Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHuisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep nemen

Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep nemen

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier beneden heb ik een lijst geplaatst van huisregels die je zoal tegen komt bij een willekeurige coffeeshop (de lijst is opgesteld aan de hand van een aantal overzichten met huisregels van coffeeshops die deze op internet hebben gepubliceerd).

Wat is jou mening over deze huisregels?
Waar ben je het mee (on)eens?
Wat zou je anders willen zien?

Ken je zelf nog andere huisregels die belangrijk en/of ronduit belachelijk zijn?

HUISREGELS - verboden zijn in ieder geval:

- Discriminerend en/of fascistisch gedrag ten aanzien van cultuur, ras of seksuele geaardheid.
- Bedreigen of mishandelen van medewerkers of bezoekers.
- Ongewenste intimiteiten en elke andere vorm van seksueel geweld.
- Het dragen van wapens of andere voorwerpen die als wapen gebruikt kunnen worden.
- Handel en gebruik van harddrugs is verboden. Bezoekers kunnen verzocht worden de inhoud van hun tassen en (broek)zakken te tonen. Bij weigering wordt er van uitgegaan, dat de inhoud tegen één van de huisreglementen verstoot en dient de betrokken bezoeker in kwestie de zaak te verlaten.
- Dronkenschap, of ander hinderlijk en aanstootgevend gedrag of het zich niet uiterlijk verzorgen volgens geldende normen en waarden c.q. zich profileren als zijnde zwervend.
- De toegang voor personen beneden de 18 jaar. Bezoekers moeten op verzoek legitimatie kunnen tonen.
- Eigendommen van de coffeeshop of van bezoekers te beschadigen, te vernielen of ongevraagd mee te nemen.
- Handel in goederen zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie (van handel in gestolen goederen wordt aangifte gedaan)
- Alcohol drinken en dranken nuttigen welke niet door de coffeeshop zijn verstrekt. Consumptie is verplicht.
- Fotograferen en filmen binnen de coffeeshop zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie.
- Zich met meerdere personen bevinden in één toilet en/of toiletten te gebruiken die bedoeld zijn voor het andere geslacht.
- Gok- en kaartspelen om geld.
- Overtreding van het reglement uitlokken of aanzetten tot overtreding.
- De coffeeshop maakt gebruik van camerabewaking. Personen die de coffeeshop betreden stemmen erin toe om opgenomen te worden. (Bij een misdrijf kunnen de opnames als bewijsmateriaal gebruikt worden.)
- Het management behoudt zich het recht voor om (te grote) groepen de toegang tot de zaak te weigeren.
- Dubbel parkeren voor de zaak.
- Tegen het verkeer in parkeren.
- Lawaai overlast in de vorm van muziek of ander luidruchtig gedrag.
- Het blokkeren van het trottoir met rijwielen en scooters.
- Elke andere vorm van hinderlijk gedrag.
- Bij overtreding van deze gedragsregels kan de toegang tot de coffeeshop geweigerd worden.

De directie stelt zich niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen.

Het overtreden van de regels 1 t/m 8 leidt altijd tot verwijdering uit de coffeeshop. Bij regel 9 t/m 14 wordt de betrokkene gewaarschuwd, geeft deze geen gehoor dan volgt verwijdering uit de coffeeshop. Deze duurt tenminste tot de eerste bijeenkomst van het managementteam welk dan de uiteindelijke sanctie bepaalt. Als dat een lokaalverbod is, wordt dit gemeld bij de politie. Overtreding van dit verbod leidt tot aangifte en uitzetting door de politie en de bijbehorende gerechtelijke procedure. Van gepleegde strafbare feiten binnen de coffeeshop wordt altijd aangifte gedaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

Achter de meesten zit volgens mij wel een goede reden hoor, ik zie niet heel veel dat hier persé mis mee is. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

Ik vind ze niet heel gek eigenlijk. Heb echter nog nooit zo'n uitgebreide lijst in een shop zien hangen.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

In de openings--post staat ook dat het een lijst betreft van verschillende huisregels bij elkaar in 1 lijst.
Toen ik bezig was met researchen kwam ik een huisreglement tegen van een coffeeshop, deze staat hierboven gepubliceerd.

Ik kom ook bijna nooit zo'n lange waslijst tegen, maar als je de lettertjes maar klein genoeg maakt, lijkt het al een stuk compacter.

Niemand iets op of aan te merken?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

Medic zei:
- Dubbel parkeren voor de zaak.
Klik om te vergroten...

Verklaard wel waarom ik daarstraks mijn Mercedes van de stoep moest halen van de eigenaar haha. Ik dacht nog zit niet zo te zeiken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

bobsacamano zei:
Medic zei:
- Dubbel parkeren voor de zaak.
Klik om te vergroten...

Verklaard wel waarom ik daarstraks mijn Mercedes van de stoep moest halen van de eigenaar haha. Ik dacht nog zit niet zo te zeiken.
Klik om te vergroten...
Coffeeshops staan meestal onder scherp toezicht van de gemeente, omdat het idee heerst dat ze veel overlast veroorzaken. Dus dit soort regels zijn er voor hun eigen bestaansrecht.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Huisregels van willekeurige coffeeshops onder de loep ne

Gebeurde hier ook veel qua parkeren inderdaad. Tegenwoordig worden ze echt boos op je en krijg je gewoon geen wiet meer. En terecht.. Als je in de buurt van een coffeeshop woont weet je pas hoeveel er echt over de vloer komt daar.. het rijdt echt af en aan hier. Komt er op neer dat er continu wel iemand op de weg geparkeerd staat en op de stoepen enzo.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."