Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over gebruik? Graag ervaren mening

Vraag over gebruik? Graag ervaren mening

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KlabengsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit sinds kort met wat vragen en zou hier wat antwoorden op willen van iemand die er verstand van heeft.

Ik gebruik alleen weekends, mijn weekend begint zaterdag middag en kom ik thuis. Ik eet wat en ga mn pep drogen. Ik zorg dat ik altijd genoeg in de vriezer heb voor het weekend begint, ik koop altijd bij dezelfde dealer en meestal ca. 20gram dus ff een voorraadje.
Als ik het aan het drogen ben ga ik tussendoor ff douchen en rustig koffie drinken met een lijn. Vaak word ik dan heel hyper en neem ik nog wat bij en ga ik veel roken. Dan rond 18.00uur gaat mn vriendin wat eten en eet ik vrijwel niks (kan het ook wel missen).
Dan na haar eten neem ik nog meer en roken we samen nog wat.
Dan rond 9uur gaan we altijd weg, visite,verjaardag of feestje oid. We zijn altijd weg zaterdags en zondag iedergeval (Maandag vrij).
Dan drink ik altijd veel bier en komen we laat thuis en eet ik wat en een glas water, tandenpoetsen en naar bed.
Dan de zondag ga ik douchen en maak ik het huis schoon. Daarna neem ik mn eerste lijn en kort erna meestal meer. Dan gaan we smiddags meestal weg en komen we pas snachts thuis.

Lang verhaal kort, per weekend maak ik ongeveer 1.5gram (nat gewogen) speed op.
Verdeeld over de zaterdag en zondag.

Hoe slecht of schadelijk is dit nu voor mij en ben ik nu echt slecht bezig?
Ik kan wel sinds kort merken dat ik niet meer weekends weg kan zonder eerst te snuiven.

Dit was een lang verhaal maar heb lang getwijfeld om dit online te vragen maar toch maar eens proberen.

Mvg
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gezond is het natuurlijk niet om ieder weekend pep te snuiven.
Je lichaam heeft eigenlijk tijd nodig om te herstellen en dat is niet binnen een week gedaan.

Wat het exact voor je gezondheid inhoud en hoe schadelijk het is kan niemand antwoorden dat is per persoon verschillend.
Je kunt ergens aanleg voor hebben of al een bepaald orgaan hebben wat wat zwakker is en dus meer zal lijden.

Dit is echt een moeilijke vraag.

Op zich valt 1,5 gram wel mee maar dat is ook maar net hoe je daar tegenaan kijkt. Ik denk wel dat iedere dokter het je zal afraden en zal zeggen dat het niet verstandig is.

Dit blijft allemaal speculeren wat wij hier zullen zeggen en dat mogen we niet staat in de forumregels.

Ik wil je wel het advies geven toch eens een maandje niets te doen, of wat anders dan speed gebruiken. Drink gewoon wat alcohol als je het nuchter te saai is en de neiging naar pep krijgt.
Als je dat niet lukt zou ik eens even goed gaan nadenken.
Kijk in ieder geval wel uit dat je zeker niet vaker dan alleen in het weekend gaat snuiven, want dan verleg je de drempel steeds en zit je er op een gegeven moment iedere dag aan.

Uiteindelijk is voor ieder mens: doe waar je je goed bij voelt. Het is jouw leven. Maar als ik dit zo lees maak je je toch wel een beetje zorgen en dat is ook wel verstandig dus dan zou ik zeggen, doe het eens een maandje niet. Stel jezelf eens op de test en ga van daaruit verder.

Ik kan je vertellen dat als ik terug kon gaan in de tijd ik dit had gedaan maar dat is voor mij nu te laat. En ik heb vroeger ook eerst zowat ieder weekend gezegd “dit is de laatste keer dat ik gebruik, na dit weekend stop ik” daarna kwam een tijd dat ik iedere dag gebruikte en iedere dag tegen mezelf zei dit is de laatste dag, morgen stop ik.
Dan ben je dus eigenlijk echt verslaafd. En erger nog, je wilt wel stoppen maar je kunt niet. Voorkom dat zou ik zeggen.
Je kunt ook verslaafd zijn omdat je daar bewust voor kiest en vrede mee hebt en niet anders zou willen dat is weer een ander verhaal.

Succes.
K
KlabengsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meneer Koekepeer zei:
Gezond is het natuurlijk niet om ieder weekend pep te snuiven.
Je lichaam heeft eigenlijk tijd nodig om te herstellen en dat is niet binnen een week gedaan.

Wat het exact voor je gezondheid inhoud en hoe schadelijk het is kan niemand antwoorden dat is per persoon verschillend.
Je kunt ergens aanleg voor hebben of al een bepaald orgaan hebben wat wat zwakker is en dus meer zal lijden.

Dit is echt een moeilijke vraag.

Op zich valt 1,5 gram wel mee maar dat is ook maar net hoe je daar tegenaan kijkt. Ik denk wel dat iedere dokter het je zal afraden en zal zeggen dat het niet verstandig is.

Dit blijft allemaal speculeren wat wij hier zullen zeggen en dat mogen we niet staat in de forumregels.

