Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed combineren met Bupropion

Speed combineren met Bupropion

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
bupropion werkt als een aparte anti depressiva tis geen ssri maar een https://en.wikipedia.org/wiki/Norepinephrine–dopamine_reuptake_inhibitor

oftewel je hebt tolerantie tegen speed , want dopamine door je medicatie
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

wellicht een stomme of domme vraag, maar ik stel hem toch!

Ik slik nu ongeveer 4 weken dagelijks Bupropion 300mg, maar ik zou ook weer een keer speed willen doen. Ik heb geen last van ADD/ADHD.

Ik heb veel tijd op het internet rondgekeken, maar ik kon écht niks vinden over deze combinatie.

Daarom, mijn vraag, (ja combineren is altijd slecht) zal speed nog effect geven? Aangezien Bupropion ook werkt op de Noradrenaline.

Op het internet lees ik dat combineren altijd slecht is, maar ja. Wat weerhoud de mens om zich daar niet aan te houden! :P

Als er iemand is die mij kan vertellen of het wel nut heeft om iets van de speed te “voelen” of zal ik er weinig tot niks van voelen?

Bedankt! :)


** al 2 maanden geen speed meer gedaan
** ja, combineren heeft altijd risico’s
** beantwoord simpel mijn vraag, geen zin in sarcasme of andere onzin!
** ja, ja ik weet dat het depressieve, angst etc. gevoelens kan versterken. Ik ben van vrijwel alles op de hoogte, behalve of het nut heeft om dit te combineren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stimulerende middelen combineren met anti-depressiva is altijd af te raden. Het mindert de werking van beide middelen.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Het mindert de werking van beide middelen.
Klik om te vergroten...
Dank! Geen nut dus om speed of een ander oppeppend middel te gebruiken?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Draaimiddel zei:
Dank! Geen nut dus om speed of een ander oppeppend middel te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Nee zou het niet doen. Eerst zorgen dat de AD helemaal uit je systeem is.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Nee zou het niet doen. Eerst zorgen dat de AD helemaal uit je systeem is.
Klik om te vergroten...
Oké! Dank voor je antwoord!
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Draaimiddel zei:
Dank! Geen nut dus om speed of een ander oppeppend middel te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Geen nut dat niet ik persoonlijk merk geen verschil als ik pep gebruik in combinatie met bupropion of het verstandig is is een tweede
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik ook allebei en merk echt wel gewoon wat van de pep hoor.
Maar als ik het van te voren weet dat ik ga gebruiken dan neem ik die dag meestal van te voren gewoon voor de zekerheid geen Bupropion.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Ik gebruik ook allebei en merk echt wel gewoon wat van de pep hoor.
Maar als ik het van te voren weet dat ik ga gebruiken dan neem ik die dag meestal van te voren gewoon voor de zekerheid geen Bupropion.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb uit nieuwsgierigheid toch genomen. 2 dagen voor gebruik geen bupropion gebruikt en jahoor. Dit is mijn 3e nacht wakker….
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Stimulerende middelen combineren met anti-depressiva is altijd af te raden. Het mindert de werking van beide middelen.
Klik om te vergroten...
Dat is onzin. Ik heb letterlijk wat jij beschrijft op voorschrift, namelijk mirtazapine i.c.m. dexamfetamine. Mirtazapine stimuleert de afgifte van noradrenaline en serotonine (NaSSA) in je brein en dexamfetamine stimuleert de neurotransmissie van noradrenaline en dopamine (NDRA), dus die twee versterken elkaars werking juist.

Om te antwoorden op het originele bericht: ligt aan de amfetaminedosis en ook aan welke van de twee je eerst neemt als je van plan bent om een recreatief lage dosis te nemen, denk ik. Ik weet niet zeker of wat ik hierna zeg helemaal klopt, dus mocht iemand opmerken dat ik iets verkeerd zeg: corrigeer me als je wil!

Amfetamine is een NDRA (noradrenaline-dopamine releasing agent) en bupropion is een NDRI (noradrenaline-dopamine reuptake inhibitor). NDRA's zorgen voor een extracellulaire concentratieverhoging van noradrenaline en dopamine en NDRI's zorgen ervoor dat de kanalen waar neurotransmitters een synaps in of uit gaan geblokkeerd worden, wat ervoor zorgt dat de intracellulaire concentratie van noradrenaline en dopamine stabiel blijft. In theorie zou dat dus betekenen dat het doen van een NDRI vóór een NDRA vrij nutteloos is, aangezien alle extra aanmaak van noradrenaline en dopamine nadien het bestemde, intracellulaire target niet kan bereiken, terwijl het doen van een NDRI na een NDRA juist voor synergie zorgt, omdat je dus eerst een grote stroom aan noradrenaline en dopamine hebt die de synapsen ingaan en het daarna voorkomen wordt dat die neurotransmitters kunnen ontsnappen uit de synapsen, doordat de kanalen geblokkeerd zijn door de NDRI. Echter is dosis ook wel een belangrijke factor en veel mensen zullen alsnog wel wat voelen, ook al hebben ze een RI vóór een RA gedaan. Ik weet niet welke dosis amfetamine even sterk zou zijn als bupropion in die zin, maar ik gok dat je met amfetamine al gauw die 300mg bupropion dusdanig zou overmeesteren dat het niet uitmaakt in welke volgorde je het doet, aangezien een dosis van 300mg bupropion niet heel veel is en amfetamine doorgaans niet o.b.v. een therapeutische dosis genuttigd wordt. Als je 2 psychoactieve stoffen hebt die wel volgens een therapeutische dosis genomen worden, dan maakt zo'n volgorde bij NDRA + NDRI wel wat meer uit, waarschijnlijk.
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
Dat is onzin. Ik heb letterlijk wat jij beschrijft op voorschrift, namelijk mirtazapine i.c.m. dexamfetamine. Mirtazapine stimuleert de afgifte van noradrenaline en serotonine (NaSSA) in je brein en dexamfetamine stimuleert de neurotransmissie van noradrenaline en dopamine (NDRA), dus die twee versterken elkaars werking juist.

