Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWet in België...

Wet in België...

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#1
gisteren of eergisteren was er op het nieuws dat canabis nu strafbaar is in belgie !
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe zit het nu eigenlijk juist met de strafbaarheid van wiet in belgië?
Mag je nog steeds 3 gram op zak hebben maar niet openbaar gebruiken of kan je daar nu ook een proces verbaal voor krijgen?

Ik vroeg me dit af omdat iemand me zei dat softdrugs in belgië vanaf nu altijd bestraft wordt met een pv.

Is er hier nog iemand die dit gehoord heeft of iemand die zeker is hoe de vork aan de steel zit?

Ps: dit kan mss het topic worden waarin alle nieuwe wiet-wetten van belgië geplaatst worden want echt duidelijk is het niet en het verandert precies af en toe?

En nog iets... gaan de coffeeshops van maastricht nu verplaatsen richting de grens met belgië of gaat dat toch niet door?
Welke gaan dan verplaatst worden en waar komen ze dan?
m
magicalLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.psychedelic.be/forum/showthread.php?t=35130
Ivm het verplaatsen van de coffeeshops, is er nog steeds geen akkoord bereikt.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
in belgie mag niks maar luttige hoeveelheden kunnen ze gewoonweg nie bestraffen...maar als je jo vandeurzen bezig laat(minister van justitie) dan vervalt dat beleid binnekort ook en word alles bestraft en mag er helemaal niets meer door de vingers gezien worden... :cry: :)

achjah war on drugs is een (al lang) verloren strijd...


FUCK BUSH :smoke:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja, jo vandeurzen was het waarover ik gehoord had, en mij hebben ze verteld dat zijn voorstel al doorgevoerd was.

Maar het zal wel overdreven en voorbarig geweest zijn, ge weet hoe da gaat è :wink:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hempy zei:
gisteren of eergisteren was er op het nieuws dat canabis nu strafbaar is in belgie !
Klik om te vergroten...
altijd al geweest... :wave:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon pure bevestiging. En als je het werkelijk wilt weten moet ge toch een bepaalde krant lezen die alle nieuwe wetten ook publiceert? Denkt toch niet dat omdat het op TV gezegd wordt, dat het werkelijk ook zo is.

Tis inderdaad strafbaar in België, altijd al zo geweest. Mij boeit het niet zu, kga nog altijd elke week voor m'n verse zak groente. :wink:
L
LycergicLid
01-01-2024, 00:00
#8
De CD&V'ers slaan toe ! Tis finis met het gedoogbeleid . Jo vandeurzen op justitie ... Maar te hopen dat ze snel valt ,
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoe gay?! eerst mocht je toch als meerderjarige wat op zak hebben dacht ik? gwn niet in het openbaar of met minderjarige paffen.. niet dealen etc.. Maar ik dacht echt dat je wel een grammetje of 2 op zak mocht??
Dit is dus niet langer en word ik dus geboned als ik gepakt word met 1 joint ? :confused:

bah :stoned:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#10
en controles (voor auto-bestuurders), hoe zit het daarmee?

ik heb al vanalles gehoord..
- urine en bloed onderzoek... maar wiet blijft zo'n 3 weken in je bloed zitten (hangt ervan af hoe vaak je blowt)
dus: na 1 avond roken mag je 3 weken niet meer autorijden? :confused:
dit is toch gwn te belachelijk?

-wattenstaafjes die ze ronddraaien in je mond om te zien of je gerookt hebt?

iemand die hier meer van weet/al heeft meegemaakt?

mja, ik ga toch ook wel gwn blijven blowen...
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#11
^voor de rechtbank niet direct, maar ze kunnen je wel een "standaard"-boete geven zoals nu het geval blijkt te zijn (bij de rubriek nieuws en actualiteiten heb ik het tv-fragment gezien)

maar of ze het ook echt gaan doen... laten we hopen van niet
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
'T is proper in België.

Het is al erg genoeg dat België nog steeds bestaat oid :rolleyes:
Nouja, kleine hoeveelheden (soft)drugs bij een minderjarige zullen nooit voor de rechtbank komen hoor, die zaken zullen gewoon geseponneerd worden.
C
ChronixLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben 2x gepakt geweest (telkens met +- 4gram), de eerste keer heb ik het teruggekregen, tweede keer niet. Maar ik denk dat ze het sowieso kunnen afnemen :smilingimp:
S
SuntabletLid
01-01-2024, 00:00
#14
derstraks het nieuwsbericht nog eens gezien

in kortessem hebben ze drugscontrole gedaan bij autobestuurders... en jawel: met zo'n wattenstaafje. (speekseltest dus)

er waren 2 mensen positief getest op cannabis dus blijkbaar werkt het wel, kut eraan is dat een speekseltest heel snel gaat en dat het in de praktijk dus gemakkelijk toe te passen is...in tegenstelling tot een drugscontrole obv bloed of urine. Zo'n speekseltest geldt (voorlopig) wel nog niet als voldoende bewijsmateriaal, maar in dit geval zijn die testen gedaan om te vergelijken. (dus om te checken of het werkt)
Ik vrees dus dat het niet lang meer zal duren voordat deze "nieuwe" testen wel gelden als bewijsmateriaal en dat er bijgevolg veel controles gaan komen...

en ik altijd maar denken dat die verhalen over speekseltesten para-verhaaltjes waren. :(

De link: (het stukje over de test begint op de 5e minuut ongeveer)
http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_13
j
joni43Lid
01-01-2024, 00:00
#15
binnen 4jaar is het hopelijk een linkser beleid!!België kan op vele vlakken leren van onze noorder buren
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
eigenlijk zou nederland gewoon belgië moeten overnemen
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Welhallodaar zei:
eigenlijk zou nederland gewoon belgië moeten overnemen
Klik om te vergroten...
liever nie zeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."