Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBELGEN: TEKEN PETITIE

BELGEN: TEKEN PETITIE

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk jammer genoeg dat dit niet veel zal uitmaken.. Zeker nu de Belgische politiek aan het verrechtsen is. En ze zullen in de Wetstraat wel "belangrijkere" dingen aan het hoofd hebben op dit moment. :P
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://www.ipetitions.com/petition/lega ... isbelgium/

SIGN & SPREAD
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Petitie nummer-o 323784924 die toch niets uithaalt.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moest het nu nog een deftige petitie zijn met uitleg, standpunten, .. Zoiets had ik op 5 minuutjes beter kunnen maken. :grin:

En nee ik ga er niet aan beginnen, zoiets is toch onbegonnen werk in België.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sign my petition, damn it.

C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
:tearsofjoy: :tearsofjoy:
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vrees dat na 219 dagen zonder regering dit zeker niet op de eerste plek zal staan: http://hetwereldrecord.be/

En inderdaad, wat Poison Drink zegt, dit kan eender wie op 5 minuutjes maken, als er nu eens een goede duidelijke beweging kwam die wat professioneel overkwam juichte ik het direct toe, maar helaas... Ik denk ook niet dat België die beslissing snel zal maken, het zal eerder gebeuren als er x aantal landen zijn voorgegaan, en we zonder enige kritiek zouden kunnen volgen, en zie dat maar eens gebeuren. Het beste waar we op kunnen hopen is een officiële decriminalisering
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is nog wel een goeie organisatie denk ik: Trek Uw Plant Ze hebben al een aantal rechtzaken gewonnen..

Maar dit komt misschien omdat ze in Antwerpen zitten. Daar mag je blijkbaar veel meer op het gebied van soft-drugs. Zo lijkt het toch.. :)
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Poison Drink. Schrijf dan snel op 5 Minuten een tekst die beter is met puntjes etc, dan plaats ik hem op de petitie ipv de huidige tekst

Trekt U Plant is al op de hoogte, check de site maar.

Uiteraard is dit de zoveelste petitie die hoogstwaarschijnlijk niet veel zal uitmaken, door onderanderen het verrechtsen van de regering, en uiteraard door het feit dat er geen regering is,
maar wie niet waagt niet wint.

Ik doe liever IETS dan op men lamme klote te blijve zitte.

Als iedereen denkt "het haalt toch niets uit" ... dan haalt het inderdaad jammer genoeg niets uit.

Welke vorm van protest heeft de burger nog? buiten een petitie?
Ik dacht ooit in een ver verleden dat democratie staat voor macht aan het volk. maar dit is hoe langer hoe minder waar.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wietje zei:
uiteraard door het feit dat er geen regering is
Klik om te vergroten...

W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aalpoepert zei:
Wietje zei:
uiteraard door het feit dat er geen regering is
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Ik snap u punt, maar...

in dit filmpje zie je wat er effectief fout is met onze 'politici' (niet alleen in belgië). het zijn een bende klein kinderen, net zoals in de basisschool, die persoonlijke aanvallen boven probleem-oplossend-werk verkiezen ze gebruiken gewoon wat moeilijkere woorden en denken dat ze hiermee slim over komen.

Dit typeert vooral rechtse politici uiteraard, wie weet dat niet.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wietje zei:
Ik doe liever IETS dan op men lamme klote te blijve zitte.
Klik om te vergroten...

Misschien kan je de jongens van Neveneffecten vragen om er een aflevering over te maken. :grin: Ze hebben ook succes geboekt in verband met die hoogst irritante belspelletjes.

Maar nu serieus, ik wist niet dat jij zélf die tekst had geschreven. Het was dan ook niet mijn bedoeling om je petitie in het belachelijke te trekken. Toch vind ik 'm een beetje onbestemd. Vooral omdat er zo veel lege, anonieme berichten zijn.

Nog veel succes met je acties, ik ben alleszins vóór! :grin:
W
WietjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
poison drink zei:
Wietje zei:
Ik doe liever IETS dan op men lamme klote te blijve zitte.
Klik om te vergroten...