Om te antwoorden op het originele bericht: ligt aan de amfetaminedosis en ook aan welke van de twee je eerst neemt als je van plan bent om een recreatief lage dosis te nemen, denk ik. Ik weet niet zeker of wat ik hierna zeg helemaal klopt, dus mocht iemand opmerken dat ik iets verkeerd zeg: corrigeer me als je wil!

Amfetamine is een NDRA (noradrenaline-dopamine releasing agent) en bupropion is een NDRI (noradrenaline-dopamine reuptake inhibitor). NDRA's zorgen voor een extracellulaire concentratieverhoging van noradrenaline en dopamine en NDRI's zorgen ervoor dat de kanalen waar neurotransmitters een synaps in of uit gaan geblokkeerd worden, wat ervoor zorgt dat de intracellulaire concentratie van noradrenaline en dopamine stabiel blijft. In theorie zou dat dus betekenen dat het doen van een NDRI vóór een NDRA vrij nutteloos is, aangezien alle extra aanmaak van noradrenaline en dopamine nadien het bestemde, intracellulaire target niet kan bereiken, terwijl het doen van een NDRI na een NDRA juist voor synergie zorgt, omdat je dus eerst een grote stroom aan noradrenaline en dopamine hebt die de synapsen ingaan en het daarna voorkomen wordt dat die neurotransmitters kunnen ontsnappen uit de synapsen, doordat de kanalen geblokkeerd zijn door de NDRI. Echter is dosis ook wel een belangrijke factor en veel mensen zullen alsnog wel wat voelen, ook al hebben ze een RI vóór een RA gedaan. Ik weet niet welke dosis amfetamine even sterk zou zijn als bupropion in die zin, maar ik gok dat je met amfetamine al gauw die 300mg bupropion dusdanig zou overmeesteren dat het niet uitmaakt in welke volgorde je het doet, aangezien een dosis van 300mg bupropion niet heel veel is en amfetamine doorgaans niet o.b.v. een therapeutische dosis genuttigd wordt. Als je 2 psychoactieve stoffen hebt die wel volgens een therapeutische dosis genomen worden, dan maakt zo'n volgorde bij NDRA + NDRI wel wat meer uit, waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Thanks voor de heldere uitleg!
R
RoekoezonderdoekoeLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Stimulerende middelen combineren met anti-depressiva is altijd af te raden. Het mindert de werking van beide middelen.
Draaimiddel zei:
Dank! Geen nut dus om speed of een ander oppeppend middel te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Bupropion is een stimulerend antidepressiva. Het vertraagd echter wel de overdracht van de dopamine en noradrenaline receptoren, dit houd in dat je inderdaad wel meer zou moeten gebruiken als normaal als je het echt wil voelen.
Met andere woorden, ja het werkt nogsteeds alleen de overdracht van deze stofjes in het brein die worden gereguleerd.
Het vertraagd het effect, wat dus betekend het geleidelijker werkt.

Persoonlijk heb ik zelf ook de medicatie Bupropion en ook een keer samen gemixt, mijn advies vanuit die ervaring is op de dag je gaat gebruiken niet in te nemen zodat je het toch wat ‘beter’ voelt.

Over de negatieve effecten moet je het gewoon zien als 2 stimulerende middelen samen te gebruiken, wat dus resulteert in hogere hartslag, meer onrust, extra veel zweten enzovoort en bij speciafiek Bupropion vaak dus ook het geval meer gebruik als gepland wegens de soort van vertragende effecten.
R
RoekoezonderdoekoeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zweevteev zei:
Dat is onzin. Ik heb letterlijk wat jij beschrijft op voorschrift, namelijk mirtazapine i.c.m. dexamfetamine. Mirtazapine stimuleert de afgifte van noradrenaline en serotonine (NaSSA) in je brein en dexamfetamine stimuleert de neurotransmissie van noradrenaline en dopamine (NDRA), dus die twee versterken elkaars werking juist.

