Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom Produceert De wietplant THC?

Waarom Produceert De wietplant THC?

51 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zowel het christendom als de islam schrijven voor dat je andere mensen geen leed mag doen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja klopt...

Alleen hebben ze zo ontzettend veel verhalen waar je je 'eigen visie' kan toepassen die deze regels weer kunnen overtreffen.

(Me ex vertelde me ook dat je de islaam zo kan lezen dat geweld ook mag in sommige gevallen)

Met het boeddhisme lijkt me dit onmogelijk?
En bij het boeddhisme moet je voor iedereen respect hebben, bij de islaam gaat het erom zoveel mogelijk zieltjes te winnen en een niet-moslim is verkeerd, bij de christenen in zeker mate ook. (Of zie ik het nou verkeerd)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja klopt, daarom heb ik iets tegen predikanten. Maar wat je zegt, de islam en het christendom zin te "misbruiken" en zo geweld goed te keuren, wat je in het boeddhisme niet heb.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
precies, en het gekke is, over het boeddhisme weet ik vrij weinig :)

Alleen die regeltjes...

Is het boek dat zij hebben eigenlijk dik? Hoe heet het?


Word jij ooit boeddhist?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
The Tibethian Book of the Dead. Zo heet het boek dat een groot deel van de boeddhisten naleven. Timothy Leary (de man die LSD aan het publiek heeft gebracht in de jaren 60) heeft er zijn eigen variant op geschreven waarin psychedelica erin zijn opgenomen.

Zijn boek heet The Psychedelic Experience, erg leuk lees materiaal.

Of ik ooit boeddhist word? Ik zou het mijn god (:wink:) niet weten.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
haha ok :)

Welke drugs zijn eigenlijk bij voorbaad verboden en welke niet bij de boeddhisten?

Kan je dat boek gewoon huren bij de bieb?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alles is verboden, genotsmiddelen en bezit. Maar daarentegen mag je wel "gereedschappen" gebruiken om verlichting te zoeken.

Ik denk dat dat boek wel gewoon in de bibliotheek ligt ja :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
gereedschappen :)

Ik wordt van wiet altijd guller en krijg eerder medelijden. Dit hoort er dus ook bij!? :P
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als jij het zo wilt interpreteren, ja :).
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nogal oppervlakkig vind. Ik ken genoeg mensen die erg veel steun vinden in het geloof. Als jij ergens zo hard in gelooft dat het een onderdel wordt van je leven wil je dat ook uitdragen. Ikzelf ben niet gelovig. En inderdaad er worden wel misdaden gepleegd vanuit een bepaald geloof, maar wij plegen hier met zijn allen ook misdaden vanwege een bepaalde overtuiging. Want als wij het moreel-verwerpelijk zouden vinden pillen te kopen van dealers zouden we het niet doen. Voor heel veel mensen houdt geloven ook een bepaalde levensinstelling in. En die is in bijna elk geloof wel hetzelfde: laat de ander in zijn waarde. Ik zeg niet dat elke gelovige dit doet, maar het is goed dat er tenminste nog instituten zijn vanwaar dat verspreid wordt. Als de paus zegt tegen homo's te zijn wordt dat keihard afgekraakt (ik ben het daar overigens ook helemaal niet mee eens.) Maar de paus zorgt er ook voor dat mensen verbroederen en zelfs dat geloven verbroederen. Paus paulus johannes II heeft zich uitgesproken tegen de oorlog in Irak.
En in feite zijn alle oorlogen een kwestie van geloof. Alleen veel mensen denken bij geloof aan een god. Ik vind zelf dat je geloof ook kan definieren als een levensinstelling. "Iets waar je voor staat." Alleen vinden sommige mensen elkaar in een kerk en andere op een drugsforum :P
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bal0n zei:
:grin:

Ik heb overigens niets tegen gelovigen hoor. Als mensen willen geloven, moeten ze dat vooral doen. Het zal alleen nooit mijn manier zijn.
Klik om te vergroten...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je voelde je dus blijkbaar wel aangesproken :sunglasses: :grin: :P
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, is dat zo gek dan?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook niet tegen de gelovigen en op tegen de manier waarop hun leven leiden. Ben alleen tegen de geloven. En als die er niet meer zouden zijn (wat toch niet gebeurd, omdat sommige mensen idd hun steun uit het geloof kunnen halen) zouden hun ook vanzelf verdwijnen. Maar das ma ijdele hoop. Ach ja, doe lekker wat je wilt, als je denkt dat je beter word door in god te geloven, moet je dat zeker doen. Ikzelf blijf liever realistisch en waan me niet op terrein waarin ik geen controle zou hebben over het gene wat er gebeurd. (Ja ik ben ook een heel klein beetje controle freak)
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#15
er zijn vele planten die rare en leuke effecten geven, maar canabis is zo bekend omdat het vrijwel overal relatief makkelijk te kweken is denk ik...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
mmm interessant, vertel eens wat meer over die planten?

En: WTF? Ik zou toch zweren dat ik jou post eerder gelezen heb en er ook al eerder op gereageerd had?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#17
(off topic)

Ze proberen misschien wel je hoeveelheid geplaatste berichten te smoren ben :tongueout: )
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
whaha! Ze doen maar! :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
En waarom doen andere planten dit niet? Wat maakt de wietplant zo speciaal dat zij wel THC produceert maar een andere plant niet! Wat voor invloed heeft deze stof voor de plant zelf?

Hoeveel merken wij zelf van deze invloed en hoeveel effecten ontstaan door de mens zelf. (dus wat we met het stofje doen.)

Het is misschien niet helemaal duidelijk wat ik nou eigenlijk met dit topic wil bereiken maar misschien komt dat nog eens in de toekomst.

Ik blijf THC een wonderlijk stofje vinden en ik weet ook zeker dat het veilig te gebruiken is ben er alleen nog niet achter hoe...

Verder vind ik het byzonder dat alleen de wiet plant THC maakt en dat er geen andere planten zijn die een soortgelijke stof aanmaken. (of heb ik het nou mis?)

Zouden er misschien nog meer van dit soort wonderlijke stofjes in planten bevinden waar wij (nog) geen weet van hebben.

De werkende stoffen in Salvia is mss iets om aan te denken?
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik weet alleen maar dat je er goed knetter van word :grin: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."