"New Dawn zei:
Hallo Fietsslot9!
Ik zat je topic te lezen en vond dat ik ook een steentje bij kon dragen.
Een maand geleden ben ik gestopt met blowen en sindsdien ben ik aan het onderzoeken hoe ik mijn leven een positievere kant op kan sturen, net als jij vind ik mezelf te dik en had ik nooit zin om dat aan te pakken, mijn fysieke aanblik in de spiegel duwde me in een negatieve spiraal.
De gedachte om naar een sportschool te gaan deed me gruwelen, vooral door projecties uit onwetendheid.
In mijn fantasie is een sportschool een plaats waar gespierde kleerkasten en stoere bodybuilders rondhangen die commentaar zouden gaan leveren, me uit zouden lachen om mijn houding en uiterlijk en kritiek zouden uiten over mijn amateuristische techniek, slappe spieren en dikke buik.
In de praktijk blijkt het een schone, prettige, rustige omgeving te zijn waar het personeel heel erg vriendelijk is en tijd voor me neemt, me uitlegt hoe je de apparaten bedient en een oogje in het zeil houden om te zien of het wel goed gaat. Andere bezoekers hebben geen oog voor me, iedereen doet daar gewoon lekker zijn eigen ding, bijna alsof ik niet besta... Heerlijk!
Ik ben nu pas 3x geweest maar voelde me na de 1e keer al herboren!
Sporten helpt tegen psychische klachten en je houdt minder tijd over om aan drugs te denken
Momenteel focus ik op het ontwikkelen van spieren, deze zorgen ervoor dat je ook als je niets doet nog steeds energie verbruikt, in tegenstelling tot cardio waar je vooral tijdens de activiteit energie mee verbruikt. Spieren helpen je op termijn om je overtollige vet kwijt te gaan raken.
Bij fitness is het niet de bedoeling dat je moe wordt of jezelf uitput, je doet gewoon een aantal oefeningen die niet overdreven zwaar zijn waardoor spiergroepen een beetje 'slijten', dit zorgt ervoor dat ze de dagen erna gaan herstellen waardoor ze steeds weer net iets sterker worden. Dit kost je hooguit anderhalf uur per dag, 2 a 3 keer per week. Ik ga direct na mijn werk sporten zodat het maar weer achter de rug is en ik me de rest van de avond super voel.
Elke keer dat ik de sportschool binnenstap voelt het alsof ik ver buiten mijn comfortzone ben, alsof ik een ruimtewezen ben die een vreemde planeet bezoekt Maar dit ongemakkelijke gevoel doorstaan is goed, daar word ik ook mentaal sterker van.
Je hebt nodig: Sportschoenen die je alleen binnen draagt, een comfortabele sportbroek en t-shirt, een handdoek en een portie lef om contact met een sportschool op te nemen voor een eerste kennismaking.
Op https://drogespieren.nl vind je veel goede informatie over sport en voeding die je verder helpt.
Als je er gezond bij eet, genoeg rust neemt en geen alcohol gebruikt dan kan het bijna niet anders dan dat je je doel gaat bereiken. Het is dan puur een kwestie van een gewoonte aanleren en focus op je doel houden.
Ik dronk eigenlijk uit gewoonte elke avond een ander "speciaal biertje" bij het eten, lekker, maar niet echt onmisbaar. Vaak wist ik vlak na het eten al niet meer hoe het ook alweer smaakte en dan is het gewoon zonde, dan drink ik iets waar ik eigenlijk vooral dik van wordt. Nu drink ik gewoon water, net zo lekker bij het eten.
Mijn motivatie haal ik uit een boek van Athol Kay: "The married man sex life primer 2011"
- Iedereen kan zichzelf verder ontwikkelen om aantrekkelijker te worden.
- Als je jezelf ontwikkelt tot man wordt je onweerstaanbaar voor vrouwen.
- Je zelfvertrouwen neemt toe en je komt in een positieve spiraal terecht.
Een ander boek dat ik momenteel lees is van Mo Gawdat: "Solve for happy",
dit boek geeft mij veel inzicht in hoe ik denk, en waar ik verkeerd denk.
Hopelijk heb je er iets aan, als je vragen hebt hoor ik het wel!
Klik om te vergroten...
Dag New Dawn
Bedankt voor je tips en steun! Ik zie dat je vooral sport wilt aanraden en daar ga ik volledig mee akkoord. Ik ben ondertussen ook terug gestart met lopen in het park. Mijn gedachten zijn nog slecht als ik bezig ben maar erna voel ik me veel beter, altijd blij dat ik geweest ben
Een voedingsschema zou ik inderdaad wel kunnen gebruiken, dit zou me wat structuur brengen want eten is gewoon super lekker! haha
Groeten
Fietsslot"
In: Na 5 jaar een terugval
1-1-2024