Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlecht en naar gevoel middenrif na speed

Slecht en naar gevoel middenrif na speed

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afgelopen zaterdag nacht heb ik na 2 jaar, weer speed gebruikt. Was weer even wennen en was zelf een beetje zenuwachtig om weer wat te gebruiken, op reverze festival.

Ik had bommetjes van 60mg. Om de 2.5 uur genomen, 3 stuks.

Ik wist natuurlijk dat ik wel een dipje zou krijgen dat had ik mezelf ook gewoon gezegd. Ik had een hele leuke nacht met m'n vriend en na het festival super veel gepraat en lang gejankt over de dood van m'n oma, alsof ik het nog niet had verwerkt, heel vreemd.

Maar ik slaap dus echt super slecht, is nu dinsdag en zondag om half 9 gingen we pas slapen en waren toen 36 uur wakker. Om de haverklap wakker geworden en dat terwijl ik zo moe was.

Maandag avond ook weer rond de zelfde tijd gaan slapen, ik voelde me uitgeblust en wat onwennig, somber (wat logisch is I know) maar ook hele negatieve denkpatronen. Weer heel emotioneel en gewoon niet lekker. Op de bank viel ik zo snel in slaap, maar eenmaal in bed vertikte mijn hoofd/lichaam te gaan slapen. Ik kreeg zo'n stress gevoel in m'n middenrif dat ik geprobeerd heb om rustig te ademen, toen viel ik in slaap en werd ik wakker met een nachtmerrie.

Ik kan me niet herinneren dat ik hier 2 jaar geleden last van had, dat sombere gevoel natuurlijk wel. Maar de rest niet. Is dit erg? Net zoals een vaag leeg gevoel in m'n hoofd en niet goed kunnen scherpstellen
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#2
GroteDoppe zei:
veel gepraat en lang gejankt over de dood van m'n oma, alsof ik het nog niet had verwerkt, heel vreemd.

Maar ook hele negatieve denkpatronen. Weer heel emotioneel en gewoon niet lekker.
Klik om te vergroten...
Heb je andere middelen dan speed gebruikt die dag? Bij janken denk ik automatisch aan alcohol.

Of zou het kunnen dat je het gewoon nog niet verwerkt hebt? En dat dit door het praten terug naar boven kwam. Dan is het niet zo abnormaal dat je je emotioneel voelt.
Zou de oorzaak hiervan niet bij speed-gebruik zoeken. In ieder geval niet het janken.
GroteDoppe zei:
Op de bank viel ik zo snel in slaap, maar eenmaal in bed vertikte mijn hoofd/lichaam te gaan slapen. Ik kreeg zo'n stress gevoel in m'n middenrif dat ik geprobeerd heb om rustig te ademen, toen viel ik in slaap en werd ik wakker met een nachtmerrie.
Klik om te vergroten...
Stond de tv aan als je op de bank in slaap viel? En toen je in bed kroop was het stil en donker neem ik aan. Het enigste waar je je dan op kan richten is je 'innerlijke ik', en deze ervaar je nu als negatief. Dit kan zich uiten in lichamelijke ongemakken, zoals dat stress gevoel in je middenrif. Als je hier vaker last van hebt kun je eens op yt zoeken naar van die 'sleep-audio's'. Het klinkt mss stom en de eerste seconden voelt het wat vreemd. Maar het leid je af van de negativiteit die op dat moment door je raast. Probeer het een keer. Ik doe dit regelmatig en herinner me meestal niet dat ik er lang naar geluisterd heb, dus bij mij werkt het neem ik aan.

Nachtmerries kun je wel eens hebben na drugsgebruik. Ik dacht dat dit te maken had met serotonine-tekort, maar kan fout zijn hierin.
Na xtc had ik hier ook enkele dagen last van. Kan vervelend zijn, zeker als je al moeilijk inslaapt . Maar geef je hersenen een paar dagen de tijd om te recupereren.

