Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed een optie als ADHD medicijn?

Speed een optie als ADHD medicijn?

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
AlwaysTrying zei:
Ik denk dat dit wel een beetje het juiste topic is om m'n vraag te stellen. (of had ik een nieuw topic moeten starten?)

Ik doe het maar even hier..
Ik weet dat dexamfetamine en speed een net andere verbinding hebben, maar soortgelijke werking.
Kan iemand die verstand heeft van chemische verbindingen etc. mij uitleggen waarom dagelijks een heeeel klein beetje speed uiteindelijk slechter zou zijn dan elke dag dexamfetamine?
Wat zorgt er nu voor dat ze dexamfetamine ontwikkeld hebben, (omdat speed dus rustgevend werkt op een over actief brein) maar dat het dus zo slecht is uiteindelijk.

Wat maakt nou het verschil en waarom zou het (is het) dus beter zijn dexamfetamine te gebruiken dan speed?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. 😊

Begreep ik goed dat bijvoorbeeld jij @Dirkjan hier mij wijzer over kan maken?
Ik zag namelijk dat je me in de telegramgroep een foto van de chemische verbinding van Nitrazepam stuurde en je iets afvroeg over een toevoeging in die moleculen.

Alvast bedankt voor een eventuele uitleg. 🙂

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het verschil. 🙂
Klik om te vergroten...
Slecht(er) en beter voor wat precies? Voor je lichamelijke gezondheid of qua klinische waarde? Dit is wat ik je kan vertellen over amfetamine en dextroamfetamine op klinisch gebied:

Amfetamine is een combinatie van twee isomeren: linksdraaiend (levoamfetamine) en rechtsdraaiend (dextroamfetamine). Medicijnen die één of beide isomeren van amfetamine bevatten zijn o.a.:
- Adderall (25% levoamfetamine + 75% dextroamfetamine = 100% amfetamine) âž” dit wordt niet voorgeschreven in Nederland, zo ver ik weet.
- Amfexa (100% dextroamfetamine)
- Vyanse (100% lisdexamfetamine = 100% dextroamfetamine) âž” dit is een inactieve prodrug van dextroamfetamine, dus als je lisdexamfetamine consumeert, dan wordt het in je lichaam omgezet naar dextroamfetamine.

Zo ver ik weet is er geen enkel medicijn op de markt dat enkel levoamfetamine bevat. Waarom dit zo is weet ik niet, want op basis van dit onderzoek (waarbij de testgroep bestaat uit kinderen met minimale breindisfunctie en er getest werd met welk medicijn focus zou kunnen verbeteren) waren zowel levoamfetamine als dextroamfetamine beide effectiever dan een placebo, maar was er geen significant verschil tussen levoamfetamine en dextroamfetamine qua effectiviteit. De resultaten uit dit onderzoek waren dat:
- 25 van de 31 kinderen überhaupt goed reageerde op de medicatie.
- 17 van de 25 kinderen zowel op levoamfetamine als dextroamfetamine reageerde.
- 5 van de 25 kinderen enkel op dextroamfetamine reageerde.
- 3 van de 25 kinderen enkel op levoamfetamine reageerde.
Hier moet echter wel bijgezegd worden dat dit een onderzoek is uit 1976 en dat het verschil tussen levoamfetamine en dextroamfetamine misschien niet significant was, omdat de testgroep te klein was. Dat neemt echter niet weg dat het verschil van 8 kinderen die op slechts één isomeer reageerde t.o.v. 17 kinderen die op beide reageerden wél significant is. Bovendien is het ook belangrijk om te benoemen dat hier daadwerkelijk pure stoffen gebruikt zijn en dat niet per se hetzelfde gezegd kan worden over straatamfetamine.

Dus om terug te komen op je vraag: ik denk niet dat je kan stellen dat dextroamfetamine sowieso voor iedereen beter werkt dan een combinatie van beide isomeren (amfetamine), maar als ik een verklaring zou moeten verzinnen voor waarom dextroamfetamine bij veel mensen beter zou werken dan amfetamine, dan zou ik denken dat dat mogelijk komt doordat 1) mensen ongeteste amfetamine gebruiken en dus niet zeker weten of wat ze in handen hebben puur uit amfetamine bestaat en 2) als ze daadwerkelijk pure amfetamine hebben, dat ze daar slechter op reageren dan op dextroamfetamine, omdat de levoamfetamine-dextroamfetamineratio voor hen niet ideaal is en tot slot: 3) als mensen pure amfetamine in handen hebben, dan is het nog maar net de vraag of ze daadwerkelijk een therapeutische dosis voor zichzelf afwegen, want als je dextroamfetamine gaat overdoseren en er een recreatieve dosis van maakt, dan wordt dat op een gegeven moment ook disfunctioneel en heb je gewoon een partydrug.

