Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering speed bommetje

Dosering speed bommetje

23 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Capsules vul ik altijd met 4 medium sleutelpuntjes. Dan heb ik er aan 2 voor een dag genoeg. Het werkt minder hard en wat natuurlijker voor mijn gevoel, maar wel langer.

Ook is het naar mijn mening wat minder sterk door afbraak via je maag enzo, want normaal zou ik op 8 medium sleutelpuntjes een knotsgekke avond hebben!
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste forumleden,
Mijn ervaring met speed is op het gebied van snuiven en heb nog nooit een bommetje gedaan.
Op een avond/nacht gaat er meestal 500mg doorheen (1x per 6 of 8 weken).
Nu heb ik aankomend weekend een goed feest en wil ik hier een bommetje nemen, mijn gedachte zou zijn om een bommetje te nemen van 150mg (60%) en eventueel later nog 75mg bij te pakken. Zou dit goed werken en hoelang is de verwachting dat dit zou werken?
Mvg
TerrorB
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#3
150mg met 60% puur komt neer op zo'n 90mg amfetamine, volgens mij is dat wel een lekkere dosering voor een bommetje! Hoelang dit zou werken durf ik je zo niet te zeggen, maar reken er maar op dat je na een bommetje niet snel in slaap zal vallen...

Het effect schijnt een stuk langer te duren en veel geleidelijker te zijn. Ik heb dit zelf ook gemerkt en vond het erg fijn, alleen baalde wel dat toen de eerste rush over was bijnemen al geen zin meer had. Ook niet bijsnuiven. Maar ik was toen ook al wel zo'n 6 uur bezig dus daar kon het ook aan liggen natuurlijk.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
TerrorB zei:
Beste forumleden,
Mijn ervaring met speed is op het gebied van snuiven en heb nog nooit een bommetje gedaan.
Op een avond/nacht gaat er meestal 500mg doorheen (1x per 6 of 8 weken).
Nu heb ik aankomend weekend een goed feest en wil ik hier een bommetje nemen, mijn gedachte zou zijn om een bommetje te nemen van 150mg (60%) en eventueel later nog 75mg bij te pakken. Zou dit goed werken en hoelang is de verwachting dat dit zou werken?
Mvg
TerrorB
Klik om te vergroten...
Was je speed even met aceton.
Neem dan 2 of 3 bommetjes van 60mg verspreid over de avond.
Als je wil nog een 4de van 40mg ofzo, maar is meestal niet nodig , en beter voor de crash achteraf .

:handwaving2:
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ornyk zei:
Was je speed even met aceton.
Neem dan 2 of 3 bommetjes van 60mg verspreid over de avond.
Als je wil nog een 4de van 40mg ofzo, maar is meestal niet nodig , en beter voor de crash achteraf .

:handwaving2:
Klik om te vergroten...
Zou het niet beter zijn om een goede startdosis te doen? De wat hevigere rush vind ik prima om even goed los te gaan.
p
partyflexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een bolletje speed nog nooit gewogen. Zal het eens bekijken, maar ik denk dat ik minder dan 60mg neem
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ornyk zei:
Was je speed even met aceton.
Neem dan 2 of 3 bommetjes van 60mg verspreid over de avond.
Als je wil nog een 4de van 40mg ofzo, maar is meestal niet nodig , en beter voor de crash achteraf .

:handwaving2:
Klik om te vergroten...

60 mg is wel erg weinig :openmouth:! Maar wassen in aceton is altijd een goed idee.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
TerrorB zei:
Zou het niet beter zijn om een goede startdosis te doen? De wat hevigere rush vind ik prima om even goed los te gaan.
Klik om te vergroten...
Die mening had ik vroeger , nu hoeft het niet zo hoog gedoseerd voor mij als hij 60% is en gewassen..
Maar is jou keuze , ik geef gewoon mijn ervaring en mening.

KetaKech zei:
60 mg is wel erg weinig :openmouth:! Maar wassen in aceton is altijd een goed idee
Klik om te vergroten...
Lijkt voor mij de perfecte dosis om te nemen 3 x per avond.
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ornyk zei:
Die mening had ik vroeger , nu hoeft het niet zo hoog gedoseerd voor mij als hij 60% is en gewassen..
Maar is jou keuze , ik geef gewoon mijn ervaring en mening.


Lijkt voor mij de perfecte dosis om te nemen 3 x per avond.
Klik om te vergroten...
Ik zal de speed even wassen met aceton om het eventuele restafval eruit te halen.
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gezien de reacties vraag ik mij af of 150mg niet te heftig zou zijn haha
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#11
partyflex zei:
Ik heb een bolletje speed nog nooit gewogen. Zal het eens bekijken, maar ik denk dat ik minder dan 60mg neem
Klik om te vergroten...
Heb jij wel eens last gehad van je maag van een bommetje? Zou zonde zijn als ik er last van zou krijgen, heb dit met mdma wel eens gehad
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga meestal voor 100 mg of 150 mg (afhankelijk van waar ik zin in heb) met +/- 60-73% speed. Het percentage wisselt hier per batch dus wanneer het een keer rond de 60% uitvalt wil ik dan wel eens voor die 150 mg gaan. Ook lang niet altijd trouwens, vaak meer zin in een rustigere high en dan is 50-100 mg ook voldoende. Zeker als je al een tijd geen pep meer gehad hebt, en er geen enkele tolerantie is. Het is met speed echt persoonlijk wat je een fijne dosering vindt.

