Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvaak teer , en veel speeksel bij roken joint

vaak teer , en veel speeksel bij roken joint

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoo!

Ik vroeg me effe af of nog iemand anders dan ik vaak teer aan z'n lippen krijgt door het roken van een joint... Het smaakt namelijk enorm smerig

Het ligt zeker nooit aan het tipje , want bij joints die ik gepassed krijg van vrienden , heb ik het ook vaak terwijl zij het helemaal niet hebben.
Zou het kunnen dat ik verkeerd van een joint trek? Het zou raar zijn , want vroeger had ik dit NOOIT ;D ( mss een slechte gewoonte aangeleerd?)

Ik maak ook echt te veel speeksel aan.het is eerder bijna water, en voor een of andere reden moet ik het altijd uitspuwen.Het wordt echt in de lange duur een plasje :grin:. Dit deed ik vroeger ook echt nooit...

dus weet iemand wat het probleem is , en wat ik er kan aan doen?
Ik had al zitten denken dat omdat ik veel speeksel aanmaak , het tipje nat wordt , en daardoor teer op het tipje komt? Najah ben het niet zeker :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hier ook last van (gehad).
Ik gok dat je voornamelijk buiten blowt?

Wanneer ik het had was het eigenlijk altijd buiten, ook met andermans jointje.
Veel speeksel productie inderdaad, maar denk dat het bij mij kwam omdat mijn lichaam zoveel mogelijk wilde spugen om het uit mijn mond en lippen te krijgen. Een gevolg dus.
Daarnaast rook ik altijd (ook met een hele vochtige mond) gortdroog. Er komt dus niets aan het tipje terwijl ik toch last had van die grote vegen teer.

Draaiwijze, tipje, shag/sigaretten, soort wiet... Ik heb veel gewisseld en het maakte allemaal niet uit. Joint delen of alleen roken ook niet.

Het enige waar ik het verschil merkte was buiten of binnen roken.
Hoe het kan? Geen idee. Ik kan redelijk goed analyseren en weet inmiddels genoeg over het gehele blow gebeuren, maar kan er nog steeds niet bij.

Enige wat ik kán bedenken is het rook tempo, wanneer ik binnen zit en blow laat ik de joint vaak tussen door uit gaan.

Ik had er overigens wel altijd pas last van na een paar hijsjes, nooit bij de eerste 3 ofzo.
A
AbsurdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat dat gebeurt als je je joint te los draait, dat hij niet helemaal goed strak om de tip heen zit? Ik heb dit ook al een aantal keer gehad maar toen waren ze ook niet al te best gedraaid.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij mij is dit het absoluut niet. Denk bij de TS ook niet.
Zoals al gezegd is het ook bij andermans jointjes, lijkt me niet dat deze allemaal bout gedraaid zijn. Daarnaast kan ik na een aantal jaar meerdere keren per dag oefenen inmiddels wel een fatsoenlijke joint draaien :P

Wat ik zelf wel merk is dat juist wanneer de joint strak gedraaid is, ik harder moet hijsen en dus ook wat meer teer aan m'n lip zit.
But again, dit is bij mij en wellicht ligt het bij de TS wel aan de strakheid van de joints.
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Bij mij is dit het absoluut niet. Denk bij de TS ook niet.
Zoals al gezegd is het ook bij andermans jointjes, lijkt me niet dat deze allemaal bout gedraaid zijn. Daarnaast kan ik na een aantal jaar meerdere keren per dag oefenen inmiddels wel een fatsoenlijke joint draaien :P

Wat ik zelf wel merk is dat juist wanneer de joint strak gedraaid is, ik harder moet hijsen en dus ook wat meer teer aan m'n lip zit.
But again, dit is bij mij en wellicht ligt het bij de TS wel aan de strakheid van de joints.
Klik om te vergroten...

Ik rook idd vooral buiten ! Vaak met vrienden ! Binnen heb ik er eigelijk nooit op gelet , of heeft niemand me er op gewezen ... raaar :tongueout: er komt bij mij ook helemaal niets aan het tipje , maar wel aan mijn lippen :grin:

neen , volgens mij ligt het niet echt aan de strakheid van de joints! Veel dagen op de week trek ik soms wel van 4 verschillende joins , gerold door 4 verschillende mensen ... soms strakke joints , soms niet , en soms (meestal bij mezelf) een misbaksel met een buikje.

ik heb wel nooit sigaretten gerookt (ben 19 hoor , gewoon niet mijn ding.)..., maar rook echt al van m'n 16e joints , dus moest jij (peptalk) toevallig ook niet echt roken , dan doen we het mss fout daardoor?

kweet niet tis maar en theorie .... maar dat verklaart dan ook weer niet waarom ik da vroeger niet had ...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik rook inderdaad niet. Maar heb dit wel gedaan.
Blow ook vanaf m'n 16e goed stevig en het lijkt me dus sterk dat het aan de hijs techniek ligt.(ben nu 22 dus 6 jaar 'ervaring')
Wederom, ik heb er binnen nooit last van, buiten is het vaak hoe harder het waait hoe meer last ik er van heb. Ook het tempo waarin de joint wordt gerookt lijkt invloed te hebben.

Heb ook erg veel gewisseld met sigaretten/shag/tubing tabak en shag lijkt ook het meeste teer te geven.

Het is bij mij ook enkel aan mijn lippen, en neemt iemand anders een hijsje heeft deze er geen/bijna geen last van. Het zit ook echt aan de buitenkant van mijn lippen (zichtbaar voor andere) en het is pas nasty op het moment dat ik mijn lippen nat lik.
Vanaf het eerste moment dat ik er last van het ga ik constant erg waterig speeksel produceren en elke 5 seconden móet ik wel spugen.
D
DummyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Interessant verhaal, zelf nooit last van gehad.

Wel enkele keren in de tip teer gehad. Dat blokkeerde t dan, waardoor hijsen erg zwaar werd. Toen ben ik gaan draaien met grotere S'jes, en problem solved, maar dat is misschien ook wel een ander probleem, zoals ik al zei, nooit op mn lippen.

Wel had ik eens een maat die altijd gewoon een dikke hoop wiet vlak voor de tip deed. 'Tegen het teer' zei hij dan. Twijfel nogsteeds over of dit echt helpt... Zou niet weten waarom.

Groetjes!
H
HendroidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb het nog maar 1 keer gehad met een joint. Had het er het eerste half jaar dat ik shag begon te roken echt niet normaal last van, toen kwam ik erachter dat als ik het sjekkie iets dieper in mn mond deed ik helemaal geen last meer had van dat vieze teer :openmouth:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm, die oorzaak heb ik eigenlijk nooit overwogen!
Wel appart dat ik er bij sommige jointjes erg veel last van heb en andere totaal niet terwijl ik voor mij gevoel exact hetzelfde rook.

Ik ga het eens proberen! Hoewel verder in je mond wel vaak nat roken betekent.
g
gregory94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga het ook proberen ;D , lijkt me wel raar dat daarmee ook het waterig speeksel-"probleempje" opgelost zou zijn, maar zeker het proberen waard!

:grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."