Misschien kan je de jongens van Neveneffecten vragen om er een aflevering over te maken. :grin: Ze hebben ook succes geboekt in verband met die hoogst irritante belspelletjes.

Maar nu serieus, ik wist niet dat jij zélf die tekst had geschreven. Het was dan ook niet mijn bedoeling om je petitie in het belachelijke te trekken. Toch vind ik 'm een beetje onbestemd. Vooral omdat er zo veel lege, anonieme berichten zijn.

Nog veel succes met je acties, ik ben alleszins vóór! :grin:
Klik om te vergroten...

haha no offence taken, die tekst is kort en ik heb die eergistere om half 2 gemaakt terwijl ik volgende dag examen had... idd veel anoniem maar je ik kan wel de namen & emails zien van iedereen.. dus no worry's.

en idd :tongueout: die basta! is zalig, als die het deden was het de volgende dag legaal ^^
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
mits een beetje voorzichtig handelen is de pakkans uiterst klein. maarja wie onder xtc o.d. achter het stuur kruipt verdient het om geklist te worden. alleen een jointje roken en de dag er na gepakt worden dmv speekseltest is ABSURD
d
drugsprofessorLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb getekend was 5 minutejes werk.
Zal wel niet veel uithalen, ik ben een 10 tal jaar in de drugsbuziness en mijn leven is een grote vechtpartij geworden met de justitie. Ben zowat alles door hun verloren tot mijn hondjes toe.
De justitie beziet drugs als de duivel en ik bezie de justitie als de duivel. :grin:

:stoned: Ik vind dat drugs een mensenrecht is, drugs gebruiken produceren en verkopen. Het een volgt uit het andere. Dit is staat geschreven in de universele rechten van de mens.

:stoned: Illegale drugs verbieden is ook een overtreding op discriminatie wetgeving. Alcohol en tabak zijn de meest schadelijke drugs volgens een recent rapport van het wetenschappelijke tijdschrift de Lancet en dus het verbieden van minder schadelijke producten is discrimineren.
http://www.drugsdiscriminatie.be/start.htm

:rockband: ik geloof in een cannabis/drugs legaliseer mars door alle EU drugsgebruikers veel kan teweeg brengen. Het zou voor de politici een heet topic worden. Wij in de EU met vele miljoenen gebruikers als er daarvan een miljoen komt is het drugsverbod misschien binnenkort gedaan.

Een LSD tripjes, wat cactusjes, een goed XTC pilletje op tijd en stond, ik droom verder... :xtc:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
drugsprofessor zei:
Zal wel niet veel uithalen, ik ben een 10 tal jaar in de drugsbuziness en mijn leven is een grote vechtpartij geworden met de justitie. Ben zowat alles door hun verloren tot mijn hondjes toe.
De justitie beziet drugs als de duivel en ik bezie de justitie als de duivel. :grin:

:stoned: Ik vind dat drugs een mensenrecht is,
:stoned: Illegale drugs verbieden is ook een overtreding op discriminatie wetgeving. Alcohol en tabak zijn de meest schadelijke drugs
Klik om te vergroten...

Dat je problemen hebt, is je eigen schuld. Regels zijn regels.

En die regels zijn er niet gemaakt om jou honden af te pakken, of ''mensenrechten :tearsofjoy: '' te schaadden, maar om te voorkomen dat mensen die idioot genoeg zijn om te geloven dat een sigaret slechter voor je is dan een hijs heroïne drugs gaan gebruiken.

Als jij vind dat het oké is om kilo's coke te produceren en verhandelen en zodoende duizenden mensen te onderhouden in hun aftakeling van het leven, dan moet je in Colombia gaan wonen, niet in België.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
regels of geen regels diegene die het wille doen, doen het toch. dus wat maakt het uit.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
mandragora zei:
regels of geen regels diegene die het wille doen, doen het toch. dus wat maakt het uit.
Klik om te vergroten...

Dat degene die de regels overtreden ook juridisch aangepakt kunnen worden,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."