Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met wiet, beginnen met hasj?

Stoppen met wiet, beginnen met hasj?

13 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
z
zuenniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik rook al zo'n 2 jaar elke dag wiet,en heb dus een redelijke tolerantie waardoor ik (volgens mij) niet veel meer van hasj voel. Kan dit kloppen?

Ben van plan alleen hasj te gaan roken , maar om daar wat van te gaan voelen zou ik dus even een tijdje moeten stoppen ( 2 / 3 weken ? )

graag hoor ik advies en of dit zal gaan werken ?

gr
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom wil je eigenlijk precies overstappen op hasj?

Maar het klopt dat je met je dagelijkse wiet tolerantie een flinke tolerantie kan opbouwen en dan dus niet veel meer van hasj merkt. Van de wiet zul je ook wel steeds minder merken gok ik zo? Ik heb zelf zo'n 6 jaar dagelijks geblowd en mijn tolerantie werd ook alsmaar groter, met als gevolgd dat ik tegen het einde echt joint na joint kon opsteken en gewoon niet meer goed stoned werd. Toen ik eenmaal stopte met dagelijks blowen, werd mijn tolerantie gelukkig snel minder. Na een week niet blowen merk je al duidelijk verschil, na 2 weken nog meer en na 3 weken ben je alweer bijna als vanouds stoned. Nadeel is wel dat de tolerantie weer snel terug is als je vervolgens weer veel of vaak gaat blowen. Ik blow nu alleen nog in het weekend en vrijdagavond wordt ik lekker stoned, niet meer als vanouds maar wel lekker. Zaterdag ben ik ook nog wel aardig stoned, maar als ik dan het hele weekend blow dan heb ik op zondag alweer een flinke tolerantie te pakken.
z
zuenniLid
01-01-2024, 00:00
#3
@psychedelibee

dankje voor je reactie.
Ik wil graag overstappen op hasj omdat je hier toch wel wat minder lui / sloom van word.

Als ik na een pauze van 3 / 4 weken weer begin met zo ongeveer (bijna) dagelijks wat hasj jointjes te roken , zullen de effecten van de hasj dan nog steeds wel goed merkbaar zijn ? Of gaat die tolerantie dsn echt weer zo snel omhoog dat ik maar weer wiet moet roken om stoned te worden ?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Vraag Overstappen op hasj

Hoeveel effect zo'n pauze heeft kan ik je niet vertellen maar zodra je weer doorgaat met je oude patroon van dagelijks roken zul je ongetwijfeld dezelfde tolerantie opbouwen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Vraag Overstappen op hasj

Wat ik zelf heb gemerkt na een keer 4 maanden gestopt te zijn geweest, is dat mijn tolerantie wel omgekeerd leek te zijn. Na 2 hijsjes van een joint was ik zo stoned/high als wat ik voorheen werd van een dikke, goed gevulde joint.

Tegenwoordig blow ik ongeveer 2 keer in de week en dan heb ik iets van een kwart nodig van wat ik nodig had voor die stop periode. Dit komt waarschijnlijk door de combinatie van een lange pauze en het feit dat ik nu niet meer elke dag blow. Soms blow ik ook wel eens weer een week elke dag en stop dan vervolgens ook weer een week. Houdt m'n kop wat helderder, met als mooie bijkomst: lage tolerantie.

Ik denk dat je aan 3 of 4 weken wel een goede pauze hebt. Let er wel op dat het effect ineens heel overweldigend kan zijn. Begin dus met een paar hijsjes en kijk eerst even hoe het voelt. Als je na deze pauze weer elke dag gaat blowen (weet niet of dit eerst het geval was), dan zal je hoogstwaarschijnlijk wel weer snel tolerantie opbouwen.

Ik ben ook wel benieuwd, waarom wil je hasj gaan roken? Ikzelf doe dit namelijk ook liever na de pauze die ik heb gehad. Haze vind ik bijvoorbeeld nu vaak veel te hard aankomen, en word hier stil van en krijg dan wel eens een beetje paranoïde gedachten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aangezien je een dubbel topic hebt aangemaakt zuenni, heb ik de reacties uit het nieuwe topic aan dit topic toegevoegd. Dubbele topics vervuilen het forum nogal.

zuenni zei:
Als ik na een pauze van 3 / 4 weken weer begin met zo ongeveer (bijna) dagelijks wat hasj jointjes te roken , zullen de effecten van de hasj dan nog steeds wel goed merkbaar zijn ? Of gaat die tolerantie dsn echt weer zo snel omhoog dat ik maar weer wiet moet roken om stoned te worden ?
Klik om te vergroten...
Ook daarvoor zul je tolerantie opbouwen uiteraard, maar die zal vergelijkbaar zijn met de tolerantie die je nu voor wiet hebt opgebouwd. Uiteindelijk gaat het gewoon niet meer het gewenste effect geven als je dagelijks blowt, wil je dat niet dan moet je gewoon niet elke dag blowen. Na 6 jaar dagelijks geblowd te hebben kan ik je zeggen dat ik er veel meer lol aan beleef nu ik het alleen nog in het weekend doe. Toen ik dagelijks blowde was ik puur mijn verslaving aan het onderhouden.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ga niet in de aanval hoor! Ik heb alleen even opnieuw les nodig.

