Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM} Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

[TvdM} Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

8 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GezelligLid
01-01-2024, 00:00
#1
Report van deze maand!
Hoi mensen,

Ik kijk af en toe op dit forum voor ervaringen op het gebied van drugs maar heb me nu net pas besloten aan te melden als gebruiker, vandaag is er namelijk iets heftigs gebeurd.

Als ervaren truffelgebruiker besloot ik vandaag om voor het eerst truffels te gaan gebruiken in combinatie met lachgas. Ik en mijn vaste trip-mattie, die ik voor het gemak maar even Aad noem, hadden het hier al vaker over gehad en vandaag stond het dan toch echt te gebeuren.

We zaten net aan een uurtje in onze trip (15g atlantis p.p) toen we ons aan de eerste lachgas ballon wouden beginnen. Deze trip was goedaardig en ik leek echt samen te smelten met de grond, iets wat ik niet eerder had gevoeld met lachgas; een intense ervaring waar ik in eerste instantie een beetje van schrok, maar wel als prettig ervaarde. Aad had dit heftige gevoel echter niet waarnaar we, na een lekker sigaretje, een tweede ballonnetje klaar maakten.

Op het moment dat ik de ballon aan mijn mond zette, het lachgas inademde en naar het plafond staarde merkte ik dat ik langzaam wegviel. Ik wérd de ballon. Alles smelte samen; mijn gevoelens, perceptie en alles wat ik mee had gemaakt aan herinneringen en relaties. Ik schrok wakker en ging overeind zitten en moest even naar de keuken om te beseffen dat mijn wereld zoals ik die kende niet in elkaar storte. Ik moest terugkomen naar de realiteit en zocht naar dingen waarvan ik wist dat ze thuis hoorden in de échte wereld. Na een paar minuutjes kwam ik terug in de woonkamer bij Aad en vertelde ik hem wat er gebeurd was en dat ik dit zeker niet nog een keer ging doen omdat ik het simpelweg te heftig vond. Ik merkte dat de effecten afnamen en keek zelfs toe hoe mijn mattie, die nergens last van had, nog twee ballonnetjes nam. All good, niks aan de hand. We zouden een leuke film opzetten en de rest van onze trip gaan beleven.

Toen ging het opeens mis. Het enige wat ik nog weet is dat ik naar de keuken liep.. het volgende moment stond ik schreeuwend in de kamer echt ‘gek te wezen’. Aad stond voor me neus, pakte me stevig vast, en vertelde me dat er niks aan de hand was waarnaar ik rustiger werd maar nog steeds niet besefde wat er allemaal aan de hand was. Volgens Aad viel ik boven op hem neer en was ik 30 seconden out waarnaar ik opstond en begon te schreeuwen. In deze 30 seconden heb ik alles voorbij zien komen, maar ook niks. Ik ben helemaal niet van de ‘hippie’ cliché’s maar dit is echt wat ik heb meegemaakt, ik kan zeggen dat ik de dood in de ogen heb gekeken en heb ervaren wat het ‘niets’ zijn inhoudt. Aad vroeg mij meermaals om het uit te leggen maar het is écht niet uit te leggen. Je ziet alles, maar tegelijkertijd ook niets; een werkelijke splitsing van lichaam en ziel.

Na deze 30 seconden van triljoenen impulzen op mijn perceptie ben ik onder toeziend oog van Aad op mijn bed gaan liggen en heb ik gedurende een klein uur veel momenten gehad van haast wegvallen naar bewustzijnverlies maar het had me niets verbaasd als dat ook de dood had kunnen zijn. Mijn lichaam was er zo afschuwelijk aan toe, ik zweette me rot en was geestelijk compleet in de war. Ik heb meermaals het idee gehad om een eind aan mijn leven te maken omdat ik er gewoon totaal niks van snapte. Vooraf besef je je dat het het belangrijkst is dat je je altijd blijft beseffen dat het een trip is, en niet de realiteit. Echter is dat bij een trip zo heftig als deze echt het laatste waar je aan zit te denken; je wordt echt overwhelemd door alles wat er gebeurd. De realiteit en de trip komen met elkaar in de war en mijn hersenen konde dit in deze mate totaal niet aan.

Ik schrijf dit report nu 4 uur na deze gebeurtenis en ben inmiddels weer de oude. Ik merk dat het nu al heel moeilijk is om te beseffen wat er is gebeurd. Het eerste wat ik wou doen nadat ik me wat beter voelde was daarom dit verslag schrijven. Ik wil namelijk echt goed duidelijk maken dat dit echt heel heftig is en dat áls je het doet je echt een tripsitter moet hebben. Wij hadden geluk dat Aad zijn truffels geleidelijker had gegeten en ze daardoor een uur later had ingenomen, anders was het anders gelopen. Verhalen over Franse toeristes die van een dak afspringen na het gebruiken van truffels klinken na deze ervaring opeens zo gek niet meer want geloof mij; als het niet voor Aad was geweest waren er hele gekke en nare dingen gebeurd.

