Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 lijn speed 40-50 mg

1 lijn speed 40-50 mg

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede forumlezertjes.
Ik had een vraag met betrekking tot speed.
Stel dat je zonder enige tolerantie rond 13u een lijntje snuift en het ook daarbij houd en niet meer bijpakken, kan je dan verwachten om 12u later toch te kunnen slapen of hangt dit af van persoon tot persoon en is dit af te raden rond de middag?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is verschillend van persoon tot persoon inderdaad, maar ook andere factoren spelen mee; hoe zuiver is je speed, hoe uitgerust ben je als je het neemt e.d.

Als je 's nachts wil gaan slapen, zou ik het wel in de middag nemen en niet heel veel later.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Het is verschillend van persoon tot persoon inderdaad, maar ook andere factoren spelen mee; hoe zuiver is je speed, hoe uitgerust ben je als je het neemt e.d.

Als je 's nachts wil gaan slapen, zou ik het wel in de middag nemen en niet heel veel later.
Klik om te vergroten...
Ja eigenlijk precies dit.
Ik zou wel 11uur na 50mg speed kunnen slapen. Maar dan moet ik niet meer nemen en ook niet veel later.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik neem 50 Mg speed 73% vlak voor het slapen gaan.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amfitamientje Power zei:
Ik neem 50 Mg speed 73% vlak voor het slapen gaan.
Klik om te vergroten...
De vraag komt van iemand ZONDER tolerantie ...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sammeke47 zei:
Hallo mede forumlezertjes.
Ik had een vraag met betrekking tot speed.
Stel dat je zonder enige tolerantie rond 13u een lijntje snuift en het ook daarbij houd en niet meer bijpakken, kan je dan verwachten om 12u later toch te kunnen slapen of hangt dit af van persoon tot persoon en is dit af te raden rond de middag?
Klik om te vergroten...

Amfetamine heeft een halfwaardetijd van 12 uur. Dat betekent dat na 12 uur nog de helft van alle amfetamine die je hebt gesnoven in je bloed zit.

Ik zou dus willen zeggen dat je minimaal 12 uur niet kunt slapen na een lijntje amfetamine. Of je daarna wel kunt slapen hangt af van een aantal andere factoren zoals gewenning, hoeveelheid slaaptekort en individuele verschillen.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Purplext zei:
Het is verschillend van persoon tot persoon inderdaad, maar ook andere factoren spelen mee; hoe zuiver is je speed, hoe uitgerust ben je als je het neemt e.d.

Als je 's nachts wil gaan slapen, zou ik het wel in de middag nemen en niet heel veel later.
Klik om te vergroten...
Ik heb de proef op de som genomen. Was voor gisteren toch al heel lange tijd geleden dat ik pep genuttigd had, en zou volgens een kennis iets in begin de 60 % zuiverheid moeten liggen dus dat zat al goed.
Heb het keurig uurtje laten drogen want er liep bij ontvangst letterlijk een aanzienlijke hoeveelheid lichtgele olie uit het zakje wat niet zo handig was op mijn broek.
Dan om 13:50 een bescheiden maar toch ook niet te kleine lijn gelegd en gesnoven. Na het kokhalzen van de chemise smaak in men neus en keelholte was het daar.. Bam!! Klaarwakker, en kwam van pas omdat ik nog heel wat achterstallig werk en klussen te doen had enzo.
Ik heb de speed effecten toch wel al snel een goede 6 uren aan een stuk gevoeld waarna ik nog tot een uur of 2-3 s'achts wakker Ben gebleven maar dit is perfect want dit is nuchter evenwel mijn gemiddeld slaapuur.
Moet wel mezelf er even toe zetten iets te eten want dat is ook al een goede 30 uur ofso geleden. Opgestaan met raar maar waar nog een lichte afterglow mini rush.

Al bij al een zeer geslaagde ervaring
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sammeke47 zei:
Ik heb de proef op de som genomen. Was voor gisteren toch al heel lange tijd geleden dat ik pep genuttigd had, en zou volgens een kennis iets in begin de 60 % zuiverheid moeten liggen dus dat zat al goed.
Heb het keurig uurtje laten drogen want er liep bij ontvangst letterlijk een aanzienlijke hoeveelheid lichtgele olie uit het zakje wat niet zo handig was op mijn broek.
Dan om 13:50 een bescheiden maar toch ook niet te kleine lijn gelegd en gesnoven. Na het kokhalzen van de chemise smaak in men neus en keelholte was het daar.. Bam!! Klaarwakker, en kwam van pas omdat ik nog heel wat achterstallig werk en klussen te doen had enzo.
Ik heb de speed effecten toch wel al snel een goede 6 uren aan een stuk gevoeld waarna ik nog tot een uur of 2-3 s'achts wakker Ben gebleven maar dit is perfect want dit is nuchter evenwel mijn gemiddeld slaapuur.
Moet wel mezelf er even toe zetten iets te eten want dat is ook al een goede 30 uur ofso geleden. Opgestaan met raar maar waar nog een lichte afterglow mini rush.

Al bij al een zeer geslaagde ervaring
Klik om te vergroten...
wel vergegeten vermelden dat ik woensdag en donderdag bedroevend weinig heb geslapen en dit mij wel geholpen heeft in slaap te vallen tegen dat de halfwaarde net bereikt was.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Amfetamine heeft een halfwaardetijd van 12 uur. Dat betekent dat na 12 uur nog de helft van alle amfetamine die je hebt gesnoven in je bloed zit.