Ik wil je wel het advies geven toch eens een maandje niets te doen, of wat anders dan speed gebruiken. Drink gewoon wat alcohol als je het nuchter te saai is en de neiging naar pep krijgt.
Als je dat niet lukt zou ik eens even goed gaan nadenken.
Kijk in ieder geval wel uit dat je zeker niet vaker dan alleen in het weekend gaat snuiven, want dan verleg je de drempel steeds en zit je er op een gegeven moment iedere dag aan.

Uiteindelijk is voor ieder mens: doe waar je je goed bij voelt. Het is jouw leven. Maar als ik dit zo lees maak je je toch wel een beetje zorgen en dat is ook wel verstandig dus dan zou ik zeggen, doe het eens een maandje niet. Stel jezelf eens op de test en ga van daaruit verder.

Ik kan je vertellen dat als ik terug kon gaan in de tijd ik dit had gedaan maar dat is voor mij nu te laat. En ik heb vroeger ook eerst zowat ieder weekend gezegd “dit is de laatste keer dat ik gebruik, na dit weekend stop ik” daarna kwam een tijd dat ik iedere dag gebruikte en iedere dag tegen mezelf zei dit is de laatste dag, morgen stop ik.
Dan ben je dus eigenlijk echt verslaafd. En erger nog, je wilt wel stoppen maar je kunt niet. Voorkom dat zou ik zeggen.
Je kunt ook verslaafd zijn omdat je daar bewust voor kiest en vrede mee hebt en niet anders zou willen dat is weer een ander verhaal.

Succes.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je mooie reactie.
Vandaag voor het eerst in lange tijd niet gebruikt. Veel bier gedronken en tot midden nacht een kleine lijn gehad om wat nuchter te worden.
Ik ken mezelf en ben niet verslavings gevoelig.
Ik ga vanaf nu inderdaad een maandje stoppen maar ben er wel achter dat t niet verslaafd is voor mij. Ik had er weinig moeite mee vandaag, totdat ik veel te veel bier heb gedronken.
Ik ben weer aardig nuchter en ga zo lekker slapen.

Ik heb me eerder wat te druk gemaakt en heb mezelf wel bewezen dat ik niet de dwang heb om t te nemen.. alleen dat lijntje na te veel bier dan

Slaapse!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klabengs zei:
Vandaag voor het eerst in lange tijd niet gebruikt.
Klik om te vergroten...

Klabengs zei:
tot midden nacht een kleine lijn gehad om wat nuchter te worden.
Klik om te vergroten...

Als je deze twee citaten van jezelf leest, zie je vast dat je al tegen jezelf jokt over je gebruik. Zo gaat dat vaker met wekelijks speed gebruik. Het is geen dageljkse verslaving misschien maar een weekend zonder is nog steeds niet gelukt. Pas op jezelf en wees eerlijk tegen jezelf.

Plus dat 1,5 gram per week echt heel veel is!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eens met Dunne. Veel tekenen van een verslaving merken we zelf vaak niet eens op. Het volgende is imo ook wel een bevestiging:
Klabengs zei:
Ik kan wel sinds kort merken dat ik niet meer weekends weg kan zonder eerst te snuiven.
Klik om te vergroten...


Maar of je wel of niet verslaafd bent wordt denk ik duidelijk wanneer je langdurig probleemloos kunt stoppen. Als er sprake is van een verslaving dan zal je er op zijn minste veel aan denken en zullen je gedachten je waarschijnlijk zo manipuleren dat je weer gaat gebruiken.

Maar test het in de praktijk en wees eerlijk tegen jezelf. Moeten gebruiken voordat je iets kunt doen is al een zeer duidelijk teken van verslaving. Je begint dat te overwinnen door dat eerst toe te geven, niet te ontkennen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klabengs zei:
Ik zit sinds kort met wat vragen en zou hier wat antwoorden op willen van iemand die er verstand van heeft.

Ik gebruik alleen weekends, mijn weekend begint zaterdag middag en kom ik thuis. Ik eet wat en ga mn pep drogen. Ik zorg dat ik altijd genoeg in de vriezer heb voor het weekend begint, ik koop altijd bij dezelfde dealer en meestal ca. 20gram dus ff een voorraadje.
Als ik het aan het drogen ben ga ik tussendoor ff douchen en rustig koffie drinken met een lijn. Vaak word ik dan heel hyper en neem ik nog wat bij en ga ik veel roken. Dan rond 18.00uur gaat mn vriendin wat eten en eet ik vrijwel niks (kan het ook wel missen).
Dan na haar eten neem ik nog meer en roken we samen nog wat.
Dan rond 9uur gaan we altijd weg, visite,verjaardag of feestje oid. We zijn altijd weg zaterdags en zondag iedergeval (Maandag vrij).
Dan drink ik altijd veel bier en komen we laat thuis en eet ik wat en een glas water, tandenpoetsen en naar bed.
Dan de zondag ga ik douchen en maak ik het huis schoon. Daarna neem ik mn eerste lijn en kort erna meestal meer. Dan gaan we smiddags meestal weg en komen we pas snachts thuis.