Dus jongens en meisjes, ik ben een heldere jongen van 21 jaar oud, meer dan genoeg ervaring in verschillende drugs en daarom ook goed geinformeerd, maar dit was echt drie bruggen te ver voor mij. Als Aad mij niet wakker had gemaakt vrees ik echt dat ik nooit meer was wakker geworden. Pas echt op met deze combinatie, zonder tripsitter of enigszins nuchter persoon raad ik je dan ook sterk af om dit te doen.

Als laatste wil ik een dikke shout out geven naar Aad. Zonder hem was ik hier never nooit doorheen gekomen.

Ik zal morgen nog eens een update geven als ik 100% bij zinnen ben.

Trip safe.
- S
H
HazekeesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Wauw, wat een ervaring!

Ikzelf heb ooit een vreselijk harde bad-trip gehad met inderdaad ook een complete mindfuck over het hele leven, alles was een poppenkast; communiceren was niet mogelijk, het enige wat bestond was emotieloos elkaar aanstaren en het niet beseffen wat er aan de hand was. In dit soort stages is het inderdaad handig als er een tripsitter bij zit, omdat je niet eens meer KAN denken aan het feit dat de gevoelens door de trip komen. Toch denk ik dat mensen die wat meer ervaring hierin hebben sneller de link kunnen leggen tussen realiteit, en trip-realiteit om het zo maar even te zeggen.

-Heb je overigens spijt van je trip? Of ben je blij dat het zo gegaan is?

Greets
L
LeoninaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Zozo, leer ik ook nog eens wat van! Ik zou zowieso nooit alleen durven te trippen ja.. Een goede nuchtere sitter regelen die je kent is niet makkelijk :P De laatste sitter die wij hadden, had ons verlaten :P

Ik ben blij dat je deze informatie op het forum hebt gedeeld! Dan weet ik dat ik niet daaraan moet beginnen!
Mocht een van mijn vrienden dit een keer willen doen dan kan ik hun waarschuwen en jouw verslag aan hun laten lezen!
G
GezelligLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Leonina zei:
Zozo, leer ik ook nog eens wat van! Ik zou zowieso nooit alleen durven te trippen ja.. Een goede nuchtere sitter regelen die je kent is niet makkelijk :P De laatste sitter die wij hadden, had ons verlaten :P

Ik ben blij dat je deze informatie op het forum hebt gedeeld! Dan weet ik dat ik niet daaraan moet beginnen!
Mocht een van mijn vrienden dit een keer willen doen dan kan ik hun waarschuwen en jouw verslag aan hun laten lezen!
Klik om te vergroten...
Hey Leonina,

dat is fijn om te horen! Dat is precies wat ik met dit bericht probeer te bereiken; andere trippers informeren. Logischerwijs reageert iedereen hier waarschijnlijk anders op en ben ik misschien erg vatbaar voor deze combinatie, ik merk bijvoorbeeld dat ik bij een normale lachgas ballon (zonder andere drugs) ook al harder ga dan veel van m'n matties. Verspreid het bericht dus vooral; goed geïnformeerd zijn voor je gaat trippen is altijd belangrijk!
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Goede bijdrage voor dit forum, wat mij betreft trip report vd maand mede door de informatieve boodschap :)
Maar wat een ervaring ook, lijkt me erg intens. Weet je hoe lang het geduurd heeft? En hoe voel je je nu? Heeft de ervaring opzich je nog iets bijgebracht?

Ik ben benieuwd naar hoe je vorige trips ervaren hebt, je report leest fijn en wie weet leren we er allemaal nog van :wink:
:wave:
Blauw
G
GezelligLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Hazekees zei:
Wauw, wat een ervaring!

Ikzelf heb ooit een vreselijk harde bad-trip gehad met inderdaad ook een complete mindfuck over het hele leven, alles was een poppenkast; communiceren was niet mogelijk, het enige wat bestond was emotieloos elkaar aanstaren en het niet beseffen wat er aan de hand was. In dit soort stages is het inderdaad handig als er een tripsitter bij zit, omdat je niet eens meer KAN denken aan het feit dat de gevoelens door de trip komen. Toch denk ik dat mensen die wat meer ervaring hierin hebben sneller de link kunnen leggen tussen realiteit, en trip-realiteit om het zo maar even te zeggen.

-Heb je overigens spijt van je trip? Of ben je blij dat het zo gegaan is?

Greets
Klik om te vergroten...
Hey Hazekees!

Dat ben ik zeker met je eens, dit is ook wat mij na de eerste ballon rustig hield; het feit dat je je beseft dat je gewoon hard aan het trippen bent. Bij de tweede ballon had ik hier al meer moeite mee, hier moest ik echt zoeken naar objecten die ik kende uit mijn 'echte' leven om dit te realiseren. Na het flauwvallen was ik geestelijk zo in de war dat mijn hersenen overuren maakten en de gedachte van of ik me wel of niet in de trip bevond geen moment in me opkwamen.

