Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschil tussen puur en niet-puur

Verschil tussen puur en niet-puur

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi
Ik vraag me af of ik een pijpje zou kopen, in principe lijkt het me wel chill om puur te roken maar ik weet niet of het zo'n groot verschil zal zijn.
Kan iemand mij vertellen of het roken met een pijpje aanzienelijk beter is dan het roken van een joint?
Thanks
U
Unstopable ManiacLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enof dat verschil maakt, HEEL veel zelfs. :smoke:

De combinatie wiet + tabak geeft een 'stoned' effect, :stoned:
en puur roken dus zonder tabak word je 'high' van :grin: :) :grin: :)

Stoned = Lui, lam, loom, sloom enz..
High = Lachkicks ( hoeft niet persé ) zin om dingen te doen, nieuwe mensen zien, dingen ervaren enz. Een soort energie boost :tearsofjoy:

grz Jaap :rock: :stoned:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Helemaal eens met bovenstaande post. Het is een wereld van verschil!
Persoonlijk vind ik het zonde om met tabak te roken, het is dat een joint zo lekker is anders zou ik alleen nog maar puur roken.
Ik wissel dus zo nu en dan af met het roken van een joint en puur roken. Maar wat mijn ervaring is, is dat ik met de zelfde hoeveelheid wiet in een joint als dat ik die puur zou roken, ik van puur roken dan veel meer effect krijg. In mijn pijpje stop ik 0,2gr en ben een goed anderhalf uur helemaal van de kaart. In mijn joint stop ik 0,3gr en dan wil het wel redelijk, maar niet super en na een uur wil ik een nieuwe.
Let op met het kopen van je pijpje wat voor een het is, metaal vind ik persoonlijk niet lekker roken. Glazen pijpjes roken over het algemeen veel fijner.
Succes.
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks, denk dus dat het het wel waard is:)
Kan je ook in coffeeshops bijvoorbeeld glazen pijpjes kopen?
Of is dat heel zeldaam. :sunglasses:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben wel eens in een shop geweest waar ze ook een assortiment aan pijpjes en bongs hadden staan. Maar meestal zijn dit de grote comerciele shops. Beter kun je terecht in een smart/head shop. Of op internet bestellen, of in Amsterdam in het centrum, op elke hoek een winkeltje met een drugs artikelen assortiment waar je u tegen zegt. Van snuif buizen in de vorm van een stofzuiger tot puur pijpjes in de vorm van een penis.
:stoned: :tearsofjoy: :wave:
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#6
mijn ervaring is dat in grow- en headshop de pijpen goedkoper zijn dan in coffeeshops.
ik ken wel een coffeeshop waar de pijpen grof te duur zijn geprijsd, alleen maar om verdwaalde toeristen de gelegenheid te geven om hun euros uit te geven.daar koop ik mijn pijp dus NIET.

Veel grow en headshops zijn in handen van de 2 de generatie cannabis-detaillisten, te jong om de hippie-cultuur van het verleden te kennen , te geld gericht om oog te hebben voor de kleine kweker en stevige roker.

zoek de eerste generatie op- de ouwe hippies...
in sommige steden heb je die nog: compleet uitgeruste winkels met eerlijk advies van een ouwe knar.
Deze winkeliers investeren tijd en aandacht in hun klanten.
DAAR zou jij met je vragen prima terecht kunnen.
Van hieruit kan ik niet zien welke keus je hebt .

Als je geen goeschikte pijp hebt kunnen vinden kan je altijd nog een glasblazer bezoeken en vragen of hij eentje voor je wil maken :sunglasses:
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#7
K dankje, ik zal een keertje rondkijken of ik ergens iets kan vinden:)

Maar het zoeken naar een chille bong/pijp lijkt het me iig waard.
Edit: Hier heb ik een mooie gevonden http://www.azarius.nl/headshop/pipes/glass_pipes/pipe_glass_chamber/
Erg goedkoop en ziet er goed uit :stoned:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#8
DrippTone zei:
Helemaal eens met bovenstaande post. Het is een wereld van verschil!
Persoonlijk vind ik het zonde om met tabak te roken, het is dat een joint zo lekker is anders zou ik alleen nog maar puur roken.
Ik wissel dus zo nu en dan af met het roken van een joint en puur roken. Maar wat mijn ervaring is, is dat ik met de zelfde hoeveelheid wiet in een joint als dat ik die puur zou roken, ik van puur roken dan veel meer effect krijg. In mijn pijpje stop ik 0,2gr en ben een goed anderhalf uur helemaal van de kaart. In mijn joint stop ik 0,3gr en dan wil het wel redelijk, maar niet super en na een uur wil ik een nieuwe.
Let op met het kopen van je pijpje wat voor een het is, metaal vind ik persoonlijk niet lekker roken. Glazen pijpjes roken over het algemeen veel fijner.
Succes.
Klik om te vergroten...

helemaal mee eens maar koop beter een stenen pijp: gaat niet zo snel kapot en je proeft geen metaal of hout, alleen de wiet.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#9
timmaniac zei:
helemaal mee eens maar koop beter een stenen pijp: gaat niet zo snel kapot en je proeft geen metaal of hout, alleen de wiet.
Klik om te vergroten...

