Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet, geen vloei. Wel boter... Het nieuwe bommetje?

Wiet, geen vloei. Wel boter... Het nieuwe bommetje?

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok, dames en heren. Conclusie: dit werkt. Men ik ga hard, en heel snel ook! Khad er maar half grammetje in gedaan. primera hasj :P

Goeie tip voor luie mensen
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zojuist een geniale (geniaal?) ingeving gekrege op t moment. Ben rdelijk dronken nu. Excuses als het bericht morge onleesbaar blijkt te zijn, maar zit wel goed denk ik.

Goed, mijn zogenamde geniale plan. Ik kwam thuis van het uitgaan, en had nog ongeveer 0,8 gram wiet liggen, white widow. Geen idee wat r mee was maar het was wit als de pest. Khad zo'n klein laboratorium lepeltje liggen waar ik een klontje boter op deed (plantardig, hoop dat t nie uitmaakt) Hier deed k al die wiet bij. Aansteker erondergehouden, wachten tot het smolt, roeren, branden, roeren, branden en zo door. ff late droge.

Zojuist in n vloeitje gewikkeld (korte, dunne) en bommetje van naar achter gewerkt.

Uurtje geleden. Ben benieuwd.


Ben ik echt heel dronken? Of ben ik de uitvinder van het nieuwe wiet-consumeren: bommetjes?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha, wel een grappig idee. Het idee van wietboter is dat bij verwarmen de thc zich hecht aan de vetten, dus theoretisch zou het wel kunnen werken denk ik? Ik weet niet of een kleine hoeveelheid boter genoeg is om alle thc op te nemen. maarre, inmiddels is het wel duidelijk of het heeft gewerkt?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou, dat is dus moeilijk te zeggen aangezien ik na anderhalf uur toch maar een joint ben gaan roken en ben gaan slapen.

Toen kwam de volgende ochtend. Mijn hoofd is nooit zo ZWAAR en zo PIJNLIJK en GEVOELIG geweest na wiet. Men, ik kon niet normaal doen op me werk :P Maar gewoon aspirientje gepakt daar, en gezegd dat k gwn hoofdpijn had.

Vanavond is het tijd voor de 2e poging. Pure wetenschappelijke doeleinden. Stel je toch voor, dat zoiets echt werkt? Een wiet bommetje? Geniaal, maar eerlijk gezegd begin ik te twijfelen.

Was behoorlijk dronken gisteravond, dus ja, dan krijg je dat soort malle fratsen
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij heeft het effect. Het heeft een half uur geduurd, maar krijg goddomme gewoon ontzettende tintelingen en een droge keel van dit spul :P Tja, placebo? Lijkt me niet...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen kwam de volgende ochtend. Mijn hoofd is nooit zo ZWAAR en zo PIJNLIJK en GEVOELIG geweest na wiet. Men, ik kon niet normaal doen op me werk :P Maar gewoon aspirientje gepakt daar, en gezegd dat k gwn hoofdpijn had.
Klik om te vergroten...

Lijkt me logisch dat je dit had nadat je behoorlijk dronken geweest ben.
Ligt dit aan de wiet of alcohol?
Khad er maar half grammetje in gedaan. primera hasj :P
Klik om te vergroten...
Een halve gram voor oraal gebruik is vrij veel.
Je gebruikt dezelfde hoeveelheid als in een jointje, een halve gram hasj in een joint is ook een vrij zware joint.

En ja, ik neem aan dat het werkt. Hoewel je hier:
Cooper zei:
Ik weet niet of een kleine hoeveelheid boter genoeg is om alle thc op te nemen.
Klik om te vergroten...
wel rekening mee moet houden.
Er is dus inderdaad een maximale bezetting, die met melk vrij snel bereikt word. Met boter(meer vet) is dit lastiger maar het werkt zeker.
Zelf al een aantal keer wietboter of wietkokosvet in capsules gestopt en zo genomen.
Werkt inderdaad iets sneller in als spacecake bijv.

Dus echt het wiel uitvinden heb je niet gedaan, maar je hebt zeker een erg fijne manier van cannabiscosumptie ontdekt!
Pas wel op dat je het niet combineert met (en dan vooral ná) veel alcohol.
Het kan onverwachts hard inslaan, waar je met je zatte kop niet (meer) op gerekend had.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb voor mezelf het wiel uitgevonden. De andere hadden dit allang gedaan, maar ik dus nog niet. En nee, niet voor herhaling vatbaar. Ten eerste omdat die brij echt moeilijk te koelen is, en ten tweede omdat ik als ik met lepeltjes en aanstekers ga werken ik me een beetje 'junk' voel. No offence, tegen wie dan ook...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ga vanavond met een vriend ditzelfde boter spul maken, en smeren op een gevulde koek (door de helf gesneden, in het midden van de koek word gesmeerd)

Ga met 1 gram 2 gevulde koeken 'beboteren'. Kijken wat het wordt. Kijken wat de ander ervan vindt.