GroteDoppe zei:
Is dit erg? Net zoals een vaag leeg gevoel in m'n hoofd en niet goed kunnen scherpstellen
Klik om te vergroten...
Lijkt me niets om je zorgen over te maken. Doe een paar dagen rustig aan, eet goed, beweeg wat, ga eens naar buiten, probeer voldoende te slapen, vermijd stress-situaties,... Binnen enkele dagen zal je je al een stuk beter voelen. Mocht je je toch nog zorgen maken of als je klachten blijven aanhouden, kun je altijd eens langs je huisarts gaan. Je kunt dan best gewoon eerlijk zijn over je gebruik.

Hoop dat je hier wat aan hebt en wat gerustgesteld bent. Maak je er vooral niet te druk in!
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#3
DEEPScar807 zei:
Heb je andere middelen dan speed gebruikt die dag? Bij janken denk ik automatisch aan alcohol.

Of zou het kunnen dat je het gewoon nog niet verwerkt hebt? En dat dit door het praten terug naar boven kwam. Dan is het niet zo abnormaal dat je je emotioneel voelt.
Zou de oorzaak hiervan niet bij speed-gebruik zoeken. In ieder geval niet het janken.

Stond de tv aan als je op de bank in slaap viel? En toen je in bed kroop was het stil en donker neem ik aan. Het enigste waar je je dan op kan richten is je 'innerlijke ik', en deze ervaar je nu als negatief. Dit kan zich uiten in lichamelijke ongemakken, zoals dat stress gevoel in je middenrif. Als je hier vaker last van hebt kun je eens op yt zoeken naar van die 'sleep-audio's'. Het klinkt mss stom en de eerste seconden voelt het wat vreemd. Maar het leid je af van de negativiteit die op dat moment door je raast. Probeer het een keer. Ik doe dit regelmatig en herinner me meestal niet dat ik er lang naar geluisterd heb, dus bij mij werkt het neem ik aan.

Nachtmerries kun je wel eens hebben na drugsgebruik. Ik dacht dat dit te maken had met serotonine-tekort, maar kan fout zijn hierin.
Na xtc had ik hier ook enkele dagen last van. Kan vervelend zijn, zeker als je al moeilijk inslaapt . Maar geef je hersenen een paar dagen de tijd om te recupereren.


Lijkt me niets om je zorgen over te maken. Doe een paar dagen rustig aan, eet goed, beweeg wat, ga eens naar buiten, probeer voldoende te slapen, vermijd stress-situaties,... Binnen enkele dagen zal je je al een stuk beter voelen. Mocht je je toch nog zorgen maken of als je klachten blijven aanhouden, kun je altijd eens langs je huisarts gaan. Je kunt dan best gewoon eerlijk zijn over je gebruik.

Hoop dat je hier wat aan hebt en wat gerustgesteld bent. Maak je er vooral niet te druk in!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je uitgebreide bericht!

Het waren inderdaad dingen die ik waarschijnlijk nog geen plaats heb kunnen geven... Met name het overlijden van mijn oma. Maar ik dacht echt dat ik het verwerkt had. Kwam er ineens allemaal uit, voelde me oprecht weer even het kleine meisje. Ik heb in ieder geval moeite met emoties, met name verdriet. Dus het kwam even rauw op m'n dak.

De TV stond eerst inderdaad aan en viel toen wel oké in slaap op de borst van m'n vriend. Maar toen de tv uit ging toen was ik klaar wakker en ervaarde ik dus heel veel ongemak in m'n hoofd en borstgebied.

Na die nachtmerrie ben ik gaan mediteren op de bank en al snel voelde ik wat meer rust. Ook viel ik in slaap op de bank. Daarna ben ik weer naar bed gegaan en had het ongelooflijk warm en toen weer koud.

Normaal gesproken kan ik makkelijk met m'n dip omgaan, maar heb toch wel gemerkt dat ik echt een controle freak ben over hoe ik me voel. En wil dan altijd weten waarom etc.

Zo'n sleep audio wil ik zeker is proberen! Heb je suggesties?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GroteDoppe zei:
ik voelde me uitgeblust en wat onwennig, somber (wat logisch is I know) maar ook hele negatieve denkpatronen. Weer heel emotioneel en gewoon niet lekker.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Ik heb dit altijd de dagen na speed. Zodra de come down begint, word ik altijd somber en zie dingen negatief, constant negatieve gedachten in m'n hoofd. Ik huilde meestal wel om iets, ook vanwege de ontzettende moeheid. Daar word je gewoon een beetje labiel van.

