Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeekseltest negatief ( België )

Speekseltest negatief ( België )

9 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlowkesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon even ter informatie, 2 uur na dat ik een joint rookte ( normaal gezien was ik niet meer van plan om op de baan te komen maar had nu echt geen keuze door persoonlijke redenen )
ben ik tegengehouden door een agent voor een speekseltest.

Hoe ging het in zijn werk ;

Eerst vroeg de agent mij het gewoonlijke , sleutels eraf , papieren etc
Nadien moest ik mee in een soort van kleine bus waarin ze eerst een checklist moeten invullen,
Bij mij was er onderandere aangeduid dat ik niet wist waar dingen lagen in mijn auto ( papieren enzo ) , maar er stond ook op de lijst of je pupillen niet groot waren en al die dingen.
als ze hierop minder dan 3 dingen kunnen aanduiden of Niet in de 2 verschillende kolommen mogen ze je deze test niet verplichten blijkbaar.
Ik had dus voldoende dingen aangeduid om deze test te moeten doen ( ten onrechte vind ik persoonlijk maar goed )

Ik had mijn mond gespoeld met listerine (mondspoelwater) juist voor ik vertrok voor de zekerheid.

Ik werd nu dus getest doormiddel van deze speekseltest , ik moest 15 minuten wachten voor de resultaten. ik was me echt dood aan het stressen...

uiteindelijk bleek het dat ik (foutief) clean was...

veel mensen hebben hier misschien niets aan maar dit is het soort informatie die ik vroeger zocht omtrent speekseltests, dus hoop ik dat ik hier een paar mense heb kunnen helpen

Moraal van het verhaal : Listerine werkt

Uiteraard moedig ik niemand aan om onder invloed te rijden. :wave:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moet echt goed gevoeld hebben, wat een opluchting :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moraal van het verhaal : Listerine werkt
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ook wel eens strontbezopen moeten blazen, en kreeg toch een P'tje :)
En na 2 uur ben je toch ook niet meer echt onder invloed denk ik?

Moraal van het verhaal:

Die speekseltests werken niet naar behoren, en dat zal het ook nooit doen.
Listirine werkt misschien voor heel even, maar na enkele minuten is je bloed gewoon de rondte in geweest en zit er weer vers bloed (met thc) in je wangslijmvlies.
F
FlowkesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik was wel ongeveer nuchter maarjah toch blijft het illegaal, idd ik voelde me ff heel goed :P zeker toen ik het gezicht van die agent zag veranderen die er zeker van was dat hij me ging hebben, oh dus listerine werkt maar heel even , dat wist ik niet dank je voor de info :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flowkes zei:
Ja ik was wel ongeveer nuchter maarjah toch blijft het illegaal, idd ik voelde me ff heel goed :P zeker toen ik het gezicht van die agent zag veranderen die er zeker van was dat hij me ging hebben, oh dus listerine werkt maar heel even , dat wist ik niet dank je voor de info :grin:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat listerine totaal niet werkt.
Maar daar heb ik ook geen onderzoeken of bewijs voor.

Bij het blazen helpt ook niets.
Wat kauwgom veranderd niets aan je bloedwaardes.

En ja, rijden onder invloed blijft illegaal.
Ik vind alleen de manier waarop je gepakt word nogal kansloos/inefficiënt.
Wanneer je al lang niet meer stoned bent (zeg 3/4 uur na het blowen) bevat je bloed nog steeds veel THC (of de afbraakstoffen hiervan, ik weet niet waar ze op testen?).

Als het in je speeksel net zo lang zichtbaar zou zijn als dat je daadwerkelijk onder invloed bent oké. Maar als ik nu een dikke joint rook, ik stap morgenochtend in de auto en ik moet ''likken'' dan kan die test nog steeds positief uitslaan. :smilingimp:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Maar als ik nu een dikke joint rook, ik stap morgenochtend in de auto en ik moet ''likken'' dan kan die test nog steeds positief uitslaan. :smilingimp:
Klik om te vergroten...
:stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, jij bent al weer bezig om morgen illegaal de weg op te gaan?! :wink:

Vooruit dan, nog 1 bowl voor ik ga fitnessen :rolleyes:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Haha, jij bent al weer bezig om morgen illegaal de weg op te gaan?! :wink:

Vooruit dan, nog 1 bowl voor ik ga fitnessen :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Niet te vol dan he, anders kun de halters niet meer onderscheiden haha. :mrgreen:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn bowltjes zijn al niet zo groot. Past maximaal 0,20/0,25 gram in. Dus dat valt mee!
En ik kan altijd nog prima kijken met wiet op hoor, de motivatie/energie mist soms wel eens!
Maar daarom rook ik het nu ook puur:)

Even ontopic blijven:

Weet iemand op welke stoffen er precies word getest bij zo'n speeksel test?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."