Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpace cupcakes! een paar vraagjes!

Space cupcakes! een paar vraagjes!

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BlubdevisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke ik ga dus morgen voor het eerst ( ik noem het maar even space cupcakes) space cupcakes maken met hasj. Maar ik heb wat vragen..

Ik lees overal over de trip dat mensen gaan kotsen er van, dat ze gaan slapen en dan nog steeds stoned wakker worden. Dit maakt mij niet echt blij, zijn dit gevallen van teveel gebruik of is dit gewoon een normale trip? ik heb het niet over het kotsen maar meer de hele dag stoned zijn en de volgende dag nog naar klote zijn.

Ik heb de hasj die ik heb gehaald al uit geprobeerd en jezus ik was van een klein beetje al heel erg naar de klote.. ik had gelezen dat als je spacecake maakt of in die hoek dat je de tempratuur laag moet houden om de kwaliteit te behouden? is dit waar? zoja, dan wil ik de temperatuur dus juist hoog houden.

Thanks voor het lezen,
Als iemand me hier verder mee kan helpen zou dat heel fijn zijn!

X
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Over de temperatuur weet ik niks maar spacecake kan echt wel heel lang werken. Toen ik het zelf op mijn 17e eens op had, gingen mijn vrienden net weg toen het begon te werken en aangezien ik het toch wel eng vond in mijn eentje was ik maar gaan slapen. De volgende dag voelde ik me toen ook nog heel erg sloom en had ik het idee dat ik nog een beetje stoned was. Ook vrienden van mij die het laatst weer eens gedaan hadden vertelden dat ze de dag erna nog heel moe en sloom waren. Het zal wel bij iedereen anders zijn maar dit zijn mijn ervaringen.

Ik zou er gewoon rekening mee houden dat je de volgende dag nog niet helemaal fit zal zijn, dus niks plannen waarbij je wel helemaal helder wil zijn! En als je wel fit bent is dat alleen maar mooi meegenomen.

En sowieso oppassen met hoeveel je erin stopt en hoeveel je ervan eet, en dat je lang genoeg wacht en zo, aangezien je zegt dat het al sterk is als je het rookt.. Wanneer je het eet is het effect dan nog sterker hè. Dus ik zou dan gewoon superweinig nemen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
+1 zo ervaar ik de effecten ook als Zero omschrijft.
Over de temperatuur weet ik niks
Klik om te vergroten...
Temperatuur niet boven de 70 graden anders verliest de hasj/wiet de actieve ingrediënten.

PS Hasj deed ik zelf simpelweg in volle melk opwarmen er 3-4 gram hasj in oplossen tot het gemixt was en snel op drinken en daarna de smaak weg spoelen met wat zoets :grin:

Ben je in 3-4 minuutjes klaar met bereiden + kan niks fout gaan als je het niet te warm laat worden.

Enjoy!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes!

Bij chocolade melk, en wellicht bij gewone melk ook dat weet ik niet, is slagroom ook erg lekker. Ik spuit altijd wat Campina slagroom (is een duppie duurder dan merkloze maar bevat wel 97% room ofzo, en room zit vol met vet :)) tijdens het verwarmen. Daar wordt het geheel wat romiger van, ook is het vetter en dus meer hechtingsplaats voor de werkzame stoffen. Voor de smaak gaat er natuurlijk ook nog een toef in de mok :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Onzin dat wiet/hasj zijn werkzaamheid verliest boven de 70 graden.
Je kunt geen cake, muffins, brownies, pizza, omelet, what ever maken op 70 graden.

Wanneer je het in een vloeistof oplost is de temperatuur iets belangrijker. Sowieso word (choco)melk er niet lekkerder op wanneer je het laat koken en door het constant roeren hebben de werkzame stoffen die door de warmte van vaste vorm naar gas vorm gaan meer kans om te vervliegen. Bij een cake is hier geen sprake van en je zal dus niet noemenswaardige hoeveelheden verliezen. Door die warmte carboxyleerd er alleen maar meer THC-A naar THC.

3-4 minuten verwarmen vind ik trouwens wel erg kort hoor. Beter het dubbele tot een kwartier.
Ik neem overigens altijd volle chocolade melk, daardoor heb je niets zoets achteraf nodig want het is erg goed te drinken!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
3-4 minuten verwarmen vind ik trouwens wel erg kort hoor. Beter het dubbele tot een kwartier.
Ik neem overigens altijd volle chocolade melk, daardoor heb je niets zoets achteraf nodig want het is erg goed te drinken!
Klik om te vergroten...

Ga ik volgend weekend eens proberen zo, dank voor de opheldering!
e
eefje123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Zoals iedereen zegt, kijk uit met de temperatuur! Verder wens ik je veel succes en plezier, en laat vooral weten hoe het gaat!
t
tomzeurLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals ik (en dus niet iedereen) al zei Eva, temp. hoef je echt niet zo voor uit te kijken.... Iedereen is daar altijd bang voor maar maakt vrij weinig uit. Je zult eerder potentie verlies hebben door te laag en te kort verwarmen dan te hoog en te lang.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
[youtube]sqts6y_2-bI[/youtube]

Oldschool :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."