Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfilosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale high

filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale high

41 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
Sorry als het allemaal een beetje hard klinkt, maar zo zie ik het.
Klik om te vergroten...

Nee ik snap je helemaal, maar ik blijf geloven in een goede kern van de mens. De natuur zit mooi in elkaar, ook al hoort daar ook jacht en slachtoffers bij. Het "collectief" is toch een term die ik belangrijk blijf vinden.

Ik durf mezelf ook wel sociaal vaardig te noemen, vriendschap en liefde zijn voor mij vrijwel onvoorwaardelijk. Niet om op te scheppen, iedereen is gewoon zoals ie wil zijn. Als ik arrogant klink, ik denk hier juist over na om dat uit te sluiten. Maar als de wereld slecht is ga ik in protest.

Misschien ben ik gewoon nog niet aangepast genoeg om het van de juiste kant te bekijken maar met dat in mijn achterhoofd geloof ik niet in goed of slecht het is gewoon zoals het is. Dit klinkt heel vaag, maar daardoor kunnen wij er zelf onze eigen draai aan geven.

Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster, maar ik wil die naïviteit er ook wel uit zien te krijgen. Het is allemaal een beetje tegenstrijdig, maar het raakt ook erg off-topic.

Meeste machthebbers zijn inderdaad egoïstisch maar dit hoeven we niet te pikken toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

PepTalk zei:
Mij lijkt het niet dat we de boel helpen door meerdere mensen op deze planeet te houden. Van welke afkomst of met welke welvaart dan ook.

De evolutie waar jullie het over hebben is niet van toepassing.
Evolutie gaat over 1000den jaren. De mens, en vooral het sociaal emotionele aspect (samenleving) is de laatste decennia een revolutie aan het meemaken. Enorme veranderingen (morele waarden en technologie) zorgen voor emotionele onbalans.

Het is waar wat Carlo zegt. Mensen (en alle organismes an sich) zijn egoïstisch. Gelukkig maar, anders was leven op aarde niet mogelijk.
Het feit dat jij je laatste slokje water aan je beste vriend geeft is heel nobel. Van jou. Echter zal 'de evolutie' daar geen profijt van nemen. Hoewel jij beter bent, zal jouw 'slechte' vriend zich voortplanten en niet jij.
Helaas werkt het niet helemaal meer zo tegenwoordig. Wanneer je als persoon bepaalde nadelen hebt, hoeft dit niet je noodlot te betekenen. Er is een sociaal en financieel vangnet, in principe hoeft niemand in Nederland om te komen van de honger. Zolang niemand dood gaat (en zich dus niet meer kan voortplanten) zal er eigenlijk geen evolutie plaats vinden, aangezien dit gewoon een proces van selectie is.

Wat het opzicht van evolutie is de mensheid kinda screwed. Zonder bewuste selectie of genetische modificatie (wat natuurlijk uitermate onetisch is) zullen we DNA technisch niet echt meer vooruit gaan. Op was rassenmenging (europeaan x afrikaan of amerikaan x aziaat bijv) na.
Klik om te vergroten...

Precies weer die objectieve perceptie die ik van jou gewend ben :tongueout:. Bedoel ik als compliment hoor. Ik geloof in een meer spirituele evolutie, maar dat is meer pseudowetenschap
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster
Klik om te vergroten...

Wat is volgens jou dan een kapitalistisch monster?
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster
Klik om te vergroten...

Wat is volgens jou dan een kapitalistisch monster?
Klik om te vergroten...

Het eindproduct van hebzucht in egoïstische zin. In feite hebben we allemaal sowieso al bloed aan onze handen maar als het resultaat ten koste gaat van alle normen en waarden die je eigenlijk behoort te hebben (is weer een andere ingewikkelde discussie natuurlijk) vind ik dat monsters!
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

decodation zei:
Carlo86 zei:
Ik ben liever naíef dan een kapitalistisch monster
Klik om te vergroten...

Wat is volgens jou dan een kapitalistisch monster?
Klik om te vergroten...

Het eindproduct van hebzucht in egoïstische zin. In feite hebben we allemaal sowieso al bloed aan onze handen maar als het resultaat ten koste gaat van alle normen en waarden die je eigenlijk behoort te hebben (is weer een andere ingewikkelde discussie natuurlijk) vind ik dat monsters!
Klik om te vergroten...

Ja je zegt het zelf alweer zo mooi, dat is weer een ingewikkelde discussie. Want wie bepalen die normen en waarden?
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

normen en waarden zijn vaak religieus bepaald. Ik vind zelf dat als je echt staat voor wat je doet en de verantwoordelijkheid voor je keuzes neemt je een heel eind komt.