Om te antwoorden op het originele bericht: ligt aan de amfetaminedosis en ook aan welke van de twee je eerst neemt als je van plan bent om een recreatief lage dosis te nemen, denk ik. Ik weet niet zeker of wat ik hierna zeg helemaal klopt, dus mocht iemand opmerken dat ik iets verkeerd zeg: corrigeer me als je wil!

Amfetamine is een NDRA (noradrenaline-dopamine releasing agent) en bupropion is een NDRI (noradrenaline-dopamine reuptake inhibitor). NDRA's zorgen voor een extracellulaire concentratieverhoging van noradrenaline en dopamine en NDRI's zorgen ervoor dat de kanalen waar neurotransmitters een synaps in of uit gaan geblokkeerd worden, wat ervoor zorgt dat de intracellulaire concentratie van noradrenaline en dopamine stabiel blijft. In theorie zou dat dus betekenen dat het doen van een NDRI vóór een NDRA vrij nutteloos is, aangezien alle extra aanmaak van noradrenaline en dopamine nadien het bestemde, intracellulaire target niet kan bereiken, terwijl het doen van een NDRI na een NDRA juist voor synergie zorgt, omdat je dus eerst een grote stroom aan noradrenaline en dopamine hebt die de synapsen ingaan en het daarna voorkomen wordt dat die neurotransmitters kunnen ontsnappen uit de synapsen, doordat de kanalen geblokkeerd zijn door de NDRI. Echter is dosis ook wel een belangrijke factor en veel mensen zullen alsnog wel wat voelen, ook al hebben ze een RI vóór een RA gedaan. Ik weet niet welke dosis amfetamine even sterk zou zijn als bupropion in die zin, maar ik gok dat je met amfetamine al gauw die 300mg bupropion dusdanig zou overmeesteren dat het niet uitmaakt in welke volgorde je het doet, aangezien een dosis van 300mg bupropion niet heel veel is en amfetamine doorgaans niet o.b.v. een therapeutische dosis genuttigd wordt. Als je 2 psychoactieve stoffen hebt die wel volgens een therapeutische dosis genomen worden, dan maakt zo'n volgorde bij NDRA + NDRI wel wat meer uit, waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Damn ja dit is nog wat speciafieker uitgelegd, maar klopt. Niice😂👍
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zweevteev zei:
Dat is onzin. Ik heb letterlijk wat jij beschrijft op voorschrift, namelijk mirtazapine i.c.m. dexamfetamine. Mirtazapine stimuleert de afgifte van noradrenaline en serotonine (NaSSA) in je brein en dexamfetamine stimuleert de neurotransmissie van noradrenaline en dopamine (NDRA), dus die twee versterken elkaars werking juist.

Om te antwoorden op het originele bericht: ligt aan de amfetaminedosis en ook aan welke van de twee je eerst neemt als je van plan bent om een recreatief lage dosis te nemen, denk ik. Ik weet niet zeker of wat ik hierna zeg helemaal klopt, dus mocht iemand opmerken dat ik iets verkeerd zeg: corrigeer me als je wil!

Amfetamine is een NDRA (noradrenaline-dopamine releasing agent) en bupropion is een NDRI (noradrenaline-dopamine reuptake inhibitor). NDRA's zorgen voor een extracellulaire concentratieverhoging van noradrenaline en dopamine en NDRI's zorgen ervoor dat de kanalen waar neurotransmitters een synaps in of uit gaan geblokkeerd worden, wat ervoor zorgt dat de intracellulaire concentratie van noradrenaline en dopamine stabiel blijft. In theorie zou dat dus betekenen dat het doen van een NDRI vóór een NDRA vrij nutteloos is, aangezien alle extra aanmaak van noradrenaline en dopamine nadien het bestemde, intracellulaire target niet kan bereiken, terwijl het doen van een NDRI na een NDRA juist voor synergie zorgt, omdat je dus eerst een grote stroom aan noradrenaline en dopamine hebt die de synapsen ingaan en het daarna voorkomen wordt dat die neurotransmitters kunnen ontsnappen uit de synapsen, doordat de kanalen geblokkeerd zijn door de NDRI. Echter is dosis ook wel een belangrijke factor en veel mensen zullen alsnog wel wat voelen, ook al hebben ze een RI vóór een RA gedaan. Ik weet niet welke dosis amfetamine even sterk zou zijn als bupropion in die zin, maar ik gok dat je met amfetamine al gauw die 300mg bupropion dusdanig zou overmeesteren dat het niet uitmaakt in welke volgorde je het doet, aangezien een dosis van 300mg bupropion niet heel veel is en amfetamine doorgaans niet o.b.v. een therapeutische dosis genuttigd wordt. Als je 2 psychoactieve stoffen hebt die wel volgens een therapeutische dosis genomen worden, dan maakt zo'n volgorde bij NDRA + NDRI wel wat meer uit, waarschijnlijk.
Klik om te vergroten...
Thanks voor de heldere uitleg!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."