Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychomedisch gebruik van Cannabis;

Psychomedisch gebruik van Cannabis;

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door wiet ga ik meer denken over van alles.
Ik kan dan ook rustig uren in me eigen wereld zitten weg gezonken in me eigen gedachtes.
H
HenrySLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nadat ik een stuk betreffende mijn persoonlijke motivaties voor mijn eigen gebruik van Cannabis had geschreven, realiseerde ik me dat de verwarring en mogelijke afdwaling waar dit toe zou kunnen leiden beter gelaten kan worden tot een potentieel betere situationele plek later in deze Thread.

Daarom zou ik graag willen lezen over de verschillende opinies met betrekking tot de toegevoegde waarde dat het gebruik van Cannabis kan hebben op het psychologisch sociaal wenselijk beeld van een "mens".

Alvast bedankt,
Henry
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wietje zei:
Ik snap u vraag niet.
Klik om te vergroten...

Het gaat waarschijnlijk ook jouw cannabis gebruik te boven.
Google eens de 'moeilijke' woorden die je dus niet begrijpt en lees dan eens overnieuw.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben wel heel benieuwd naar de reacties :) . Verder heb ik niet zo veel toe te voegen. Gebruik sinds dit voorjaar zo'n beetje wekelijks cannabis, maar ben er nog steeds niet achter of ik er iets aan zou kunnen hebben of niet. Het geeft wel ontspanning en de mogelijkheid om heel erg in het 'nu' te zijn zonder je druk te maken om vanalles. Maar of dat nou goed is, ik kijk dan de hele avond tv en of ik daar veel van op steek betwijfel ik. En het maakt wel wat creatiever, hoewel ik dat niet altijd heb. Ook vind ik het empathisch interessant; als ik tv kijk dan ga ik me veel meer inleven in mensen, zie de 'rollen' die ze spelen enz., dat vind ik denk ik tot nu toe het leukste aan wiet.
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik cannabis gebruik als in een joint roken of gebruiken in de zin van ik rook bijna dagelijks, vind ik van mezelf dat ik wel meer rust heb. Denk beter en dieper na voordat ik iets zeg, alhoewel dit ook totaal niet aan de orde kan zijn hoor maar dan heb ik meer lol en zin om het gezellig te hebben en gewoon te grappen.

Het beredeneren en verwoorden van sommige issues en/of situaties gaat me beter af, wat ik zelf wel erg positief vind, want je kan wel denken dat iemand je begrijpt maar als je eenmaal de juiste woorden hebt in de juiste volgorde kun je er bijna vanuit gaan dat iemand je veel beter begrijpt.
Alhoewel sommige mensen afhaken bij te veel woorden.

Ook zulke situaties kan ik beter inschatten, meer mensenkennis opgedaan door ervaring en na te denken over van alles en nog wat.
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap u vraag niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."