De Spaanse griep is uitgeroeid omdat zowat alle gastheren van de ziekte zijn overleden. Ergens zit er waarheid in deze, maar je kan niet alle virussen over 1 kam scheren.
Oke heb je gelijk in, maar ik noemde maar even een paar vormen van op, ik weet alleen dat de natuur zo werkt, mischien hebben de rest van de virussen die ik noem ook helemaal niks met de "normale griep" te maken, en zijn die ook uitgeroeit, maar gebruikte het even als voorbeeld
Dat klopt niet. Analogie: je zit achter zandzakken te wachten op een aanval en je hebt alleen geweren. Daarna walst er een Abrahams over je heen. Je bent onvoorbereid. Het vaccin is de Intel die je voorbereid. Je zal de aanval niet kunnen voorkomen maar wel (deels) kunnen afslaan. Je bent nu misschien niet plat
Deze vergelijking snap ik totaal niet, en ziet er voor mijn oog ook totaal onrelevant uit, en reageer daarom ook even met dezelfde logica terug. Mischien was ik mijn hele leven onbewust al aan het voorbereiden op die strijd, met een ander doel in gedachten dan die strijd, maar ben ik tegen de tijd dat die strijd met die tank komt al zover getrained dat ik one man/half machine(cyborg) ben geworden en loop ik fluiten door die tank heen en blijft er niks van hem over.. ?
Wat ik daar zeg is alleen maar wat ik ervaar, niet wat ik denk, of maar vanuit ga dat dat zo is, maar iig het zou kunnen dat het niet klopt hoor, maar dan zijn er echt hele rare boven natuurlijke dingen bezig in mijn lichaam
Op het feit dat deze substanties je immuunsysteem aantasten
Oke, ik geloof je, kan jij mij dan ook uitleggen waarom ik in de ogen van de maatschappij een slecht voorbeeld van een junkie ben en niet normaal ben, en wat ik allemaal doe kan echt niet door de beugel.. en ja ik gebruik elke dag wel iets en ben zelden compleet nuchter.
Maar tog wordt ik (bijna) nooit ziek, toevallig dit jaar weer voor het eerst in 4/5 jaar, en heb ik ook nooit een virus opgelopen, terwijl ik me niet aan (overbodige) corona regels heb gehouden zoals een mondkapje op doen, wat totaal nutteloos is bij een virus wat al overgedragen kan worden al komt het op je handen en je trekt daarna het mondkapje van je gezicht.
En voor die nutteloze regel zit je dan heel de dag je eigen gehoest en koolstofmonoxide weer terug in te ademen en minder zuurstof...
Want, ja, daar ben ik wel erg benieuwd naar dan.
En dit is maar een theorie, maar..
Mischien dat onderzoekers dingen niet wereldwijd breed op alle verschillende mensen onderzoeken en uberhaupt kunnen onderzoeken maar op 1 gericht beeld, en daarom heb je zo ongeveer om de haverklap van jaren dat wij, de mensheid, ineens na jaren later van een onderzoek erachter komen dat het totaal nirt klopt, maar ook wel klopt. Ligt eraan welke situatie. Noem maar even een voorbeeld maar is lastig uit te leggen want dit gaat heel breed en niet alleen over ziektes en de kracht van het menselijk lichaam, maar bijvoorbeeld hoe het laddertje van bepaalde drugs opstapelt.. cocaine werd gebruikt als een anti-depressie recept, tot ze erachter kwamen dat het heel verslavend is en tog wel een lichaam sloopt op lange tijd, maar toen waren er dus een overschot aan mensen die cocaine verslaafd waren geworden, weet je wat daar voor afkick middel voor is uitgevonden toen der tijd? Heroine.. zo oerdom zijn wij mensen. Keer op keer dezelfde domme fout maken met nieuwe uitvindingen gelijk de open wereld in gooien zonder nader' nader onderzoek. En vandaag de dag kijken ze nog steeds pas maanden/jaren later naar de lange termijn schade gaan kijken omdat de halve wereld daar ondertussen onder lijdt.. volgens mij dwaal ik een beetje van topic af nu, maar het is er wel aan gelinkt, en ik ga er vanuit dat je het wel begrijpt
Ja, een gezonde levensstijl zal er zeker aan bij kunnen dragen dat je niet bezwijkt aan een virus, maar het is niet een ijzeren gordijn om dat virus tegen te houden
Ow ik vergeet er 1, maar ja zo denk/dacht ik er ook over.
Maar nu keer op keer in mijn leven hrt tegendeel zich meer bewijst dan het feit met mijn ervaringen, begin ik tog wel een beetje te twijfelen over onze kennis. En dat het mischien niet voor elk mens hetzelfde is, mischien iets met verschillende bloed types of iets, ik noem maar wat..
Maar nog steeds kan ik niet geloven met mijn doen en laten dat ik heel toevallig langs alle corona deeltjes ben heen gewandelt terwijl om mij heen de 1 na de andre collega met corona thuis zit, terwijl ik met sommige zelfs fysiek contact heb en andere regelmatig nog geen 50cm van hun vandaan aan het werk was.. want dat klinkt in mijn oren als iets wat alleen tekenfilms kan gebeuren, maar goed we zullen het nooit weten, want ik ga het niet onderzoeken want het boeit me verder vrij weinig eerlijk gezegt, dood gaan we tog wel en de toekomst heeft ook niet heel veel vooruizicht op deze aardbol, nog geen 100 jaar gok ik. (Zou ook wel beter zijn voor arme planeet aarde, met z'n lastige ziekte genaamt "mensen" xP)