Qua wat lichamelijk slechter voor je zou zijn: geen idee, maar ik vermoed dat amfetamine en dextroamfetamine nagenoeg even slecht zullen zijn voor je lichamelijke gezondheid.

Hoop dat ik hier je vraag enigszins mee beantwoord heb.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#2
SpeedPiet zei:
zou eerder designer drugs gebruiken dan is het tenminste puur en easy te dosen
Klik om te vergroten...
En welke dan?...
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Schurk zei:
En welke dan?...
Klik om te vergroten...
Ben een een beetjeaar bij dit topoc, ik had ver voor de diagnosisering zelf 4f mph beteld en elf getest op doring, de rode zijn 25 en werken iets minder lang van. Nooit droge moond onandere nadelen.
Ik heb dit volledige met de huisarsts besproken en hij was er ome mee.
Onlanngs wel retrd 27mg en concerte 36mg gekregene vanaf vandaa. Heb me nog nooif zo slecjt geloolft voor 48u. Alleen maar negatieve affecten, hij zoet t maar uir voormolkig neem ik lichtere
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#4
SpeedPiet zei:
Ja hoor veel goede verhale zou nog dd research doen voor de zekerheid
Klik om te vergroten...
Na wat research ga ik, indien ik ervoor ga, voor 2FMA pellets (50mg). Deze breek ik dan in twee. Schijnt op lisdexamfetamine te lijken en werkt 6-7 uur.

Op methylfenidaat reageer ik nooit zo goed, dus vandaar deze keus.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
tony211 zei:
Na wat research ga ik, indien ik ervoor ga, voor 2FMA pellets (50mg). Deze breek ik dan in twee. Schijnt op lisdexamfetamine te lijken en werkt 6-7 uur.

Op methylfenidaat reageer ik nooit zo goed, dus vandaar deze keus.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je beseft dat deze redenatie als een tang op een varken slaat. Zelfmedicatie is sowieso een extreem slecht plan en helemaal met RC's waar weinig tot niets over bekend is.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doe nou maar gewoon niet... bespaart je een hoop potentiële problemen..
Zo ben ik ook ooit begonnen, denkende dat het wel verstandig zou zijn om op lage dosissen Rc's en speed mijn symptomen aan te pakken. Van RC's naar dexamfetamine naar speed en weer terug naar dexamfetamine. Op een gegeven moment had ik zo'n hoge tolerantie opgebouwd dat mijn voorgeschreven dosis net voldoende was om me uit bed te krijgen. Me recept was vaak na 1 week al helemaal op waardoor ik 3 wekenlang moest stuntelen met andere amfetamine soorten om maar te kunnen blijven werken. Daarnaast begonnen aan benzo's om te kunnen slapen. En nu anderhalf jaar later is mijn situatie dermate gevorderd dat ik om verslavingshulp heb gevraagd. Mijn recept is stopgezet en ik kan waarschijnlijk nooit meer amfetamines nemen zonder de controle te verliezen. Dit was niet hoe ik het voor me zag maar toch ben ik erin verzeild geraakt.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Chr0nic zei:
Doe nou maar gewoon niet... bespaart je een hoop potentiële problemen..
Zo ben ik ook ooit begonnen, denkende dat het wel verstandig zou zijn om op lage dosissen Rc's en speed mijn symptomen aan te pakken. Van RC's naar dexamfetamine naar speed en weer terug naar dexamfetamine. Op een gegeven moment had ik zo'n hoge tolerantie opgebouwd dat mijn voorgeschreven dosis net voldoende was om me uit bed te krijgen. Me recept was vaak na 1 week al helemaal op waardoor ik 3 wekenlang moest stuntelen met andere amfetamine soorten om maar te kunnen blijven werken. Daarnaast begonnen aan benzo's om te kunnen slapen. En nu anderhalf jaar later is mijn situatie dermate gevorderd dat ik om verslavingshulp heb gevraagd. Mijn recept is stopgezet en ik kan waarschijnlijk nooit meer amfetamines nemen zonder de controle te verliezen. Dit was niet hoe ik het voor me zag maar toch ben ik erin verzeild geraakt.
Klik om te vergroten...
Dat is erg vervelend voor je. Wellicht heb ik al problemen. Ik voel me al tijden niet lekker zonder medicatie. Medicatie verhelpt dit probleem, zonder dat ik aan de antidepressiva hoef.

