Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoezo je wordt lui/ongemotiveerd van Cannabis?

Hoezo je wordt lui/ongemotiveerd van Cannabis?

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel veel mensen zeggen dat ze lui en ongemotiveerd worden van Cannabis. Tuurlijk word je ook wel wat rustiger en relaxter. Maar ongemotiveerd?
Volgens mij ligt het er ook heel erg aan hoe je reageert op het effect. Je kan er door gaan denken dat je niks meer moet uitvoeren, maar ook dat je juist moet bewegen en actief moet zijn. Als je dan actief bezig bent, doe je het vaak ook veel bewuster. Je staat meer stil bij wat je doet, en daardoor is wat je doet ook effectiever. Net merkte ik nog hoe precies ik was bij het schoonmaken van mijn kamer :grin: Het duurt misschien wat langer, maar het gebeurd wel goed :)
Van Cannabis wordt ik naar mijn idee dus helemaal niet zo lui/ongemotiveerd. Hoe zit dat bij jullie? Worden jullie er wel ongemotiveerd door? Waarom is dat zo?
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#2
als ik iets ga doen als ik een blow gerookt heb dan duurt alles wel wat langer, maar doe het idd ook wel preciezer ..
i
icftheycallmeLid
01-01-2024, 00:00
#3
als het warm weertje is je zit goed in de zon in de zomer. en je hebt geblowt en ze willen gaan voetballen paar 100m verder dan ben ik wel ongemotiveert en blijf ik wel ff aleen lui daar zitten :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
:grin:

Ja, dat heb ik ook wel hoor haha :) Maar het ligt er natuurlijk ook helemaal aan welke activiteit :)

Hoeft ook niet per se lichamelijk te zijn :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
icftheycallme zei:
als het warm weertje is je zit goed in de zon in de zomer. en je hebt geblowt en ze willen gaan voetballen paar 100m verder dan ben ik wel ongemotiveert en blijf ik wel ff aleen lui daar zitten :grin:
Klik om te vergroten...
Hmm, voetballen vind ik vaak wel relaxed! zeker als het mooi weer is :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
mja als het niet TE warm is is voetballen zeker leuk idd :)

Toen ik nog op voetbal zat rookte ik met een paar teamgenoten regelmatig een joint voor de wedstrijd :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
verschilt maar net

als ik achter de computer zit stoned en moet huiswerk maken komt er niks van.

maar zoals meedoen in de les op school ben ik weer veel actiever als ik stoned ben
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
soms kan ik heel actief worden juist
dan heb ik zin om gekke dingen te doen
maar meestal is het gewoon lui etc
geen zin om ook nog maar een stap te verzetten !
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ne maat van mij ;als die just wakker word dan smoord die ne toet om actiever te worden
en als die wilt slapen dan smoord em oek ne toet :mrgreen:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
mathijs zei:
Hmm, ik ook alleen maar omdat ik ervoor wil zorgen dat ik niet opvalt...Terwijl het toch juist wel opvalt als ik wel werk in de les :P
Klik om te vergroten...

hhehehehe, grappig is dat, maar wel mooi meegenomen?

Door het gebruik van wiet gedraak mezelf ook heel vaak 'anders' dan normaal. Daarom doe ik onder invloed ook vaker een goede daad :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacingBen zei:
mathijs zei:
Hmm, ik ook alleen maar omdat ik ervoor wil zorgen dat ik niet opvalt...Terwijl het toch juist wel opvalt als ik wel werk in de les :P
Klik om te vergroten...

hhehehehe, grappig is dat, maar wel mooi meegenomen?
Klik om te vergroten...

Ja, ik had er niet bij gezegd dat ik deed alsof ik werkte, in feite zit ik gewoon een beetje naar m'n boek te staren ofzo, of, in stilte, te kloten met degene die naast me zit, en in het beste geval ook stoned is :mrgreen:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
Hmm, ik ook alleen maar omdat ik ervoor wil zorgen dat ik niet opvalt...Terwijl het toch juist wel opvalt als ik wel werk in de les :P
Klik om te vergroten...

hhehehehe, grappig is dat, maar wel mooi meegenomen?
Klik om te vergroten...

Ja, ik had er niet bij gezegd dat ik deed alsof ik werkte, in feite zit ik gewoon een beetje naar m'n boek te staren ofzo, of, in stilte, te kloten met degene die naast me zit, en in het beste geval ook stoned is :mrgreen:
Klik om te vergroten...

hhehehehehe, als ik dat steeds had gedaan, zat ik nu nog op de middelbare :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naja, we zullen zien hoe het over een half jaartje is :P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
ben benieuwd :rolleyes:
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#15
SpacingBen zei:
mathijs zei:
SpacingBen zei:
mathijs zei:
Hmm, ik ook alleen maar omdat ik ervoor wil zorgen dat ik niet opvalt...Terwijl het toch juist wel opvalt als ik wel werk in de les :P
Klik om te vergroten...

hhehehehe, grappig is dat, maar wel mooi meegenomen?
Klik om te vergroten...

Ja, ik had er niet bij gezegd dat ik deed alsof ik werkte, in feite zit ik gewoon een beetje naar m'n boek te staren ofzo, of, in stilte, te kloten met degene die naast me zit, en in het beste geval ook stoned is :mrgreen:
Klik om te vergroten...

hhehehehehe, als ik dat steeds had gedaan, zat ik nu nog op de middelbare :grin:
Klik om te vergroten...

daar ben ik ook weer zo'n levend bewijs van :wink:
m
michielxboxerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik zie vaak precies in wat ik fout aan het doen ben op school als ik knetter ben... maar dan nog... als ik blow heb ik eig. aan veel dingen schijt...

standaard blowers (daar hoor ik gelukkig niet bij) houden vaak ook te weinig rekening met anderen.

lutz
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ emo, mmm volgens ben jij inderdaad wel iemand voor wie Cannibis absoluut niet samen gaat met school!

@ Michiel, Sommige blowers houden idd heel weinig rekening met anderen. Maar dat heeft er volgens mij vooral mee te maken dat ze dit sowieso al niet deden.




Wel opvallend dat de meerderheid eigenlijk vooral lui wordt van blowen! Had dit niet zo extreem verwacht! Ik wil deze mensen aan raden ook eens proberen het effect op een andere manier te gebruiken. (Zodat je er dus juist actiever door wordt)

BTW, is iedereen die een vreetkick krijgt niet extra actief bezig met zelfonderhoud? :grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, ik ook alleen maar omdat ik ervoor wil zorgen dat ik niet opvalt...Terwijl het toch juist wel opvalt als ik wel werk in de les :P
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
zit wat in opzich :wink:
maar dan doe je uiteindelijk nog niks want je zit wss alleen maar op de bank en loopt 1 x naar de kast pakt zoveel mogelijk en gaat weer zitten :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ok, ga je mee de jungle in?

Ik koop 1000 euro aan zaadjes...

Dat zijn 100 - 50% = 50 vrouwelijke planten. Elk leveren minimaal 200 gram op. (goede weersomstandigheden etc) 50x200=2000 gram

Kan je weer 5 jaar mee door :grin:

Believe it if you like, but i will go there with only 100 seeds, after that i still get rich, i will never be hungry and will use animals to fight the world :stoned: :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."