Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmnesia VS Amnesia Haze

Amnesia VS Amnesia Haze

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
1. Is er vraag naar deze informatie?
2. Kun je niet iets uitgebreider of zinvollere informatie bedenken?
3. Hoeveel invloed denk je dat de verzorging van de plant, totdat de droge toppen klaar zijn voor gebruik, heeft op de wiet ten opzichte van de exacte kloon die je daarvoor gebruikt?
4. Hoeveel tijd per dag besteed je eigenlijk aan denken aan/over wiet?
Klik om te vergroten...

Ik kreeg niet zo heel veel informatie gevonden over het onderscheiden van Amnesia en Amnesia Haze. Anders had ik hier graag meer uitgebreide informatie over willen vermelden.

Wat ik er hooguit nog bij kan vermelden is: Hoe je kan weten dat je met originele Amnesia Haze te maken hebt , is de zaadjes van/bij Soma inkopen. Hij is de breeder van de originele Amnesia Haze.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cannabis kweken is nog steeds verboden he. die 5 gedoogde plantjes is eigen risico, en waarschijnlijk in stijd met je huurcontract.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
De lokale shops zeggen hier dat Amnesia haze is. Als ik ga vragen doe maar Amnesia of een lekkere haze zullen ze me gek staan aankijken. Zal het morgen wel aan een bron navragen.
Klik om te vergroten...

De gewone Amnesia is ook een haze soort, aangezien Jack Herer 50% haze is.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
Cannabis kweken is nog steeds verboden he. die 5 gedoogde plantjes is eigen risico, en waarschijnlijk in stijd met je huurcontract.
Klik om te vergroten...

Dat in strijd gaan met het huurcontract is voornamelijk het probleem.
Daar staat altijd in dat je geen 1 wietplant is huis mag hebben.
Terwijl de politie er in feite weinig aan kan doen , mits niemand er overlast van heeft en geen melding worden gemaakt. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik 5 grote wietplanten voor mijn raam had staan , en alleen al omdat ze stonden te blinken voor het raam, maakte mensen anoniem meldingen ervan. Het politiebureau zit 200 meter bij mij om de hoek, en elke dag reden er ik weet niet hoeveel politieauto's door de straat, met omhoog starende agenten. En toch zijn ze nooit bij mij binnen geweest. :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is een fijne meevaller voor jou dan. elke wietplant is in principe verboden. gedoogbeleid betekent dat het oogluikend toegestaan word, en mensen niet vervolgd worden.

als ze je iets willen maken kunnen ze je er gewoon voor vervolgen, en dat doe ze vaak als ze vermoeden dat je overlast bezorgd, en cannabisplanten het enige zijn waarvoor ze je kunnen vervolgen.

daar komt nog bij dat zelf cannabis telen veel duurder is dan normale hoeveelheden inkopen bij telers. ik denk nog altijd dat niemand echt op dit topic zit te wachten, en ik vind dat je ondertussen wel concrete verschillen tussen de amnesia's moet aantonen, of gewoon het topic laten voor wat het is.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Dat is een fijne meevaller voor jou dan. elke wietplant is in principe verboden. gedoogbeleid betekent dat het oogluikend toegestaan word, en mensen niet vervolgd worden.

als ze je iets willen maken kunnen ze je er gewoon voor vervolgen, en dat doe ze vaak als ze vermoeden dat je overlast bezorgd, en cannabisplanten het enige zijn waarvoor ze je kunnen vervolgen.

daar komt nog bij dat zelf cannabis telen veel duurder is dan normale hoeveelheden inkopen bij telers. ik denk nog altijd dat niemand echt op dit topic zit te wachten, en ik vind dat je ondertussen wel concrete verschillen tussen de amnesia's moet aantonen, of gewoon het topic laten voor wat het is.
Klik om te vergroten...

Elk lijntje speed of coke is in principe ook verboden?

