Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er schadelijk aan Spacecake?

Wat is er schadelijk aan Spacecake?

22 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
whaha, is tog met spacecake ook? Maja vandaag hak er 2 op van 1.50 per stuk en k voelde er geen fuck van!!!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor zover ik weet, is het alleen schadelijk voor je korte termijn geheugen en dus alleen schadelijk op korte termijn. (al zullen die korte termijngeheugencellen zich nooit meer herstellen zoals ze waren)

Van blowen is algemeen benkend, het is super slecht voor je longen! De schadelijke gevolgen op lange termijn zijn daarom ook longkwalen...

Ik kan me alleen niet voorstellen dat spacecake helemaal NIET schadelijk voor je is. Weet iemand hier meer over? Of heeft het er mee te maken dat men gewoon niet weet of er andere schadelijke gevolgen zijn door het gebruik van wiet?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
SpacingBen zei:
Voor zover ik weet, is het alleen schadelijk voor je korte termijn geheugen en dus alleen schadelijk op korte termijn. (al zullen die korte termijngeheugencellen zich nooit meer herstellen zoals ze waren)

Van blowen is algemeen benkend, het is super slecht voor je longen! De schadelijke gevolgen op lange termijn zijn daarom ook longkwalen...

Ik kan me alleen niet voorstellen dat spacecake helemaal NIET schadelijk voor je is. Weet iemand hier meer over? Of heeft het er mee te maken dat men gewoon niet weet of er andere schadelijke gevolgen zijn door het gebruik van wiet?
Klik om te vergroten...

- Slecht korte termijn geheugen
- Als je aanleg heb voor psychoses kan je er psychoses aan over houden
- Als je aanleg voor schizofrenie heb, kan je schizofrenie krijgen
- Je wordt er lui/laks van, op korte termijn
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
SpacingBen zei:
Voor zover ik weet, is het alleen schadelijk voor je korte termijn geheugen en dus alleen schadelijk op korte termijn. (al zullen die korte termijngeheugencellen zich nooit meer herstellen zoals ze waren)

Van blowen is algemeen benkend, het is super slecht voor je longen! De schadelijke gevolgen op lange termijn zijn daarom ook longkwalen...

Ik kan me alleen niet voorstellen dat spacecake helemaal NIET schadelijk voor je is. Weet iemand hier meer over? Of heeft het er mee te maken dat men gewoon niet weet of er andere schadelijke gevolgen zijn door het gebruik van wiet?
Klik om te vergroten...

- Slecht korte termijn geheugen
- Als je aanleg heb voor psychoses kan je er psychoses aan over houden
- Als je aanleg voor schizofrenie heb, kan je schizofrenie krijgen
- Je wordt er lui/laks van, op korte termijn
Klik om te vergroten...

Mja, het 2e en 3e punt bij je van toepassing zijn heb je een probleem... maar anders blijft de schade zeer beperkt(lijkt mij)
s
smokingnickLid
01-01-2024, 00:00
#5
k zou ook liever cake ete dan blowe opzich... maarja cake duurd wel weer langer voordat het inslaat... en tis duurder :( moete maar is weer eige cake gaan bakke ? :grin:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha :grin: die van de laatste keer was niet te eteh, maar werkteh wel toppie :stoned:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cake is echt veel minder slecht!:P Het geeft alleen toch niet helemaal het effect als blowen... bij grote hoeveelheden wordt je er knetterder van... en bij minimale hoeveelheden werkt het soms gewoon niet... Met spacecake weet je het eigenlijk nooit... het effect hoort na een uur te komen maar dat kan ook langer of korter duren... het effect kan 2 uur blijven maar ook 6 uur... kortom, met spacecake weet je niet wat er wanneer gebeurd:P Dit wordt door veel mensen als onprettig ervaren, en dus houdt iedereen het bij z'n jointje...

Ik heb tijden alleen maar spacecake gegeten, en juist toen nam mijn gebruik sterk toe (zag er totaal geen nadelige dingen in, m'n korte termijn geheugen werd ook niet minder dacht ik steeds)

Op het moment doe ik beiden, en blowen(uitzonderlijk puur) en spacecake... De redenen waarom ik toch ook blijf blowen zijn: Het geeft een heel ander effect en je krijgt een soort flash vlak nadat je de joint of sticky hebt gerookt, Je bent vaak eerder uitgeknetterd, het is goedkoper en wat me als allerlaatst opviel. Ik heb vaak zin in het roken van de wiet, en dat is volgens mij niet omdat ik het oooooooo zo lekker vind want dat valt best wel mee, het heeft gewoon wat. (toen ik nog met sjag rookte had ik dit nog meer door de nicotine)

Toch vraag ik mij nu af of er niet iets in wiet zit waardoor je ook verslaafd raakt aan het roken ervan, ik bedoel, zin hebben om het mijn bronchien extra moeilijk te maken, beetje raar of niet? :confused: (of is roken misshien gewoon een leuke handeling)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weinig reacties in dit topic! Dus niemand kan mij vertellen dat waar ik nu bezig ben rond mijn toetsenweek(iedere dag een halve portie spacecke(ne geen paddo's) nemen niet schadelijk!