Het gevaar ligt in psychopaten zoals Adolf Hitler, die wilde ook het beste voor het volk. Ik vraag me af of hij achter zijn eigen keuzes stond maar gek genoeg denk ik dat hij het goed bedoelde. Ik wil het alleen niet kunnen begrijpen :tongueout:

Ethiek is subjectief, qua samenleving worden er wel bepaalde normen en waarden aangeleerd die gewoon zijn zoals ze zijn. (pedofielen en verkrachters zullen nooit geaccepteerd worden, maar gecastreerd en liefde zal altijd als positief worden ervaren al is het soms ingewikkeld).

Terug naar het topic, in hoeverre mogen wij hierin onze eigen normen en waarden vormen?
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Het gevaar ligt in psychopaten zoals Adolf Hitler, die wilde ook het beste voor het volk. Ik vraag me af of hij achter zijn eigen keuzes stond maar gek genoeg denk ik dat hij het goed bedoelde. Ik wil het alleen niet kunnen begrijpen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ja daar valt ook weer over te speculeren. Sommige geloven het officiële verhaal, sommige denken dat hij de 'illuminati' heeft doorzien, anderen zeggen weer dat hij een 'puppet' van de illuminati was. Persoonlijke waarheden lopen daar sterk van elkaar af, ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven. :rolleyes:

Ethiek is subjectief, qua samenleving worden er wel bepaalde normen en waarden aangeleerd die gewoon zijn zoals ze zijn. (pedofielen en verkrachters zullen nooit geaccepteerd worden, maar gecastreerd en liefde zal altijd als positief worden ervaren al is het soms ingewikkeld).
Klik om te vergroten...

Verkrachten en seks met kinderen wordt volgens mij ook nooit geaccepteerd, logisch, maar de oorzaak ervan is eigenlijk veel belangrijker. En dat moet beter worden onderzocht want naar mijn mening is het psychologisch en hoe ranzig de pedofielen ook zijn. Ik denk dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen. Dat is waarschijnlijk een lastig feit.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Maar we moeten inderdaad weer terug naar het topic :P
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
Het gevaar ligt in psychopaten zoals Adolf Hitler, die wilde ook het beste voor het volk. Ik vraag me af of hij achter zijn eigen keuzes stond maar gek genoeg denk ik dat hij het goed bedoelde. Ik wil het alleen niet kunnen begrijpen :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ja daar valt ook weer over te speculeren. Sommige geloven het officiële verhaal, sommige denken dat hij de 'illuminati' heeft doorzien, anderen zeggen weer dat hij een 'puppet' van de illuminati was. Persoonlijke waarheden lopen daar sterk van elkaar af, ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven. :rolleyes:

Ethiek is subjectief, qua samenleving worden er wel bepaalde normen en waarden aangeleerd die gewoon zijn zoals ze zijn. (pedofielen en verkrachters zullen nooit geaccepteerd worden, maar gecastreerd en liefde zal altijd als positief worden ervaren al is het soms ingewikkeld).
Klik om te vergroten...

Verkrachten en seks met kinderen wordt volgens mij ook nooit geaccepteerd, logisch, maar de oorzaak ervan is eigenlijk veel belangrijker. En dat moet beter worden onderzocht want naar mijn mening is het psychologisch en hoe ranzig de pedofielen ook zijn. Ik denk dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen. Dat is waarschijnlijk een lastig feit.
Klik om te vergroten...

pedofielie is een ziekte die behandeld moet worden inderdaad, alleen wel locked up tot ze zeker weten dat ze de ziekte kunnen bedwingen. En het is het laagste wat ik kan bedenken dus ik wil er liever niet genuanceerd over nadenken, mijn geweten negerend zeg ik castreren die handel...

En die Hitler complotten vind ik ook bizar en heel gevaarlijk, maar ja er zit misschien wel iets achter. Ik weet het niet!
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

pedofielie is een ziekte die behandeld moet worden inderdaad, alleen wel locked up tot ze zeker weten dat ze de ziekte kunnen bedwingen. En het is het laagste wat ik kan bedenken dus ik wil er liever niet genuanceerd over nadenken, mijn geweten negerend zeg ik castreren die handel...
Klik om te vergroten...

Nee ik wil er überhaupt niet over nadenken :kots: Iemand heeft mij ooit eens verteld dat er sites bestaan met filmpjes gespecialiseerd in het martelen/verkrachten van gehandicapte kinderen. Zulke dingen alleen al te horen drijven me echt tot waanzin :angry: :angry: :angry: Relativeren is dan echt een kunst. Hoe erg het ook is het laat wel weer eens zien hoe ziek de wereld is...

En die Hitler complotten vind ik ook bizar en heel gevaarlijk, maar ja er zit misschien wel iets achter. Ik weet het niet!
Klik om te vergroten...
Ik ook nie :P
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

decodation zei:
Carlo86 zei:
"They don't really care about us"
Klik om te vergroten...

En daar ligt de oorzaak van dit hele gebeuren.
We leven in een wereld met miljarden egoïsten, de eerste prioriteit van iedereen is dat het hem ZELF goed gaat, desnoods ten koste van anderen. Dat is een natuurwet, hard maar waar...
Klik om te vergroten...

