk, aangezien dat voor een hartinfarct te kunnen krijgen zich verschillende doorbloedingen moeten voordoen in het hart. Wat, volgens haar, niet kan op een 18-jarige leeftijd. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk maar ik denk dat moest ik er daar eentje van zijn zou dit al veel eerder tot uiting zijn gekomen, op jongere leeftijd dan of zo. Een hartstilstand of dergelijke sluit ik niet uit aangezien ik daar totaal geen weet van heb.

Ook begrijp ik maar al te goed dat er iets moet veranderen, want dit gaat idd niet de goede weg op. Mijn probleem is een beetje dat ik vanaf ik begin, gewoon niet meer kan/wil stoppen. Of neem nu deze situatie, op dit moment heb ik nood aan slaap en voedingsstoffen. Maar morgenvroeg moet ik wel weer de baan op... Wat het gemakkelijk maakt om snel voor het vertrekken nog een lijntje te leggen om wat fris te zijn, anders ben ik volledig merg. Zelfs al slaap ik 14-15 uur aan een stuk.

Ik besef wel dat het 'functionele' gebruik van speed eigenlijk een brug te ver is voor mij, en hieraan zou een einde moeten komen voor het te laat is.
Het kan een smerig goedje zijn eenmaal je der aan vast hangt, ik weet dat en ik wil dit ook totaal niet.

In ieder geval bedankt voor het antwoord, heeft me wel geholpen. Ik kan hier nog een tijdje verder typen maar ik zie nu dat ik al veels te veel heb gezegd... :wave:
Klik om te vergroten...


5 jaar later, ik heb nog ik klein beetje kans dat je nog reageert.... hoe gaat het nu?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuifduifie zei:
5 jaar later, ik heb nog ik klein beetje kans dat je nog reageert.... hoe gaat het nu?!
Klik om te vergroten...

De TS is sinds 2014 niet meer online geweest... dus die kans is te verwaarlozen denk ik.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."