Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis speed 65% eerste keer

Dosis speed 65% eerste keer

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is moeilijk te zeggen inderdaad. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor speed dus ik begin als het puur recreatief is vaak al met 200 mg (zuivere pep) en neem dan later soms nog 50-100 mg bij. Het effect is voor mij dan alsnog vrij subtiel, maar iemand anders knalt hiermee waarschijnlijk door het dak en ik zou dit een first timer dan ook nooit aanraden. Het is echt heel persoonlijk. Zoals hierboven gezegd zijn er mensen die 30 mg al voldoende vinden. Begin dus laag, en als je na anderhalf uur denkt ‘kan wel wat meer’ dan neem je wat bij, pep laat zich makkelijk stapelen. :)

Veel plezier!

* Edit: oh, ik hou er zelf wel altijd rekening mee dat ik een nacht oversla. Als je dat niet wil, hou je dosis dan laag en neem niet te veel bij, want de nastimulatie houdt heel lang aan.
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Is moeilijk te zeggen inderdaad. Ik ben zelf nooit zo gevoelig geweest voor speed dus ik begin als het puur recreatief is vaak al met 200 mg (zuivere pep) en neem dan later soms nog 50-100 mg bij. Het effect is voor mij dan alsnog vrij subtiel, maar iemand anders knalt hiermee waarschijnlijk door het dak en ik zou dit een first timer dan ook nooit aanraden. Het is echt heel persoonlijk. Zoals hierboven gezegd zijn er mensen die 30 mg al voldoende vinden. Begin dus laag, en als je na anderhalf uur denkt ‘kan wel wat meer’ dan neem je wat bij, pep laat zich makkelijk stapelen. :)

Veel plezier!
Klik om te vergroten...
Was dat oraal of nasaal, dit maakt naast de inwerkingstijd niet echt een wezenlijk verschil toch?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mr. Brosnan zei:
Was dat oraal of nasaal, dit maakt naast de inwerkingstijd niet echt een wezenlijk verschil toch?
Klik om te vergroten...

Ik heb een hekel aan de smaak in je keel van speed, dus tegenwoordig alleen nog maar oraal (bommetje). Maar maakt niet heel veel uit naar mijn idee. De opkomst is trager, en de uitwerking misschien iets geleidelijker. Maar ik vind het een veel prettigere manier van inname. :)
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Ik heb een hekel aan de smaak in je keel van speed, dus tegenwoordig alleen nog maar oraal (bommetje). Maar maakt niet heel veel uit naar mijn idee. De opkomst is trager, en de uitwerking misschien iets geleidelijker. Maar ik vind het een veel prettigere manier van inname. :)
Klik om te vergroten...
Ah okee dankje! Ik ga er eens naar kijken.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou bommen in plaats van snuiven. Snuiven is verslavender vind ik.
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een avondje met zuivere pep red ik het wel met zo’n 200-300mg. Afwegen van aparte dosis (op het hele packje na) doe ik niet.

Begin met 1 a 2 sleutelpunten en kijk vanaf daar verder.

Oja, en regel benzos voor na de tijd :grin:
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoxyz zei:
Een avondje met zuivere pep red ik het wel met zo’n 200-300mg. Afwegen van aparte dosis (op het hele packje na) doe ik niet.

Begin met 1 a 2 sleutelpunten en kijk vanaf daar verder.

Oja, en regel benzos voor na de tijd :grin:
Klik om te vergroten...
Die kan je niet zomaar krijgen toch? Dat is zeker voor het slapen?
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Ik zou bommen in plaats van snuiven. Snuiven is verslavender vind ik.
Klik om te vergroten...
Scheelt dat zo erg? Ik heb ook eenmaal coke gebruikt, geweldige ervaring maar verslaving? Ik had een gram op een dag ongeveer omdat ik het zo fijn vond maar verder nooit gebruikt.

Of leent het zich zo erg voor verlslaving? Ik zit wat dat betreft wel in een ideale situatie waarin vriendengroep/gebruikers puur recreatief een 5 tal keer per jaar speed/xtc gebruikt. Dit moet toch niet direct verslavend zijn dan?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik neem gewoon 2 lijntjes.
Net als bij coke alleen teer ik daar wel 6 uur op voor dat ik nieuwe neem.
Je voelt toch geen verschil vind ik als ik om de 2 uur zou nemen.
Word er alleen maar naar van als ik dat te veel zou doen denk ik.
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Revolutionair zei:
Ik neem gewoon 2 lijntjes.
Net als bij coke alleen teer ik daar wel 6 uur op voor dat ik nieuwe neem.
Je voelt toch geen verschil vind ik als ik om de 2 uur zou nemen.
Word er alleen maar naar van als ik dat te veel zou doen denk ik.
Klik om te vergroten...
2 lijntjes is een breed begrip, dan weet ik niet echt wat ik binnen krijg..
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
65% is wel een redelijke kwaliteit, max is 73%. straatspeed is meestal toch wel voor de helft versneden met caffeine en dan krijg je de percentages die jij noemt.
Klik om te vergroten...

