Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed ruikt erg zuur

Speed ruikt erg zuur

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
U
User1234Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoihoi!
Ik heb net lastminute wat speed gehaald die ik morgen of overmorgen wil gebruiken. Nu heb ik al vaker speed gedaan en ook van dezelfde persoon gekocht maar er zit me toch iets dwars. De speed ruikt namelijk heel erg zuur. Ik ben gewend van een chemische geur te hebben etc maar dit topt alles. Het is moeilijk te beschrijven, ruikt azijn/citroenzuur achtig? Of zo naar Natrium Bicarbonaat? Is dit normaal? Ik ben gewend van mijn dealer (die ook een vriend van me is) dat hij zonder twijfel alles test, daarmee dat ik dat eigenlijk nu niet doe.
De speed was nog een beetje nat dus heb m volledig gedroogd waardoor hij wel iets geler van kleur werd (cafeïne??)
Als iemand weet wat de geur betekent en of het safe is lmk☺️☺️
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan zijn dat er bij de kristallisatie te veel zwavelzuur is toegevoegd. Het zuur is nodig zodat de amfetamine neerslaat als een wit poeder (amfetaminesulfaat). Zeker als de speed nog nat is dan is het plausibel dat er nog wat zuur bij zit. Je zou dat kunnen testen met een lakmoespapiertje. Als de pH heel laag is dan kan je de neus, slokdarm, of maag mee beschadigen als je de drug inneemt. Zo'n test zegt echter niks over andere mogelijke bestanddelen. Dus of het safe is dat kunnen we niet zeggen. Nog even naast de gebruikelijke gezondheidsrisico's van speedgebruik zoals verslaving, oververhitting, hartklachten, of een psychotische episode.
U
User1234Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Een lakmoespapiertje? Is dit niet enkel voor vloeistoffen? Of hoe kan ik dat het beste testen? Want water zou de ph-waarde alweer doen stijgen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laten testen
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Sorry, het is dat @Dooker het voor mij heeft verpest. Gooi me er maar uit met een Ban. Minstens een week!
Klik om te vergroten...
Dan doe ik mee. Maar liever zou ik adviseren deze 5-meo-DMTroll te negeren.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hippie Langwaus zei:
Dan doe ik mee. Maar liever zou ik adviseren deze 5-meo-DMTroll te negeren.
Klik om te vergroten...
Zit wat in! Maar als ik een bannetje krijg, zou het negeren heel makkelijk worden 🤓. Permanente ban zou ik wel jammer vinden, want de site heeft me echt veel positiefs opgeleverd!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
We hebben geen aanwijzingen dat dit DJ is en ik herken de schrijfstijl er ook niet in. SirErick zou kunnen, maar een random ander persoon evengoed. Anyway, ik kom er vanmiddag op terug. Ik duik even op de kop de kelderkast in om het een en ander af te stoffen en ik warm vast wat spieren op.
Klik om te vergroten...
Ik ken SirErick niet, maar als ik zn posthistorie zo lees komt het redelijk overeen met onze 5-meo-dmt guy
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dooker is stiekem DirkJan of SirErick. @Dooker Aziaten zijn geel want teveel cafeïne jonge
Klik om te vergroten...

Ik maakte zoals ik redelijk vaak doe gewoon een grap. DirkJan en sirerick noemde ik alleen omdat ik het nogal bijzondere dfers vind.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Dooker

Even geleden heb je een korte ban gehad vanwege je respectloze neerbuigende gedrag. Met de waarschuwing dat je je ego kon meten met degenen in de DF-kerkers als je je gedrag ja je ban niet aan wist te passen.

Dat was dus toen. Het je aanpassen gaat niet zo goed vanaf je hoge ivoren toren, of wel? Je blijft opvallen vanwege je negatieve toon, en het (om maar even met andermans woorden te spreken) bejegenen van andere leden alsof het stront onder je schoen is.

Waarschuwingen hebben alleen een waarde als de consequentie ook uitgevoerd wordt bij niet opvolgen. Dus heb ik de middag op de kop in de kelderkast gespendeerd op zoek naar de banhamer en ben ik speciaal voor jou (even) terug van mijn mod-vakantie. Inmiddels is de warming up ook afgerond, dus zodra je deze post hebt gelezen ben ik helemaal klaar om een permanente ban uit te delen.

Enne, het maakt me eigenlijk geen donder uit van wie dit een dubbelaccount is (al ben ik wel altijd nieuwschierig wie er hier met een dubbelaccount rondzwerven 😏).

