Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voor invloed heeft wiet op de (REM) slaap?

Wat voor invloed heeft wiet op de (REM) slaap?

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#1
google is your friend :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zu zei:
ik vind dat blowen op korte termijn mijn dromen nóg chaotischer maakt zodat ik me er dan bijna nooit meer wat van kan herinneren,. Ik las ergens dat onderzoek zegt dat blowen op lange termijn je REM-slaap korter maakt en minder actief. hmm betekent dat minder diep slapen? dromen minder onthouden? of minder goed dingen verwerken tijdens je slaap??

Ik weet wel dat als ik stoned ga slapen dat het soms 3 tot 4 uur duurt voordat mijn hersenen ztil zijn, en dat ik vaak wakker word van kramp in mn kuiten, AAAAAAAAA dat is kut zeg!!!
Klik om te vergroten...

Interessant wat je daar zegt! Ik had al zoiets in mijn gedachten! Ik denk dat je door te blowen ook al een deel van de op die dag opgedane kennis verwerkt op een manier dat normaal onder het dromen gebeurd!

En dat je veel dromen vergeet, komt dat niet vooral omdat je korte termijn geheugen minder goed werkt?


Door blowen heb je minder REM slaap nodig, interessante gedachte :)
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#3
oheeej zo dacht ik er ook niet over, ik bedoelde eigenlijk dat de thc je rem-slaap korter en minder actief maakt als gevolg omdat dat gebied van je hersenen dan tijdelijk minder goed functioneert, maar wat jij daar zegt vind ik eigenlijk ook logisch klinker :mrgreen:

ik heb vannacht niet zo diep geslapen :( ....--> :stoned:

:grin:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
ben doet altijd zn uiterste best om postitieve eigenschappen van thc te ontdekken
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zu zei:
oheeej zo dacht ik er ook niet over, ik bedoelde eigenlijk dat de thc je rem-slaap korter en minder actief maakt als gevolg omdat dat gebied van je hersenen dan tijdelijk minder goed functioneert, maar wat jij daar zegt vind ik eigenlijk ook logisch klinker :mrgreen:

ik heb vannacht niet zo diep geslapen :( ....--> :stoned:

:grin:
Klik om te vergroten...

Haha, ooit ga ik dit onderzoeken :grin:
Enneh, welk gebied van de hersenen bedoel je? Waarom precies zou die minder goed functioneren?

ben doet altijd zn uiterste best om postitieve eigenschappen van thc te ontdekken
Klik om te vergroten...

Haha klopt, komt omdat ik er van overtuigt ben dat sommige drugs (waarondere dus wiet) meer is dan alleen een middel om van te genieten.

Ik denk zelfs dat je door gebruik van sommige drugs meer uit jezelf kunt halen. Een mens zou maar 10% van zijn hersenen benutten. Misschien dat het percentage hoger ligt als je bepaalde drugs gebruikt? Bijvoorlbeeld paddo's. Hoe is het anders mogelijk dat je alles ineens beter en op een andere manier kan zien? Ok, het zijn de stoffen in de paddo's die daar voor zorgen. Maar het zijn de hersenen die er op reageren. En veel gebruikers noemen paddo's een ''leer middel'' Zegt toch wel iets?

Naja anyway, zijn allemaal veronderstellingen hehe. Ooit ga ik het nog wel onderzoeken :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een mens zou maar 10% van zijn hersenen benutten.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet waar, maar ik heb laatst wl gehoor dat dit niet klopte...zou best kunnen dat bal0n dat had gezegd trouwens :)
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Staat in dit topic uitgelegd :).
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja een deel misschien wel inderdaad...

Ik weet overgens bijna zeker dat er ook een deel van de hersenen is dat we niet gebruiken! Deze delen ga je pas gebruiken als dat noodzakelijk is.
Ik denk dat als ik nu in Africa ga wonen en geconfronteerd wordt met andere culteren etc. dat ik dan zeker weten een ander deel van mijn hersenen ga gebruiken! Ik ga me ook op een andere manier ontwikkelen.

En door die andere ontwikkeling ga ik me ook anders gedragen. Maarja als ik er nu weer ff over nadenk, heeft dat ook weer met het verwerken van informatie te maken.

Naja in ieder geval, omgevingsfactoren maken uit welke delen van de hersenen je meer gaat gebruiken. (of welke hersendelen meer informatie verwerken)

Snap heel goed dat ik niet overtuigend over kom, maarja ooit lukt het vast wel :)
Z
ZuLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpacingBen zei:
Ik denk dat als ik nu in Africa ga wonen en geconfronteerd wordt met andere culteren etc. dat ik dan zeker weten een ander deel van mijn hersenen ga gebruiken! Ik ga me ook op een andere manier ontwikkelen.

En door die andere ontwikkeling ga ik me ook anders gedragen. Maarja als ik er nu weer ff over nadenk, heeft dat ook weer met het verwerken van informatie te maken.

Naja in ieder geval, omgevingsfactoren maken uit welke delen van de hersenen je meer gaat gebruiken. (of welke hersendelen meer informatie verwerken)
Klik om te vergroten...

SpacingBen zei:
Haha klopt, komt omdat ik er van overtuigt ben dat sommige drugs (waarondere dus wiet) meer is dan alleen een middel om van te genieten.

Ik denk zelfs dat je door gebruik van sommige drugs meer uit jezelf kunt halen. Een mens zou maar 10% van zijn hersenen benutten. Misschien dat het percentage hoger ligt als je bepaalde drugs gebruikt? Bijvoorlbeeld paddo's. Hoe is het anders mogelijk dat je alles ineens beter en op een andere manier kan zien? Ok, het zijn de stoffen in de paddo's die daar voor zorgen. Maar het zijn de hersenen die er op reageren. En veel gebruikers noemen paddo's een ''leer middel'' Zegt toch wel iets?
Klik om te vergroten...

je denkt veel na over de goeie dingen

elke keer als ik een ander bewustzijn heb door een of andere "drug" leer ik ook zo veel! logisch dat oude beschavingen dan spirituele krachten aan ze toekenden. eigenlijk heeft het woord "drugs" tegenwoordig een te slechte naam gekregen om sommige van die middelen, vooral wiet ja, nog zo te noemen. hmm, verzin een nieuwe naam!
:grin:

drugs is als een auto, het ligt alleen aan de bestuurder of die wil/kan vooruitrijden. <- die uitspraak heb ik niet verzonnen, zo geniaal ben ik niet :P )
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wou al zeggen! Die vind ik erg goed bedacht!

Ik kan je vertellen dat ik me meer 'afhankelijk' voel van mijn brommer, dan van de wiet! (die ik altijd heb liggen)

En met alles wat je gezegd hebt ben ik het helemaal eens!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."