Ik moet het goed omschrijven: Ik ben wel meer gaan blowen toen ik thuis ben komen te zitten. (deels verveling) Ik ben ook verslaafd. Maar tolerantie is iets nieuws voor mij. Ik werd eigenlijk altijd bij de eerste paar hijsen (dagelijks) weer even stoned als de dag ervoor. 17 jaar lang! Welke wiet maakte me niet zoveel uit. Liefst iets sterks zoals amnesia haze, maar op een white widow of ak-47 kan ik net zo goed vertoeven. Hasj heb ik naar mijn mening altijd al lichter gevonden dan wiet. Al vanaf begin af aan.

Toen ik mijn eigen autoflowers ben gaan kweken, merkte ik wel duidelijk verschil met de coffeeshop wiet. Maar na een tijdje vond ik niet eens erg om niet zo stoned te zijn, en begon ik lichtere wiet meer te waarderen. Het heeft wel even geduurd. Maar zoiets kan ik dus geen tolerantie noemen? Toen ik lichtere wiet ben gaan roken, nam het effect ervan ook niet per dag, week, maand , jaar af. Ik wordt er altijd weer even high of stoned van.

Ik vind hasj heel lekker hoor! Maar voor mij is het wasted of money. Ik ben liever 3 uur stoned, dan een half uur high. Volgens mij komt dit gewoon puur door het feit dat het cbd gehalte in hasj hoger is?
Ik vind het effect van een lowryder#2 met 13 % thc zelfs nog anders(beter) als het effect van hasj. Aangezien de kosten aanzienlijk scheelde bij het eigen kweken , ging het effect wel op tegen de kosten. Dat was ook een van de redenen dat ik tevreden was met mijn eigen wiet. Beter dan 8 euro voor een gram goede Marokkaanse hasj. :wink:

Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn maat (S) vroeger duidelijker van het padje af was als ie hasj gerookt had. :kots: :P Grappig dat het gewoon zo per mens kan verschillen. :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
je hebt ook nog een flink verschil tussen nederlandse hasj, of donkere afghaanse, libanese of marrokaanse hasj.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
je hebt ook nog een flink verschil tussen nederlandse hasj, of donkere afghaanse, libanese of marrokaanse hasj.
Klik om te vergroten...


Jeps, Ik vind zelf nepal wel lekker. Maar voor het effect ga ik weer liever voor ice-o-later.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
dan is hasj niet echt iets voor jouw denk ik.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
goede marrokaanse hasj rook je niet met tabak he.
Klik om te vergroten...

Oeps! Dat doe ik altijd wel. :flushed:

Maar heb veel marokkanen een sigaret zien gebruiken tijdens het rollen van een hasj joint.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
dan is hasj niet echt iets voor jouw denk ik.
Klik om te vergroten...

Schijnbaar ja?

Ik weet niet wat dat is met hasj en mij? Ik heb bij die dure marokkaanse hasj altijd het idee, dat ik alleen maar iets voel tijdens het blowen. Elk hijsje geeft een high gevoel, maar zodra de joint op is , is dat verdwenen. Alhoewel... de eerste en ook gelijk de laatste keer dat ik out ben gegaan van een joint , was een stuff-joint. Maar toen was ik 15 jaar , en ik had pas een paar keer gesmoked. (waarschijnlijk: skunk) Dit deed in het begin nog helemaal niks met mij. En daardoor leek het me in eerste instantie ook een vrij onschuldige drug. Maar na die stuff joint lijkt het of ik immuun ben geworden voor hasj.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
goede marrokaanse hasj rook je niet met tabak he.
A
A'damLid
01-01-2024, 00:00
#14
zuenni zei:
Ik rook al zo'n 2 jaar elke dag wiet,en heb dus een redelijke tolerantie waardoor ik (volgens mij) niet veel meer van hasj voel. Kan dit kloppen?

Ben van plan alleen hasj te gaan roken , maar om daar wat van te gaan voelen zou ik dus even een tijdje moeten stoppen ( 2 / 3 weken ? )

graag hoor ik advies en of dit zal gaan werken ?

gr
Klik om te vergroten...
Van hasj wordt je high en dat lijkt niet op dat stonede gevoel van weed.
Alleen 1e,2e slag wordt je stoned, maar dat houden wij zelf en wordt niet verkocht.

Met een hasj joint doe je wel langer, maar ga je makkelijk steeds meer roken, ik haalde vroeger altijd hasjplaatjes van 100 gram, dan ben je voordeliger uit en krijg je normaal gesproken betere hasj dan je id shop vindt. Ik genruikte hasj naast weed, ben 2 dagen gestopt lol. Die hasj gaat geen moer doen, is wel lekker, maar rook te lang en te veel om er nog iets van te voelen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."