Naah de natuur is hard maar liefde is ook een natuurwet. Uiteindelijk zijn we allemaal connected en als het fucked de natuur gaat (onze leefwereld) kun je zelf ook niet volledig gelukkig worden. Als maatschappij kunnen we beter op andere dingen inzetten als die mensen zelf gelukkig willen worden.

Ik ga het niet bagatelliseren maar de natuur is op een eerlijkere manier hard en we blijven evolueren misschien de goede kant op.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je met het woord 'connected'?
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

nou ja we leven eigenlijk als verschillende individuen in een maatschappij, we zijn een kudde in feite
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

decodation zei:
nou ja we leven eigenlijk als verschillende individuen in een maatschappij, we zijn een kudde in feite
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk zijn we denk ik ten diepste extreem eenzaam. Elke ervaring van connectie is zeer waardevol. Maar als je een connectie ervaart, blijft het helaas alleen jouw ervaring (doordenkertje).

Dit zat ik allemaal te bedenken na 1 gram goede Haze :stoned:
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Hou het dan binnen je sociale wereldje of zo? Als maatschappij zijn we denk ik wel leunend op elkaar, het eenzame bestaan is juist meer als niet geaccepteerd wordt wie je bent (als functie van een goedwerkende maatschappij).

Dit bedenk ik terwijl ik broodnuchter ben :tongueout:.
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Neemt niet weg dat elke vorm van connectie zeer waardevol is natuurlijk ^^. Iedereen is toch uit liefde (of droge seks) geboren :tongueout:.

En andere vormen van connecties zijn waardevol in gradaties.
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Het ligt er maar net aan wat Pieter precies bedoelt met 'extreem eenzaam' dat kun je namelijk op verschillende manieren interpreteren.
Iedereen is toch uit liefde (of droge seks) geboren :tongueout:.
Klik om te vergroten...
Of door een sample uit een zaadbank :P
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
Het ligt er maar net aan wat Pieter precies bedoelt met 'extreem eenzaam' dat kun je namelijk op verschillende manieren interpreteren.
Iedereen is toch uit liefde (of droge seks) geboren :tongueout:.
Klik om te vergroten...
Of door een sample uit een zaadbank :P
Klik om te vergroten...

lol die zaadbank bestaat ook ja daar heb ik geen antwoord op. Ik ga ervan uit dat elk leven dierbaar is voor de natuur en daarom in de wet van de liefde geboren wordt zeg maar. Niet dat ik met een roze bril rondloop, de natuur moet hard zijn om te evoluëren maar het is allemaal toch liefdevol bedoeld, ik vind veel dingen in ieder geval prachtig.

Terug naar de complotten, we zijn nu over normen en waarden aan het discussiëren en daarin worden we wel degelijk al dan niet negatief beïnvloed door media. En nog steeds vind ik geld een van de grootste struikelblokken...
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Terug naar de complotten, we zijn nu over normen en waarden aan het discussiëren en daarin worden we wel degelijk al dan niet negatief beïnvloed door media. En nog steeds vind ik geld een van de grootste struikelblokken...
Klik om te vergroten...

De mens is het struikelblok niet het geld, en weet jij een beter alternatief dan? :tongueout:
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
Terug naar de complotten, we zijn nu over normen en waarden aan het discussiëren en daarin worden we wel degelijk al dan niet negatief beïnvloed door media. En nog steeds vind ik geld een van de grootste struikelblokken...
Klik om te vergroten...

De mens is het struikelblok niet het geld, en weet jij een beter alternatief dan? :tongueout:
Klik om te vergroten...

nee geen beter alternatief, wel een betere behandeling ervan.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: filosofisch nuanceren van complottheorieën, de illegale

Carlo86 zei:
pedofielie is een ziekte die behandeld moet worden inderdaad, alleen wel locked up tot ze zeker weten dat ze de ziekte kunnen bedwingen. En het is het laagste wat ik kan bedenken dus ik wil er liever niet genuanceerd over nadenken, mijn geweten negerend zeg ik castreren die handel...
Klik om te vergroten...

Nee ik wil er überhaupt niet over nadenken :kots: Iemand heeft mij ooit eens verteld dat er sites bestaan met filmpjes gespecialiseerd in het martelen/verkrachten van gehandicapte kinderen. Zulke dingen alleen al te horen drijven me echt tot waanzin :angry: :angry: :angry: Relativeren is dan echt een kunst. Hoe erg het ook is het laat wel weer eens zien hoe ziek de wereld is...

En die Hitler complotten vind ik ook bizar en heel gevaarlijk, maar ja er zit misschien wel iets achter. Ik weet het niet!
Klik om te vergroten...
Ik ook nie :P
Klik om te vergroten...
het doet je wel wat he? De wereld is veel erger; alles wat je kunt bedenken is al eens gebeurd.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."