Ghehe, was ut maar waar, ik weet(helaas waar ik mee bezig ben) Maar welke schadelijk gevolgen heeft het nou eigenlijk, voor 'je geest' behalve dan dat het tijdelijk slecht is voor je korte termijn geheugen.

Een ding weet ik niet zeker, maar weet ik door eigen inzicht(heb er zelf nooit ergens iets over kunnen vinden) je na overmatig blowen depressief kan worden. Ik bedoel, je simmuleert er je beloningssysteem meer dopamine af te geven en ik denk dat bij overmatig gebruik er minder dopamine wordt afgegeven dan normaal omdat je gewend bent dat de THC dit voor je regelt. Als je er over nadenkt ga je dus aan een mechanisme zitten klooien die je normaalgesproken onbewust uitvoert.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
In je tentamenweken is echt niet handig. 2 tot 3 dagen na gebruik van THC, in welke vorm dan ook, beïnvloedt je fysieke en mentale prestatie vermogen. Negatief that is :wink:.

Je kan het dan beter een weekje links laten liggen..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
wie zegt dat het mijn prestatievermogen verslechterd :P Misschien ben ik gek om het te geloven maar voor sommige vakken presteer ik beter als ik het knetter leer of maak!(Dat kan niet anders, in de 3e blowde ik nog niet en bleef ik bijna zitten. In de 4e blowde ik wel en at ik spacecake... Toen ging het ook niet goed en moest ik meer gaan leren maar daar had ik geen zin in dus maakte ik de afspraak met mezelf, als je gaat leren mag je een stuk spacecake:P m'n cijfers zijn in de 4e nooit heel slecht geweest altijd wel voldoendes. Behalve voor biologie dan, dat verneukte ik iedere keer. Toen kwam de gekke gedachte bij me op om spacecake te eten voor ik de pta ging maken(was een 3 uurs toets dus dan kan ik mijn aandacht er vaak ook moeilijk bij houden na 2 uur) Ik kan je vertellen, ik had plezier in het maken van de pta!
Ik kwam er in die pta achter dat ik niet teveel informatie moest gebruiken van wat ik geleerd had(als ik stoned ben dringen bepaalde dingen tot me door die normaal niet tot me doordringen) Het resultaat was dat ik 3 uur geconcentreerd mijn pta zat te maken zonder te denken aan wat ik had geleerd en mijn cijfer was toen een 6,4! :grin:

Het is te ziek voor worden, maar toch is het zo! Heb straks een pta maatschappijleer, en dat is te saai voor worden. Leren ga ik het dus niet, ik neem een stuk spacecake en kijk of het me lukt een 5je of hoger te halen:P

Je mag me hiervoor voor gek verklaren maar ik geloof dat ik mede door de wiet voldoendes blijf halen op school, want in de 1e en 2e haalde ik wel erg goede cijfers maar toen leerde ik ook uren lang!

Mijn havo diploma haal ik niet zomaar, daar heb ik spacecake voor nodig!

Of ben ik gewoon hartstikke verslaafd :stoned: :sunglasses: :grin: :P
F
FuTuReLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat laatste zeker :wink:

krijg ik weer op msn een berichtje : kun je zo ff mee space cake voor me hale :tongueout:


maar kep het nog nooit gedaan . mss een keer proberen voor een repetitie , maar ben je dan helemaaaaal knetter of gewoon ietsjes
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verschillende studies hebben aangetoond dat het IQ negatief wordt beïnvloed tijdens en tot ruim 48 uur na gebruik van THC.

Sowieso vind ik het niet erg slim om drugs te gebruiken op school, drugs moet je met respect behandelen :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe verlkaar jij dan mijn eerste voldoende voor biologie en mijn lange concentratievermogen? Ik ervaarde vandaag weer dat ik een pta veel serieuzer en aandachtiger maak als ik(lichtelijk) knetter ben van spacecake.

Onder mijn maatschappijleertoets net leerde kreeg ik allerlei inzichten over hoe werk eigenlijk in elkaar zit en dat werk door automatisering is gaan vervreemden. En ook ben ik erachter gekomen dat onze samenleving veel beter zou worden als er nog meer dingen gecontroleerd worden en er in plaats van meer arbeiders die lichamelijk werk doen, steeds meer mensen komen die werk doen waarbij hij of zij arbeiders ondersteunt, en verteld hoe ze het moeten doen als ze het verkeerd doen. Of mensen als psychologen die onderzoeken waarom iets op het werk niet goed verloopt.