Ook de week erna, de eerste dagen zijn het ergst. Prikkelbaar, heel moe, een beetje depri.

Helemaal niet vreemd hoe je je voelt. Misschien had je het niet zo erg verwacht, omdat de herinnering vervaagd was, het is twee jaar geleden dat je voor het laatst pep had gedaan.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Herkenbaar. Ik heb dit altijd de dagen na speed. Zodra de come down begint, word ik altijd somber en zie dingen negatief, constant negatieve gedachten in m'n hoofd. Ik huilde meestal wel om iets, ook vanwege de ontzettende moeheid. Daar word je gewoon een beetje labiel van.

Ook de week erna, de eerste dagen zijn het ergst. Prikkelbaar, heel moe, een beetje depri.

Helemaal niet vreemd hoe je je voelt. Misschien had je het niet zo erg verwacht, omdat de herinnering vervaagd was, het is twee jaar geleden dat je voor het laatst pep had gedaan.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, het is wel flink lang geleden.

En dat jaar daarna is er flink veel veranderd voor me op positieve manier. Meer emoties gaan voelen in plaats van niks, gebruikte drugs regelmatig op festivals en thuis om me gelukkig te voelen. Dus gebruiken om te voelen. Nu met een hele andere mind set gebruikt. Gebruiken omdat ik het is wilde ervaren nu ik beter in m'n vel zit.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anyway, ik heb last van duizeligheid, maandag dinsdag ook last van maar iets minder.

Vannacht werd ik wakker met flink van duizeligheid. Ben maar uit bed gegaan om even te kijken of het stopte middels meditatie. Helaas niet gelukt, maar ik merkte wel dat ik wat stress ervaarde rondom dat gevoel... Dus heb wat gepiekerd. Maar ook geprobeerd om positief te zijn en positieve dingen tegen me gezegd, van joh het gaat wel over.

Maar nu net weer heel duizelig, alsof ik teveel gezopen heb, maar dan zonder misselijkheid.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#7
GroteDoppe zei:
Bedankt voor je uitgebreide bericht!

Het waren inderdaad dingen die ik waarschijnlijk nog geen plaats heb kunnen geven... Met name het overlijden van mijn oma. Maar ik dacht echt dat ik het verwerkt had. Kwam er ineens allemaal uit, voelde me oprecht weer even het kleine meisje. Ik heb in ieder geval moeite met emoties, met name verdriet. Dus het kwam even rauw op m'n dak.
Klik om te vergroten...
Vind het wel wat ongewoon dat speed bij jou zo'n diepe onbewuste gevoelens naar boven haalt. Mss heb je iets gezien wat je onbewust aan haar deed denken. Is er een reden dat je moeite hebt met emoties? Mss kun je de oorzaak daarvan eens aan pakken. Dan zou je beter kunnen omgaan met dergelijke situaties.
GroteDoppe zei:
Zo'n sleep audio wil ik zeker is proberen! Heb je suggesties?
Klik om te vergroten...

Je kan deze eens proberen.
Begin best met het laagste volume. Zo kan je het nog verhogen, indien je gedachten er toch nog doorkomen. Het helpt ook om de geluiden voor te stellen, als het mogelijk is (zoals link 1 en 2). Vooral tegen negatieve gedachten.
De 3de link, binaural waves gebruik ik eerder bij negatieve gevoelens zonder storende gedachten.
Maar kijk zelf eens wat voor jou het beste werkt.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#8
GroteDoppe zei:
Maar nu net weer heel duizelig, alsof ik teveel gezopen heb, maar dan zonder misselijkheid.
Klik om te vergroten...
Duizeligheid heb ik ook wel regelmatig. Kun je je bloeddruk eens meten? Van mij staat hij dan meestal te laag.
Meet het best meerdere keren per dag, als je geen last hebt van duizeligheid, als je duizelig bent, als het over is. Schrijf dit op en dan kun je vergelijken.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gewoon minder gebruiken...
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sommige hypersensitieve mensen zijn ultra kater gevoelig.
En hebben een resem aan klachten nadien zelfs bij kleine dosissen onder de 100 mg pep
Heb een vriend die steen en been klaagt over helse katers en dissociatie een week na een lichte dosis.
Hem heb ik het gebruik van stimulanten afgeraden
Jumping Jack zei:
Gewoon minder gebruiken...
Klik om te vergroten...
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Je hebt me pf gestolen ts!
Gaan we nu ook al beginnen😡
Klik om te vergroten...
Hoerige situatie ,ongetwijfeld
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hebt me pf gestolen ts!
Gaan we nu ook al beginnen😡
F
FlerpaderpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vervelend allemaal. Hoe gaat het nu?

