Via google vond ik niet veel antwoorden hoe Jules Deelder gewoon oud is geworden met Pep, Amfetamine. Daarom open ik dit topic, dat ik wil opdragen aan hen die gewoon oud worden met pep. Er zijn zelfs wiskundigen die alle dagen speed nemen, en er gewoon oud mee worden.
Het vermoeden is dat hij uiteindelijk speed kreeg via de gewone huisarts en/of psychiater. Dat betekende geen chemische verontreiniging o.a.
Wat is jouw mening dat Jules Deelder gewoon oud kon worden met speed? Immers mensen die farmaceutische kwaliteit gebruiken zijn er talrijk, en ze worden gewoon oud.
Is het dat ze een bepaalde racemische vorm van speed kregen? Want de straat speed is triest. Was het Amfexa? Maar dat kan je weer niet inspuiten, en Jules nam het liefste als injectie.
Zoveel vragen, maar zeker is dat Jules anders was dan Herman Brood, die waarschijnlijk straatkwaliteit had, in tegenstelling tot Jules.
Psychiaters schijven hoge kwaliteit voor zoals het huidige Amfexa, of Dexamfetamine genoemd.
Als wiskundige nemen we voorbeeld aan
Paul Erdős
Erdős' hoge productiviteit blijkt uit het feit dat hij ongeveer 1500 wetenschappelijke artikelen heeft geproduceerd, de meeste in samenwerking met anderen. Hij heeft samengewerkt met zo'n 500 collega's. Hij beschouwde wiskundig onderzoek als een sociale bezigheid en heeft zo de manier van wiskunde beoefenen blijvend veranderd.
Hij hield zich in de eerste plaats bezig met getaltheorie, combinatoriek, verzamelingenleer, analyse en kansrekening, maar droeg bij aan bijna alle deelgebieden van de wiskunde.
Hij startte het onderzoek naar verschijnselen die gebundeld zijn in de
Ramsey-theorie[2] en verrichtte baanbrekend werk inzake de toepassing van stochastische methoden.
Vanwege zijn enorme productiviteit hebben zijn vrienden als grapje het
Erdősgetal geïntroduceerd: Erdős heeft het Erdősgetal 0 (omdat hij nu eenmaal zichzelf is); zijn directe co-auteurs kregen Erdősgetal 1; de mensen die gepubliceerd hebben met deze co-auteurs kregen Erdősgetal 2; enz. Zie verder het artikel
Erdősgetal.
Over
Paul Erdős: Na 1971 begon hij
amfetamine te slikken, ondanks de bezorgdheid van zijn vrienden, die met hem om 500 dollar wedden dat hij geen maand met de amfetamine zou kunnen stoppen. Hij won de weddenschap, maar beklaagde zich erover dat de
wiskunde een vertraging van een maand had opgelopen: "Als ik vroeger naar een leeg vel papier keek, zaten mijn hersenen vol ideeën, tegenwoordig zie ik alleen maar een leeg vel papier". Zodra hij de weddenschap had gewonnen, hervatte hij zijn oude gewoonte weer.
Misschien is de straat amfetamine wel gewoon troep en niets vergeleken met kwaliteit producten wat gemaakt wordt door professionele laboratoria. Dat is zeer verdrietig, immers op de straat zouden ze dan moeten doen met half-fabrikaten, deels gelukt en mislukt. Als voorbeeld.
Het meest opvallende vind ik dat ze er niet als de typische uitgemergelde skelet uitzien, maar gewoon als normale mensen. Vroeger waren dit soort typen producten gewoon verkrijgbaar bij zelfs het benzinestation.
Is de straat speed zoveel anders? Wat is hun geheim? Ze werden gewoon oud, een normaal leven, alhoewel exceptioneel productief. Jules Deelder heeft zoveel gedichten gemaakt, de wiskundige maakte zoveel wiskunde, hoe kan dit? Ook dat is een vraag.
Zit de straat speed zo dan vol met troep?