De rest van die 65% (tot 73%) hoeft niet perse een versnijdingsmiddel te zijn. Er kan dus caffeine inzitten, maar dat is niet perse zo. Bij niet perfectie productie komen lagere percentages ook voor, ondanks dat er dan verder niets psychoactief in je speed zit.

Caffeine heeft veel invloed op het lichamelijke effect van speed dus kan wel wat verschil uitmaken. Dat zal uiteraard op 1 of 2 lijntjes wel meevallen. En anders ff laten testen! :)
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog even op dit topic terug komen. (er staat niet bijster veel info over dosering voor first timers in al die gepinde topics)

Ik denk eraan om binnenkort op een dagfeestje voor het eerst speed te nemen. Lekker veel energie en hopelijk ook vrolijk. Wou dan graag een bommetje nemen aan het begin van de dag en verder niet extra bijnemen. Misschien wel 2cb halverwege de dag om een trippy effect te krijgen. Ik wil ook gewoon slapen die avond na het feest.

Tijdsplanning ziet er dan ongeveer zo uit:
T=0: bommetje speed
T=4: 15mg 2cb
T=8: einde feest
T=9: slapen?

Paar vragen:
Hoeveel (pure) speed moet ik bommen om het effect goed te voelen en ook nog te kunnen slapen? Of kan ik dat slapen helemaal vergeten? Ik dacht zelf aan 75mg. Ik ben een lichtgewicht man met geen tolerantie.
Hoe sterk wordt de 2cb gedempt door de speed? Deze hoeveelheid 2cb zou ik normaal lekker vrolijk en verbeterde licht en geluid ervaren, zonder echt te trippen. Zou ik nu iets meer moeten nemen?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mr. Brosnan zei:
en de standaard rond de 30-40% ligt.
Klik om te vergroten...
acht.zes zei:
65% is wel een redelijke kwaliteit, max is 73%. straatspeed is meestal toch wel voor de helft versneden met caffeine en dan krijg je de percentages die jij noemt.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat de standaard voor cocaïne eerder rond de 30-40% ligt. Amfetamine ben ik eigenlijk bijna altijd wel 70%+ tegen gekomen. Dat gezegd hebbende kan een slechte Amfetamine synthese met relatief hoog percentage flink zuur op de neus komen te liggen. In tegenstelling tot cocaïne is dit ook helemaal niet zo de moeite met Amfetamine.

Stel je verkoopt 1 gram slechte kwaliteit Amfetamine voor de hoofdprijs verdien je daar maximaal eigenlijk 3,- aan. En dan moet je al hopen dat je cliënteel achterlijk is want dat verschil in kwaliteit merk je al vrij snel en als één persoon er over begint betekend dat al dat je moet incasseren op je reputatie wat je dus echt niet wilt wanneer er drugs bij betrokken is.

Je kunt de cafeïne dealende straatmocro's en scheel kijkende henkies gewoon beter een beetje vermijden. Dikke wenkbrauwen en een nors kijkend gezicht is sowieso al een no-go.
Game&Watch zei:
Hoeveel (pure) speed moet ik bommen om het effect goed te voelen en ook nog te kunnen slapen? Of kan ik dat slapen helemaal vergeten? Ik dacht zelf aan 75mg. Ik ben een lichtgewicht man met geen tolerantie.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik regelmatig Amfetamine in lage doseringen en ondertussen kan ik achteraf redelijk vlot in slaap vallen. Persoonlijk zou ik de 75mg in twee delen doseren maar dat is persoonlijke voorkeur. Maar met 75mg zou je denk ik na 9 uur wel weer moeten kunnen slapen gok ik. Kans is echter aanwezig dat de 2C-B en Amfetamine elkaars metabolisme/afbraak vertragen.
Game&Watch zei:
Hoe sterk wordt de 2cb gedempt door de speed? Deze hoeveelheid 2cb zou ik normaal lekker vrolijk en verbeterde licht en geluid ervaren, zonder echt te trippen. Zou ik nu iets meer moeten nemen?
Klik om te vergroten...
Het puur psychedelisch effect zal wel een flink stuk afvlakken door de Amfetamine. Je kan het eventueel wat hoger doseren mits goed uitgerust, de combinatie psychedelica en Amfetamine kan namelijk wat vermoeiend wezen en zul je minder lang volhouden dan psychedelica op zichzelf.
f
ffsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb onlangs voor de tweede keer speed gebruik. De eerste merkte ik weinig en was hele slechte speed. Laatst heb ik het via een andere bron (wel stuk duurder) en laten testen en was het 66 procent wat dus waanzinnig sterk is inderdaad.

Pas op met doseren want ik had letterlijk een kruimeltje geslikt en voelde al aardig wat. Het was echt minimaal 10 x zo weinig als mijn eerste keer en ik voelde 10 x zoveel.

Ik kan me voorstellen dat als je een lijn van 100 mg naarbinnen werkt wat ik hier maar al te vaak heb zien staan dat het dan veel te lang werkt en er ook veel meer bijwerkingen.