De gevolgen die je beschrijft vind ik best extreem. M.i. allemaal niets ernstigs maar wel interessant.

Mocht je weer aan de uppers gaan probeer dan te voorkomem dat je doorhaalt, een ander middel zoals coke of een designer zoals 4fmp of 3mmc maakt dat makkelijker. Ik heb het idee dat de slaaponderbreking het grootste (emotionele) effect op je heeft.

Qua omgang met de dip is het volgens mij belangrijk bezig te blijven, zo snel mogelijk je normale ritme/patroon weer op te pakken en je jouw gevoelstoestand daar ondergeschikt aan maakt. Waar je mee bezig bent maakt niet zoveel uit, als je maar in de 'flow' blijft. Denk aan met mensen afspreken, huishouden, voeding en alleen korte periodes 'vermaak' zoals TV kijken/gamen/internet/lezen.

Afsluitend: als je drugs gebruikt en/of als je beter wil begrijpen hoe je je voelt en waarom raad ik iedereen aan zich te verdiepen in de werking van neurotransmitters en de effecten van drugs. Probeer niet op zoek te gaan naar antwoorden, die vind je niet als leek en zonder klinische analyse, maar naar achtergrondinfo bij ervaringen. In deze situatie is er bijvoorbeeld een hoop relevante info te vinden over de werking en herstel van het middel en de fysieke (slaap, duizeligheid, stress) en emotionele (herbeleving, negativiteit, gebrek aan focus en behoefte aan controle) effecten. Mocht je je willen inlezen over een aspect van jouw ervaring laat het dan weten, dan kan ik wel wat leesvoer aanwijzen.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#14
DEEPScar807 zei:
Vind het wel wat ongewoon dat speed bij jou zo'n diepe onbewuste gevoelens naar boven haalt. Mss heb je iets gezien wat je onbewust aan haar deed denken. Is er een reden dat je moeite hebt met emoties? Mss kun je de oorzaak daarvan eens aan pakken. Dan zou je beter kunnen omgaan met dergelijke situaties.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het kwam omdat ik en m'n vriend hele intense gesprekken hadden. Dus ik denk daarom dat ik zoveel onbewuste emoties naar boven kwamen.

Ik ben echter wel bezig met schematherapie, wat gaat over kinderlijk trauma. Dus ik ben zeker m'n emoties aan het aanpakken. Alleen had dus niet verwacht dat ik zoveel onbewuste emoties naar boven zouden komen.

Ik heb sleep audio gebruikt laatst en het beviel me heel erg goed! Dus dat ga ik zeker vaker gebruiken om lekker in slaap te komen. Bedankt voor de tip!
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flerpaderp zei:
Vervelend allemaal. Hoe gaat het nu?

De gevolgen die je beschrijft vind ik best extreem. M.i. allemaal niets ernstigs maar wel interessant.

Mocht je weer aan de uppers gaan probeer dan te voorkomem dat je doorhaalt, een ander middel zoals coke of een designer zoals 4fmp of 3mmc maakt dat makkelijker. Ik heb het idee dat de slaaponderbreking het grootste (emotionele) effect op je heeft.

Qua omgang met de dip is het volgens mij belangrijk bezig te blijven, zo snel mogelijk je normale ritme/patroon weer op te pakken en je jouw gevoelstoestand daar ondergeschikt aan maakt. Waar je mee bezig bent maakt niet zoveel uit, als je maar in de 'flow' blijft. Denk aan met mensen afspreken, huishouden, voeding en alleen korte periodes 'vermaak' zoals TV kijken/gamen/internet/lezen.

