Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1ste keer speed bijna identiek met coke

1ste keer speed bijna identiek met coke

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Na jaren lang zoeken en nieuwsgierig te zijn, vandaag voor de eerste keer speed gebruikt.

Nu valt mij op dat het effect van speed bijna identiek is als het effect van cocaine. Ik heb om 16.00 2 kleine lijntjes gedaan. Merkte hier praktisch niets van. Eens thuis gekomen een bord op gewarmd(op advies van dealer) en ongv iets meer als een halve g uitgesmeerd over het bord. De derde lijn was beduidend groter en dit keer voel ik het wel. Het is een fantastisch gevoel!

Vooral het mentale "gevoel/rush" doet me erg denken aan cocaine. Het enige verschil is hier dat ik met speed vele malen rustiger ben in mijn hoofd. Ook lees/hoor ik vaak dat men niet kan stil zitten, dit is bij mij weer totaal averechts. En tot slotte heb ik steeds de neiging om bij te nemen wat ik nu al 2 keer heb gedaan. Het voelt exact als de craving van coke. En heb ook steeds het gevoel dat het uitwerkt na 30-45 min. Terwijl de werkingsduur rond 4-8 uur liggen.

Zouden deze gewaarwordingen te maken hebben dat ik al 1,5 jaar in zekere zin verslaafd ben aan cocaine ik gebruik niet dagelijks. En dat mijn hersenen niet echt onderscheid kunnen maken tussen speed en cocaine doordat ze beide op dopamine in werken?

Kortom ik vind tot nu toe speed veel aangenamer als cocaïne. Hoop enkel niet da de comedown hetzelfde of erger zal zijn als cocaine.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je dealer per ongeluk iets anders heeft meegegeven, coke bijvoorbeeld.
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik denk dat je dealer per ongeluk iets anders heeft meegegeven, coke bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Coke voor de prijs van speed? Nee is daadwerkelijk speed. En het werkte natuurlijk niet uit na 30-45 min. Het leek soms zo
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sluit me ook bij acht.zes aan als eerste gedachte.

Maar lijkt me simpel uit te sluiten of het speed of coke is.
Zou je deze vragen willen beantwoorden?

- Hoe smaakt deze coke? Makkelijk weg te snuiven? Geen brandend gevoel in je neus?
- Wat als je een beetje proeft?
- Smaakt het enorm vies? Of beetje hetzelfde als coke?
- Verdoven je lippen als je wat op je lippen doet?

Speed heeft een typische sterke geur als je aan het zakje ruikt zou je het verschil met coke al moeten ruiken normaal gesproken. Tenzij het echt hele slechte is misschien.

Je hersenen kunnen het onderscheid echt wel maken tussen cocaine en speed ook al snuif je 10 jaar coke daar zal het echt niet aan liggen. Zijn zoveel mensen die eerst jaren het een snuiven en dan het ander. Het gaat iets verder dan enkel dopamine.

Edit. Dit zijn enkel wat tests die je zintuigen waarnemen. Je zou ook wat andere natuurkundige tests kunnen doen maar als je zintuigen het verschil niet duidelijk maken met bovenstaande vragen dan is het misschien een goed idee om even langs een testcentrum te gaan dan heb je meteen antwoord en ook inhoudelijk wat je exactheid gesnoven.
Normaal gezien zou het meteen al duidelijk moeten zijn dat het geen coke is wat je snuift maar gezien dat niet zo is in dit geval zou ik zeker een beetje naar het testcentrum brengen!
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het weg snuiven was voor te janken, geen verdoofde lippen of tanden. Het smaakte enorm ranzig hetzelfde voor de geur. Ma zoals ik hier al heb gelezen op het forum.. Coke snuivers nemen teveel speed de eerste keer, ook ik hoor daar bij iets minder dan een gram op 24 uur tijd. Laatste was 12 uur deze middag. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Mss wel 1 keer en nooit meer
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Realist
Bijna een gram voor de eerste keer? lol!

