Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBerekening zuiverheid speed

Berekening zuiverheid speed

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat nee?
P
Peppie81Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mensen

Ik wil mijn speed wassen met asceton, en zien wat er over blijft. Volgens mij kan de zuiverheid daardoor bepaald worden. Weet iemand hoe ik dit uit kan rekenen?

Volgens mij ervan uitgaan dat het ware percentage 73% is. Dat dat de 100% is. Dan
bijvoorbeeld 5 gr wassen, dat daar 2,5 gr van over blijft. Dat je dan de helft van 73% zuivere hebt. Dus 36,5% of zie ik dat verkeerd?

En moet het droog of nat gewassen?

(Dont drink and drive, just smoke and fly!!)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peppie81 zei:
En moet het droog of nat gewassen?
Klik om te vergroten...
Sorry maar als je die vraag al moet stellen (die letterlijk met filmpje in sticky staat)
Zorg er dan eerst voor dat je je speed leert wassen voor je berekening gaat maken waar we geen antwoord op kunnen geven.

niet álle versnijdings middellen was je er immers uit met aceton , wat in een foute berekening kan uitdraaien.

opsturen en testen.
P
Peppie81Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke bedankt voor je antwoord
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zit in de goede richting, maar versnijdingsstoffen die niet in aceton oplossen blijven in je speed zitten.

Wassen doe je nat, snuiven doe je droog. Behalve als je haast hebt, dan snuif je nat.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hardcore_frk zei:
Wassen doe je nat,
Klik om te vergroten...
Wauw , en dat als speedfreak.
Nu doe je je naam geef eer aan hoor 😅
Speed was je altijd droog man.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Wauw , en dat als speedfreak.
Nu doe je je naam geef eer aan hoor 😅
Speed was je altijd droog man.
Klik om te vergroten...
Ja, maar als je het wast wordt het toch nat? Dat bedoelde ik, maar sloeg nergens op als antwoord op de vraag.

Sorry, ik snap dus de verwarring. Was goed waus gisterenavond, haha.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hardcore_frk zei:
Je zit in de goede richting, maar versnijdingsstoffen die niet in aceton oplossen blijven in je speed zitten.

Wassen doe je nat, snuiven doe je droog. Behalve als je haast hebt, dan snuif je nat.
Klik om te vergroten...

Eh nee. Snuiven doe je best NOOIT nat gezien er dan schadelijke stoffen (methanol);aanwezig zijn waar je blind kan van worden.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Eh nee. Snuiven doe je best NOOIT nat gezien er dan schadelijke stoffen (methanol);aanwezig zijn waar je blind kan van worden.
Klik om te vergroten...
Nee, dat het maar even helder mogen zijn!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hardcore_frk zei:
Ja, maar als je het wast wordt het toch nat? Dat bedoelde ik, maar sloeg nergens op als antwoord op de vraag.

Sorry, ik snap dus de verwarring. Was goed waus gisterenavond, haha.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je zo min mogelijk water in je aceton wilt hebben, waardoor droog beginnen het beste is.

Overigens kan je aceton goed drogen (water eruit halen) door middel van bitterzout: Eerst de bitterzout in de oven lekker crisp laten worden, dan laten afkoelen en toevoegen aan de aceton, goed schudden en dan filteren zodat het bitterzout met het water achterblijft.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Ik neem aan dat je zo min mogelijk water in je aceton wilt hebben, waardoor droog beginnen het beste is.

Overigens kan je aceton goed drogen (water eruit halen) door middel van bitterzout: Eerst de bitterzout in de oven lekker crisp laten worden, dan laten afkoelen en toevoegen aan de aceton, goed schudden en dan filteren zodat het bitterzout met het water achterblijft.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal , maar totaal onnodig als je gewoon aceton hebt die niet aangelegd is(jaja in elke fles aceton zit x%water.)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Klopt helemaal , maar totaal onnodig als je gewoon aceton hebt die niet aangelegd is(jaja in elke fles aceton zit x%water.)
Klik om te vergroten...
Als je de aceton al een tijdje hebt liggen dan is de kans groot dat er een beetje water in zit, aceton is namelijk hygroscopisch en pikt het water gewoon uit de lucht.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Peppie81 zei:
Hallo beste mensen

Ik wil mijn speed wassen met asceton, en zien wat er over blijft. Volgens mij kan de zuiverheid daardoor bepaald worden. Weet iemand hoe ik dit uit kan rekenen?

Volgens mij ervan uitgaan dat het ware percentage 73% is. Dat dat de 100% is. Dan
bijvoorbeeld 5 gr wassen, dat daar 2,5 gr van over blijft. Dat je dan de helft van 73% zuivere hebt. Dus 36,5% of zie ik dat verkeerd?

En moet het droog of nat gewassen?

(Dont drink and drive, just smoke and fly!!)
Klik om te vergroten...
Je moet wel anhydrobe aceton hebben dan (waar dus absoluut geen water in zit). Dat is lastiger dan het klinkt.

Daarnaast blijft amfetamine-sulfaat gewoon amfetamine-sulfaat als je het door de aceton roert. De maximale zuiverheid van de base van amfetamine heeft dus geen raakvlakken met het percentage aan de base van amfetamine per gewicht aan amfetamine-sulfaat :wink:

Daarnaast is met deze methode de zuiverheid bepapen niet erg betrouwbaar. Er kunnen bijvoorbeeld stoffen in het mengsel zitten die ook niet oplossen in aceton.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."