Cannabis inkopen via de lokale telers? Die vragen hier Modknip per gram voor een middelmatig wietje.

De verschillen zitten hem heel simpel gewoon in de genetica van de beidde soorten. En deze staan hierboven vermeld. Hierdoor zit er ook verschil in de bloeitijd. Amnesia (10 weken) Amnesia Haze (12 weken) Voor diegene die er echt in ge interesseert zijn is het misschien leuk om zelf wat speurwerk te doen, en dit topic aan te vullen met hun informatie?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
ben je boer of necrofiel?
Klik om te vergroten...

Kweekrofiel?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elk lijntje speed of coke is in principe ook verboden?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, daarom worden zowel kwekerijen als chemische labs ontruimd, en de distributie vervolgd. gebruik is verboden, maar gebruikers worden niet actief opgespoord en/of vervolgd.

Cannabis inkopen via de lokale telers? Die vragen hier Modknip per gram voor een middelmatig wietje.
Klik om te vergroten...
Het noemen van prijzen is niet toegestaan, maar dat is een veelvoud van wat het hier kost.

Voor diegene die er echt in ge interesseert zijn is het misschien leuk om zelf wat speurwerk te doen, en dit topic aan te vullen met hun informatie?
Klik om te vergroten...
Dat ben jij.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey kijk wat ik allemaal weet ! Goed he ? :P

-Eh sure dude look how we care.... :stoned:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Prijzen noemen is niet toegestaan Jixx, aangezien het een semi legaal product betreft voor nu een waarschuwing. Maar niet meer doen dus.

OT Dat Amnesia en Amnesia Haze niet exact hetzelfde kan heel goed. Echter zullen er best shops zijn die Amnesia Haze gewoon Amnesia noemen of andersom, zegt dus allemaal niet zoveel.

Daarbij komt ook nog eens dat shops vaak niet exact de strain verkopen die ze zeggen dat het is. Ze kopen bijvoorbeeld een willekeurige haze soort op van een kweker en noemen het Amnesia omdat ze die altijd op de kaart hebben staan. Zo krijg je dus wellicht iets totaal anders.

Vervolgens heb je van veel strains ook nog verschillende phenotypes, waardoor de ene oogst heel anders kan zijn dan de volgende.

Kortom, tenzij je zelf kweekt en weet waar je zaden vandaan komen heb je dus vaak geen idee wat je exact rookt. Je kunt je echter af vragen hoe erg dat is? Je kunt bij het kopen zelf kijken of de wiet aan je verwachtingen voldoet qua geur, budvorming, etc.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Prijzen noemen is niet toegestaan Jixx, aangezien het een semi legaal product betreft voor nu een waarschuwing. Maar niet meer doen dus.

OT Dat Amnesia en Amnesia Haze niet exact hetzelfde kan heel goed. Echter zullen er best shops zijn die Amnesia Haze gewoon Amnesia noemen of andersom, zegt dus allemaal niet zoveel.

Daarbij komt ook nog eens dat shops vaak niet exact de strain verkopen die ze zeggen dat het is. Ze kopen bijvoorbeeld een willekeurige haze soort op van een kweker en noemen het Amnesia omdat ze die altijd op de kaart hebben staan. Zo krijg je dus wellicht iets totaal anders.

Vervolgens heb je van veel strains ook nog verschillende phenotypes, waardoor de ene oogst heel anders kan zijn dan de volgende.

Kortom, tenzij je zelf kweekt en weet waar je zaden vandaan komen heb je dus vaak geen idee wat je exact rookt. Je kunt je echter af vragen hoe erg dat is? Je kunt bij het kopen zelf kijken of de wiet aan je verwachtingen voldoet qua geur, budvorming, etc.
Klik om te vergroten...

Excuseer me voor het noemen van de prijzen van cannabis.

