Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBong optimaal gebruiken

Bong optimaal gebruiken

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#1
En daar was ik weer :tongueout:

Ik ben nog niet zo ervaren met een bong, en heb hem laatst voor het eerst gebruikt (niks te klagen hoor, lekker high :) ). Maar soms had ik bij een hit het idee dat ik alleen kool naar binnen kreeg ofzo.. en als ik dan keek was de wiet aan de bovenkant idd helemaal zwart, maar onderin nog leuk groen :tongueout: moet ik dan met kleinere hoeveelheden tegelijk werken? of kan ik er vanuit gaan dat de thc verdampt is uit de groenere wiet die onderin zit?

alvast bedankt :)
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#2
je moet je wiet wel goed kruimelen voordat je het erin legt.
en als je bovenkant zwart is haal je het verkoolde gedeelte weg en de rest zet je weer in de fik, en hijsen maar
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#3
paulXTC zei:
je moet je wiet wel goed kruimelen voordat je het erin legt.
en als je bovenkant zwart is haal je het verkoolde gedeelte weg en de rest zet je weer in de fik, en hijsen maar
Klik om te vergroten...
ok chill. Ik zei ook al tegen mijn mattie van verkruimelen, maar hij deed dat niet echt. toen gingen we iets ertussenin doen zeg maar :tongueout:
en hoe lang moet je die fik erbij houden? ik deed aansteker aan, erboven houden en dan beginnen met hijsen ongeveer tot ik het een mooie rookkolom vond. die tijd lang hield ik de aansteker de hele tijd aan. (pure wiet btw)
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#4
pawelonius zei:
en hoe lang moet je die fik erbij houden? ik deed aansteker aan, erboven houden en dan beginnen met hijsen ongeveer tot ik het een mooie rookkolom vond. die tijd lang hield ik de aansteker de hele tijd aan. (pure wiet btw)
Klik om te vergroten...

Op die manier verspil je heel erg veel THC. Als THC een te hoge temperatuur krijgt, verbrand het namelijk, waardoor het niet meer werkt. Je moet je wiet goed verkruimelen, dan de bowl vullen en goed aanstampen met je vinger. Dan moet je proberen de bowl te "corneren". Dit betekent dat je telkens een klein stukje aan de zijkant verbrand, inplaats van de hele bowl ineens. Dan kan je 5-10 keer hijsen voordat je moet bijvullen, en je word een stuk higher. Het vuur mag de wiet niet raken, maar moet vlak erboven zijn. Dan moet je hijsen, dit trekt de vlam naar beneden op de wiet, en zodra de vlam de wiet raakt moet je je aansteker wegdoen.
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#5
ok bedankt voor in de info :) daar ga ik op letten de volgende keer.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
en goed en zo snel mogelijk erna schoonmaken, als ie van glas of staal is kan ie in de vaatwasser, anders ff met een sponsje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."