#1
Fabeltjes!
De enige manier waarop je zou kunnen sterven aan thc is waarschijnlijk door er in te stikken
wiki zei:"Harddrugs zijn drugs waarvan de Nederlandse overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen"
wiki zei:In 2005 en 2006 ontstond discussie over de steeds sterker wordende nederwiet. Volgens sommigen moest cannabis, met een THC-gehalte van 39 procent tot de harddrugs worden gerekend, omdat het veel sterke effecten op de gebruiker heeft dan de in Nederland geteelde cannabis van enkele decennia eerder. Het gemiddelde THC-percentage van nederwiet is echter zeventien procent.
Minister Hoogervorst van VWS schreef op 23 mei 2006 aan de Tweede Kamer dat na onderzoek is gebleken dat de effecten niet dermate ernstig zijn dat cannabis op lijst I van de Opiumwet zou moeten.
hoe het spuitgat maar eens naar beneden, en spuit dan maar eens wat in een kopje, dan snap je het wel..ik geloof dat butaan verdampt rond de 20 graden.hans zei:Ik heb me laten vertellen dat je hasjolie kan extraheren met het gas uit een gasbrander. Maar ik snap niet helemaal hoe je dat gas dan als vloeibaar goedje vermengd met de olie krijgt![]()
Denkt u door een hardere aanpak het probleem te kunnen oplossen?
Mijn persoonlijke mening, dus niet als politiefunctionaris, is dat we de teelt moeten
reguleren in enkele grote bedrijven. Die kunnen dan de coffeeshops bevoorraden, zodat
de achterdeurproblematiek is opgelost. Dan kunnen we de criminele organisaties hard
aanpakken. Eigenlijk zoals dat met de medicinale wiet is geregeld. Dan kan het THC-
gehalte ook worden gereguleerd. Dat wordt ook alsmaar hoger en hoger. In de begintijd
was dat ongeveer 8%, nu al 18%. We komen ook wel eens hasjolie tegen met een THC-
gehalte van 35%. Dat wordt natuurlijk veels te heftig. De vraag is of je dan nog van
softdrugs kunt spreken.
Het percentage THC in nederwiet, de cannabis die in Nederland wordt geteeld, stijgt de laatste jaren, zegt het Trimbos Instituut dat onderzoek doet naar verslavingszorg. Van gemiddeld 8 procent in 1999, naar 15 procent in 2002.
Of dat schadelijk is voor de blowers weet niemand. ,,Wat we wél weten, is dat het roken van cannabis verslavend is en op de lange termijn kanker en psychische problemen kan veroorzaken'', zegt de Trimbos-woordvoerder. ,,Maar we vinden het te kort door de bocht om te zeggen 'het THC-gehalte stijgt, dus worden mensen er gek van'.''
Dus moet er eerst onderzoek worden gedaan. En dat komt er, nu de ministers Donner (Justitie) en Hoogervorst (Volksgezondeheid) zijn geschrokken van de gestegen THC-concentratie in nederwiet. Als blijkt dat het roken van sterke wiet ,,onaanvaardbare gezondheidseffecten teweegbrengt'', zo schrijft Donner in zijn cannabisbrief aan de Tweede Kamer, dan wil hij ze tot harddrug verklaren. Net als cocaïne, xtc en hasjolie.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."