Ik ben een noob wat drugs betreft los van wiet maar ik pas dus erg op en ik doseer zeer minimaal met dit soort speed (10mg ofzo) en ik vind dat prima. Meer is voor mij alleen maar kut. Dit kan misschien voor iedereen anders zijn. Mijn zakje speed gaat echter wel al een half jaar mee en zo duur was hij nou ook weer niet.

Lang verhaal kort: Goede speed is heel anders dan gemiddelde speed (overigens ook veel fijner) dus pas op met doseren!

Groet
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
ffs zei:
Ik heb onlangs voor de tweede keer speed gebruik. De eerste merkte ik weinig en was hele slechte speed. Laatst heb ik het via een andere bron (wel stuk duurder) en laten testen en was het 66 procent wat dus waanzinnig sterk is inderdaad.

Pas op met doseren want ik had letterlijk een kruimeltje geslikt en voelde al aardig wat. Het was echt minimaal 10 x zo weinig als mijn eerste keer en ik voelde 10 x zoveel.

Ik kan me voorstellen dat als je een lijn van 100 mg naarbinnen werkt wat ik hier maar al te vaak heb zien staan dat het dan veel te lang werkt en er ook veel meer bijwerkingen.

Ik ben een noob wat drugs betreft los van wiet maar ik pas dus erg op en ik doseer zeer minimaal met dit soort speed (10mg ofzo) en ik vind dat prima. Meer is voor mij alleen maar kut. Dit kan misschien voor iedereen anders zijn. Mijn zakje speed gaat echter wel al een half jaar mee en zo duur was hij nou ook weer niet.

Lang verhaal kort: Goede speed is heel anders dan gemiddelde speed (overigens ook veel fijner) dus pas op met doseren!

Groet
Klik om te vergroten...

10 mg is wel erg weinig, voor velen waarschijnlijk underwhelming. Ook als het om zuivere speed (73%) gaat. Het ligt er natuurlijk net aan wat voor effect je zoekt, maar jij lijkt er dus wel behoorlijk gevoelig voor. Is niks mis mee trouwens, doe je lekker lang met je zakje. :)
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb al het een en ander opgezocht, het speed-topic met ‘how to’ heb ik ook gelezen. In andere topics vond ik wel wat tekst staan van andere forumleden; “speed is een stapelbare drug en je kan zonder specifieke (uiteraard niet te hoog) startdosis beginnen en langzaam opbouwen”.

Echter ben ik van plan dit weekend voor het eerst speed te gebruiken, wat 65% puur is. Ik lees dat er veel kwaliteitsverschil is en de standaard rond de 30-40% ligt. Wat is dan de aanbevolen dosis om mee te beginnen? En hoe het beste verder daarna? En zijn er nog tips qua oraal of nasaal, een neusspray is denk ik niet ideaal voor èèn keer.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Speedgebruik is echt heel breed. Er zijn mensen die een halve gram tot een gram of zelfs wel 2 gram wegwerken maar er zijn er ook die juist heel erg lage doseringen weten te waarderen, 10 of 20mg of zo. Ergens tussen 50 en 250mg zal het gemiddelde gebruik wel liggen denk ik zo. Dit alles per sessie uiteraard, en dat is dan een uur of 6 a 8 tot een dag of zelfs meerdere dagen voor de bingers.

Een en ander ligt er aan wat je wil natuurlijk. Subtiel wat meer energie, keihard strak staan of ergens daar tussenin.

Ik zou voorzichtig beginnen met een beetje, en dan desnoods een beetje opvoeren tot je op een punt komt waar je van denkt, he leuk, hier heb ik iets aan. Niet te snel bijnemen, en een beetje bijhouden hoe veel je in totaal hebt genomen. Hou er rekening mee dat het een vrij langwerkend gebeuren is, wat al snel nog veel langer wordt als de hoeveelheid toeneemt.

65% is wel een redelijke kwaliteit, max is 73%. straatspeed is meestal toch wel voor de helft versneden met caffeine en dan krijg je de percentages die jij noemt.

succes!
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Speedgebruik is echt heel breed. Er zijn mensen die een halve gram tot een gram of zelfs wel 2 gram wegwerken maar er zijn er ook die juist heel erg lage doseringen weten te waarderen, 10 of 20mg of zo. Ergens tussen 50 en 250mg zal het gemiddelde gebruik wel liggen denk ik zo. Dit alles per sessie uiteraard, en dat is dan een uur of 6 a 8 tot een dag of zelfs meerdere dagen voor de bingers.

Een en ander ligt er aan wat je wil natuurlijk. Subtiel wat meer energie, keihard strak staan of ergens daar tussenin.

Ik zou voorzichtig beginnen met een beetje, en dan desnoods een beetje opvoeren tot je op een punt komt waar je van denkt, he leuk, hier heb ik iets aan. Niet te snel bijnemen, en een beetje bijhouden hoe veel je in totaal hebt genomen. Hou er rekening mee dat het een vrij langwerkend gebeuren is, wat al snel nog veel langer wordt als de hoeveelheid toeneemt.

65% is wel een redelijke kwaliteit, max is 73%. straatspeed is meestal toch wel voor de helft versneden met caffeine en dan krijg je de percentages die jij noemt.

succes!
Klik om te vergroten...
Top hier heb ik wat aan, dankje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."