Hoe erg dat is? Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met een glas leidingwater die onder de naam chaudfontaine wordt verkocht? :P
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wacky zei:
Hey kijk wat ik allemaal weet ! Goed he ? :P

-Eh sure dude look how we care.... :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik hoor smokers zo vaak zeggen: I don't care! Zou er allemaal wel bij horen denk? :P
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
Elk lijntje speed of coke is in principe ook verboden?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, daarom worden zowel kwekerijen als chemische labs ontruimd, en de distributie vervolgd. gebruik is verboden, maar gebruikers worden niet actief opgespoord en/of vervolgd.

Cannabis inkopen via de lokale telers? Die vragen hier Modknip per gram voor een middelmatig wietje.
Klik om te vergroten...
Het noemen van prijzen is niet toegestaan, maar dat is een veelvoud van wat het hier kost.

Voor diegene die er echt in ge interesseert zijn is het misschien leuk om zelf wat speurwerk te doen, en dit topic aan te vullen met hun informatie?
Klik om te vergroten...
Dat ben jij.
Klik om te vergroten...

Alsof we melk mogen drinken , maar geen koeien mogen zijn? :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
nu ben ik er wel klaar mee. succes met je topic.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
zie het meer als kant en klaar vlees, onherkenbaar verpakt in steriele bakjes als homogene stukken vlees.

ik slacht zelf wel eens wat, en sta erecht van te kijken hoeveel mensen er niet tegen kunnen, terwijl het onherkenbaar als beest in de westerse wereld eigenlijk zelfs teveel wordt gegeten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
MeejheM zei:
ik slacht zelf wel eens wat, en sta erecht van te kijken hoeveel mensen er niet tegen kunnen, terwijl het onherkenbaar als beest in de westerse wereld eigenlijk zelfs teveel wordt gegeten.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of ik graag zelf me vlees zou slachten, met name omdat ik niet echt weet hoe dat goed te doen. Maar het zien heb ik zelf echt totaal geen moeite mee, het is nou eenmaal de natuur en goed om je te realiseren dat je een dier eet.

Veel mensen in de westerse wereld zijn de natuur helaas zo ontgroeit dat ze zich niet meer realiseren hoe dat vlees uit dat bakje ontstaan is. Ik heb wel eens met plaats vervangende schaamte naar westerlingen in het buitenland zitten kijken die het super zielig vonden dat een dier geslacht werd, ze wilden spontaan dat vlees niet meer eten. Lekker hypocriet als je met mij vraagt, dat dier heeft daar waarschijnlijk een beter leven als een dier hier gehad, maar omdat ze het kunnen zien is het enen zielig...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Amnesia(-haze) VS. De Vlees-discussie.

Als ik iets slacht heeft het meestal in de natuur geleefd, of vrij loslopend in elk geval. de gedachte aan een vette vis of een flinke haas roept bij mij al eetlust op, nog voordat het gevild, geplukt en geslacht is.

Ik vind het zelf uitkiezen van dieren om te doden om op te eten een mes dat aan twee kanten snijdt. ik krijg geen kick van doden, wel van vissen, vangen of jagen. En je weet dat zo'n dier zijn natuurlijke leven heeft kunnen leven tot de laatste seconde.

Voor vissen zijn er duidelijke regels, de maat, viswateren, aassoorten, quota en periodes wanneer je soorten met rust laat(paaien). daarnaast zet je toch gewoon alles gezond terug wat je niet op wilt eten.

jagen is een ander verhaal voor mij. ik heb de regels niet direct op papier, wel toestemming van de eigenaar van de grond.

toch koop ik waarschijnlijk tegen de 90% van de diermassa die ik opeet bij de poelier, slager, visboer of supermarkt. in de supermarkt let ik zelfs op het keurmerk van de eieren die ik koop.

Kom maar op met de discussie, dit topic mag van mij een andere kant op :grin:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik slacht mijn opgevoede dames ook voor eindconsumptie!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
ben je boer of necrofiel?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
florophiel, dat bestaat vast wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."