Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHashOlie gevaren vs cannabis gevaren.

HashOlie gevaren vs cannabis gevaren.

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door het roken van wiet is het onmogelijk zowieso.

Volgens wiki is er 1.95gram pure thc nodig om een hond van 15 kilo te doden.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
..dus 130mg / kg
das voor iemand van 80 kg dus 10.4 gram thc, oftewel zo'n 13 gram olie.
(Al kunnen mensen meestal een Stuk meer aan bij vergiftigingen dan dieren)
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou succes pipo! eerst 15 gram olie vinden, en dan opsmikkelen die handel!

Ga je misschien de geschiedenis boeken in als eerste persoon die door THC het leven laat :grin:
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beetje nutteloos van de overheid om te zeiken over stijgend THC percentage. Meer THC=minder kopen=minder handel = minder dealen = minder problemen, aye?

Dus beter houden ze hun muil.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#5
Achja de politieke partijen zijn net zo kortzichtig als de gemiddelde nederlander. En ze mogen natuurlijk niet pro-drugs zijn, dat zou stemmen kosten.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zou gewoon verboden moeten worden om politiek en regels te baseren op bijgeloof.
Je zou toch denken dat we moderner zijn dan dat, en onze conclusies, en acties baseren op onderzoek en bewijs.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijkbaar niet. Het gaat niet om wat éérlijk is, het gaat om je politiek spel winnen door te doen wat zo veel mogelijk mensen willen/denken.
(geleerd wordt te willen/geleerd wordt te denken)

Politiek is een soort van "wie is het populairst". Dat spel speelde ik ook al op de basisschool trouwens. Kinderachtig mensen ritueel, vet vaag allemaal.

("heb je gewonnen?" -"neuh".)
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk moeten ze gewoon hun bekrompen bakkes niet lostrekken voor ze het goed hebben onderzocht wat alles precies inhoud...

Ik las in de pers (gratis krant op stations ed) van eergisteren ofzow zelfs dat de VN en andere internationale onderzoeksinstanties sjoemelen met de Nederlandse drugscijfers om te "bewijzen" dat het Nederlandse Liberale Softdrugsbeleid niet werkt. Volgens de VN moeten we een voorbeeld nemen aan Zweden, een land dat hard optreedt tegen drugs. Hetzelfde Zweden inderdaad dat relatief de meeste doden door alcohol en/of drugsmisbruik per jaar telt. Hetzelfde Zweden waar 8% van de minderjarigen lijm snuiven...

Maar dáár hoor je de VN niet over hoor, want Zweden doet er alles aan om drugs uit te bannen, ook al is dus meerdermalen in de praktijk bewezen dat zo'n beleid niet werkt...

Terwijl Nederland relatief het laagste aantal drugsverslaafden telt van Europa :wave:

Dit noemt men "war on drugs" , en dat heeft bepaalde overeenkomsten met "war on terrorism", namelijk het werkt niet... Die terrors blazen zich juist nóg liever op als er zoveel verzet tegen ze is...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
wiki zei:
"Harddrugs zijn drugs waarvan de Nederlandse overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen"
Klik om te vergroten...

Dus..Hasholie of thc zijn harddrugs..met een onaanvaardbaar risico.

Tja..de afgelopen maanden heeft swim van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat hasholie gerookt.en nu is het op ..Akelige afkick..Zweten, Trillen, Hartkloppingen.. Moordneigingen en gedachtes de overheid te willen bestormen..het word me allemaal teveel..Fucking Harddrugs!

Maar serieus..het smaakt alleen verdomd veel lekkerder..ik weet zeker dat als swim op dezelfde momenten koffie had gedronken ipv had geblowd, hij nu een zombie zou zijn geweest.

Ik zie dus Geen enkel element die zou kunnen verklaren waarom thc en hasholie als Harddrugs staan gedefinieerd..

Weet iemand anders misschien de extra gevaren van hasholie en thc?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou als je de wet uitpluist komt het hier op neer:

Het bewerken van de cannabishoudende plant met als eindproduct de olie is verboden omat de concentratie thc te hoog is gemiddelt 80%.

De echte gevaren zitten hem in:
Het soort gas dat gebruikt wordt.
De verdampingstijd
En de 20% onbekende restanten cq residueen.

Het bewerken van cactussen is dus ook verboden.
Je mag ze eten maar niet extraheren.

Stonie

ps: Je moet ook alleen s' avonds een trekjeolie nemen.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb me laten vertellen dat je hasjolie kan extraheren met het gas uit een gasbrander. Maar ik snap niet helemaal hoe je dat gas dan als vloeibaar goedje vermengd met de olie krijgt :confused:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat van die 80% komt me bekend voor ja, maar dit stukje suggereert 39%
wiki zei:
In 2005 en 2006 ontstond discussie over de steeds sterker wordende nederwiet. Volgens sommigen moest cannabis, met een THC-gehalte van 39 procent tot de harddrugs worden gerekend, omdat het veel sterke effecten op de gebruiker heeft dan de in Nederland geteelde cannabis van enkele decennia eerder. Het gemiddelde THC-percentage van nederwiet is echter zeventien procent.
Minister Hoogervorst van VWS schreef op 23 mei 2006 aan de Tweede Kamer dat na onderzoek is gebleken dat de effecten niet dermate ernstig zijn dat cannabis op lijst I van de Opiumwet zou moeten.
Klik om te vergroten...

Wrom die olie alleen in de avond trouwens? Ik vind de smaak gewoon..extatisch!!!

De gevaren van onzuivere extractie zijn slechts een feit door de illegaliteit ervan..anders werd het wel voor je gemaakt en door coffeeshops verkocht.

Maar swiy rookt ook al tijden olie...beleeft hij het nu als een Echte Harddrugs?...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."