Ik wens je een fijn leven verder, maar vooral wens ik je toe dat je een fijner mens mag worden. Joe!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Zit wat in! Maar als ik een bannetje krijg, zou het negeren heel makkelijk worden 🤓. Permanente ban zou ik wel jammer vinden, want de site heeft me echt veel positiefs opgeleverd!
Klik om te vergroten...
Niks ervan. Jij blijft! 😄
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natriumbicarbonaat is juist een zwakke base, en geurloos, dus ik begrijp je associatie met citroenzuur niet. gele kleur is indicatie van caffeine, die kun je zuiveren met aceton. zuivere speed is ook geurloos dus elke geur die het heeft is per definitie een verontreiniging. ik zou em eerst wassen met aceton en naa het drogen opnieuw de geur beoordelen. indien de zuurgraad te hoog is kun je het proberen te verlagen met een zwakke base zoals bakingsoda
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#12
User1234 zei:
Een lakmoespapiertje? Is dit niet enkel voor vloeistoffen? Of hoe kan ik dat het beste testen? Want water zou de ph-waarde alweer doen stijgen.
Klik om te vergroten...
gedemineraliseerd water is pH=7, alles wat je er in oplost is een accurate weergave van de zuurgraad van de substantie
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pure nicotine is wit en niet geel.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Pure nicotine is wit en niet geel.
Klik om te vergroten...
klopt, tot je het bloodstelt aan zuurstof, dan wordt het geel. dont be a smartass, be smart.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
User1234 zei:
Een lakmoespapiertje? Is dit niet enkel voor vloeistoffen? Of hoe kan ik dat het beste testen? Want water zou de ph-waarde alweer doen stijgen.
Klik om te vergroten...
Klopt. Je kan de natte speed eroverheen wrijven om hopelijk een kleurreactie te krijgen. Als dat niet lukt dan zou je inderdaad moeten oplossen in (zo min mogelijk) water.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dooker zei:
klopt, tot je het bloodstelt aan zuurstof, dan wordt het geel. dont be a smartass, be smart.
Klik om te vergroten...
Dan zou meer dan de helft van alle speed in Nederland geel moeten zijn.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dooker zei:
dont be a smartass, be smart.
Klik om te vergroten...
nou nou nou
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dooker zei:
gedemineraliseerd water is pH=7, alles wat je er in oplost is een accurate weergave van de zuurgraad van de substantie
Klik om te vergroten...
Dat is niet waar. pH staat voor -10 log (H). Daarbij staat de H voor de concentratie H+-atomen in mol/L.

Minder moeilijk gezegd maakt het uit hoeveel zure moleculen er per liter water in een oplossing zitten. Je kan dat wel terugrekenen, maar dan moet je precies weten hoeveel water je toevoegt.

In je neus en slokdarm zit echter ook een heel klein beetje vocht dus dat zijn nog steeds enigszins vergelijkbare omstandigheden. Lakmoespapiertjes zijn sowieso niet heel precies.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Dat is niet waar. pH staat voor -10 log (H). Daarbij staat de H voor de concentratie H+-atomen in mol/L.

Minder moeilijk gezegd maakt het uit hoeveel zure moleculen er per liter water in een oplossing zitten. Je kan dat wel terugrekenen, maar dan moet je precies weten hoeveel water je toevoegt.

In je neus en slokdarm zit echter ook een heel klein beetje vocht dus dat zijn nog steeds enigszins vergelijkbare omstandigheden. Lakmoespapiertjes zijn sowieso niet heel precies.
Klik om te vergroten...
dude, ik had je hoger ingeschat, demiwater bevat zoals het zegt geen mineralen. dat betekent dus dat er geen positive en geen negatieve deeltjes inzitten dus is het pH neutraal dus pH = 7. ik weet echt wel wat pH betekent, en demiwater heeft geen vrije H+ beschikbaar dus wat je zegt is een complete misvatting. ok, een testvraag, wat zit er dan in water opgelost dat het alkalisch wordt? alkalische betekent ph = 7.01-14
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dooker zei:
dude, ik had je hoger ingeschat, demiwater bevat zoals het zegt geen mineralen. dat betekent dus dat er geen positive en geen negatieve deeltjes inzitten dus is het pH neutraal dus pH = 7. ik weet echt wel wat pH betekent, en demiwater heeft geen vrije H+ beschikbaar dus wat je zegt is een complete misvatting.
Klik om te vergroten...
Als ik jouw redenering volg dan zou een zwembad vol met demi-water meteen een pH van 1 krijgen als je er een druppel zoutzuur in zou laten vallen. Dat is natuurlijk niet zo, want het volume maakt uit. Dat kan je ook afleiden aan 'concentratie' die wordt weergegeven in 'mol/L'

Sowieso is het hele principe van titreren gebaseerd op het druppelsgewijs toevoegen van zuur totdat de gewenste pH is bereikt. Maar kennelijk heb je dat nog nooit gedaan.

Dooker zei:
ok, een testvraag, wat zit er dan in water opgelost dat het alkalisch wordt? alkalische betekent ph = 7.01-14
Klik om te vergroten...
Ionen die H+ kunnen opnemen, doorgaans natronloog (NaOH).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."