Ik ben zelf regelmatig gebruiker en ik hou het tussen de 10mg en de 150mg, met heel soms een uitschieter naar rond de 500mg. Meer vind ik eigenlijk niet aangenamer, dus doe ik dat niet.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jongens, speculeren is nog steeds niet toegestaan. @Realist, laat je speed anders even testen inderdaad als je dat nog niet gedaan hebt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bijna hele gram gesnoven en merkt geen speed gevoel. Dan is het of geen speed of bagger speed met een heule boel zooi er in.
Trust me, een gram van echte speed als 1e keer zou je helemaal gek moeten maken.
Op naar het testcentrum!
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Realist zei:
Het weg snuiven was voor te janken, geen verdoofde lippen of tanden. Het smaakte enorm ranzig hetzelfde voor de geur. Ma zoals ik hier al heb gelezen op het forum.. Coke snuivers nemen teveel speed de eerste keer, ook ik hoor daar bij iets minder dan een gram op 24 uur tijd. Laatste was 12 uur deze middag. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Mss wel 1 keer en nooit meer
Klik om te vergroten...

Dat zal wel wakker liggen worden vannacht dan en morgen helemaal verrot zijn :sweatsmile:
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meneer Koekepeer zei:
Dat zal wel wakker liggen worden vannacht dan en morgen helemaal verrot zijn :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Tsja heb ik aan mezelf te danken, ben wel opgelucht dat de uitwerking (nog) niet op coke lijkt. Zomaar even wat jointjes en een biertje drinken. Schaam me eigenlijk kapot dat ik zoveel heb gebruikt. Maaaarrr speed is zeker voor herhaling vatbaar. Maar deze keer met weegschaal en een normale dosis. Ben wel helemaal gesloopt. Gisteren en vandaag gewerkt en morgen ook nog. Weer goed over nagedacht..
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben vroeger juist coke gaan gebruiken omdat ik dan de volgende dag nergens last van had en gewoon kon slapen en eten.
Ben heel benieuwd hoe je morgen over speed denkt :grimacing:
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Meneer Koekepeer zei:
Ik ben vroeger juist coke gaan gebruiken omdat ik dan de volgende dag nergens last van had en gewoon kon slapen en eten.
Ben heel benieuwd hoe je morgen over speed denkt :grimacing:
Klik om te vergroten...
De uitwerking van coke is bij mij onbeschrijfelijk vreselijk. Bij goed of slechte met 1 lijn of 30 lijnen. Daarom ben ik ook zeker da het geen coke is. Dan zat ik nu niet rustig op de bank. Vind het wel speciale gewaarwording mentaal moe fysiek gesloopt en als ik men ogen dicht doe gaan ze automatisch open. Echt vrolijk zal ik morgen niet op de werf verschijnen. Wel bergen verzet vandaag. Morgen bergen weg janken waarschijnlijk.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou het inderdaad even laten testen als ik jou was ja.. Ik vind (goede) coke veel puurder dan speed. Geen kater (wel een licht dinsdag dipje en vermoeider) en heel scherp en helder. Speed kan soms wel eens voelen als een lichte MDMA trip in hogere doseringen en als het erg zuiver is. In lichtere doseringen vind ik het vaak voelen als een opiaat - enorme rust, veel zuchten van voldoening. Beetje suffig. Maar de kater de dag erna is niet te min. Met cocaïne is het ook totaal niet te vergelijken, behalve dat je van beide wakker blijft :yum:
Daarnaast duurt speed wel echt lang hoor.. met coke moet ik echt op de klok kijken dat ik eens in het uur bijneem en niet vaker, want je blijft echt snuiven van dat spul. In een nachtje een gram (soms anderhalf) erdoorheen werken is zo gedaan. Dat ligt bij speed heel anders, gewoon omdat het effect langer aanhoudt.

Buiten dat vind ik speed ook veel fijner dan cocaïne, alleen die kater is gewoon echt heel naar. Echter, wat je fijner vind is geheel persoonlijk natuurlijk.
Al met al, even laten testen :wink: Is altijd slim, dan weet je gewoon zeker wat je in huis hebt.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind juist speed veel beter dan coke. Het heeft een veel sterker effect dan coke bij mij. Van coke wordt ik suffig maar van speed klaarwakker, gefocust, en ik krijg zin om te werken. Ik hou meer van werken dan van feesten, oh wacht, werken (ontwerpen van machines en kunstige objecten) is feest voor me. Gelukkig kan ik zelf bepalen wanneer ik werk want ik werk voor mezelf. Ik heb geen last van een speedkater maar natuurlijk ben ik wel moe na een nacht doorfeesten (werken/centjes verdienen). Gelukkig mag ik ook zelf bepalen wanneer ik slaap. In het weekend neem ik een break en ga ik socialisen met vrienden en/of familie.

