Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 verschillende wiet soorten maar lijken indentiek

2 verschillende wiet soorten maar lijken indentiek

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo mensen, ik ben redelijk nieuw in de wiet scene. Ik heb laatst een gram zakje NLX gekocht in Helmond en vandaag een zakje haze bij Pink in Eindhoven. Deze laatste had ik gekocht omdat ik van NLX stoned werd en HAZE je vooral high zou worden. (het high kan ik wat meer warderen vooral bij het uitgaan)

Nu lijkt die NLX en die Haze zowat indentiek van uiterlijk en de geur lijkt ook erg veel op elkaar (weet het niet 100% zeker aangezien ik beetje verkouden ben). Is dit normaal? Want ik hoop niet dat ik nu neppe haze heb ofzo of spul waar je weer stoned van wordt ik plaats van high.

Mischien dat het een domme vraag is, maar kheb nog niet zoveel ervaring.

Ow ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik rook het puur dus zonder shag.

Overigens werd ik wel high van de voor gerolde pure nederwiet joint van Pink
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aangezien de teelt van wiet niet gereguleerd is, kunnen coffeeshops een willekeurige naam aan de wiet geven. Je mag er van uit gaan dat een beetje goede coffeeshop wel de juiste naam geeft aan z'n wiet.

Of je er stoned of high van wordt hangt ook af van de manier van blowen (puur, met tabak etc.) en je geestelijke omstandigheid. :wink:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Arthur King zei:
Aangezien de teelt van wiet niet gereguleerd is, kunnen coffeeshops een willekeurige naam aan de wiet geven. Je mag er van uit gaan dat een beetje goede coffeeshop wel de juiste naam geeft aan z'n wiet.

Of je er stoned of high van wordt hangt ook af van de manier van blowen (puur, met tabak etc.) en je geestelijke omstandigheid. :wink:
Klik om te vergroten...


Ah ok, dus je kunt ook van bijv haze stoned achtig worden alleen is de kans daarop kleiner? Of begrijp ik het dan verkeerd.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt cannabis sativa en indica.
Hoe meer sativa strain, hoe meer high.
Hoe meer indica, hoe meer stoned.
Dat je er geen tabak bij rookt is ook erg belangrijk, en zoals Arthur al zegt: Je mindset.

Dat NLX er hetzelfde uitziet als een haze soort is niet normaal.
Qua uiterlijk EN geur merk je duidelijk verschil.
Ik duid het altijd een beetje op deze manier aan, maar misschien hebben andere betere omschrijvingen:P

Indica ( bijv. NLX): (veel) oranje haartjes, compacte harde topjes. Met een ''normale'' wiet geur.
Sativa ( Een haze bijv.): Minder haar, en minder bruin/oranje achtig, de zaadlopjes zijn wat meer ''vleugelachtig'' en is wat schubbig. De geur is in mijn ogen een kruising tussen wietlucht en een niet plaatsbare pis lucht zonder dat het smerig is.

Nahjah ik weet niet of je wat aan mn beschrijving hebt, je kunt ook gewoon wat foto's opzoeken. Het liefst op een ''zaadsite'', die hebben vaak kloppende foto's van de genoemde soort.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Je hebt cannabis sativa en indica.
Hoe meer sativa strain, hoe meer high.
Hoe meer indica, hoe meer stoned.
Dat je er geen tabak bij rookt is ook erg belangrijk, en zoals Arthur al zegt: Je mindset.

Dat NLX er hetzelfde uitziet als een haze soort is niet normaal.
Qua uiterlijk EN geur merk je duidelijk verschil.
Ik duid het altijd een beetje op deze manier aan, maar misschien hebben andere betere omschrijvingen:P

Indica ( bijv. NLX): (veel) oranje haartjes, compacte harde topjes. Met een ''normale'' wiet geur.
Sativa ( Een haze bijv.): Minder haar, en minder bruin/oranje achtig, de zaadlopjes zijn wat meer ''vleugelachtig'' en is wat schubbig. De geur is in mijn ogen een kruising tussen wietlucht en een niet plaatsbare pis lucht zonder dat het smerig is.

Nahjah ik weet niet of je wat aan mn beschrijving hebt, je kunt ook gewoon wat foto's opzoeken. Het liefst op een ''zaadsite'', die hebben vaak kloppende foto's van de genoemde soort.
Klik om te vergroten...

Ok, ik heb er ondertussen een foto gemaakt van de 2 verschillende ik zal die vanavond es uploaden. Daar zie je dat de haze wat lichter is. In kamer licht zie je dat weer niet. Mischien jullie vanuit daar meer kunnen zeggen.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon oproken en volgende keer weer iets nieuws kopen. Je leert het vanzelf (in grote lijn)herkennen. Haze meurt nog meer dan skunk. Je moet ervan houden.
Dezelfde soort ziet er bij dezelfde koffieshop ook nog weleens verschillend uit. Dit set en setting kun je ook toepassen op de kweek en bepalen het eindresultaat. Was het een gezonde stek, is die goed gevoed, belicht, gedroogd enzovoort.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het effect is inderdaad ook erg bepaald door de kweker.
Maar qua uiterlijk zien de buds van eenzelfde soort ( stekjes is vaak van 1 of 2 moeder planten, dus identiek, en zelfs van zelfde soort zaad planten) er toch wel het zelfde uit hoor.