Ik zou dus willen zeggen dat je minimaal 12 uur niet kunt slapen na een lijntje amfetamine. Of je daarna wel kunt slapen hangt af van een aantal andere factoren zoals gewenning, hoeveelheid slaaptekort en individuele verschillen.
Klik om te vergroten...
Ok goed om te weten, werkt het bij vloeitje slikken dan langer omdat die verwerking logischerwijze iets trager verloopt?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Sammeke47
Bommetje werkt inderdaad wat langer dan nasaal maar je voelt er wel iets minder van. Per saldo zal het elkaar weinig uitmaken denk ik.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Amfetamine heeft een halfwaardetijd van 12 uur. Dat betekent dat na 12 uur nog de helft van alle amfetamine die je hebt gesnoven in je bloed zit.

Ik zou dus willen zeggen dat je minimaal 12 uur niet kunt slapen na een lijntje amfetamine. Of je daarna wel kunt slapen hangt af van een aantal andere factoren zoals gewenning, hoeveelheid slaaptekort en individuele verschillen.
Klik om te vergroten...
Hoe zit dat precies eigenlijk? Dat iets een halfwaarde tijd heeft van 12 uur wil toch niet zeggen dat het effect ook de helft minder is na 12uur? Dit kan jij me vast heel goed uitleggen :).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Het lichaam probeert altijd homeostase te bereiken. Dus receptoren maken zich ongevoelig voor overstimulatie door zich gedeeltelijk terug te trekken in de cel.

Dat is ook gelijk waarom je zo'n vervelende kater krijgt van amfetamine. Want dan is de (over)stimulatie van de drug weg, maar zijn de receptoren nog gedeeltelijk ongevoelig voor de natuurlijke stimulatie, wat resulteert in een gebrek aan activiteit in dopamine- en noradrenaline-neuronen, wat resulteert in een lusteloos, ongelukkig, en uitgeput gevoel.
Klik om te vergroten...

Ik lees hier altijd over die ‘vervelende kater’ van speed. Ikzelf ben over het algemeen erg katergevoelig (MDMA, alcohol etc.), maar de kater van speed vind ik juist relatief heel erg mild. De come down kan even wat nasty zijn, maar dat is alleen/vooral zo bij flink gebruik. De echte kater bestaat voor mij vooral uit vermoeidheid.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mezelf zei:
Hoe zit dat precies eigenlijk? Dat iets een halfwaarde tijd heeft van 12 uur wil toch niet zeggen dat het effect ook de helft minder is na 12uur? Dit kan jij me vast heel goed uitleggen :).
Klik om te vergroten...

Het lichaam probeert altijd homeostase te bereiken. Dus receptoren maken zich ongevoelig voor overstimulatie door zich gedeeltelijk terug te trekken in de cel.

Dat is ook gelijk waarom je zo'n vervelende kater krijgt van amfetamine. Want dan is de (over)stimulatie van de drug weg, maar zijn de receptoren nog gedeeltelijk ongevoelig voor de natuurlijke stimulatie, wat resulteert in een gebrek aan activiteit in dopamine- en noradrenaline-neuronen, wat resulteert in een lusteloos, ongelukkig, en uitgeput gevoel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
Ik lees hier altijd over die ‘vervelende kater’ van speed. Ikzelf ben over het algemeen erg katergevoelig (MDMA, alcohol etc.), maar de kater van speed vind ik juist relatief heel erg mild. De come down kan even wat nasty zijn, maar dat is alleen/vooral zo bij flink gebruik. De echte kater bestaat voor mij vooral uit vermoeidheid.
Klik om te vergroten...

Dat hangt denk ik mede af van de dosering die gebruikt wordt, en andere factoren zoals hoe lang je wakker blijft, hoeveel/hoe weinig je eet, hoe energiek je bent, etc.

Onderzoeken van de Multi-disciplinary Association for Psychedelics Studies (MAPS) zien juist geen dinsdagdip bij proefpersonen die MDMA-assisted therapie ondergaan. Ze zien eerder een afterglow. Dus het lijkt erop dat de dinsdagdip van MDMA vooral veroorzaakt wordt door omgevingsfactoren.

https://www.vice.com/en_uk/article/8xw5j5/mdma-avoid-comedown-how-to
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb af en toe wel eens, dan pak ik denk ik 100mg, ik heb dan al een aantal weken niks gepakt dus ik ben gewoon nuchter en uitgerust en ik pakte die lijn in de avond op mijn slaapkamer en 3 uur later lag ik al te slapen, terwijl ik eigenlijk wakker wilde blijven
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nah!!!! Wat een rotstreek!

Klantenservice gebeld en hebben ze er wat mee gedaan?

Je weet dat het niet verboden is om nog is een lijn te nemen? :tongueout:
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ik lees hier altijd over die ‘vervelende kater’ van speed. Ikzelf ben over het algemeen erg katergevoelig (MDMA, alcohol etc.), maar de kater van speed vind ik juist relatief heel erg mild. De come down kan even wat nasty zijn, maar dat is alleen/vooral zo bij flink gebruik. De echte kater bestaat voor mij vooral uit vermoeidheid.
Klik om te vergroten...
Same here, ik heb bij coke daarentegen wel een vreselijke comedown & day after, soms tot janken aan toe. Terwijl andere hier weer helemaal geen last van hebben. Toch gek hoe ons brein verschillend werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."