Ik ben van plan lage dosissen aan te houden en straks over een maand ofzo weer terug aan de Elvanse. Die hou ik ook gewoon op 70mg per dag. Bij mij pakt het ook gewoon heel erg de depressie en angstgevoelens aan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
tony211 zei:
Omdat ik antipsychotica en een stemming stabilisator gebruik ervaar ik geen euforie bij speed. Dit verlaagd natuurlijk de kans op verslaving. Wel worden mijn ADHD symptomen minder en heb ik meer energie (wat logisch is).
Klik om te vergroten...
Dit soort denken had ik ook bij m'n zelf medicatie toen ik bezig was met CBD olie en THC olie. Ik ben psychose gevoelig en wiet helpt me enorm dus ik dacht door aan zelf medicatie te doen dat ik iets goeds deed. Ik slik ook anti psychotica dus ik dacht dat het met elkaar goed zou werken. Dat deed het niet. Van de oliën moest ik bijnemen om me goed te blijven voelen en het anti psychotische effect werd teniet gedaan erdoor.

Wees extreem voorzichtig als je dit doet. Dit kan verkeerd aflopen. Ik raad het je niet aan maar als je het toch gaat doen, werd extreem alert. Trek aan de bel als het verkeerd gaat en ga niet doorslaan in je plan.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Dit soort denken had ik ook bij m'n zelf medicatie toen ik bezig was met CBD olie en THC olie. Ik ben psychose gevoelig en wiet helpt me enorm dus ik dacht door aan zelf medicatie te doen dat ik iets goeds deed. Ik slik ook anti psychotica dus ik dacht dat het met elkaar goed zou werken. Dat deed het niet. Van de oliën moest ik bijnemen om me goed te blijven voelen en het anti psychotische effect werd teniet gedaan erdoor.

Wees extreem voorzichtig als je dit doet. Dit kan verkeerd aflopen. Ik raad het je niet aan maar als je het toch gaat doen, werd extreem alert. Trek aan de bel als het verkeerd gaat en ga niet doorslaan in je plan.
Klik om te vergroten...
Vandaag voelde ik me helemaal doordraaien, dikke vette ADHD symptomen. Heb de 2FMA opgehaald, gelijk een halfje er in gestopt. Symptomen weg, ik voelde me weer goed. Hè hè.. wat een opluchting.

Verder geen euforie, geen 'drugs' gevoel, maar een hele subtiele rust gever aka opkikker. Mijn normale Elvanse is sterker, maar dat maakt verder niet uit.

Nu als antwoord: ik merk dat dit me erg helpt, en zal dus heel voorzichtig zijn en me aan de dosis van 50mg/dag houden. Ik zit niet te wachten op een psychose of iets dergelijks. Dankjewel voor je verhaal.
S
Speed gonzalesLid
01-01-2024, 00:00
#10
tony211 zei:
Dat is erg vervelend voor je. Wellicht heb ik al problemen. Ik voel me al tijden niet lekker zonder medicatie. Medicatie verhelpt dit probleem, zonder dat ik aan de antidepressiva hoef.

Ik ben van plan lage dosissen aan te houden en straks over een maand ofzo weer terug aan de Elvanse. Die hou ik ook gewoon op 70mg per dag. Bij mij pakt het ook gewoon heel erg de depressie en angstgevoelens aan.
Klik om te vergroten...
Ik denk wel dat dat de allerbeste en verstandigste oplossing is.Echt wel super slim!!!
Zo heb je over een jaar alleen nog maar een speedverslaving om je druk over te maken.
Maar ja, dat los je dan waarschijnlijk zo op met methamfetamine en dat lost jou dan wel weer op, alles opgelost!!!


tony211 zei:
Dat is erg vervelend voor je. Wellicht heb ik al problemen. Ik voel me al tijden niet lekker zonder medicatie. Medicatie verhelpt dit probleem, zonder dat ik aan de antidepressiva hoef.