Ik heb achteraf geen spijt van de trip, ik kijk er nu op terug en ben allang blij dat het met een sisser is afgelopen. Waar ik vooral van geschrokken ben is het feit dat suïcidale gedachtes een uitweg voor je lijken te zijn als je denkt dat je alles en iedereen verloren bent. Wel weet ik dat ik deze combinatie van drugs nooit meer gaan doen.
G
GezelligLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Blauw zei:
Goede bijdrage voor dit forum, wat mij betreft trip report vd maand mede door de informatieve boodschap :)
Maar wat een ervaring ook, lijkt me erg intens. Weet je hoe lang het geduurd heeft? En hoe voel je je nu? Heeft de ervaring opzich je nog iets bijgebracht?

Ik ben benieuwd naar hoe je vorige trips ervaren hebt, je report leest fijn en wie weet leren we er allemaal nog van :wink:
:wave:
Blauw
Klik om te vergroten...
Hey Blauw,

Allereerst dank voor je woorden!

Yesss.. ik had een update beloofd van mijn kant! Komt ie;
Als eerste ben ik erg blij dat ik dat report heb geschreven kort nadat het was gebeurd. Als ik nu namelijk terug denk aan de trip merk ik dat ik niks concreets kan beschrijven aan de trip en de dingen die ik heb gezien. Zo kon ik kort na de trip zonder twijfel zeggen dat ik het 'niks' zijn en het 'dood' zijn had meegemaakt maar hier kan ik me nu al niks meer bij voorstellen. Wat je soms hoort van mensen is dat ze na een extreme trip een lifechanging moment hebben gehad, een moment waarop ze dingen anders gingen doen in hun leven. Ik verwachtte eigenlijk dat ik dit ook zou hebben, echter is de trip inmiddels zo ver weg dat ik er geen enkel leermoment uit kan halen. Ik heb vandaag de hele dag nagedacht over wat er precies was gebeurd en hoe ik er mee om zou moeten gaan maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het gewoon moet herinneren als een heftige trip die net niet uit de hand is gelopen.

Wat ik wel nog goed kan terughalen was het moment dat ik de tweede ballon aan mijn mond zette en de eerste twee teugen nam. Ik keek naar de ballon en het plafond en merkte dat mijn perceptie een stilleven was. Niks bewoog behalve de ballon, deze werd steeds groter en bedekte uiteindelijk mijn hele gezichtsveld waarnaar ik als het ware de ballon werd en hierin intense visuals zag. De eerste gedachten die ik hier bij had waren verwarring, maar ook fascinatie; toen ik de ballon liet gaan keek ik om mij heen en was mijn perceptie nog steeds een stilleven, deze keer van de woonkamer; de muren smolten weg en alles (dus ook immateriële zaken) leek langzaam uit mijn leven te verdwijnen, waarnaar ik dus opstond en naar de keuken rende om terug te grijpen op de realiteit.

Gisternacht had ik trouwens wel last van terugvallen tijdens het slapen. Telkens werd ik op het moment van in slaapvallen terug geslingerd in de 'space' van het niets zijn waarnaar ik, puur uit onwil en angst voor de trip, mezelf dwong om wakker te worden en rechtop te gaan zitten. Dit heeft zich meer dan 20 keer voorgedaan tot ik uiteindelijk rond 07:00 in slaap viel, zonder ergens last van te hebben.

Als je vraagt naar eerdere ervaringen/trips denk ik dat ik inmiddels meer dan 10 keer truffels heb gedaan, en deze truffeltrip was niet anders dan elke andere trip; gezellig, mellow, leuke visuals en een goede vibe. De uiteindelijke duur van de 'bad trip' vanaf het moment van flauwvallen tot het raaskallen in bed tot het uiteindelijke moment dat ik weer op de bank zat in de woonkamer duurde ongeveer 1,5 uur. Wel zat ik, toen ik op de bank zat, nog steeds geestelijk niet helemaal goed in elkaar en durfde ik pas na 4 uur weer een snoepje te eten, puur omdat ik dacht dat de smaak van het snoepje mijn hersenen zo'n extreme impuls zou geven dat ik dacht dat ik dood zou gaan; zo fucked up was ik dus.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

Leuk en 'gezellig' om te lezen, hier is lachgas bijna altijd van de partij als ik trip :)

Grtz
m
markdjLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Lachgas + Truffels (15 gr Atlantis)

mandragora zei:
Leuk en 'gezellig' om te lezen, hier is lachgas bijna altijd van de partij als ik trip :)

Grtz
Klik om te vergroten...

Hier ook :wink:

De meeste bizarre ervaringen mee gehad die niet in woorden te omschrijven zijn.

Het ene moment denk ik dan het antwoord op alles te hebben en een paar seconden later ben ik alles weer vergeten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."