Als je speed bijna puur is met bijna geen vuiligheid is de high echt goed. Vaak zal je de speed zelf moeten wassen want het gebeurd nogal eens dat er iets doorheen gemixt/versneden wordt. Daardoor verlies je wel wat gewicht. Een bijkomend voordeel van speed tegenover coke is de prijs. Ik weet niet hoe het gesteld is met de kwaliteit van cocaine maar ik kan me goed voorstellen dat coke ook versneden wordt.

Sommige cokegebruikers doen soms neerbuigend over speed omdat het voor arme lui zou zijn. Toch zijn er best veel rijke lui failliet gegaan door cocainegebruik. Dat zal een regelmatige speedgebruiker niet snel overkomen.

Natuurlijk gaat het erom welke drug je het fijnste vind want daar gaat het natuurlijk allemaal om.

Coke en speed zijn beide een aanslag voor je lichaam en hersens. Ook zijn allebei de stofjes best verslavend.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zie dat je ergens reageerde dus toch even vragen hier hoe het je nu is afgegaan gisteren en wat je oordeel is xD
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amfitamientje Power zei:
Ik vind juist speed veel beter dan coke. Het heeft een veel sterker effect dan coke bij mij. Van coke wordt ik suffig maar van speed klaarwakker, gefocust, en ik krijg zin om te werken. Ik hou meer van werken dan van feesten, oh wacht, werken (ontwerpen van machines en kunstige objecten) is feest voor me. Gelukkig kan ik zelf bepalen wanneer ik werk want ik werk voor mezelf. Ik heb geen last van een speedkater maar natuurlijk ben ik wel moe na een nacht doorfeesten (werken/centjes verdienen). Gelukkig mag ik ook zelf bepalen wanneer ik slaap. In het weekend neem ik een break en ga ik socialisen met vrienden en/of familie.

Als je speed bijna puur is met bijna geen vuiligheid is de high echt goed. Vaak zal je de speed zelf moeten wassen want het gebeurd nogal eens dat er iets doorheen gemixt/versneden wordt. Daardoor verlies je wel wat gewicht. Een bijkomend voordeel van speed tegenover coke is de prijs. Ik weet niet hoe het gesteld is met de kwaliteit van cocaine maar ik kan me goed voorstellen dat coke ook versneden wordt.

Sommige cokegebruikers doen soms neerbuigend over speed omdat het voor arme lui zou zijn. Toch zijn er best veel rijke lui failliet gegaan door cocainegebruik. Dat zal een regelmatige speedgebruiker niet snel overkomen.

Natuurlijk gaat het erom welke drug je het fijnste vind want daar gaat het natuurlijk allemaal om.

Coke en speed zijn beide een aanslag voor je lichaam en hersens. Ook zijn allebei de stofjes best verslavend.
Klik om te vergroten...
Bijna helemaaaal mee eens. Effect van speed is zeker lekker en misschien wel lekkerder dan coke. Al is er een groot verschil tussen goede en slechte coke. En met speed is er iets minder vaak aangekloot met versnijdingsmiddelen is mijn ervaring. Maar het nadeel van coke is de korte werkingsduur terwijl het nadeel van speed de lange werkingsduur is. Speed werkt bij mij echt ontzettend lang door namelijk. Minstens 10uur. Dus als ik een avondje mooi aan wil zitten, zou ik 's middag al moeten nemen anders slaap ik die hele avond niet meer :confused:. Ik krijg trouwens ook geen hap voedsel meer door m'n keel bij speed en bij "goede" coke nog wel.
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Meneer Koekepeer zei:
Ik zie dat je ergens reageerde dus toch even vragen hier hoe het je nu is afgegaan gisteren en wat je oordeel is xD
Klik om te vergroten...
Ben niet zeker of je vraag naar amfitamientje power of mij is bestemd.. Anyway, tot mijn verwondering is het nog heel goed afgelopen. Laatste beetje was nog om 17.00 heb dan tot 1.30 op de bank een serie gekeken. Ben dan op bed gaan liggen met de ingesteldheid van je gaat toch niet slapen en take it like a man en toen ging de wekker om 7.00 met de gedachte "wtf ik heb gwn geslapen". Eerste twee uur van de dag gingen goed. Daarna was ik heel de dag misselijk en had ik last van een wisselende hartslag, soms 80bpm en soms tot 120/130bpm voor zover ik de hartslagapp op men smartphone mag geloven ook sliep ik pas rond 01.00.