Ik zie zelf eigenlijk alleen maar voordelen van bommen boven snuiven, doe zelf niet anders. De geur/smaak bij snuiven stond mij echt teveel tegen. Ik merk amper verschil in effect, alleen in de come up (minder rush, trager/geleidelijker bij bommen), en de werkingsduur is net langer. Voor mij is dat kleine verschil het waard om niks meer van het spul te hoeven ruiken of proeven. Nooit buikpijn. :)
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Ik ga meestal voor 100 mg of 150 mg (afhankelijk van waar ik zin in heb) met +/- 60-73% speed. Het percentage wisselt hier per batch dus wanneer het een keer rond de 60% uitvalt wil ik dan wel eens voor die 150 mg gaan. Ook lang niet altijd trouwens, vaak meer zin in een rustigere high en dan is 50-100 mg ook voldoende. Zeker als je al een tijd geen pep meer gehad hebt, en er geen enkele tolerantie is. Het is met speed echt persoonlijk wat je een fijne dosering vindt.

Ik zie zelf eigenlijk alleen maar voordelen van bommen boven snuiven, doe zelf niet anders. De geur/smaak bij snuiven stond mij echt teveel tegen. Ik merk amper verschil in effect, alleen in de come up (minder rush, trager/geleidelijker bij bommen), en de werkingsduur is net langer. Voor mij is dat kleine verschil het waard om niks meer van het spul te hoeven ruiken of proeven. Nooit buikpijn. :)
Klik om te vergroten...
In mijn geval zal de dosering hoog genoeg moeten zijn voor een uptempo feest van circa 9 uur lang, gezien de reacties begin ik met 125mg en pak ik later nog bij met 75mg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
TerrorB zei:
In mijn geval zal de dosering hoog genoeg moeten zijn voor een uptempo feest van circa 9 uur lang, gezien de reacties begin ik met 125mg en pak ik later nog bij met 75mg.
Klik om te vergroten...
Begrijp me niet verkeerd , 125 is een goede dosis en niet suuuperhoog en voor sommige normaal , maar in persoonlijk heb meer fun met minder gedoseerde bommetjes en 1 of 2 extra bij nemen inplaats van 1 a 2 grote dosissen, hoger als 100mg in 1 keer vind ik geen prettig gevoel. Maar dat is ieders eige keuze.. in lees hier af en toe mensen die bommen van 500mg droppen , of dit al dan niet waar is laat ik ten midde..:blush:


:handwaving2:
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ornyk zei:
Begrijp me niet verkeerd , 125 is een goede dosis en niet suuuperhoog en voor sommige normaal , maar in persoonlijk heb meer fun met minder gedoseerde bommetjes en 1 of 2 extra bij nemen inplaats van 1 a 2 grote dosissen, hoger als 100mg in 1 keer vind ik geen prettig gevoel. Maar dat is ieders eige keuze.. in lees hier af en toe mensen die bommen van 500mg droppen , of dit al dan niet waar is laat ik ten midde..:blush:


:handwaving2:
Klik om te vergroten...
Mijn snuifbare dosis ligt rond de 75mg per keer, maar helaas ben ik gevoelig om meer te pakken met snuiven en resulteerde dat vaak in 6 of 7x snuiven in een nachtje... vandaar mijn keuze om nu bommetjes te proberen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
TerrorB zei:
Mijn snuifbare dosis ligt rond de 75mg per keer, maar helaas ben ik gevoelig om meer te pakken met snuiven en resulteerde dat vaak in 6 of 7x snuiven in een nachtje... vandaar mijn keuze om nu bommetjes te proberen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit eerder een resultaat geeft van dan ook 5/6 bommetjes nemen :tonguewink: laat het ons in ieder geval weten :blush:.
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#17
John Trap zei:
Capsules vul ik altijd met 4 medium sleutelpuntjes. Dan heb ik er aan 2 voor een dag genoeg. Het werkt minder hard en wat natuurlijker voor mijn gevoel, maar wel langer.

Ook is het naar mijn mening wat minder sterk door afbraak via je maag enzo, want normaal zou ik op 8 medium sleutelpuntjes een knotsgekke avond hebben!
Klik om te vergroten...
Ik zorg gewoon dat ik genoeg heb, het zal uren lang knallen worden:) !
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ornyk zei:
Ik denk dat dit eerder een resultaat geeft van dan ook 5/6 bommetjes nemen :tonguewink: laat het ons in ieder geval weten :blush:.
Klik om te vergroten...
Nou eerst begonnen met 125mg (22:00), na 3 uur nog 75mg en de laatste dosis van 75mg 2 uur later. Begin nu langzaam moe te worden na thuis te zijn gekomen om 08:00. Geweldige ervaring zonder een gevoel van te hard gaan.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
TerrorB zei:
Nou eerst begonnen met 125mg (22:00), na 3 uur nog 75mg en de laatste dosis van 75mg 2 uur later. Begin nu langzaam moe te worden na thuis te zijn gekomen om 08:00. Geweldige ervaring zonder een gevoel van te hard gaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou in ieder geval nog niet vertrouwen op dat moe worden, haha, dat zal je teleurstellen als je nu denkt te kunnen slapen. Tenzij d'r veel cafeïne doorheen zat; wat een opgejaagd gevoel geeft?
T
TerrorBLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bas zei:
Ik zou in ieder geval nog niet vertrouwen op dat moe worden, haha, dat zal je teleurstellen als je nu denkt te kunnen slapen. Tenzij d'r veel cafeïne doorheen zat; wat een opgejaagd gevoel geeft?
Klik om te vergroten...
Ik had de speed meerdere malen gezuiverd, zou redelijk schoon moeten zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."