Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWennen aan puur roken

Wennen aan puur roken

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik wel eens een paar trekjes neem van een pure wietjoint schiet ik gelijk in een hoestbui van jewelste! Ik kan gerust een paar minuten in blijven. Heel vervelend! Ik ben toch wel een doorgewinterde roker. Ik heb jaren lang veel sigaretten gerookt en een jointje met tabak was ik ook niet vies van.
Maar hoe komt het nou precies dat zoveel mensen zich rot hoesten van een pure en niet van eentje met tabak er in? En hoe komt het verschil in gevoel tussen met en zonder?
Kun je wennen aan puur roken? Ik bedoel dat als je het een poosje gewend bent dat je dan niet meer moet hoesten?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet is veel scherper voor je keel dan tabak dus bij een pure joint moet je inderdaad sneller hoesten. Je kunt er zeker aan wennen hoor, maar je zal echt even door die hoestbuien heen moeten. Verder is het effect van puur roken ietsjes anders omdat enerzijds de tabak ook gewoon een effect heeft en anderzijds rook je het puur sneller waardoor je in kortere tijd meer wiet binnen krijgt wat van invloed is op het effect.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom per se een joint roken? Met een pijpje gaat het prima hoor. Dan kun je het ook makkelijk doseren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt het in een pijpje net zo makkelijk doseren als met een joint. Verder hebben veel mensen de voorkeur voor joints omdat je die wat rustiger kan roken ipv 1 goede trek uit een pijp. Ach ieder zo zijn eigen ding.

Wat is precies de reden dat je puur wilt gaan roken Dunnetjess33?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
De reden is dat ik geen tabak meer wil roken. En ik draai zelf niet dus met tabaks vervanger zie ik ook niet zitten. Als ik een jointje rook dat haal ik een voorgedraaide bij de shop.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je zelf niet draait is een klein pijpje prima. Stop het dan niet meteen helemaal vol, maar begin met kleine beetjes voor je keel.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dunnetjess33 zei:
De reden is dat ik geen tabak meer wil roken. En ik draai zelf niet dus met tabaks vervanger zie ik ook niet zitten. Als ik een jointje rook dat haal ik een voorgedraaide bij de shop.
Klik om te vergroten...

Daar zit toch ook altijd tabak in... of ik woon in een stad waar ze daar gewoon niet aan doen, pure wietjoints verkopen :confused:
Ik snap best dat je het rottig vindt roken, het is puur namelijk $%&@# voor je keel. Vind het persoonlijk echt smerig en veel te heftig om puur te roken...
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sinds ik gestopt ben met roken heb ik me een pijpje aangeschaft en meng ik het met dit spul:



Prima te roken en heb er ook al paar jointjes mee gemaakt. :stoned:

Anders is dit misschien iets, gebruik ik vaak als ik te stoned ben:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."