Ik ben van plan lage dosissen aan te houden en straks over een maand ofzo weer terug aan de Elvanse. Die hou ik ook gewoon op 70mg per dag. Bij mij pakt het ook gewoon heel erg de depressie en angstgevoelens aan.
Klik om te vergroten...

verslaving te vervangen.
T
TimmaaahhLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey Tony,

Ik krijg 3x per dag 15mg Dexamfetamine (45mg per dag) voor mijn ADD (naast nog een heleboel andere diagnoses, maar dat terzijde), en daarnaast gebruik ik (nasaal) speed.
Hoeveel hangt van de dag af en van wat ik moet doen.
In principe gebruik ik dus meerdere malen per dag, dus ook voor op mijn werk heb ik een klein buisje altijd op zak om op het toilet weer even bij te kunnen nemen.
Op mijn werk functioneer ik gelukkig ook goed, en ervaar geen 'strak' gevoel.
Maar er zijn ook dagen dat ik genoeg heb aan mijn Dex en geen speed bij neem.
Zover ik weet gebruik ik speed dus naar behoefte, medicinaal, niet recreatief (voor recreatief gebruik gebruik ik zo nu en dan C) en leef gewoon normaal.
Dus ja ik ben in zekere zin verslaafd aan amfetamine, maar ook aan: Venlafaxine, Aripiprazol, Xanax (zowel retard als snelwerkende), Oxybutinine, Temazepam/Zolpidem, Buproprion, Paroxetine (lage dosis) en dat krijg ik allemaal van een dokter, dus ja moet ik me dan druk maken over speed?

Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar.


Weet je, ik kan een heel verhaal gaan ophangen van 'moet je niet doen' en 'je gaat eraan kapot' en weet ik niet wat, maar ik heb er persoonlijk heel veel baat bij en het kost praktisch niks als je het wat groter inkoopt.
Ik doe met 50g (nat) ruim een maandje, en dan haal ik weer een nieuwe voorraad (die ik overigens in 2en deel zodat ik een beetje mijn verbruik bij kan houden).

(Persoonlijke) voordelen
  • Fijne aanvulling op Dex als het niet genoeg is.
  • (Hyper)focus op mijn werk.
  • Geen 'bodyloads' (zoals bij Ritalin/Methylfenidaat wel het geval is)
  • Geen 'crash' als het is uitgewerkt
  • Orde in mijn hoofd, dus veel meer overzicht in plaats van dat ik teveel in de details ga zitten
  • Goedkoop
  • Je kunt er (naar wens) een nachtje mee doorhalen bijvoorbeeld in het weekend zonder daar moe van te zijn
  • Productiever in het algemeen
  • Geen paranoïde klachten
  • Geen overmoedig/gevaarlijk gedrag
(Persoonlijke) nadelen

  • Er heerst een stigma op (veel mensen hebben een oordeel over drugs) en wordt niet breed geaccepteerd
  • Slecht voor je lichaam (net als al die andere medicijnen overigens die ik krijg toegediend)
  • Slecht voor je neus (al heb ik er persoonlijk geen last van omdat ik de boel schoon houd)
  • Ik gok dat je er korter van gaat leven (en da's maar goed ook, want de laatste 10/15 jaar van je leven zijn toch het k*tste in mijn ogen)

Nogmaals: Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar.

Designer Drugs heb ik recreatief gebruikt (voornamelijk 4-FMP destijds), maar kan geen RC aanraden die hetzelfde/beter effect heeft dan amfetamine/speed.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
RC's combineren met anti-psychotica is een gevaarlijk spelletje.
Klik om te vergroten...
kut
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
kut
Klik om te vergroten...
Dat is wat anders.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Timmaaahh zei:
Hey Tony,

Ik krijg 3x per dag 15mg Dexamfetamine (45mg per dag) voor mijn ADD (naast nog een heleboel andere diagnoses, maar dat terzijde), en daarnaast gebruik ik (nasaal) speed.
Hoeveel hangt van de dag af en van wat ik moet doen.
In principe gebruik ik dus meerdere malen per dag, dus ook voor op mijn werk heb ik een klein buisje altijd op zak om op het toilet weer even bij te kunnen nemen.
Op mijn werk functioneer ik gelukkig ook goed, en ervaar geen 'strak' gevoel.
Maar er zijn ook dagen dat ik genoeg heb aan mijn Dex en geen speed bij neem.
Zover ik weet gebruik ik speed dus naar behoefte, medicinaal, niet recreatief (voor recreatief gebruik gebruik ik zo nu en dan C) en leef gewoon normaal.
Dus ja ik ben in zekere zin verslaafd aan amfetamine, maar ook aan: Venlafaxine, Aripiprazol, Xanax (zowel retard als snelwerkende), Oxybutinine, Temazepam/Zolpidem, Buproprion, Paroxetine (lage dosis) en dat krijg ik allemaal van een dokter, dus ja moet ik me dan druk maken over speed?

Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar.


Weet je, ik kan een heel verhaal gaan ophangen van 'moet je niet doen' en 'je gaat eraan kapot' en weet ik niet wat, maar ik heb er persoonlijk heel veel baat bij en het kost praktisch niks als je het wat groter inkoopt.
Ik doe met 50g (nat) ruim een maandje, en dan haal ik weer een nieuwe voorraad (die ik overigens in 2en deel zodat ik een beetje mijn verbruik bij kan houden).

(Persoonlijke) voordelen
  • Fijne aanvulling op Dex als het niet genoeg is.
  • (Hyper)focus op mijn werk.
  • Geen 'bodyloads' (zoals bij Ritalin/Methylfenidaat wel het geval is)
  • Geen 'crash' als het is uitgewerkt
  • Orde in mijn hoofd, dus veel meer overzicht in plaats van dat ik teveel in de details ga zitten
  • Goedkoop
  • Je kunt er (naar wens) een nachtje mee doorhalen bijvoorbeeld in het weekend zonder daar moe van te zijn
  • Productiever in het algemeen
  • Geen paranoïde klachten
  • Geen overmoedig/gevaarlijk gedrag
(Persoonlijke) nadelen

  • Er heerst een stigma op (veel mensen hebben een oordeel over drugs) en wordt niet breed geaccepteerd
  • Slecht voor je lichaam (net als al die andere medicijnen overigens die ik krijg toegediend)
  • Slecht voor je neus (al heb ik er persoonlijk geen last van omdat ik de boel schoon houd)
  • Ik gok dat je er korter van gaat leven (en da's maar goed ook, want de laatste 10/15 jaar van je leven zijn toch het k*tste in mijn ogen)

Nogmaals: Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar.

Designer Drugs heb ik recreatief gebruikt (voornamelijk 4-FMP destijds), maar kan geen RC aanraden die hetzelfde/beter effect heeft dan amfetamine/speed.
Klik om te vergroten...
Mooi goed geschreven antwoord. Dankjewel.

Ik krijg extreem veel hartkloppingen van speed na een aantal uur, terwijl dit vroeger niet zo was. Zit nu dus aan de 2-FMA, hopelijk maar voor heel even. Dinsdag zie ik de dokter weer, en afgelopen week heb ik alles verteld. Moet ik dan echt op de diagnose wachten...

En ja, ik ben ook verslaafd. Ik ben kapot en voel me verschrikkelijk als ik het niet neem. Dit duurt dan niet 1 dagje ofzo ... Ik zit gewoon al lang aan de Elvanse. (5+ jaar)

Soms denk ik.. was ik er maar nooit aan begonnen. Maar nu lijkt er amper een weg terug, net zoals met nicotine.
J
Jules2020Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
kut
Klik om te vergroten...
Kut inderdaad, effect ook een stuk minder...
T
TimmaaahhLid
01-01-2024, 00:00
#16
tony211 zei:
Mooi goed geschreven antwoord. Dankjewel.

Ik krijg extreem veel hartkloppingen van speed na een aantal uur, terwijl dit vroeger niet zo was. Zit nu dus aan de 2-FMA, hopelijk maar voor heel even. Dinsdag zie ik de dokter weer, en afgelopen week heb ik alles verteld. Moet ik dan echt op de diagnose wachten...

En ja, ik ben ook verslaafd. Ik ben kapot en voel me verschrikkelijk als ik het niet neem. Dit duurt dan niet 1 dagje ofzo ... Ik zit gewoon al lang aan de Elvanse. (5+ jaar)

Soms denk ik.. was ik er maar nooit aan begonnen. Maar nu lijkt er amper een weg terug, net zoals met nicotine.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik allang over heen gestapt, ik heb het nou eenmaal nodig om me mezelf te voelen (Dex).
Zie het zo; een diabeet heeft insuline nodig om zijn bloedsuikerspiegel onder controle te krijgen waar nodig, en wij een stimulantia om de wirwar in ons hoofd te ordenen.
Een stoornis in je hoofd is even goed een ziekte dan welke ander, dus als je daarvoor medicatie nodig hebt so be it.

