Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoffeeshops wel of niet toegankelijk?

Coffeeshops wel of niet toegankelijk?

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JovanovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet nog dat ik als veertienjarige toegang had tot elke shop in Roosendaal en Breda omdat ik telkens een ID van een meerderjarige liet zien (die trouwens totaal niet leek op mij).

dus er zal altijd wel een manier zijn (zonder al te veel) risico's om wiet in de shop
te halen (wat bij wet verboden is in your case btw)
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik als belg ben ook een beetje in de war,
Vrienden van me zijn in maastricht al een shops binnengekomen.
Volgens hun zijn er een paar die het toelaten,
Nu weet ik niet of dit wel of niet klopt. :confused:
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees hier veel tegenstrijdige dingen over, kan iemand me hier een eenduidig antwoord op geven?

Kan je nou (als Nederlander) gewoon weer de coffeeshops in in Limburg en Brabant? (eigenlijk vooral Maastricht :P )

Zonder je in te moeten schrijven oid dus.

Alvast bedankt (Y)
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#4
SmokeMe zei:
Ik welke shop zijn ze toegelaten? Weet je dat toevallig?
Klik om te vergroten...

Black Widow, ik ga mijn kans dit weekend ook eens wagen.
Vind het zo spijtig, mijn moeder is nederlander,
Vroeger woonde we in nederland en nu dit..

Word eens tijd dat mensen hun rechten terug krijgen in deze schijt maatschappij.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik welke shop zijn ze toegelaten? Weet je dat toevallig?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als Nederlander (dus geen Nederlander met Belgs paspoort oid) kom je elke shop in Nederland weer gewoon binnen op vertoon van je ID.
Als belg wordt je in de meeste grensprovincies nog steeds geweert. Heel brabant en zeeland zijn sowieso dicht voor niet Nederlanders/ingezetene van Nederland.
Ik dacht dat dit in Limburg ook het geval was, maar blijkbaar houden sommige shops zich niet aan de lokaal afgesproken regels.

Op een enkele uitzondering na kun je als Belg in elke shop in Nederland buitenom de drie zuidelijkste provincies gewoon halen wat je wilt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind ik ook, over een europese unie is niet te spreken toch. Als elk land binnen de europese unie andere regels heeft en mensen vanuit andere landen weren, lijkt het me net meer ieder voor zich.

Waarom niet gewoon dezelfde regels binnen de europese unie...., ik begrijp de overlast ergens wel maar ze moesten verdomme blij zijn dat het zo goed in de markt ligt.... word de Nederlandse staat alleen maar dikker van. En jah wat is overlast....het zou op betere manieren kunnen opgelost worden dan doodleuk iedereen weren die niet-nederlander is.

Gaat nog zover komen dat festivals ook niet meer voor buitenlanders toegangkelijk zijn, of het nationale bier, of het noordzeestrand,...., ergens een vorm van discriminatie.... maar goed het is Nederland en heeft andere regels ook dan België of Duitsland, maar dan moet je niet spreken over een Europese 'UNIE'. Dat ze gewoon vanaf het startpunt van het coffeeshop 'tijdperk' direct duidelijk maakten dat buitenlanders niet welkom zijn ipv eerst iedereen toe te laten om vervolgens iedereen te gaan weren, beetje hypocriet.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoop dan ook dat we asap uit de Europese unie stappen.
Zodat we kunnen doen wat voor ons als land belangrijk is, en geen rekening te hoeven houden met inferieure landen.

Daarnaast naaien andere landen ons ook op bepaalde gebieden. Denk hierbij aan het verplicht stellen van een kvk pas voor Belgisch voorwerk of werkvergunningen in Duitsland.
S
Smokey046Lid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Vind ik ook, over een europese unie is niet te spreken toch. Als elk land binnen de europese unie andere regels heeft en mensen vanuit andere landen weren, lijkt het me net meer ieder voor zich.

Waarom niet gewoon dezelfde regels binnen de europese unie...., ik begrijp de overlast ergens wel maar ze moesten verdomme blij zijn dat het zo goed in de markt ligt.... word de Nederlandse staat alleen maar dikker van. En jah wat is overlast....het zou op betere manieren kunnen opgelost worden dan doodleuk iedereen weren die niet-nederlander is.

Gaat nog zover komen dat festivals ook niet meer voor buitenlanders toegangkelijk zijn, of het nationale bier, of het noordzeestrand,...., ergens een vorm van discriminatie.... maar goed het is Nederland en heeft andere regels ook dan België of Duitsland, maar dan moet je niet spreken over een Europese 'UNIE'. Dat ze gewoon vanaf het startpunt van het coffeeshop 'tijdperk' direct duidelijk maakten dat buitenlanders niet welkom zijn ipv eerst iedereen toe te laten om vervolgens iedereen te gaan weren, beetje hypocriet.
Klik om te vergroten...