Coke was het zeer zeker niet, ik had geen ontiechelijk depressief gevoel tijdens de comedown. En soms zat er 4uur tussen 2 lijnen. Wat ik nooit trek met coke.

Testen ga ik zeker proberen te doen, beetje lastiger als je in België woont. Maar ik dacht dat er een testservice ik Brussel zat.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Realist zei:
Ben niet zeker of je vraag naar amfitamientje power of mij is bestemd.. Anyway, tot mijn verwondering is het nog heel goed afgelopen. Laatste beetje was nog om 17.00 heb dan tot 1.30 op de bank een serie gekeken. Ben dan op bed gaan liggen met de ingesteldheid van je gaat toch niet slapen en take it like a man en toen ging de wekker om 7.00 met de gedachte "wtf ik heb gwn geslapen". Eerste twee uur van de dag gingen goed. Daarna was ik heel de dag misselijk en had ik last van een wisselende hartslag, soms 80bpm en soms tot 120/130bpm voor zover ik de hartslagapp op men smartphone mag geloven ook sliep ik pas rond 01.00.

Coke was het zeer zeker niet, ik had geen ontiechelijk depressief gevoel tijdens de comedown. En soms zat er 4uur tussen 2 lijnen. Wat ik nooit trek met coke.

Testen ga ik zeker proberen te doen, beetje lastiger als je in België woont. Maar ik dacht dat er een testservice ik Brussel zat.
Klik om te vergroten...

Nou dat valt allemaal nog mee dan. Had ik niet verwacht.
Ik had altijd een hele ranzige smaak in de mond dag erna brrrr
Maar je was wel al paar dagen bezig zonder te slapen toch?
Dat verschil in hart bpm is wel opvallend. Mag niet speculeren maar betwijfel of dat wel gezond is, hoewel het bij inspanning logisch en normaal is dat de hartslag stijgt natuurlijk maar 130 is wel hoog. Tenzij je aan het sporten was of keihard bikkelen op het werk haha.

Al met al, ga je het vaker doen en is het beter bevallen dan coke?
Ik vraag me trouwens wel af wat voor kwaliteit coke je altijd gehad hebt. Misschien wel met een hoop cafeïne er doorheen.
Sprak vandaag iemand die had meer cafeïne dan coke in het zakje. (Labtest resultaat)

Ik zou het zeker eens laten testen.
P
PompbakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben 1 nacht en dag bezig geweest. Dus dag 1 rond 17uur begonnen nacht door gedaan en dan dag 2 laatste dosis ook zoiets rond 17uur. Dat is nog niet gek lang vind ik lees wel een 2 tot 3 nachten zonder slaap. Ik was wel bekaf van te werken. Heb die twee dagen wel gewoon gewerkt. Ga het wel niet meer combineren met werk, idioot en onvolwassen eigenlijk. Die hartslag de dag erna schrok ik ook van. Mss door de vermoeidheid en roofbouw dat ie sneller sloeg.

Ik ga speed zeker eens vaker doen. Het was een fijn gevoel en de uitwerking was zeer te verdragen. Beter bevallen als coke? Jazeker! Beter nog ik ga coke proberen te laten. En proberen 1x maand speed te gebruiken. Al ga ik wel opletten voor volgende keer zeker niet die hoeveelheid en wat meer opzoek werk ivm het drogen en dergelijke.

Verder begrijp ik jullie speculaties over de kwaliteit van de speed en cocaine en of het wel degelijk speed was. Maar de speed heb ik gekocht van een ex-collega midden 30 en toch al 10 jaar verslaafd is aan speed. Dit is geen referentie natuurlijk maar die man zou toch nooit baat kunnen hebben bij troep. Mijn cocaine haal ik bij 2 vaste adressen en heb bij beide dezelfde uitwerking. Verder woon ik in Antwerpen vlak bij de bron dus. Dus ik veronderstel dat dit niet al te slechte kwaliteit zal zijn. Dit zijn zeker geen zekerheden.