Dat je hartkloppingen krijgt van je speed kan zijn dat je er te gevoelig voor bent, maar het zou ook kunnen zijn dat je speed van slechte qualiteit is geweest. Het zou bijvoorbeeld met veel caffeïne versneden kunnen zijn, wat ook een upper is, die voor hartkloppingen zorgde.
Ik geloof dat je eventueel je pep nog kunt wassen met aceton o.i.d. maar daar weet ik niet veel van.
Staat in een sticky in dit subforum vast wel beschreven in een F.A.Q.

2-FMA lijkt qua effect veel op die van lisdexamfetamine (wat trouwens 'hip' is van je psych aangezien veel psychiaters waar ik mee spreek hier (te) weinig ingedoken zijn en het vaak bij de tradiotionele ritalientjes (methylfenidaat) en dexjes (dexamfetamine) blijft), maar let wel heel goed op je dosering. Zelfs bij dagelijkse gebruikers kunnen er bij (te) hoge doseringen gevoelens van euphorie vrijkomen, wat dan natuurlijk op zijn beurt weer zorgt voor reacreatieve effecten, en dus ook makkelijk zijn om verslaafd aan te raken op een niet zo fijne manier.
Maar als je het goed doet, en netjes doseert, dan zie ik er het kwaad niet in als het jou maar helpt.
Ik zou denk ik ook met RC gaan experimenteren als ik niet een hele fijne psychiater zou hebben die wél naar mij luistert en met mij meedenkt.

Veel succes bij de dokter dinsdag, en probeer woorden als 'ik moet' of 'heb het nodig' te vermijden, maar zeg dat je je sinds dat je (soort van gedwongen) bent gestopt met lisdexamfetamine dat je in het dagelijks leven moeite hebt met bepaalde dingen, en je je rust kwijt bent.
Als je namelijk 'ik moet' o.i.d. zegt heb je de kans dat een arts denkt dat je verslavingsproblematiek hebt, en dat wil je natuurlijk niet.
Wees niet zenuwachtig en wees eerlijk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
kut
Klik om te vergroten...


:wave:
Kut?! Zei er iemand kut? Waar, ik eerst!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
:wave:
Kut?! Zei er iemand kut? Waar, ik eerst!
Klik om te vergroten...
ThornyFlashyArabianoryx-size_restricted.gif
D
DOPE AMINELid
01-01-2024, 00:00
#19
Die antipsychotica zal de dokter waarschijnlijk wel ergens voor voorgeschreven hebben. Ik wasook jaren psychotisch door RC benzo's en zelfs gedwongen opgenomen. Agressief worden van flualprazolam en je GSM plots kapotslaan midden in de nacht zonder reden is volgens mij geen pure benzo meer.

Cross-contaminatie komt waarschijnlijk veel voor en als je kijkt hoe laag een dosis van pakweg LSD is dan is dat zeker een mogelijke verklaring. RC benzo's werken duidelijk anders dan medische benzo's, ook meer amnesia,...

Ik heb misschien een kilogram pure amfetamine gebruikt als tiener en jonge twintiger. Nu kan ik niks meer vinden op mijn 35 jarige leeftijd, zeker niet online..

*Modknip*
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
DOPE AMINE zei:
Die antipsychotica zal de dokter waarschijnlijk wel ergens voor voorgeschreven hebben. Ik wasook jaren psychotisch door RC benzo's en zelfs gedwongen opgenomen. Agressief worden van flualprazolam en je GSM plots kapotslaan midden in de nacht zonder reden is volgens mij geen pure benzo meer.

Cross-contaminatie komt waarschijnlijk veel voor en als je kijkt hoe laag een dosis van pakweg LSD is dan is dat zeker een mogelijke verklaring. RC benzo's werken duidelijk anders dan medische benzo's, ook meer amnesia,...

Ik heb misschien een kilogram pure amfetamine gebruikt als tiener en jonge twintiger. Nu kan ik niks meer vinden op mijn 35 jarige leeftijd, zeker niet online..

*Modknip*
Klik om te vergroten...
Als nieuw lid heb je de forumregels levensgroot bovenin je beeld staan. Lees deze nog even heel goed door.

Het vragen naar verkooppunten van drugs is niet toegestaan. Voor deze keer kom je weg met een waarschuwing, een volgende keer is het een permanente ban. Dit geldt ook voor priveberichten!

Vriendelijke groet,
mød Pløp

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."