Dus uiterlijk verschil moet er DUIDELIJK aanwezig zijn tussen een skunk en haze.
Het verschil in effect zal je als beginnend blower misschien niet eens merken.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#8
langeman zei:
Gewoon oproken en volgende keer weer iets nieuws kopen. Je leert het vanzelf (in grote lijn)herkennen. Haze meurt nog meer dan skunk. Je moet ervan houden.
Dezelfde soort ziet er bij dezelfde koffieshop ook nog weleens verschillend uit. Dit set en setting kun je ook toepassen op de kweek en bepalen het eindresultaat. Was het een gezonde stek, is die goed gevoed, belicht, gedroogd enzovoort.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad zo dat hij wat beter ruikt dan de NLX van mij (is dat een skunk dan) maraja ik ga vanaaf even piccie poste :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Skunk is een benaming voor alle indica overheersende wiet soorten die veel gekweekt worden in Nederland. Je hebt even globaal gezien 3 soorten wiet:

1. Indica. ( powerplant, nlx, alle soorten met skunk enz.)
2. Sativa. ( Voornamelijk alle haze soorten.)
3. ''Witte'' Soortjes, die altijd hybride zijn ( best of both zegmaar) ( White widow, alle soortjes met wit of white erin enz.)

Sommige beschouwen auto-flowers dan weer als een apparte groep, maar dit zijn kruisingen tussen ''ruderalis'' en een bestaande indica of sativa soort.
Echter, bijna alle psycho-actieve stoffen komen van die al bestaande soort, aangezien de cannabis ruderalis erg weinig THC produceert.

Nou, als je nog verder geïnteresseerd bent in genetica: wietforum.nl :tearsofjoy:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Skunk is een benaming voor alle indica overheersende wiet soorten die veel gekweekt worden in Nederland. Je hebt even globaal gezien 3 soorten wiet:

1. Indica. ( powerplant, nlx, alle soorten met skunk enz.)
2. Sativa. ( Voornamelijk alle haze soorten.)
3. ''Witte'' Soortjes, die altijd hybride zijn ( best of both zegmaar) ( White widow, alle soortjes met wit of white erin enz.)

Sommige beschouwen auto-flowers dan weer als een apparte groep, maar dit zijn kruisingen tussen ''ruderalis'' en een bestaande indica of sativa soort.
Echter, bijna alle psycho-actieve stoffen komen van die al bestaande soort, aangezien de cannabis ruderalis erg weinig THC produceert.

Nou, als je nog verder geïnteresseerd bent in genetica: wietforum.nl :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


ja dit vindt ik zeker intressant, want echt goede dingen op google zijn hier niet over te vinden dus dit is wel opzich wel goede achtergrond info. :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er is zo verschrikkelijk veel over te vinden, je moet alleen weten hoe en waar je moet zoeken.
Over het algemeen werkt je vraag in google stellen goed om achter je antwoord te komen.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb even fotoke gemaakt.

De linkse is de NLX de rechtse de Haze
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is een vrij onduidelijke foto, maar ik zie toch duidelijk verschil in kleur en top opbouw.

Hoewel ik wel betwijfel of het een ''echte'' haze is..
Maar beide zien er uit als keurige wietjes hoor :stoned:

Ga nu wat van me eigen rook waar nuttigen, toch altijd handig.
Je weet precies wat het is, het is 100% biologisch (als je dat zelf wilt ofc.) en uitsluitsel dat er mee gekut is.

Maar zoals al eerder gezegd werd, je leert vanzelf je weg wel binnen het herkennen van wiet.
Eerst ga je zien of het ''goede'' of ''slechte'' wiet is, en daarna mocht je erin geïnteresseerd zijn wat soort georiënteerd. Hoewel je altijd de strain kunt proberen te ontcijferen, het soortje zeker weten kan geen enkele persoon behalve de kweker. ( als die z'n zaad/stekken van een erg betrouwbare bron heeft uiteraard).
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoezo betwijfel je eigenlijk dat het echte haze is?

Je kunt trouwens op de foto klikken dan zie je hem beter :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar hij blijft onscherp.

Omdat het meer op een indica dan een sativa lijkt.
De verschillen hierin dacht ik al uitgelegd te hebben hier boven..?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#16
PepTalk zei:
Maar hij blijft onscherp.

Omdat het meer op een indica dan een sativa lijkt.
De verschillen hierin dacht ik al uitgelegd te hebben hier boven..?
Klik om te vergroten...


Hmm ok, ik heb voor de zekerheid nog een duidelijkere foto gemaakt van de haze zie het nu beter?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ziet er in ieder geval tasty uit :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is inderdaad een duidelijk foto :)
En ik blijf bij mijn standpunt dat het geen haze is.


Oom Klaas zei:
Ziet er in ieder geval tasty uit :grin:
Klik om te vergroten...

Maar dit is zekers waar!
Laat het je gewoon smaken, en geniet ervan!

Je kunt later nog genoeg exploreren met verschillende soortjes!

Edit: Was het broodje met de cola nog lekker?? :tearsofjoy:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#19
stoned of high is ook wat je er zelf van maakt, verwacht je 1 van de 2, zal je waarschijnlijk ook hetgene worden waaraan je je verwacht. Het onderscheid merk je wel bij echt sterke wiet (van die opgefokte stuff dat ze voor 15 euro/g verkopen).
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
oops dubbel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."