Dat glas proef je ook niet hoor. :wink:
En hout? Ken wel van die ouderwetse pijpen, maar die zou ik ook niet gebruiken om wiet in te roken.
Zelf heb ik ook een stenen pijp, ideaal als je wiet wil roken en heel snel kei hard van de kaart wil zijn. Maar hasj kun je er niet zo makkelijk in roken. Doe mij maar lekker een glazen pijpje, doe al 5 jaar met t ding dus waarom niet. :stoned:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#10
eigenlijk klopt de ts vraag niet helemaal he..
of pijpje puur, of joint met tabak
=
of jointje puur, of jointje tabak,

want als ik de vraag zou stellen
pijpje puur, of jointje puur,

dan zou er nogsteeds een wereld van verschil op te merken zijn.

Doe mij maar een lekkere pure joint met een kop niet veel dikker dan de tip,
en met de hoeveelheid wiet dat ik normaal in een tabaksjoint zou stoppen, versprijd over een paar uurtjes tijd, ipv dat geldweggooiende puurpijpje waarbij 1 suck je compleet vd kaart werpt en je je na een half uurtje afvraagt waar al je wiet is gebleven.

Neeeej.. mocht je zowiezo al moeite hebben jezelf financieel in je blowbehoefte te voorzien, leer dan binnenstebuiten draaien, maar koop dan geen puurpijpjes of ander pijp rookgerij, want je wiet verdwijnt als sneeuw voor de zon.
S
SmapsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik smoke meestal 1 keer in de twee weken dus ik zal er niet echt door in financiele problemen komen denk ik :stoned:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
PipstothePoX zei:
eigenlijk klopt de ts vraag niet helemaal he..
of pijpje puur, of joint met tabak
=
of jointje puur, of jointje tabak,

want als ik de vraag zou stellen
pijpje puur, of jointje puur,

dan zou er nogsteeds een wereld van verschil op te merken zijn.

Doe mij maar een lekkere pure joint met een kop niet veel dikker dan de tip,
en met de hoeveelheid wiet dat ik normaal in een tabaksjoint zou stoppen, versprijd over een paar uurtjes tijd, ipv dat geldweggooiende puurpijpje waarbij 1 suck je compleet vd kaart werpt en je je na een half uurtje afvraagt waar al je wiet is gebleven.

Neeeej.. mocht je zowiezo al moeite hebben jezelf financieel in je blowbehoefte te voorzien, leer dan binnenstebuiten draaien, maar koop dan geen puurpijpjes of ander pijp rookgerij, want je wiet verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe jij je pijpje rookt, maar ik ben zuiniger af met in een pijpje roken dan ik een joint zou draaien. Meeste mensen steken het kopje meteen in de hens en branden meteen de wiet door en door, terwijl ze de hele hit niet in 1 keer kunnen op hijsen. Dat is zonde ja, je moet je kopje langzaam verhitten en in meerdere hijsen leeg sucken.
Ik vind het beter dan een puur jointje, want je hebt dat papier er dan niet bij.
S
SpiraalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik rook pure hasj, via een pijpje.. niet erg lang nog.
Maar laatst stond opeens mijn hasj in de fik. :confused:

Nu pas 1x gebeurd
Hoe kan dat, doe ik nu opeens iets fout??
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spiraal zei:
Ik rook pure hasj, via een pijpje.. niet erg lang nog.
Maar laatst stond opeens mijn hasj in de fik. :confused:

Nu pas 1x gebeurd
Hoe kan dat, doe ik nu opeens iets fout??
Klik om te vergroten...

nee, dat gebeurd soms, gewoon heel even ( halve seconde ofso) bovenkant pijpje toedekken met je hand en het is weg, en je hashblokje smeult weer :wink:

Trouwens : ik rook altijd hele kleine hoeveelheden per keer in mijn puurpijpje (net genoeg voor 1 a 2 hits) , op deze manier is het wel degelijk zeer zuinig, er gaat niets verloren en je kan het goed doseren.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#15
puur is met dezelfde hoeveelheid sterker dan gemixed met tabak. sativa wiet = high/energie indica wiet = stoned/slaperig :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."