Lang verhaal kort, per weekend maak ik ongeveer 1.5gram (nat gewogen) speed op.
Verdeeld over de zaterdag en zondag.

Hoe slecht of schadelijk is dit nu voor mij en ben ik nu echt slecht bezig?
Ik kan wel sinds kort merken dat ik niet meer weekends weg kan zonder eerst te snuiven.

Dit was een lang verhaal maar heb lang getwijfeld om dit online te vragen maar toch maar eens proberen.

Mvg
Klik om te vergroten...
Zelf zou ik eigenlijk eerst gewoon in huis halen wat je daadwerkelijk nodig hebt. Bijvoorbeeld dus 1,5 gram speed. Weet niet of dit gewassen is? Maar dat is sowieso een aanrader. Dit om onder andere dat 'hyper' effect, door waarschijnlijk cafeïne, weg te halen.

Jouw planning in het weekend ziet er ongeveer 't zelfde uit als bij mij, maar dan met een iets langere pauze (zo nu en dan :P) en 9/10 keer zónder alcohol. Als ik iets doe wat ik leuk vind, onder invloed van speed, en ik ben de hele dag gelukkig, dan blijft die dip weg. Om die reden is het gevaarlijk om 20 gram speed in huis te hebben omdat je je al zeer snel fit gaat voelen. Omdat je ook nog is de maandag vrij bent, je 20 gram speed in huis hebt, je je gewoon goed voelt, ligt een beginnende verslaving zeker op de loer.

Mijn advies verder is om gewoon een weekend helemaal niks te gebruiken. Dit zal je echt een goed gevoel geven, ik kan het weten. Al zijn drugs natuurlijk wel een leuke aanvulling, maar dan moet je wel je kop er goed bij kunnen houden.
K
KlabengsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor jullie toffe reacties,
Vandaag nog niks genomen met het mooie weer eerst ff het terras schoon gemaakt en zometeen lekker uit eten met vrienden.
Tot nu nog niet genomen wat eigenlijks nooit meer gebeurt zaterdags.
Nu ook nog geen zin gehad er in maar misschien vanavond wel naar een paar biertjes.
Mezelf beloofd dit weekend t niet te gaan gebruiken maar vanavond word het pas moeilijk of morgen met een kater die weg snuiven.

Thanks voor jullie mooie reacties, ik denk zelf dat ik niet verslaafd ben maar er wel dichtbij zit?

Thanks mensen
K
KlabengsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bas zei:
Zelf zou ik eigenlijk eerst gewoon in huis halen wat je daadwerkelijk nodig hebt. Bijvoorbeeld dus 1,5 gram speed. Weet niet of dit gewassen is? Maar dat is sowieso een aanrader. Dit om onder andere dat 'hyper' effect, door waarschijnlijk cafeïne, weg te halen.

Jouw planning in het weekend ziet er ongeveer 't zelfde uit als bij mij, maar dan met een iets langere pauze (zo nu en dan :P) en 9/10 keer zónder alcohol. Als ik iets doe wat ik leuk vind, onder invloed van speed, en ik ben de hele dag gelukkig, dan blijft die dip weg. Om die reden is het gevaarlijk om 20 gram speed in huis te hebben omdat je je al zeer snel fit gaat voelen. Omdat je ook nog is de maandag vrij bent, je 20 gram speed in huis hebt, je je gewoon goed voelt, ligt een beginnende verslaving zeker op de loer.

Mijn advies verder is om gewoon een weekend helemaal niks te gebruiken. Dit zal je echt een goed gevoel geven, ik kan het weten. Al zijn drugs natuurlijk wel een leuke aanvulling, maar dan moet je wel je kop er goed bij kunnen houden.
Klik om te vergroten...

Goeie tip inderdaad, zat ik zelf ook aan te denken. Ik droog ook altijd te veel zodat ik altijd bij nemen kan. Dat zou ik gewoon naar 1 lijn moeten drogen zodat ik constant moet drogen zodat ik minder snel bij neem.
Het wassen was ik geen fan van maar dat is persoonlijk denk ik.

Thanks voor je reactie!
F
Fietsslot9Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Aangezien je dit post op dit forum wil al zeggen dat je hierover hebt nagedacht en ergens wel weet dat je richting dagelijks gebruik aan het gaan bent. Als je merkt dat je in de weekends niet mer weg wil/kan zonder te snuiven voelt het voor mij aan als een 'verplichting' = verslaving ..

De hoeveelheid die je in huis hebt zet ook aan om meer te gebruiken.
Ik zou zeggen begin met te accepteren dat je redelijk veel gebruikt en dat het niet gezond is, pas dan kan je er volgens mij iets aan veranderen.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was vorige zomer er ook aan begonnen en begon op woensdag avond tot zaterdag of zondag. Herken me heel erg in de zin om te roken, mijn stage ging eronder leiden en toen alleen nog in het weekend.
Op een gegeven moment vond ik het saai worden en teveel tolerantie.
Daarna alleen nog op hardcore feestjes in combi met x of m.
Met afgelopen koningsdag alleen nog een paar sterke pillen gebruikt en nu dus helemaal niks meer, vind het zo ook wel prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."