#1
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale
Nee ik snap je helemaal, maar ik blijf geloven in een goede kern van de mens. De natuur zit mooi in elkaar, ook al hoort daar ook jacht en slachtoffers bij. Het "collectief" is toch een term die ik belangrijk blijf vinden.
Ik durf mezelf ook wel sociaal vaardig te noemen, vriendschap en liefde zijn voor mij vrijwel onvoorwaardelijk. Niet om op te scheppen, iedereen is gewoon zoals ie wil zijn. Als ik arrogant klink, ik denk hier juist over na om dat uit te sluiten. Maar als de wereld slecht is ga ik in protest.
Misschien ben ik gewoon nog niet aangepast genoeg om het van de juiste kant te bekijken maar met dat in mijn achterhoofd geloof ik niet in goed of slecht het is gewoon zoals het is. Dit klinkt heel vaag, maar daardoor kunnen wij er zelf onze eigen draai aan geven.
Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster, maar ik wil die naïviteit er ook wel uit zien te krijgen. Het is allemaal een beetje tegenstrijdig, maar het raakt ook erg off-topic.
Meeste machthebbers zijn inderdaad egoïstisch maar dit hoeven we niet te pikken toch?
Carlo86 zei:Sorry als het allemaal een beetje hard klinkt, maar zo zie ik het.
Nee ik snap je helemaal, maar ik blijf geloven in een goede kern van de mens. De natuur zit mooi in elkaar, ook al hoort daar ook jacht en slachtoffers bij. Het "collectief" is toch een term die ik belangrijk blijf vinden.
Ik durf mezelf ook wel sociaal vaardig te noemen, vriendschap en liefde zijn voor mij vrijwel onvoorwaardelijk. Niet om op te scheppen, iedereen is gewoon zoals ie wil zijn. Als ik arrogant klink, ik denk hier juist over na om dat uit te sluiten. Maar als de wereld slecht is ga ik in protest.
Misschien ben ik gewoon nog niet aangepast genoeg om het van de juiste kant te bekijken maar met dat in mijn achterhoofd geloof ik niet in goed of slecht het is gewoon zoals het is. Dit klinkt heel vaag, maar daardoor kunnen wij er zelf onze eigen draai aan geven.
Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster, maar ik wil die naïviteit er ook wel uit zien te krijgen. Het is allemaal een beetje tegenstrijdig, maar het raakt ook erg off-topic.
Meeste machthebbers zijn inderdaad egoïstisch maar dit hoeven we niet te pikken toch?
Iemand heeft mij ooit eens verteld dat er sites bestaan met filmpjes gespecialiseerd in het martelen/verkrachten van gehandicapte kinderen. Zulke dingen alleen al te horen drijven me echt tot waanzin 