Testen zou ik zeker altijd willen doen. Maar België maakt het wel erg lastig.. Het testcentrum in Brussel is maar 2 dagen open op onmogelijke uren. Vakantie nemen vind ik wat overdreven. Heb wel ez cocaine cuts en purity besteld maar in hoe ver dit betrouwbaar is weet ik ook niet
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Realist zei:
Ik ben 1 nacht en dag bezig geweest. Dus dag 1 rond 17uur begonnen nacht door gedaan en dan dag 2 laatste dosis ook zoiets rond 17uur. Dat is nog niet gek lang vind ik lees wel een 2 tot 3 nachten zonder slaap. Ik was wel bekaf van te werken. Heb die twee dagen wel gewoon gewerkt. Ga het wel niet meer combineren met werk, idioot en onvolwassen eigenlijk. Die hartslag de dag erna schrok ik ook van. Mss door de vermoeidheid en roofbouw dat ie sneller sloeg.

Ik ga speed zeker eens vaker doen. Het was een fijn gevoel en de uitwerking was zeer te verdragen. Beter bevallen als coke? Jazeker! Beter nog ik ga coke proberen te laten. En proberen 1x maand speed te gebruiken. Al ga ik wel opletten voor volgende keer zeker niet die hoeveelheid en wat meer opzoek werk ivm het drogen en dergelijke.

Verder begrijp ik jullie speculaties over de kwaliteit van de speed en cocaine en of het wel degelijk speed was. Maar de speed heb ik gekocht van een ex-collega midden 30 en toch al 10 jaar verslaafd is aan speed. Dit is geen referentie natuurlijk maar die man zou toch nooit baat kunnen hebben bij troep. Mijn cocaine haal ik bij 2 vaste adressen en heb bij beide dezelfde uitwerking. Verder woon ik in Antwerpen vlak bij de bron dus. Dus ik veronderstel dat dit niet al te slechte kwaliteit zal zijn. Dit zijn zeker geen zekerheden.

Testen zou ik zeker altijd willen doen. Maar België maakt het wel erg lastig.. Het testcentrum in Brussel is maar 2 dagen open op onmogelijke uren. Vakantie nemen vind ik wat overdreven. Heb wel ez cocaine cuts en purity besteld maar in hoe ver dit betrouwbaar is weet ik ook niet
Klik om te vergroten...

Ieder mens/lichaam is anders qwa uitwerking blijkbaar.
Dichtbij de bron wil niet zoveel zeggen hoor, Antwerpen is slechts 1 van de bekendere grotere havens waar veel aankomt, wilt niet zeggen dat het meteen in Antwerpen blijft he :wink: Het is meer een doorvoerpunt. Vanuit onze havens gaat het verder Europa en de continenten over. En kunnen ook makkelijk 10 mensen tussen zitten voor het in jouw handen terecht komt. Ligt er allemaal net hoe dicht je bij de bron zit en de bron is niet de haven maar de mensen die het importeren, en die komen overal vandaan echt niet alleen vanuit een havenstad waar een partij aankomt. Meestal juist niet.

Je hebt wel gelijk met de redenering wat heeft die man van de pep er voor baat bij troep te geven maar dat geld eigenlijk ook voor dealers he. Misschien dacht hij gezien het je eerste keer was niet zulke sterke te geven. Of hij heeft gewoon slechte gekregen kan ook. Maar dit is allemaal speculeren en dat mag hier op het forum niet dus dat doen we dan ook maar niet. Dus dit stukje vergeten we maar even voor ik weer op de vingers getikt ga worden.

Enige wat zekerheid geeft is testen bij een testcentrum.
Die doe het zelf test kitjes is allemaal niks. Vooral coke kun je dan nog beter uitkoken om schoon te maken en te kijken wat er overblijft en hoe die uitkookt maar zelfs dan heb je geen zekerheid want bepaalde versnijdingsmiddelen zoals levamisol als ik me niet vergis verdwijnen niet bij uitkoken. En je moet er ook wel wat ervaring mee hebben om te zien wanneer het op de juiste wijze uitkookt en normaal gezien rookt dan ook iemand die dat vaker doet een beetje om hem te proeven of de smaak klopt dus is in jouw geval ook niet van toepassing en kunnen we dus vergeten.
Nogmaals, testen bij een testcentrum is de enige correcte wijze om een duidelijk resultaat te krijgen.

Leuk dat je het wel naar je zin hebt gehad ermee :) Niet te vaak doen. Verder veel plezier en geniet er van!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."