#1
Nou, nee eigenlijk. Als je 2 glazen bier drinkt met 5% alcohol, heb je toch ook geen 10% binnen? Het percentage van de stof blijft gelijk, dus 2x 9% staat nooit gelijk aan 18%. Komt omdat de overige 91% ook mee blijft tellen hè
Ik vind het overigens ook een beetje onzin, bepaalde wiet illegaal maken. Je kiest er toch zelf voor om een goeie, sterke joint te roken ipv een wat lichtere?
5% van wat je hebt gedronken is alcohol geweest
maar stel je voor: 1 bier is 1gram alcohol 2 bier is dan 2gram alcohol
stel je maakt wijn illegaal want daar zit teveel alcohol in: 1 wijn 2gram alcohol slaat dat nergens op: want als je 2 biertjes drinkt heb je evenveel alcohol binnen en dus zelfde effect