#1
ik heb zo mijn bedenkingen over dat watercuren..
Als je wietplanten droogt is het het beste om slechts de grote bladeren te verwijderen (de bladeren aan de stam), en de plant in zn geheel op de kop te hangen. Door de zwaartekracht eindigen de werkbare stoffen uit de blaadjes en takjes ook in de toppen.
Als ik het goed begrijp gooi je bij een watercure de planten vers, en geknipt in water, en verliest daarbij dit droogvoordeel.
-----
Chlorofyl is wateroplosbaar en is het gene wat volgens mij voornamelijk word weggehaald met deze methode.
Als de plant normaal zou zijn gedroogd, dan zou dit chlorofyl omgezet zijn in suiker,..waardoor de wiet lekker zoet smaakt.
-----
Bij extracties zorg je altijd dat het plantmateriaal zo goed mogelijk vernietigd is, dan laten de werkbare stoffen makkelijker los. Feitelijk doe je hetzelfde met zo'n watercure..je vernietigd de plantstructuur.
Hasj krijg je door de hars van de plant te schudden. Ik denk dat het onvermijdbaar is dat een groot deel van je werkbare stoffen als emulsie worden weggespoeld.
al met al denk ik dat ik deze oversla.
de techniek lijkt puur gericht op chlorofyl, en is geschikt voor hen die de wiet geen 3 weken willen laten drogen.
...weet iemand trouwens waarom ze een mix van alcohol en chloroform gebruiken om de olie te extracten?..wat is de toegevoegde waarde van chloroform
overigens heb ik het vermoeden dat een butaan extractie onwijs makkelijk zuiverder kan worden gemaakt.
mix de verpoederde wiet met actief koolstof (Norit) (2:1) en voer de extractie uit.
als het goed is zijn dan alle kleurstoffen weg.
Als je wietplanten droogt is het het beste om slechts de grote bladeren te verwijderen (de bladeren aan de stam), en de plant in zn geheel op de kop te hangen. Door de zwaartekracht eindigen de werkbare stoffen uit de blaadjes en takjes ook in de toppen.
Als ik het goed begrijp gooi je bij een watercure de planten vers, en geknipt in water, en verliest daarbij dit droogvoordeel.
-----
Chlorofyl is wateroplosbaar en is het gene wat volgens mij voornamelijk word weggehaald met deze methode.
Als de plant normaal zou zijn gedroogd, dan zou dit chlorofyl omgezet zijn in suiker,..waardoor de wiet lekker zoet smaakt.
-----
Bij extracties zorg je altijd dat het plantmateriaal zo goed mogelijk vernietigd is, dan laten de werkbare stoffen makkelijker los. Feitelijk doe je hetzelfde met zo'n watercure..je vernietigd de plantstructuur.
Hasj krijg je door de hars van de plant te schudden. Ik denk dat het onvermijdbaar is dat een groot deel van je werkbare stoffen als emulsie worden weggespoeld.
al met al denk ik dat ik deze oversla.
de techniek lijkt puur gericht op chlorofyl, en is geschikt voor hen die de wiet geen 3 weken willen laten drogen.
...weet iemand trouwens waarom ze een mix van alcohol en chloroform gebruiken om de olie te extracten?..wat is de toegevoegde waarde van chloroform
Trimbos zei:In het laboratorium werden de wietmonsters met behulp van een scalpel in kleinere stukken verdeeld
en vervolgens met een mortier en vijzel zo fijn mogelijk gemaakt. Zaden en houtige delen
werden verwijderd7. De volledig fijngemaakte monsters werden overgebracht in een 20 ml plastic
container met schroefdeksel en voorzien van een monsteretiket.
Omdat de hasjmonsters hiervoor te plakkerig waren werden deze niet met mortier en vijzel gehomogeniseerd.
In plaats daarvan werd met een scalpel de ingedroogde rand verwijderd en een stukje
'vers' materiaal uitgesneden. Van de voorbewerkte wietmonsters en van de hasjmonsters werd
100 milligram afgewogen, in extractievloeistof (methanol / chloroform = 4 / 1) opgelost en in twee
stappen ultrasoon geëxtraheerd en gecentrifugeerd. Omdat het verkregen extract slechts enkele
dagen stabiel is werd dit direct na het aanmaken geanalyseerd.
De gebruikte referentiestandaarden zijn voor ∆9-THC, Lipomed THC135, voor CBD, Lipomed THC-
303-10 en voor CBN, Lipomed THC-377-10.
overigens heb ik het vermoeden dat een butaan extractie onwijs makkelijk zuiverder kan worden gemaakt.
mix de verpoederde wiet met actief koolstof (Norit) (2:1) en voer de extractie uit.
als het goed is zijn dan alle kleurstoffen weg.