En zo heb ik nog veel meer geleerd onder deze toets, ik was veel bewuster met de vragen bezig dan bijvoorbeeld gisteren onder mijn biologie toets. Ook ben ik na deze toets zekerder van wat ik heb neergezet en weet ook nog precies wat dat was(ondanks dat ik vrijwel niet geleerd heb) Met mijn biologietoets(waar ik wel goed voor heb geleerd) heb ik dat niet, de stof zit nog vers in mijn geheugen, maar de antwoorden op vragen niet.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik geloof best dat je nieuwe inzichten opdoet. Alleen ben ik benieuwd of je nog steeds presteert zoals je verwacht als je een toets heb waar je serieus bij moet nadenken, ala wiskunde of natuurkunde..
F
FuTuReLid
01-01-2024, 00:00
#15
volges mij doet hij het ook alleen bij vakken als bio . die niet pcies zijn ( formules etc) maar meer berederen zoals bio , maatschappijleer , etc
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#16
als k um goed space van wiet of spacecake, nou dan komt dr niet veel van mij toetsen terecht, dan zit ik een beetje dom naar een blaadje te kijken of ik ben om de 3 sec weer afgeleid :rolleyes:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bal0n zei:
Ik geloof best dat je nieuwe inzichten opdoet. Alleen ben ik benieuwd of je nog steeds presteert zoals je verwacht als je een toets heb waar je serieus bij moet nadenken, ala wiskunde of natuurkunde..
Klik om te vergroten...

ala natuurkunde of wiskunde :kots: Daar ben ik ongelovelijk slecht in!!! is me veel te precies! Heb eens een wiskunde toets stoned gemaakt, raakte toen onder te toets helemaal in paniek! :confused:

Maar dat heb ik dus niet met mijn pta's maatschappijleer en bio gehad! Dit zijn tot nu toe de enige vakken die ik knetter heb gemaakt, maar misschien gaan er meer volgen want het beviel mij goed :grin:
Al had ik eigenlijk wel te weinig tijd om alle vrogen volledig te maken maardat komt omdat ik iets TE volledig wil zijn denk ik... Soms voeg ik er ook dingen aan toe die er niet toe doen(dat is het enige nadeel ervan) maja, daar leer ik heus nog wel een keer af:P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
WAAROM DOET DIE *** QUOTE HET NOU NIET!!! :confused:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
wie zegt dat het mijn prestatievermogen verslechterd :P Misschien ben ik gek om het te geloven maar voor sommige vakken presteer ik beter als ik het knetter leer of maak!(Dat kan niet anders, in de 3e blowde ik nog niet en bleef ik bijna zitten. In de 4e blowde ik wel en at ik spacecake... Toen ging het ook niet goed en moest ik meer gaan leren maar daar had ik geen zin in dus maakte ik de afspraak met mezelf, als je gaat leren mag je een stuk spacecake:P m'n cijfers zijn in de 4e nooit heel slecht geweest altijd wel voldoendes. Behalve voor biologie dan, dat verneukte ik iedere keer. Toen kwam de gekke gedachte bij me op om spacecake te eten voor ik de pta ging maken(was een 3 uurs toets dus dan kan ik mijn aandacht er vaak ook moeilijk bij houden na 2 uur) Ik kan je vertellen, ik had plezier in het maken van de pta!
Ik kwam er in die pta achter dat ik niet teveel informatie moest gebruiken van wat ik geleerd had(als ik stoned ben dringen bepaalde dingen tot me door die normaal niet tot me doordringen) Het resultaat was dat ik 3 uur geconcentreerd mijn pta zat te maken zonder te denken aan wat ik had geleerd en mijn cijfer was toen een 6,4! :grin:

Het is te ziek voor worden, maar toch is het zo! Heb straks een pta maatschappijleer, en dat is te saai voor worden. Leren ga ik het dus niet, ik neem een stuk spacecake en kijk of het me lukt een 5je of hoger te halen:P

Je mag me hiervoor voor gek verklaren maar ik geloof dat ik mede door de wiet voldoendes blijf halen op school, want in de 1e en 2e haalde ik wel erg goede cijfers maar toen leerde ik ook uren lang!

Mijn havo diploma haal ik niet zomaar, daar heb ik spacecake voor nodig!

Of ben ik gewoon hartstikke verslaafd :stoned: :sunglasses: :grin: :P
Klik om te vergroten...

zou wel kunne, sommige dingen lijken te saai als je nuchter bent en als ge scheef zit lijken ze leuker waardoor je je langer kan concentreren
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
inderdaad, het lijkt niet alleen zo, het is ook zo!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."