Ben ik het volledig mee eens, moet echt een grote verandering komen.
Eerst kon ik gewoon legaal de shop binnen en nu ben ik ineens een crimineel geworden.
Ik hou me niet meer aan wetten die naar mening een inbreuk zijn op mensenrechten,
Als ik geen lasten bezorg aan andere mensen en ook niet aan mezelf dan zie ik geen reden waarom ik geen wiet zou roken.
En puur omdat de regering het zegt, nee, daar ben ik allang mee opgehouden.
Ik heb geen andere mensen nodig die me zeggen wat ik wel of niet in mijn lichaam mag proppen,
Mijn eten eet ik ook het liefst zonder dat iemand me het voorkauwt.
Ik begrijp het systeem, maar daarna volgt meteen onbegrip waarom het zo moet zijn.
Bah bah
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Ik hoop dan ook dat we asap uit de Europese unie stappen.
Klik om te vergroten...
Dan vind ik een betere oplossing mekaar te helpen en het echt wat meer een 'unie' maken, dezelfde regels, tolerantie, open grenzen (zoals nu het geval is maar dit is een illusie).... Als ieder zich uit de unie trekt bewijst maar weer dat mensen te egoïstisch denken en totaal niet met elkaar kunnen samenleven...

Nog beter, van heel de wereld een 'unie' maken... er met ze alle zijn voor elkaar, geen gedoe met per land andere regels, je overal vrij voelen en waardig als mens.
We leven tenslotte met allemaal op 1 bol, bekijk dat als 1 land...

PepTalk zei:
Zodat we kunnen doen wat voor ons als land belangrijk is, en geen rekening te hoeven houden met inferieure landen.
Klik om te vergroten...
Hier kan je beter ook wat meer op 'wereldniveau' denken, verder kijken dan Nederland groot is lijkt mij een mooi begin.

PepTalk zei:
Daarnaast naaien andere landen ons ook op bepaalde gebieden. Denk hierbij aan het verplicht stellen van een kvk pas voor Belgisch voorwerk of werkvergunningen in Duitsland.
Klik om te vergroten...
Daarom net....beschamend hoe het loopt allemaal, bende egoïsten.
Ze maken zoveel regeltjes dat ze zelf door de bomen het bos niet meer zien en het voor iedereen onoverzichtelijk/irritant en verwarrend word...en waarom allemaal?? Omdat het ene land zich waardiger voelt dan het andere land? Omdat het ene land kapitaalkrachtiger is dan het andere land? Of gewoon om het mensen moeilijk te maken en hunzelf slim te voelen? Of om natuuuuuurlijk de staatskas te spekken.... wie gaat het zeggen...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja, in principe heb je gelijk. Maar mensen hebben gewoon al dikwijls bewezen dat het niet kan. Vroeger niet, nu niet en er moet drastisch wat veranderen moet het wel willen lukken.

Echter, ik vind niet dat wij onszelf ten gronde moeten richten om het vuile werk van andere op te knappen. Waarom zou iedereen dezelfde regels en rechten moeten krijgen, wanneer het gedrag niet gelijk is?
Een stout jongetje in de klas mag ook minder dat het brave meisje achterin.

Het is biologisch gezien gewoon niet correct om in 1 grote community te leven, zelfs directe gemeensschapsoverstijgende bevolkingen zijn al teveel van ons gevraagd.
Het zou mooi zijn, en in theorie werkt het. Maar met zulke ideeën blijf je ongelofelijk last houden van rotte appels.

Elke appel heeft een andere rijpingstijd, kleur, smaak en voedingsschema. Dit is bij mensen net zo, en wat de ene groep wel nodig heeft stoort de andere zich weer aan.
Probeer heel de wereld maar eens koeien te laten eten, of juist allemaal varkens. Zelfde regels werkt niet bij verschillende personen.

Ik zeg niet dat we elkaar de ogen moeten uitsteken, absoluut niet. Maar ik ben het in essentie wel eens met bijv. het weren van buitenlanders uit de coffeeshops.
Daarnaast ben ik het helemaal met je eens dat de oorsprong hiervan niet bij het praktisch nut ligt, maar bij persoonlijke belangen. Dat is jammer en zou ik graag zien veranderen.

Maare, hoewel het nog steeds enigsinds terug te leiden is, gaan we misschien weer eens wat offtopic :P
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk als je we het hier in Nederland voor Nederlanders goed geregeld willen hebben er wat zicht op zaken moet zijn. Dus ook niet aan iedereen meteen als ze binnenkomen wiet verkopen ik zie dit meer als een privélege voor een Nederlander in Nederland. Als ze in Belgié willen blowen dan moet de overheid het daar maar iets voor hun regelen. Vind het ook de grootste onzin dat wij als Nederlanders voor mensen moeten gaan zorgen die hier niet eens wonen.

OT :wink: :Hier zie ik dat ze een beetje aan voorkeursbehandeling doen bij mensen die hier niet wonen. De ene verkopen ze wel gewoon maar de ander weer niet. Alleen hier komen bijna geen drugstoeristen meer want de tijdelijke pas heeft ze weggejaagd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."