Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles schiet door naar keel

Alles schiet door naar keel

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Het maakt de slijmvliezen kapot en dan kun je een chronische snotneus krijgen.

Plus kraan water is niet steriel.... ook dit kan voor infecties zorgen
Klik om te vergroten...
Ah oké. Nooit eerder gehoord. Denk dat de poedertjes eerder voor een ontsteking zorgen dan het water zelf... 😅 maar goed om te weten. Geen kraanwater meer snuiven dus
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Ah oké. Nooit eerder gehoord. Denk dat de poedertjes eerder voor een ontsteking zorgen dan het water zelf... 😅 maar goed om te weten. Geen kraanwater meer snuiven dus
Klik om te vergroten...
Het is beter dan speed ja haha.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Kan ook dat zijn neusslijmvliezen even moeten kunnen herstellen. Als ik lees dat hij al maanden met regelmaat snuift zonder problemen.
Klik om te vergroten...
Ik denk zelf dat er ergens een weggetje is onstaan door het snuiven waardoor het meteen je keel in schiet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slijtage? Na amper een paar maanden?
Lijkt me heel snel tho.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Slijtage? Na amper een paar maanden?
Lijkt me heel snel tho.
Klik om te vergroten...
Anders ff afspraakje bij de huisarts maken die kan je zo in de neus kijken
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had dit laatst ook! Elke keer als ik snoof schoot het gelijk me keel in. Heel ranzig en pijnlijk idd. Proefde het daarna hele tijd..
Maar kwam idd door dat pep te droog was en mn neus wss ook. Dan heeft t geen houvast meer in je neus... Heb die avond nauwelijks bijgenomen. Heel viesss
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snuif al een jaar of 7 de meeste vieze rc's die je kan bedenken, maar naast het reukvermogen van een visstick heb ik nergens last van. Dus slijtage lijkt mij sterk
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Wat snuif je precies? Als het te fijn is gemaakt stoft het vaak door naar je keel. Ik probeer dan altijd het snuifbuisje schuin op mijn neus schot te zetten zodat die als het ware de ‘klap’ opvangt.
Klik om te vergroten...

Goeie tip, ga ik eens proberen. Als ik eens speed snuif moet ik altijd bijna kotsen van de smaak. :sweatsmile:
Gevoel erna is wel nice. :P
W
WildandfreeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goeieavond

Ik gebruik inmiddels een jaartje met enige regelmaat. 3 maanden terug begon hetmet doorschieten aan het einde van een weekendje doorgaan maar nu gaat zelfs het eerste snuifje rechtstreeks mijn keel in wat vrij veel pijn doet. Ook wordt vrijwel niets opgenomen door mijn neus heb ik het idee of ik nou hard of zacht snuif maakt niet uit... Ik weet dat het normaal maar heeft iemand tips het te verkopen? Of verminderen?

Slikken is geen optie en niet gebruiken tips hoef ik ook niet :)

Een fijne avond verder en hopen op wat goede tips :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat snuif je precies? Als het te fijn is gemaakt stoft het vaak door naar je keel. Ik probeer dan altijd het snuifbuisje schuin op mijn neus schot te zetten zodat die als het ware de ‘klap’ opvangt.
W
WildandfreeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is zeker een goede ga ik gelijk proberen!

Zit op dit moment aan de 3mmc die vrij fijn is en de pep en ket alles schiet door..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wildandfree zei:
Dat is zeker een goede ga ik gelijk proberen!

Zit op dit moment aan de 3mmc die vrij fijn is en de pep en ket alles schiet door..
Klik om te vergroten...
Soms ontkom je er ook niet helemaal aan. Maar ik haat het altijd als iets te poederig is
W
WildandfreeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb net met buisje tegen m'n Neusschot gehouden en hielp helaas niet gelijk regelrecht mijn keel in alsof t buisje daar eindigd.. terwijl m'n neus niet helemaal leeg is naar mijn idee. Ik zat te denken wat als ik iets wat vaseline aan de binnenkant van mijn neus smeer zou het dan nog opnemen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wildandfree zei:
Ik heb net met buisje tegen m'n Neusschot gehouden en hielp helaas niet gelijk regelrecht mijn keel in alsof t buisje daar eindigd.. terwijl m'n neus niet helemaal leeg is naar mijn idee. Ik zat te denken wat als ik iets wat vaseline aan de binnenkant van mijn neus smeer zou het dan nog opnemen?
Klik om te vergroten...
Nee, Vaseline legt een soort beschermlaagje aan. Wat ik ook weleens doe is mijn neus vochtig maken, dan plakt het ook meer ipv dat het doorschiet
W
WildandfreeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke zal dat eens proberen ik heb ook wel eens gehoord over water snuiven? Maar ben bang dat dat ook doorschiet mn luchtpijp in ofiets
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wildandfree zei:
Oke zal dat eens proberen ik heb ook wel eens gehoord over water snuiven? Maar ben bang dat dat ook doorschiet mn luchtpijp in ofiets
Klik om te vergroten...
Ja, ik snuif altijd water na gebruik van poedertjes. Kan geen kwaad hoor
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wildandfree zei:
Oke zal dat eens proberen ik heb ook wel eens gehoord over water snuiven? Maar ben bang dat dat ook doorschiet mn luchtpijp in ofiets
Klik om te vergroten...
Geen water in je neus doen. Koop gewoon een neusdouche met zout. Water zonder zout in je neus maakt je neus kapot (heb dit 3 weken terug nog in het ziekenhuis gevraagd)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lauw water met zout snuiven is een truc nog van de oma.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Whaaaa gelukkig ben ik niet de enige snuifnoob.. No offence hoor maar ik kloot ook altijd met snuiven. Ben daarom op bommetjes overgestapt. Maar dat wil je niet. Gewoon blijven oefenen, en oefenen...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Whaaaa gelukkig ben ik niet de enige snuifnoob.. No offence hoor maar ik kloot ook altijd met snuiven. Ben daarom op bommetjes overgestapt. Maar dat wil je niet. Gewoon blijven oefenen, en oefenen...
Klik om te vergroten...

Kan ook dat zijn neusslijmvliezen even moeten kunnen herstellen. Als ik lees dat hij al maanden met regelmaat snuift zonder problemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."