Afsluitend: als je drugs gebruikt en/of als je beter wil begrijpen hoe je je voelt en waarom raad ik iedereen aan zich te verdiepen in de werking van neurotransmitters en de effecten van drugs. Probeer niet op zoek te gaan naar antwoorden, die vind je niet als leek en zonder klinische analyse, maar naar achtergrondinfo bij ervaringen. In deze situatie is er bijvoorbeeld een hoop relevante info te vinden over de werking en herstel van het middel en de fysieke (slaap, duizeligheid, stress) en emotionele (herbeleving, negativiteit, gebrek aan focus en behoefte aan controle) effecten. Mocht je je willen inlezen over een aspect van jouw ervaring laat het dan weten, dan kan ik wel wat leesvoer aanwijzen.
Klik om te vergroten...


Met mij gaat het iets beter nu, al heb ik vannacht niet lekker geslapen dus heb weinig energie. Daarnaast ben ik zeker gevoelig voor het een en ander hoor, met name dat gezeur rondom corona ellende. Nu moeten testen om naar een restaurant heen te gaan, dat maakt mij sws super onrustig. En vaccineren doe ik niet, iedereen moet het zelf bepalen.

Ik ben zeker benieuwd naar de neurotransmitters en mijn ervaringen rondom drugs. Dus leesvoer is meer dan welkom!
S
Speed gonzalesLid
01-01-2024, 00:00
#16
DEEPScar807 zei:
Heb je andere middelen dan speed gebruikt die dag? Bij janken denk ik automatisch aan alcohol.

Of zou het kunnen dat je het gewoon nog niet verwerkt hebt? En dat dit door het praten terug naar boven kwam. Dan is het niet zo abnormaal dat je je emotioneel voelt.
Zou de oorzaak hiervan niet bij speed-gebruik zoeken. In ieder geval niet het janken.

Stond de tv aan als je op de bank in slaap viel? En toen je in bed kroop was het stil en donker neem ik aan. Het enigste waar je je dan op kan richten is je 'innerlijke ik', en deze ervaar je nu als negatief. Dit kan zich uiten in lichamelijke ongemakken, zoals dat stress gevoel in je middenrif. Als je hier vaker last van hebt kun je eens op yt zoeken naar van die 'sleep-audio's'. Het klinkt mss stom en de eerste seconden voelt het wat vreemd. Maar het leid je af van de negativiteit die op dat moment door je raast. Probeer het een keer. Ik doe dit regelmatig en herinner me meestal niet dat ik er lang naar geluisterd heb, dus bij mij werkt het neem ik aan.

Nachtmerries kun je wel eens hebben na drugsgebruik. Ik dacht dat dit te maken had met serotonine-tekort, maar kan fout zijn hierin.
Na xtc had ik hier ook enkele dagen last van. Kan vervelend zijn, zeker als je al moeilijk inslaapt . Maar geef je hersenen een paar dagen de tijd om te recupereren.


Lijkt me niets om je zorgen over te maken. Doe een paar dagen rustig aan, eet goed, beweeg wat, ga eens naar buiten, probeer voldoende te slapen, vermijd stress-situaties,... Binnen enkele dagen zal je je al een stuk beter voelen. Mocht je je toch nog zorgen maken of als je klachten blijven aanhouden, kun je altijd eens langs je huisarts gaan. Je kunt dan best gewoon eerlijk zijn over je gebruik.

Hoop dat je hier wat aan hebt en wat gerustgesteld bent. Maak je er vooral niet te druk in!
Klik om te vergroten...
Bij speed vooral bij echt lang wakker blijven maar ook wel al na 2 of 3 dagen doorgaan zijn huilbuien heel normaal.Vaak wordt je de laatste dag of 1 of 2 dagen erna overmand door emoties door de kleinste dingen.Dingen die je normaal ook niet zo ervaart.Dus ook opeens gewoon even huilen en niet weten waarom is normaal.Speed vergt veel van je lichaam en geest en vooral als je 3 dagen of langer doorgaat zal dit gewoon erbij gaan horen.Niet van wakker gaan liggen, daar hebben we speed voor.

Weltrusten.
G
GroteDoppeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Je hebt me pf gestolen ts!
Gaan we nu ook al beginnen😡
Klik om te vergroten...

Oops

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."