Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving vraag en anwtwoord aub !

Verslaving vraag en anwtwoord aub !

30 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hm, aan een stof verslaafd raken om van een verslaving voor een andere stof af te komen.... lijkt me niet echt handig. Ik denk even doorzetten en zorgen dat je weer een degelijk ritme krijgt!
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Melatonine is niet verslavend. Het laat hormoonklieren namelijk met rust, en alleen het gehalte wordt verhoogd.
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bal0n zei:
Melatonine is niet verslavend. Het laat hormoonklieren namelijk met rust, en alleen het gehalte wordt verhoogd.
Klik om te vergroten...
idd bal0n daar heb ik ook nog een potje van staan, het word alleen niet vergoed, maar ik heb het ook gebruikt toen ik wou stoppen met blowen..
het enige nadeel is.. bij mij werkte het na 3 tot 4 keer nemen niet meer :confused:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik slaap er ook alleen maar slechter van als ik meer neem dan .7 mg, dan wordt ik 's nachts steeds wakker en voel ik me ontzettend weird.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nouja, dat het niet vergoed wordt is niet echt een probleem lijkt me, het kost echt geen drol :).

Hoge dosissen werken bij mij overigens avé rechts, .2 mg is voor mij de ideale dosis, en .4 als ik echt lang wil uitslapen. En ik heb ook nachten dat ik bewust geen melatonine pak, omdat het volgens mij idd niet heel goed meer werkt als je elke dag pakt (maar dat is wel dosis afhankelijk).
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#6
check deze site is bal0n http://www.skepp.be/thema/melatonine.html
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mja, wat ik ook wel vermoedde ligt de ideale dosis tussen .1 en .3 mg. En hoge dosissen veroorzaken bij mij ook vervelende effecten. Geen lichamelijke klachten, zoals daar staat over hartklachten, maar wel slecht slapen, hoofdpijn, vreemde "illusies".

Gewoon voorzichtig zijn, en niet te regelmatig gebruiken zou mijn advies zijn. Maar als je het niet vertrouwt, moet je het natuurlijk sowieso niet doen :).
E
Elektronik_dynamiteLid
01-01-2024, 00:00
#8
wistje trouwens ook dat melatonine de groei van kanker cellen remt
en het schijnt ook het verouderings proces te remmen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
mmmmmm, interessant :)

Wou trouwens nog ff wat aan de topicstarter melden...

Heb zelf ook aardig snel last van 'teveel energie' of zelfs agressie. Maar ik denk dat je hier gewoon meet moet leren omgaan. Je kunt ook proberen de energie, of agressie, positief gebruiken! Is het energie, dwing je zelf dan een rondje te rennen (of verzin wat anders) Is het agressiviteit? Dan moet je denken aan boxen etc (verzin maar wat!)

Lukt het je dan nog niet om je zelf in bedwang te houden, dan zou ik hulp gaan zoeken als ik jou was. Met name als je agressief blijft, teveel energie hebben is een heel normaal en ongevaarlijk effect...

:smoke: :stoned:
A
Audio ScumLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je er echt van af wil moet je meteen op de een op de andere dag stoppen want ander maak je het aleen moeilijk voor je zelf.
Stel je zelf een beloning voor als je het een week niet hebt gedaan.
Weet niet of je ook rookt, zo nee en je hebt savond`s trek in een joint, rook een peuk want je bent nl. ook stiekem nicotine verslaaft.

Sucses.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."