Ik zal niet snel bad gaan, laat het gewoon op me afkomen
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raar genoeg was het effect heel lichtjes aanwezig met de gevulde koek. Niet genoeg boter gebruikt misschien?

Achja, experiment duidelijk mislukt dus. Nogal verspilling als je et mij vraagt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hebt 1 gram boter gebruikt? Welke, en met wat erin, en hoe komt dat daar?
Allemaal factoren die je experiment laten slagen of mislukken.

Ipv. boter kun je ook olie of kokosvet gebruiken.
Kokosvet stolt erg snel en vast, zodat het goed handelbaar is.
Olie blijft vloeibaar, waardoor je er ook veel mee kunt.

Boter vind ikzelf ook niet zo lekker, zeker niet om zo maar ergens op te smeren, vandaar dat ik al wat verder gekeken heb.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik bedoel ik heb 1 gram wiet door ongeveer ehm... 3 kubieke centimeter boter gedaan. Het was margarine, 80procent plantaardig vet.


Volgens mij zit daar de fout. Margarine=nee?

Oh, maar de smaak was idd erg ranzig. smaakte een beetje naar, vanille achtige wiet, heel gek. Niet lekker nee, en werkte voor geen kloot
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoewel de meningen daarover verdeeld zijn moet plantaardig vet gewoon kunnen, wellicht is de maximale opname van werkzamestoffen bij plantaardige vetten wel erg laag...?

Hoe lang heb je het laten trekken en rond welke temperatuur?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zo'n chocoladefondue ding met zo'n kaars zegmaar onder, zo'n waxinelichte. Dat heb ik gewoon ongeveer 15 minuten erop gezet, en geroerd, en zo, hasj verkruimeld tot letterlijk 'poeder' en erin gedaan. Wat deed ik fout?

Achja, vind wel n manier :P Lijkt me wel grappig, gevulde koeken die ook echt 'werken'.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat de temperatuur te laag is gebleven.
't moet toch wel zo'n 70-75 graden worden, daaronder gaat het maar erg langzaam.
Op zo'n ding kun je lang geen water koken mits je hem goed gebruikt, dus erg warm word het niet gok ik. Hoewel je met beetje knutselen of metalen pannetje op dat houdertje het wel moet lukken.
Let wel op brandveiligheid van je omgeving en van jezelf.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hm... Teveel gedoe als je het mij vraagt. Ik maak toch liever een mooie nette cake, die ik met meer mensen op eet, dan dat ik m'n wiet 9 van de 10 keer verspil.

ik was op zoek naar iets snels en simpels, niet in een joint, en toch met hevige effecten. Ik dacht wietboter, maar dat blijkt dus een stuk lastiger zijn als ik dacht. Balen
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoezo lastig?

Je hebt sommige dingen gewoon niet helemaal juist aangepakt.
Experimenteren noemde je het toch? Dan gaan er wel eens dingen mis.

Bij een cake maak je toch ook eerst wietboter, of je die boter nou verwerkt in een cake of in capsules stopt dat maakt niet uit lijkt me.. Dan is een cake bakken nog meer werk.

Die cake bak je toch ook niet in een chocoladefonduestelletje? Gewoon op de goeie manier boter maken en het werkt zekerz wel.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt helemaal gelijk. En ja, om ff snel wietboter te maken met n fondue setje vind ik echt niks, ik bedoel, als je toch voor de 100% stonedheid gaat, maak dan een goeie cake, ipv snel inelkaar geflanste thc boter. Die overigens naar vieze zure troep smaakt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Of maak goede in elkaar geflanste boter, die moet je toch maken voor die cake.
In plaats van er daarna een cake van te bakken (=veel tijd) kun je het ook op gevulde koeken smeren wat je eerst van plan was. Of in capsules stoppen... Wiet, de werkzame stoffen ervan, laten zich heel gemakkelijk behandelen. Vind ik.

Een cake maken voor een aantal mensen blijft natuurlijk het gezelligste, zeker alstie lekker werkt.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Helaas is spacecake een nogal tijdrovende en prijzig iets, om maar te zwijgen van de voorbereiding. En dan niet alleen qua recept, maar bijv. wie komt er, ouders ja nee (als je thuiswoont) plaats, activiteiten etc
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar dat heb je bij elke orale wiet consumptie met meerdere personen.
Als je met z'n alle wietboterhammen, hasjchocomelk of spacekoekjes hebt gegeten moet je hier ook aan denken.

Ik vind alle tijd die je er aan besteed wel meevallen.
Een jointje draaien in goed gezelschap kost mij toch vaak zo'n 10 minuten.
Zo'n 5-10 minuutjes meer en ik heb een cake gemaakt hoor. Dan nog ff wachten op de oven, terwijl je in de tussentijd alles klaar zet om te spacen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."