Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTHC gehalte

THC gehalte

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het zou fijn zijn als ze net zoals paddo's die WEL legaal zijn: etiketten erop plakten met daarop de ingredienten, zodat je kan zien wat je binnenhaalt.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze blijven maar zeiken over dat stijgende THC gehalte in wiet. Nou kwamen mijn ouders alweer aanzetten met een kranten bericht erover. Hierin werd weer gezegd dat het nu eigenlijk een HARD DRUG is, ook werd er beweerd dat je zelfs al lichamelijk verslaafd zou kunnen raken door dit gehalte. Wat denk jij hiervan? Ik vind het complete flauwekul en gezeik om niks. Snap niet wat het probleem is met dat hoge THC gehalte. Daardoor hoef je juist minder wiet ineen keer te roken en veroorzaakt het minder schade.(lijkt mij) Ik zou me meer zorgen maken om een lager wordend THC gehalte. Dan moesten mensen steeds meer wiet ineen keer roken en dus werden hun longen steeds zwaarder belast. Gezeik om niks is het.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jep, slaat echt nergens op \\o/

Hetzelfde is met alcohol, er is ook stroh rum beschikbaar van 80% maar de meeste houden het bij een biertje.. :beer:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
toch niet

hoeveel wiet je ook rookt van wiet met een laag thc gehalte , echt ik kan buitenwiet in principe de hele dag door roken , je word nooit zo verdoofd / in half coma.
en dat word je wel als je een zwaar dikke joint draait van echt topwiet, ( ik noem het altijd chemische wiet ) het ruikt niet eens meer naar een plant .
ik ben zeker tegen deze wiet , sowieso gebruiken wij nederlanders niet meer zoals het ooit bedoeld is door de natuur :wink: we misbruiken het zwaar.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#5
wij nederlanders misbruiken het? over heel de wereld hoor :wave:

Ik vind het in ieder geval onzin dat het als harddrug moet worden gezien.. En tsja.. we gebruiken niets zoals moeder natuur het ooit heeft bedoeld..
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het wordt niet over de hele wereld misbruikt, je hebt altijd nog eigen teelt. Ik heb het topic "schadelijk" ook geopend omdat ik niet weet hoe dat nou met die wiet zit, ik hoor veel dat het ECHT niet meer natuurlijk is, al die spullen die ze erover heen gooien om het zo SNEL mogelijik te laten groeien.. maar ja, een goeie eigen teelt... kost tijd :P
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja en je hebt dat artikel eerst niet gelezen waarin stond dat appels ondertussen slechter waren voor je tanden dan snoep? omdat ze er teveel shit bij deden voor de smaak ofzo?
wat een onzin.. als je het niet wil, hoef je het nog niet als slecht te bestempelen of te verbieden.. :stoned:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
de rest van de wereld misbruikt het?

valt mee hoor , ze roken daar veel minder goede wiet , waarom denk je dat al die toeristen in amsterdam erbij lopen alsof hun ogen eruit vallen?

sowieso word er in america alleen puur gerookt , tabac is daar een DOODSzonde , kun je nagaan hoe weinig ( goede ) wiet ze daar hebben.

bovendien zijn er hier heel veel jongeren die de hele dag blowend doorbrengen , wat gewoon harddrugs is als je naar de gevolgen kijkt.


probleem is alleen weer , dat wiet niet het probleem is maar de mensen die er zo stom mee omgaan.
:cry:
zouden mensen ooit leren fatsoenlijk met (drugs) om te gaan? ik hoop t :)
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#9
mwa, kijk maar eens op overgrow.com en kijk maar eens wat een mooie kwekerijen ze hebben in het buitenland. Ze hebben daar niet misschien zo veel sterke wiet, maar er zijn meer manieren om het te "misbruiken".

Ik ben 18 en ik blow dagelijks.. harddrugs? tsja wat is harddrugs.. ik ben ervan overtuigd dat LSD goed is voor de mensheid (iedereen zou het 1x moeten nemen) in tegenstelling tot de softdrug tabak :)

btw ik blow wel puur, tabak roken is ook gewoon een doodszonde omdat de effecten van wiet en tabak elkaar tegenwerken :wave:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#10
spacekonijn zei:
zouden mensen ooit leren fatsoenlijk met (drugs) om te gaan? ik hoop t :)
Klik om te vergroten...

Zolang het nog steeds "drugs" heet... tis niet alleen drugs.. men kan ook niet omgaan met "medicijnen"....
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
mja bombski,

deze discussie komt weer uit dat de term 'drugs' nogal nietszeggend is.

voor mij persoonlijk was LSD zeker goed , en ik vind het ook geen harddrugs , echter voor iemand die niet goed in zn vel zit kan dit de allerheftigste drug zijn die er maar bestaat..

zelfde voor wiet , de een krijgt lak aan alles en zn hele leven staat stil , de ander ondervind er nauwelijks nadelen aan.
alcohol, de een doet het ene domme naar het andere , de ander is gewoon gezellig als hij drinkt.
verschilt allemaal zo per persoon , en het is jammer dat mensen dat niet echt goed inzien ze zien drugs vaak gewoon als 1 ding
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja dat klopt..
Maar jij begon met wiet met "harddrugs" te vergelijken :wink:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
goed , als ik mensen zie de de hele dag door de sterkste shopwiet roken , dan zijn de nadelige effecten ongeveer net zo erg als bij het gebruik van harddrugs.

ik zelf vind wiet niet eens een drugs als ik het op mezelf reflecteer :wink:
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waterpijp zei:
spacekonijn zei:
zouden mensen ooit leren fatsoenlijk met (drugs) om te gaan? ik hoop t :)
Klik om te vergroten...

Zolang het nog steeds "drugs" heet... tis niet alleen drugs.. men kan ook niet omgaan met "medicijnen"....
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde niet medicijnen, maar voedingssupplementen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bullshit zoals gezegd :)

Al ben ik het er zeker mee eens dat we het allang niet meer gebruiken zoals het zou moeten. Heeft iemand een adres waar ik zaadjes kan bestellen die rechtstreeks uit de natuur komen? :wink: :grin: :stoned: :smoke:

Ik wou dat ik vroeger wiet had uitgevonden :)
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wiet valt niet uit te vinden (wiet in het algemeen dan) Het was er gewoon :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik snap je reactie precie, maar tog...


je weet het niet, je weet het niet... wat moet ik hier nou eigenlijk va ndenlen?
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je weet het niet, je weet het niet
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
ik snap je reactie precie, maar tog...


je weet het niet, je weet het niet... wat moet ik hier nou eigenlijk va ndenlen?
Klik om te vergroten...

Dat je denk ik nooit meer de ECHTE wietplant zou kunnen krijgen... aangezien die plant niet meer zo natuurlijk is zoals ie was. Maar je kan wel dat zaadje in de grond stoppen en natuurlijk laten groeien (zonder lamp, zonder warmte, laat de natuur zijn werk doen) dan kan je misschien wel weer de echte wiet hebben... maar ja, als die zomer niet goed is.. is je oogst ook niet zo best... of zit ik maar wat raar te praten ? hehe :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
mmm, als de zaadjes puur natuur zijn heb je gelijk :)

zaadjes zijn ook gemanipuleerd vrees ik :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."